המפתחת Ubisoft, שעליה שמענו דברים לא טובים כל כך לאחרונה, יצאה בהצהרה חד משמעית לגבי הדמות החדשה במשחק שלהם בשם Osa.

העונה השישית והחדשה של המשחק Rainbow Six Siege יצאה לדרך אתמול והביאה איתה עבודות מחודשות לשלוש ממפות המשחק, בנק, מועדון, חוף וכמובן שעוד כמה עידכונים נוספים. לעונה החדשה הזאת הצטרפה דמות חדשה ומעניינת למדי בשם אוסה (Osa).

כשרואים אותה בטריילר, לא ממש ברור מהי הזהות המגדרית שלה. הרמז היחידי שקיבלנו היה דווקא בביוגרפיה שלה, שם עשו שימוש במילה "Transition" אבל ללא כל פירוט בנושא.

בכתבה שנכתבה באתר GameSpot פנו הכותבים למפתחת Ubisoft במטרה לקבל תשובה חד משמעית על הזהות המגדרית של אוסה ובהחלט קיבלו מענה לשאלה. סימון דטצ'רם (Simon Ducharme) שהוא תסריטאי בחברה, אישר את הזהות המגדרית של אוסה והוסיף:

"ההחלטה ליצור דמות טרנסג'נדרית הייתה כבר בתחילת הדרך, כחלק מהיוזמה שלנו להביא לגיוון בתוך האופרטורים שלנו במשחק. היועצים, שהם כולם שייכים לקהילה הטרנסית, רצו לוודא שאוסה תהיה הכי אותנטית ומקורית שאפשר. היא נכתבה על ידי תסריטאי קווירי והמדבבת שלה היא אישה טרנסג'נדרית – ובעוד שהזהות שלה בהחלט מושפעת מהמגדר, התפקיד שלה בעולם המשחק מתרכז בכישורים שלה, בחברות הקרובה שלה לקאלי (Kali), וההשפעה שלה על Nighthaven."

אוסה מצטרפת כאופרטורית יחד עם התוקפת פלורס (Flores), והמגן ת'נדרבירד (Thunderbird). יש לה מגן רובוטי טקטי שאותו היא יכולה להציב על חלונות ודלתות כדי לתת שכבה נוספת של הגנה לקבוצה שלה.

ניכר של-Ubisoft היה מאוד חשוב לעשות את הצעד המשמעותי הזה במטרה לקדם את הנראות לקהילה הטרנסית, להכליל ולהיות חלק מהתזוזה העולמית שמתחילה סוף כל סוף לקבל ולהכיל את השונה. למרות הדברים שפורסמו על החברה לאחרונה והזכרתי למעלה, הצעד הזה גורם לי להאמין שהם באמת רוצים להשתפר למעננו ולמען העובדים שלהם בחברה.