על פי שמועות שרצות באינטרנט, המפתחת Respawn עתידה לשחרר ביום שני הקרוב משחק Battle Royale המתבסס על סדרת Titanfall. לצערנו, הוא יהיה ללא טיטאנים ככל הנראה, ועל כן עונה לשם – Apex Legends. אבל היי – הוא חינמי!

TITAN-מה?

סביר להניח שפספסתם את המשחקים בסדרת Titanfall: את הראשון עקב היותו משחק אקסקלוסיבי לקונסולת ה-Xbox One בסמוך ליציאתה; ואת השני, בדגש על קמפיין השחקן יחיד המצוין שלו, עקב תאריך יציאה בעייתי אי שם בשלהי 2016 בין Battlefield 1 המצוין ל-Call of Duty: Infinite Warfare (שבכלל עניין את כולם בגלל ה-Remaster ל-Modern Warfare).

בתמצות – היקום של Titanfall מספר על עולם עתידני במרחבי הגלקסיה בו מספר כוחות מנסים להילחם אחד בשני על שליטה בכוכבי-לכת. גנרי למדי. גולת הכותרת של המשחק הייתה לא בעלילת הרקע, למרות קמפיין מצב יחיד מעולה במשחק השני, אלא במצב ה-Multi-Player התזזיתי.

"המשחק השני בסדרה שיפר את שתי המערכות אף יותר, והציג טיטאנים ב-Class-ים משתנים"

המשחק הכניס למשוואה מערכת ה-Parkour המתקדמת והחדשנית, והועתקה ללא בושה על ידי סדרת Call of Duty( אנקדוטה – מקימי Respawn פוטרו מ-Infinity Ward, האולפן שהביא לנו את Modern Warfare שכאמור גרסת הרימאסטר שלו סייעה לחבל ב-Titanfall 2 כלומר סגירת מעגל כפולה), ויותר חשוב מכך – את הטיטאנים: רובוטי-קרב מתקדמים (Mech's) שהוצנחו לשדה הקרב ושינו את קצב המשחק.

המשחק השני בסדרה שיפר את שתי המערכות אף יותר, והציג טיטאנים ב-Class-ים משתנים שהכניסו פן טקטי ללחימה בין מפלצות המתכת. המשחק לא המריא כפי שצופה, חרף יציאתו לכלל הפלטפורמות. נוסף על כך – כל חבילות ההרחבה עבורו שוחררו בחינם, מודל שבזמנו היה חריג בנוף של התעשייה, במיוחד במשחקים שיצאו תחת Electronic Arts.

מה רבה הייתה הפתענו ששמועות על Apex Legends התחילו לזלוג החוצה. על-פי מה שמסתמן, מספר יוצרי-תוכן זומנו ע"י EA להתנסות במשחק וחתמו על NDA מחמיר. אותם יוצרי תוכן יצרו קשר עם מספר כתבים, וסיפקו מידע שכעת זולג.

רגע, איפה הטיטאנים?

אז מסריקה מהירה של כל המידע שמסתובב ברשת – נתחיל מלציין את העובדה מה אין: אין טיטאנים. אמנם מצב ה-Battle Royale יתבסס על המנוע של Titanfall 2 (המבוסס על מנוע ה-Source של Valve). המשחק יכלול את מערכת ה-Parkour אך מפלצות המתכת נפקדות, נכון לעכשיו. ייתכן וזהו ההסבר לשם של המשחק ולכן הוא כולל בתוכו אזכור של הטיטאנים.

מה כן יהיה? מפה ענקית, בהתאם לכל משחקי ה-Battle Royale, שתיסגר אט-אט ותדחוף את השחקנים שיזרקו אליה אחד כלפי השני. כרגע מספר שחקנים עומד על 60 נכון לעכשיו, אך ייתכן וזה ישתנה. בהתאם לרוח הסדרה עד כה אלמנט הגובה יהיה בה משמעותי על מנת לספק לנו קירות להתרוצץ עליהם.

בנוסף – ניתן יהיה לשחק ב-Squads של 3 שחקנים, כאשר לכל אחד מהשחקנים יהיה תפקיד כלשהו בעל יכולות, בדומה למשחקים Rainbow Six: Siege וOverwatch. נזכיר שבעולם של Titanfall, השחקנים נקראים טייסים – Pilots.

כמובן, שאי אפשר בלי Micro-Transactions ולוטבוקסים לפריטים קוסמטיים, כאשר המודל עליו יתבססו הוא זה של Overwatch.

העיקר במשחק, לפחות כרגע – היא גישת השיווק המפתיע של EA עם הכותר. אנחנו כבר יודעים כי Respawn עובדת על מספר כותרים, אחד מהם בעולם של Titanfall. אנו מקווים שמדובר ככל הנראה ב-Titanfall 3, זאת ע"פ פירסומים מודעות דרושים באתר החברה מהחודש האחרון.

Apex Legends Pilots
"אין טיאטנים"

עוד באוקטובר 2018 המשחק Apex Legends נרשם כמוצר וזכה לדומיין הבא: playapex.com (שכרגע מוביל לאתר של Electronic Arts) יחד עם חשבון טוויטר בשם playapex@.

נכון לעכשיו הבחירה של Electronic Arts חדשנית יחסית – היא שומרת את הפרטים קרוב לחזה תוך איפול תקשורתי מוחלט. האם זה הניסיון שלהם להשאיר את החותם באחד הז'אנרים המוצפים ביותר בעולם משחקי הוידיאו כרגע? אולי. האם Electronic Arts לא רצתה לפגוע בסיכוייו של מצב ה-Firestorm עבור Battlefield 5? אולי.

כזכור – Firestorm אמור להיות כותר ה-AAA השני שמציג מצב Battle Royale אחרי מצב ה-Blackout של Call of Duty: Black Ops 4, שלמרות היותו מוצלח לא הצליח לבעוט את Fortnite מהפסגה שלו בטוויצ'. או אולי זה בשביל לא לגנוב מהבאזז של Anthem שיוצא בסוף החודש?

כנראה שנשאר לנו להמתין ליום שני לחשיפת המשחק, ואז נהיה חכמים יותר. אנו משערים שהמשחק Apex Legends יצא למחשב האישי, ל-Xbox One ול-PS4, בהתאם לפלטפורמות עליהן Titanfall 2 יצא.