כנס הבליזקון שנערך השנה במתכונת וירטואלית חשף בפנינו את העידכון הקרוב ל-World of Warcraft: Shadowlands. ביום השני של הכנס השתתפנו בראיון עם צוות הפיתוח, לגבי עתיד ההרחבה.

הראיון נערך עם Steve Danuser – Lead Narrative Designer ו-Morgan Day – Lead Encounter Designer, כך שיכולנו לקבל מענה גם לשאלות שקשורות בסיפור וגם לשאלות קשורות למכניקות ומשחקיות.

אחת השאלות הראשונות שעלתה היא כיצד World of Warcraft Classic השפיע על הפיתוח של World of Warcraft: Shadowlands. הצוות הסביר שהקלאסיק השפיע רבות על הפיתוח ואפשר לראות זאת בחוויית עליית הרמות החדשה. בקלאסיק, לעלות רמה הרגיש כמו אירוע, משהו משמעותי שזוכרים. לעלות רמה ולקבל שיפור של מעט Stats זה לא מעניין או מרגש, ולא מרגיש ממש כמו משחק RPG. דבר נוסף הוא החזרת הרלוונטיות ל-Crafting, וספציפית Runecravings. הרעיון למערכת היה ששחקנים שישקיעו יוכלו להיות מהבודדים שיש להם את היכולת להכין חפצים מסויימים, כך שהם מקבלים תחושה של הישג ותגמול על ההשקעה שלהם.

שאלה נוספת שעלתה, לא הייתה חדשה כי זו השאלה ששאלנו מיום ההכרזה של ההרחבה: בחירת ה-Covenant היא לא באמת בחירה, אתה בוחר מה שהכי טוב לך מספרית אם אתה רוצה להיות תחרותי, האם זה משהו שהם מתכוונים לטפל בו?

הצוות ענה שהם כן מאוד רצו ליצור שילובים שמרגישים טבעיים כמו Kyrian Paladin ו-Night Fae Druid כדי לחזק את ה-Class Fantasy ששחקנים רוצים להרגיש. מצד שני, הם מבינים שהמצב בעייתי בגלל חוסר האיזון בין הכוחות המוצעים לנו, וזה לא משהו שאפשר לפתור ב-Hotfix מאחר ושחקנים יצטרכו זמן להיערך לשינויים כאלו, כך שסביר שזה יגיע במהלך עידכונים גדולים יותר. בשורה התחתונה, הם כן מאוד רוצים ששחקנים יבחרו את ה-Covenant שלהם לפי מה שמושך אותם ולא לפי מספרים.

שאלת ה-Lore הראשונה שעלתה הייתה מעניינת מאוד והייתה משהו ששאלתי גם את עצמי: מה קורה כשבני תמותה (כמו הדמויות של השחקנים) מתים ב-Shadowlands? וספציפית, מה קורה אם Banshee Queen מסויימת מתה בשאדולנדס?

סטיב, שאחראי על הסיפור הסביר את מצבי המוות השונים של דמויות בווארקראפט כך: דמויות של שחקנים ושאר בני תמותה, חוזרים לחיים כמו באזרות', באמצעות הכח הזה שמחזיר אותם (וגורם להם לרוץ לגופה שלהם) וכך זה עובד גם בשאדולנדס. נשמות המתים שחיות בשאדולנדס, לדוגמא החיילים של ה-Necrolords יכולים למות בקרב וזה בעצם סוף הקיום שלהם. סילבנס, למרות היותה Undead עדיין נמצאת בסטטוס של בת תמותה ולכן היא כבולה לאותם חוקים, אבל הם לא יכולים לפרט יותר מזה.

brokers

השאלה הבאה הייתה לגבי מצב ה-Factions במשחק וחוסר האיזון בין ה-Alliance ל-Horde והאם הם מתכוונים לאפשר לשחקנים לשחק ביחד כדי לפתור זאת (Cross Faction). הצוות הסביר שה-Alliance וה-Horde זה משהו שהוא הבסיס של ווארקראפט, והם לא רוצים לאבד את זה. לשחקנים יש קשר אישי לצד שהם בחרו בו וזה חלק מהדברים שעושים את המשחק מה שהוא. למרות זאת, הם מבינים שהמשחק מבוסס על לשחק עם חברים, והם מדברים על זה המון וחושבים על זה אבל אין להם משהו להכריז עליו כרגע, למרות שהם עירניים לבעיה.

השאלה הבאה שנשאלה הייתה לגבי הוספת התמיכה בקונטרולרים בשאדולנדס, והאם זו הכנה ל-World of Warcraft בקונסולות?

התשובה הייתה חד משמעית לא. מדובר על עניין של נגישות ולאפשר לשחקנים לשחק כמו שהם אוהבים ורוצים, אין כוונה להעביר את המשחק לקונסולות, אבל פה הם לא ציינו את המילה "כרגע" אז לא הייתי מחכה לזה בשום שלב.

לאחר מכן הגענו לאנדואין, כשרצינו לדעת מה קרה לו, מה יקרה לו, האם הוא יהפוך לבוס שנצטרך להביס? האם אפשר להציל אותו?

הצוות ענה שבמהלך הטריילר ראינו את אנדואין רוצח את ה-Archon אנחנו יכולים לראות איך השליטה של ה-Jailer נחלשת, ואנדואין נחרד ממה שעשה, אז אפשר להבין שהוא נמצא שם ולא אבוד. למרות זאת, הסיפור שלו לא הולך להיות פשוט ברמה של להיכנס לרייד ולנצח אותו, זה הולך להיות מורכב מזה. אם תסתכלו על הפנים של סילבנס כשאנדואין מחזיר את החרב, אפשר לראות שהיא לא בטוחה במעשים שלה, אלו דברים שנחקור בהמשך הסיפור.

anduinLK

וסוף סוף הגענו לטורגסט, כשרציתי לדעת מה צופן לו ההווה והעתיד. אמרתי למפתחים שכרגע, טורגסט מרגיש כמו שיעורי בית, אני עושה את זה כי אני חייב ולא כי אני רוצה. לשמחתי, הם צחקו אז הבנתי שהם מבינים למה אני מתכוון. שאלתי האם הם מתכוונים להוריד את כמות הריצות השבועיות הנדרשות להשגת מקסימום Soul Ash או להפחית את כמות הקומות בכל ריצה. בנוסף, אמרתי לצוות שלהוסיף כוחות, קומות ואוייבים זה מעולה, אבל הבעיה העיקרית של טורגסט היא שהוא לא מתגמל, ולכן גם לא כיף. המטרה היחידה שלו כרגע היא להשיג Soul Ash ורציתי לדעת האם טורגסט יכול להפוך למשהו שהוא יותר מזה, משהו מתגמל ומאתגר שיאפשר לשחקנים להשיג Transmog sets ו-Mounts בהתאם להתקדמות שלכם במגדל. משהו דומה ל-Mage Tower האהוב מ-Legion.

הצוות הסביר שכשקומות 7 ו-8 נפתחו, שחקנים שהיו מתים שם ויוצאים בידיים ריקות היו מרגישים רע. טורגסט שאב השראה ממשחקי רוגלייק שהם אוהבים, ושם גם אם לא ניצחת וסיימת את הריצה, יש לך תחושת התקדמות כלשהי, מה שגורם לחויית משחק טובה יותר, אתה מרוויח משהו שיעזור לך בריצות הבאות שלך וזה משהו שהם רוצים להוסיף למערכת. לצערי הם לא התייחסו לנושא הפריטים הקוסמטיים, ורק ציינו שהם כן רוצים שגם ריצות לא טובות יסתיימו עם תחושת התקדמות.

בנושא הריצות השבועיות, הם הסבירו שהם ישבו וחשבו כמה זמן אמורה לקחת ריצה של טורגסט, ריצה של Dungeon או Calling וכו'. הם כל הזמן בודקים האם מרגיש שדברים לוקחים יותר זמן ממה ששחקנים רוצים ולכוונן זאת בהתאם, ולוודא ששחקנים מרגישים שהם מתוגמלים על הזמן שהם משקיעים. אמנם לא הייתה פה תשובה מפורשת, אבל ניתן להבין שלא חקוק בסלע שנצטרך לרוץ פעמיים בכל שבוע עד סוף ההרחבה.

שאלה נוספת שעלתה היא היכן ואריאן וסאורפאנג, והאם נזכה לפגוש אותם בשאדולנדס. המפתחים הסבירו שכשהם תיכננו את הסיפור של World of Warcraft: Shadowlands הם הבינו שיש להם הזדמנות להחזיר דמויות שמתו בכל ההיסטוריה של ווארקראפט. בו זמנית, הם לא רצו ששאדולנדס תהיה מחווה לדברים שקרו, והם רצו להתמקד בדמויות שיכולות לקדם את הסיפורים הרלוונטיים. דמויות כמו ואריאן וסאורפאנג קיבלו את הסיפור שלהם, וסיימו אותו בצורה מספקת וטובה, ולכן הם לא מרגישים צורך להחזיר אותם לפוקוס, אבל זה לא אומר שלא נחווה אותם בשאדולנדס.

השאלה הבאה הייתה בנושא הבוסים הקודמים והעתידיים במשחק. אחרי שהרגנו דמויות כל כך אייקוניות וחזקות כמו דת'ווינג, הליץ' קינג וקילג'יידן, האם הצוות לא דואג שהבוסים בעתיד יהיו הרבה פחות מרשימים?

המפתחים ענו שאין לנו מה לדאוג, מאחר ואנחנו תמיד מגלים עולמות חדשים כמו השאדולנדס, אנחנו יכולים לצפות גם להמון אוייבים גדולים יותר ממה שהכרנו.

לאחר שהבסנו את דנאטריוס בעצם סיימנו את בצורת ה-Anima, אז למה אנחנו עדיין מקבלים כל כך מעט?

התשובה הייתה שאמנם עצרנו את דנאטריוס ואת הבצורת, אבל הנזק כבר נעשה. הם בכל מקרה בודקים את הנושא באופן אקטיבי וכן רוצים ששחקנים יוכלו להשיג את כל החפצים מה-Covenant שלהם, ואם יעלה הצורך נזכה לקבל יותר Anima במהלך הפעילויות שלנו במשחק.

covenants

האם אפשר לצפות לעידכונים קוסמטיים ל-Allied Races דוגמת אלו שקיבלו ה-Night Elves?

הצוות ענה שבשאדולנדס הם התמקדו בגזעים המקוריים של המשחק מאחר ולא נגעו בהם המון זמן. לגזעים החדשים היו אפשרויות רבות יותר ולכן הם לא טופלו בשאדולנדס, ואין להם משהו להכריז בנושא.

הנושא הבא שבו נגענו הוא ה-Maw. מדובר על איזור של סבל אינסופי, גם מבחינת הסיפור וגם מבחינת המשחקיות, האם זו הייתה הכוונה שלכם כשעבדתם עליו?

התשובה הייתה חד משמעית: לחלוטין. הם רצו ששחקנים יבינו שהם נמצאים באיזור מסוכן תחת השליטה של ה-Jailer, אין לנו כשחקנים אפשרות להרגיש בטוחים במקום כזה, אבל זה לא אומר שהמצב הזה ימשך לנצח. גיבורים כמו בולבאר ירצו לעבור ממגננה למתקפה ולכן הוא וה-Covenants יקחו את הקרב אל ה-Jailer, וכך נזכה לבסיס פעולה אמיתי ב-Maw ונוכל לחקור פנימה יותר ולגלות את האיזור החדש: Korthia.

וכך הסתיים הראיון שהיה חוויה נהדרת והזדמנות לפגוש ולדבר עם בכירים שעובדים על המשחק שאני כל כך אוהב. קיבלנו המון מידע בבליזקון לגבי World of Warcraft: Shadowlands, ועדיין לא מספיק. נצטרך לחכות בסבלנות לעידכון 9.1 כדי להציל את אנדואין ולהיפטר מסילבנס, כי די, תלכי כבר.