משנכנס אדר מרבין בשמחה, ולכבוד חג הפורים הבאנו לכם כמה סיפורים מעולם הגיימינג, בהם משחקים שמו על עצמם תחפושת של משחק אחר ואולי לקחו את זה צעד אחד רחוק מידי.

כולנו מכירים את התופעה בה משחק אחד מצליח גורר אחריו גל של חקיינים או רודפי הצלחות, בערך כמו אלו שנוסעים מאחורי אמבולנס. אז כדי לגרום לכם לתחושה נעימה וחמימה בלב, נתחיל מ-The Witcher 3: Wild Hunt.

משחקים ששאבו השראה מהאח המוצלח של Cyberpunk 2077

אי שם בשנת 2015 נכנס לחיינו משחק שטרף את הקלפים בהרבה מובנים – The Witcher 3:Wild Hunt, שהיה אהוב על רוב מוחץ מהשחקנים, ואלו שלא התחברו אליו נודו מהחברה וחיים כעת באי בודד כדי שיחשבו טוב-טוב במה הם טעו.

המשחק היה עד כדי כך מוצלח, שהוא היה זה שגרם ל-Ubisoft לחשב מסלול מחדש עבור סדרת Assassin's Creed האגדית ולשנות לחלוטין את שיטת המשחקיות, שכעת הרבה יותר דומה לזו של Witcher 3 מאשר שאר המשחקים הקודמים ל-Origins.

מפת העולם הפתוח, הקווסטים הצדדיים, השריקה כדי לקרוא לבהמת המשא האהובה עליו ועוד דברים רבים מכדי לפרט כאן גרמה לשחקנים רבים לצאת כנגד השינוי ולהבליט עד כמה השינוי שואב השראה בצורה מוגזמת ומרחיקת לכת.

אם לא די בכך, משחק גדול אחר מצא את המוזה שלו בעולמו של גראלט, World of Warcraft. בהרחבה הנקראת Battle for Azeroth, קיימת מפה אשר נקראת Drustvar בה ה-Lore והמפלצות נראות כאילו יצאו מהביצות והיערות מספריו של אנדז'יי ספקובסקי.

הבאטל רויאל שנתן את יריית הפתיחה

כנראה שאין אדם שעוסק בגיימינג שלא שמע על Fortnite או על PUBG, אך לא רבים מהם מכירים את היריבות בין השניים. היוצר של PUBG היה הראשון ששאב השראה מסרט הפעולה היפני Battle Royale, ויצר מוד במשחק Arma 2 אשר נקרא DayZ: Battle Royale. בקצרה, זורקים 100 שחקנים במפה עם מטרה אחת ויחידה – לשרוד.

לאחר כמה שנים הוא החל לעמול על פיתוח עצמאי של מה שאנחנו מכירים היום כ-PUBG. באותה שנה יצא משחק נוסף בו עושים בדיוק אותו הדבר ובעל ממשק דומה אך עם תוספת קטנה המבדילה בינו לבין PUBG – ניתן לאסוף חומרים כדי לבנות מבנים ומחסות. ניחשתם כבר שאני מדבר על Fortnite?

Fortnite יצא לראשונה ללא ה-Battle Royale, אך בעקבות האינטגרציה של מצב המשחק הזה הוא צבר פופלאריות רבה על חשבון PUBG שהחלו לצנוח במספר המשתמשים. דבר זה כנראה היה מה שהוביל לתביעה של האחרונה כנגד Epic על זכויות יוצרים של הממשק, אך לבסוף התביעה בוטלה ללא הסבר.

אם כבר ציינו את Fortnite, הלא הם אלו אשר הפכו את ההתאמה האישית של הסקינים לאומנות ובכך פתחו תיבות פנדורה ששואבות מיליוני דולרים בשנה משחקניה. בעצם תוכלו לחפש את הדמות שלכם לפחות או יותר כל דבר, מ-Jhon Wick ועד Iron Man, כל עוד תשלמו על זה.

קונספט הסקינים שהיה קיים הרבה לפני Fortnite צבר תאוצה וכעת כמעט בכל משחק יש סקינים שונים לדמות שלכם, לנשקים שלכם, לחיות המחמד הדיגיטליות שלכם או לבהמות המשא שלכם. כולם נותנים לכם אווירה פורימית כל השנה, בין אם זה בחלל עם Star Wars Jedi: Fallen Order או במצרים העתיקה של Assassin's Creed: Origins.

כמובן שלא חסרים כותרים מוצלחים שמנסים לרכב עליהם, כגון The Legend of Zelda: Breath of the Wild (אני מדבר עליך, Genshin Impact!), או המותג הגדול של פוקימון שזוכה לחיקויים דוגמת TemTem. כל עוד כל משחק מביא ערך מוסף משל עצמו, אנחנו השחקנים יכולים רק להרוויח.