אחרי ציפייה ארוכה והרבה שמועות, ASUS ROG Phone 5 הוכרז רשמית. טוב, לא בדיוק הוכרז רשמית, אבל החברה הציגה דף נחיתה של הטלפון ובו היא מדווחת על ההכרזה שלו שתהיה ב-10 למרץ השנה, עוד קצת יותר משבועיים. מעבר לכך הדף לא אומר הרבה אבל אנחנו יכולים לנחש כבר לא מעט משמועות שמתרוצצות ברשת.

ראשית, אנחנו יודעים למה חמש. למי שלא יודע, ASUS ROG Phone 4 מעולם לא יצא מהסיבה הפשוטה שההגייה של הספרה "ארבע" דומה מאוד למילה "מוות" בסינית (וגם ביפנית, אגב). במילים אחרות, זה קצת מזכיר את המספר 13 בתרבות המערב, ולכן ASUS ROG דילגו על הספרה ארבע וישר קפצו ל-ASUS ROG Phone 5.

אנחנו מעריכים שהמכשיר ייצא עם המעבד הנייד Snapdragon 888 שהוא מעבד חדש ועוצמתי שהוכרז בדצמבר שנה שעברה. זהו המעבד החזק ביות בסדרת Snapdragon כיום, ויש לו יכולות גרפיות מרשימות. לשם השוואה, היצרנית הודיעה כי השבב שיהיה בתוך ASUS ROG Phone 5 חזק ב-35% יותר מהמעבד שישנו בתוך Oculus Quest 2. 

שמועות נוספות מדברות על מסך של 6.78 אינץ' בתצוגת OLED וקצב ריענון של 144Hz. המצלמה האחורית צפויה להיות מצלמה משולשת, והוא צפוי להגיע עם זיכרון RAM מרשים של 16GB, וקורא טביעות אצבע. את כל הטוב הזה אמורה לקיים סוללה של 6,000mAh. כנו כן, המכשיר צפוי להריץ אנדרואיד 11 עם הממשק של ROG. אציין בשנית שכל אלה הן השערות שאספתי באינטרנט והצלבה עם הידע הקודם שלי עם המכשירים הקודמים. 

אז אמנם אנחנו עדיין לא יודעים מה יציע בדיוק המכשיר החדש אבל כאמור, אנחנו לפחות יודעים תאריך, ה-10 למרץ, 2021. בין כל המידע שנקבל בתאריך זה, הדבר הכי מעניין יהיה לדעת האם הוא יגיע לארץ, כמובן. בהיעדר תשובה רשמית וחד משמעית, מנכ"ל ASUS בישראל, רע קורנבליט, דיבר על הנייד  בסוף ינואר השנה ורמז שהוא כנראה יגיע לארץ, אז יש תקווה.

Diablo Immortal Blizzcon 2021

תופעת המשחקים במובייל תופסת תאוצה כאשר חברות רבות מצטרפות לתעשיה. רכישת GLU על ידי EA, יציאת Diablo Immortal ועוד משחקים רבים שמגיעים לנייד לאור ההצלחה של התעשייה השנה, עם משחקים כמו CoD Mobile, Genshin Impact, PubG Mobile ועוד. כמו שאנחנו מכירים מעולם המחשבים והקונסולות, כל המשחקים האלה צריכים חומרה חזקה שתריץ אותם, ומעניין יהיה לראות מכשיר ייעודי לגיימינג כמו ASUS ROG Phone 5. 

כל שנותר הוא להמתין בסבלנות להכרזה ולראות את המכשיר החדש.