סדרת King's Quest היא סדרת משחקי הרפתקה שהינה בין הסדרות המוקדמות ביותר בהיסטוריה של משחקי מחשב. היא ליוותה את התקדמות המדיום כולו, החל מהמשחקים הראשונים המפוקסלים עד למשחקים המאוחרים יותר שנראים כמו סרט אנימציה. המשחק הראשון בסדרה יצא בשנת 1984 ואחריו יצאו עוד 8 משחקים, עד המשחק האחרון בשנת 1998. לפני שנה יצא הפרק הראשון, מתוך חמישה, של המשך/חידוש אפיסודי של הסדרה, כאשר הפרק החמישי יצא לאחרונה. האם המשחק הוא המשך מכובד לשושלת או עדיף שהיה מוותר על הכתר?

עלילת המשחק עוקבת אחר הגיבור הראשי (אך לא היחיד) של סדרת המשחקים, המלך גרהם (Graham) מימיו כנער שרוצה להפוך לאביר עד להיותו אדם זקן, תוך שימוש באלמנט מגניב של מראת קסמים שאיתה הוא ונכדתו מביטים אל העבר. העלילה של המשחק היא באמת גולת הכותרת. המשחק מלא רפרנסים נחמדים לסדרת המשחקים המקורית, משחקי הרפתקה של היום ולפעמים גם הומור עצמי. הבדיחות, אפילו אם לא תמיד מצחיקות, בדרך כלל מעלות חיוך. כמו כן, יש בעלילה אלמנטים יחסית רציניים שבאים בעיקר לידי ביטוי בפרק הסופי על התבגרות, הרצון לחיות את החלקים הטובים של העבר והפחד מפני הזדקנות. אך לא הכל מתוק, שכן העלילה והדמויות לפעמים נעשות ילדותיות למדי עד כדי אינפנטיליות וישנם אלמנטים עלילתיים שמוצגים כאילו הם יבצעו שינוי אדיר בעלילה אך בסוף השינוי מינורי אם בכלל קיים. זה לא רע כמו משחקים מסוימים אחרים שמציעים בחירה, אבל עדיין חוסר ההשפעה של השחקן על העלילה מאכזב.

kings-quest-chapter-3-release-date

כמו שנאמר, המשחק מכיל חמישה פרקים, כאשר האיכות בין הפרקים אינה עקבית. הפרק הראשון שמתאר את המלך גרהם כאדם צעיר הוא המושקע ביותר מבין הפרקים ובאמת החלק הכי טוב מבחינת איכות, כאשר יש הכי הרבה מוטיבציה לחזור ולשחק את המשחק בניסיון לראות דרכים אחרים שניתן לפתור בעיות. הפרק השני, בו גרהם הוא כבר מלך וצריך להימלט ממצב מדאיג בו הוא וחבריו כלואים בצינוק של גובלינים, גם טוב אך קצר מאוד יחסית לראשון. הפרק השלישי, בו גרהם מחפש אהבה ומוצא את עצמו נכנס לצרות כבר מתחיל להיות בעייתי, כאשר כל הפרק מסתכם לבחירה בינארית אחת בלבד. כמו כך הפרק הרביעי, בו גרהם כבר אבא מבוגר וצריך להסתדר עם ילדיו תוך מפגש עם שדים מעברו לינארי לחלוטין וכמעט ללא בחירה, כאשר זמן המשחק קצר מאוד ורוב הפאזלים חוזרים על עצמם. הפרק החמישי יותר טוב אך נראה שבו נגמר סופית התקציב, ונעשה שימושי בכל מיני חלקים שנחתכו ממשחקים קודמים, אך לפחות בחלק הזה העלילה מכפרת על הבעיה הזו ומספקת סיום מצוין למשחק.

המשחקיות של המשחק גם בעייתית, השני פרקים הראשונים עוד משחקים את עצמם כמשחקי הרפתקה קלאסיים בצורה מסוימת, גם אם מופשטת למדי, כאשר הרבה מאוד מהפתרונות לפאזלים הינם ברורים מאליו. לאחר שני פרקים אלה המשחקיות נעשית מאוד לינארית ואפילו יותר ברורה מאליה, עד כדי שהמשחק כמעט מגיע לרמה של "סימולטור הליכה". הפרק החמישי מציע קצת יותר חופש, אך הפאזלים בו מועטים מדי ולא מספקים.

רעיון מגניב של המשחק זה הרעיון של צורות שונות לפתור בעיות: דרך הכוח, דרך חוכמה ודרך האהבה. הרעיון עצמו בעל פוטנציאל ואף אחת מהדרכים לא באמת "רעה" או אפילו הכרחית אם בחרת בדרכים אחרות לפתור בעיות קודמות, אך גם כאן יש בעיה שאין ממש סיבה לחזור ולשחק בדרך אחרת שכן ההבדלים הם לרוב מינוריים. בהשוואה למשחק כמו אידיאנה ג'ונס וגורל אטלנטיס, שהמשחקיות השתנתה באופן ברור לפי בחירות שעשה השחקן, פה זה נראה כאילו שינו רק כמה סצנות בודדות וזה חבל יחסית לרעיון כל כך מגניב.

kings-quest-chapter-2-screenshot-06_1920-0-0

הגרפיקה של המשחק טובה מאוד. הסגנון ציור מעביר את ההרגשה של עולם פנטזיה לא יותר מדי עדין אך גם לא רציני מדי. העיצוב של הדמויות והמיקומים במשחק מגוון ומרשים מאוד, והאנימציות ברובן משעשעות ומתאימות לדמות. בנוסףף King's Quest אינו מצריך מחשב חזק בשביל לרוץ באופן חלק, מה שמתאים לרוח הסדרה. המוזיקה במשחק טובה, עם כמה מנגינות קלאסיות שהחזירו מהמשחקים המקוריים.

לסיכום, החידוש של King's Quest טוב אך לא חף מבעיות. זהו משחק שחובה למעריצים של הסדרה המקורית, ומומלץ מאוד לאנשים שרוצים משחק עם עלילה טובה, אך ישנן אלטרנטיבות טובות יותר לאנשים שמחפשים משחקי הרפתקה טובים.