כמה ימים לפני ההשקה הרשמית של Ghost Recon: Breakpoint, יצא לי לשחק בבטא הפתוחה של Ghost Recon Breakpoint. הבטא הפתוחה איפשרה לשחקנים במשך שלושה ימים לקבל תחושה ראשונית של המשחק, ולראות בעצמם את העולם הפתוח שהוכנס לתוך סדרת Ghost Recon, עם ה-AI המתקדמת של האויבים, מערכת המסחר והשדרוגים, וכן מערכת היכולות האישיות של הדמות.

Ghost Recon Breakpoint הוא המשחק החדש בסדרת Tom Clancy's Ghost Recon מבית Ubisoft. הסדרה התחילה אי שם ב-2001, ונמשכת עד היום, עם כ-11 כותרים שונים, אשר בכולם אנו מגלמים מפקד צוות בכוחות המיוחדים האמריקאים, הידועים בכינויים "רוחות" (Ghosts).

בכותר החדש, אנחנו משחקים בתור Lt. Colonel Anthony "Nomad" Perryman, אשר נשלח עם צוותו לחקור טביעה של ספינת משא של הצי אשר טבעה בסמוך לאי מבודד אשר תחת בעלות חברת טכנולוגיה גדולה. את האנטגוניסט הראשי בפרק זה משחק ג'ון ברנטל (הידוע כמי שמגלם את המעניש), בתור Cole Denholm Walker, אשר גם הוא היה קצין בכיר לשעבר ביחידת הרוחות.

ארכיפלג מדהים בדרום האוקיאנוס השקט

"ברוכים הבאים לאורואה" מכריז קולו של ג'י סקל בסרטון הפתיחה הסינמטי של המשחק. ואיזו קבלת פנים מצפה לנו…

אורואה הוא ארכיפלג ששייך לחברת Skell, וכולל בתוכו 11 ביוספרות שונות ומגוונות, כאשר כל אחת מהן דורשת מהשחקן יכולות משחק שונות. החל מהרים מכוסי יער, דרך מדבר שומם, ועד לפיורדי ענק. כל אלו קיימים בארכיפלג, ודורשים מהשחקן להתאים את סגנון המשחק שלו לתוואי השטח בו הוא משחק.

Ghost Recon Breakpoint view

כחלק מה-Ghost Recon: Breakpoint Open Beta, בחרה המפתחת שלא לאפשר גישה לכלל הארכיפלג, אלא לכמה אזורים בודדים בו, ואיפשרה לבצע בעיקר "משימות צדדיות", בנוסף לשתי משימות בודדות מהסיפור המרכזי של המשחק.

אבל בהחלט לא הרגשתי מוגבל בבטא, בכלל לא. גם אותם אזורים הם ענקיים, ובהתחשב בכך שהבטא איפשרה לשלושה ימי משחק בלבד – לא הספקתי לחקור אפילו את אותו עולם "מוגבל" שנפתח. והמשימות? כל משימה דורשת תכנון והתאמה לסגנון המשחק הרלוונטי של השחקן, החל מדרך הגישה ליעד, הלחימה ביעד עצמו, ועד הנסיגה שלאחר התקיפה.

עולם גדול, פתוח, ומאוד מסוכן

שטחו של האי הוא עצום, וסגנון העולם הפתוח שבו מזכיר כותר אחר של המפתחת – Far Cry. כמעט מהרגע הראשון ניתן להסתובב באופן חופשי ברחבי האי בלי הגבלה, וכשאני אומר בלי הגבלה – אני מתכוון בלי הגבלה פיזית.

מה שמיוחד ב-Breakpoint בניגוד לשאר כותרי Ghost Recon, הוא שבכל הזמן בו אתם באי, אתם לא הצייד, אלא הניצוד. בכל רחבי האי תמצאו אויבים. בין אם בעמדות מאולתרות בצמתים, בסיורים רכובים לאורכי צירי הארכיפלג, על גבי מסוקים בפטרולים אוויריים, ובין אם מל"טים שמסיירים תכופות בשמי האי, וידרשו מכם להסתתר (או, לחילופין, להיות מוכנים לקרב).

Ghost Recon Breakpoint carry

כחלק מאותו עולם גדול, השחקן צריך להתמודד כמובן עם הטופוגרפיה עצמה, כאשר הרים תלולים דורשים מהשחקן לעקוף אותם, וירידות תלולות עשויות לגרום לשחקן לנפילה בלתי נשלטת (תוך כדי גלגולים ואנחות כאב של הדמות) שעשויה לפגוע בבריאות, ואף חמור מכך. בנוסף, כחלק מהעובדה שבמשחק זה השחקן הוא הטרף, ולא הטורף, צמחיית האי, על כל סוגי העצים והשיחים שלה, הפכו להיות החברים הכי טובים שלי, כאשר הם מסייעים לדמות להסתתר הן מפני אוייבים מעל (כמו שאמרנו – מל"טים), והן מפני אויבים על הקרקע, ומאפשרים סגנון משחק דומה למה שמבצעות יחידות מיוחדות ברחבי העולם – פשיטה מהירה על היעד, ונסיגה תוך-כדי הטמעות בשטח.

החיים לא קלים כשאתה הטרף

במהלך הבטא כבר אפשר היה לשים לב לרעיון שלמרות שאנחנו משחקים בתור קצין בכוחות המיוחדים האמריקאים – אנחנו לא הגדול והחזק, אלא אנחנו אלו שצריכים לתכנן בקפידה כל תקיפה וכל מהלך, כך שנוכל לשרוד אותו ולהמשיך להילחם ביום הבא.

הבינה המלאכותית של האויבים היא אחת הטובות שיצא לי להיתקל בהן. כשהיא מפגינה יכולות גבוהות הן עבור אויב בודד, והן עבור אויבים אשר נלחמים כקבוצה. לדוגמא, כאשר לוחם אויב יזהה גופה, הוא לא יתעלם ממנה, אלא יחקור את פשר הדבר, ואף לקרוא לחברים שלו לעזרה. בנוסף, ישנם לוחמי אויב ברמות שונות, החל מחיילים פשוטים, דרך מפקדים, ועד לחברי אירגון ה-Wolves החזקים, אשר כל קרב מולם עשוי להסתיים במותו של השחקן.

Ghost Recon Breakpoint drone fight

מלבד יכולות הלחימה שמציגה ה-AI, מתווסף לאיום פן טכנולוגי, כאשר מעבר למל"טים חמושים אשר צדים את השחקן הן באוויר והן ביבשה, ישנה הטכנולוגיה הקטנה יותר, אשר מאפשרת גם לחיילי האויב הפשוטים ביותר להרים מזל"טים לאוויר לשם חיפוש אויב (פסיבית ואקטיבית) ואפילו תקיפה.

הכל פתוח והכל ניתן לשינוי

כמובן שאין משחק יריות שמכבד את עצמו כיום אשר אינו כולל מערכת של קסטומיזציה של הציוד וכלי הנשק. וכן, גם Ghost Recon: Breakpoint לא שונה. לשחקן ישנה אפשרות לשנות ולשפר כמעט כל אלמנט בציוד.

למי מכם ששיחק בכותרי Elder Scrolls למיניהם, ובמיוחד Skyrim הנהדר, תוכלו להרגיש ממש בבית עם מערכת השיפורים, שכן גם פה תוכלו לאסוף פרחים, פירות, וירקות מהשטח, ולהכין מהם אלמנטים אחרים. לדוגמא – מהסוכר שתמצאו בקוקוסים ניתן, ביחד עם החלבון שתמצאו בחזיר בר, להכין מנת קרב שתסייע בריפוי פציעות.

המשחק שם דגש על שימוש במשאבים הקיימים בשטח, כפי שניתן לצפות ממשחק אשר מבוסס על כוחות מיוחדים אשר מתנהלים מאחורי קווי האויב.

Ghost Recon Breakpoint enemy

מעבר לאפשרות הסנטדרטית לשנות את צבעי הנשק והציוד שלכם בהתאם להעדפה האישית שלכם, והוספה של פאצ'ים למדים או לנשק בכדי ליצור מראה יחודי לדמות שלכם, קיים גם מנגנון של שיפור כלי הנשק. תוכלו לשפר את הנשק בעזרת חלקים שתקבלו אם תפרקו כלי נשק שמצאתם (על גופות האויבים שלכם בדרך כלל) ואתם לא מעוניינים לשמור או למכור.

ומי שלא הספיק לשחק בבטא?

אחרי שלושת הימים שלי עם הבטא הפתוחה של Ghost Recon: Breakpoint, אני בהחלט יכול לומר ש-Ghost Recon: Breakpoint הוא משחק כיפי. השילוב בין העולם הפתוח עם הגרפיקה המרשימה שלו, לבינה המלאכותית המתקדמת של האויבים וכלי הנשק המתקדמים שלהם, ביחד עם סיפור מסתורי ומעניין, הוא בעיני הצלחה גדולה. כמה גדולה? אני את העותק שלי כבר הזמנתי.

אלו מכם שאשר לא הספיקו לשחק בבטא, יכולים להתנחם בכך שהיום המשחק המלא יוצא לשוק, וכולל 4 מהדורות שונות לרכישה: מהדורה רגילה, מהדורת זהב הכוללת "one year pass" לכל ה-DLC שישוחררו במהלך השנה, מהדורת ה-Ultimate שכוללת בנוסף על הזהב גם חבילת נשק ואמצעים למשחק עצמו, ומהדורת אספנים אשר כוללת פסלון של האנטגוניסט וכמה פריטים נוספים.

Ghost Recon: Breakpoint זמין ל-PC, ל-Xbox One, ול-PlayStation 4.