Blizzcon, הכנס השנתי של חברת Blizzard, התקיים השנה במתכונת שכבר למדנו להכיר טוב מדי – אונליין. אבל אם 2020 לימדה אותנו משהו, זה שתעשיית המשחקים פורחת בתקופות קשות, וכיאה לרוח התקופה (שהתארכה לה לתוך 2021), Blizzard לא נתנה לשום דבר להרוס את חגיגות 30 השנים לקיומה. ואכן, כמות המידע וההכרזות באירוע הזה לא הייתה מביישת אף אירוע "רגיל", כאשר Blizzard חשפה מידע על שלושה כותרים בסדרת Diablo האגדית, ואף פתחה את הבמה למסיבת עיתונאים ב-Zoom לכבוד משחק המובייל של הסדרה, Diablo Immortal. עבדכם הנאמן זכה להשתתף במסיבת העיתונאים, ואני שמח לדווח על מה שלמדנו.

Diablo Immortal, Diablo 4, Diablo 2: Resurrected. ככה זה נראה כש-Blizzard יורים בכל התותחים. מתוך Blizzcon 2021

אז לפני שנתמקד ב-Diablo Immortal, אני חייב לציין שאני מאוד מתרגש בעקבות מה שראיתי השנה. אני אוהד גדול של סדרת משחקי Diablo, ושמחתי מאוד לראות את ההכרזה על Diablo 2: Resurrected, שענתה על הרבה תהיות שהיו לנו לגבי המשחק בעבר. מדובר כמובן ב-remaster (חידוש) מלא של המשחק הכי מצליח ואהוב בסדרת משחקי Diablo, שיכלול תמיכה ברזולוציות עד 4K, סאונד 7.1 ערוצים, אפשרות לשחק גם על קונסולות ולהתקדם עם אותו חשבון בכל הפלטפורמות במקביל (cross-platform progression).

Diablo 4 הציג לנו דמות חדשה מרגשת, כאשר הפעם Blizzard חזרו למקורות, והוציעו מהבוידעם את ה-Rogue ממשחק ה-Diablo המקורי. בנוסף, נראה שהמשחק הולך להכניס יותר אלמנטי MMO ממשחקי Diablo בעבר, כאשר אנחנו צפויים לקבל עולם פתוח וגדול עם אפשרות להתניידות רכובה (mounts), תנועה אנכית (במעלה או במורד צוקים, לדוגמה), דגש על אזורי PvP ועוד מנגנוני משחק חדשים שמשאירים אוהדים רבים של הסדרה על קצה הכיסא בציפייה לקראת צאת המשחק, למרות שכנראה שלא נזכה לראות זאת לפני 2023, כמו שדיווחנו לכם בעבר.

אבל הבטחנו לכם מידע על Diablo Immortal, המשחק המדובר למובייל, שכבר עשה צרות ל-Blizzard באירועי עבר. אז לכבוד פסח המתרגש ובא עלינו לטובה, מוכרחים להקשות את הקושייה – מה נשתנה ה-Blizzcon הזה מכל הקודמים לו? האמת? נראה שכמה דברים אכן השתנו. ראשית, ההכרזות והחשיפות על Diablo Immortal לא היו עיקר הכנס, וטוב שכך. Blizzard השכילו לשבץ אותן בין ההכרזות על Diablo 4 לבין Diablo 2: Resurrected, ונראה שהגישה הזאת התקבלה היטב בין הנוכחים (וירטואלית). שנית, התוכן שהוצג היה מרשים מאוד, לטעמי. למרות האכזבות במעמד ההכרזה, אני חייב לומר שעומק המשחק נראה מרשים משמעותית ממה שציפיתי, בעיקר לאור החזון וההשקעה במשחק בטווח הארוך.

Diablo Immortal Blizzcon 2021
האם נראה משחק שמכבד את כותר Diablo, או עוד MMO למכשיר הנייד? הזמן יגיד. Diablo Immortal.

בשלב ההכרזות, לפני מסיבת העיתונאים, זכינו לראות קצת גיימפליי מהאלפא הטכנית ששוחררה לכמות מצומצמת של שחקנים כדי שיוכלו לשחק ועל הדרך למצוא את כל הבעיות והתקלות האפשריות במשחק. שמחתי לראות שהגרפיקה נראית לא רע בכלל עבור משחק מובייל, ושחובבי הכותר יצליחו לזהות הרבה יכולות מוכרות ממשחקי עבר, אבל גם להיחשף ליכולות חדשות שדורשות טכניקות משחק שונות, כפי שניתן לצפות ממשחק מובייל.

במהלך מסיבת העיתונאים, נשאלו מספר שאלות מעניינות, במהלכן חשפו מפתחי המשחק פרטים נוספים ומרתקים לגבי Diablo Immortal. מפאת מגבלות חוקיות, אנו מנועים מלהעלות הקלטות של מסיבת העיתונאים, אבל אנחנו לא פה בשביל תירוצים ולכן סיכמנו עבורכם את הדברים שנאמרו.

  • מודל כלכלי –
    • המשחק יהיה חינמי להורדה, עם אפשרות ל-micro transactions. מבחינת Blizzard, קניית ציוד שיקדם אתכם על חשבון שחקנים שאינם משלמים אינה באה בחשבון, ולכן לא ניתן יהיה לרכוש ציוד בכסף.
    • תהיה אפשרות לקנות חפצים בשם Crests שאם תשתמשו בהם במנגנוני ה-rift, הם יכולים לשפר את הציוד שמקבלים עבור rift מוצלח.
    • בנוסף, כנראה שתהיה אפשרות לקניית Battle Pass לעונות ספציפיות עם crests יעודיים לעונה, ואולי גם סוג אחר של תשלום חודשי קבוע.
  • משחקיות –
    • המשחק ישתמש בשיטת ה-waypoints להתניידות מהירה בין מקומות במפה.
    • הרמה המקסימלית של שחקנים תהיה 60, אחריה יתחיל תוכן ה-endgame, שמתוכנן להיות ענף ועמוק מאוד, במיוחד בפן החברתי.
    • לא יהיה שימוש במאנה (mana) אלא בטיימרים יעודיים עבור יכולות, כאשר לחלק מהיכולות יהיה מצבור "תחמושת" או "אנרגיה" משלהן.
    • תשתית למשחקיות רבת-משתתפים עם פוטנציאל שיתוף פעולה בין עשרות אנשים במקביל, על גבי שרתים של אלפי אנשים.
    • המשחק יאפשר תקשורת יעילה בין השחקנים, כאשר חוץ מכתיבת הודעות, ניתן יהיה גם לדבר דרך המיקרופון ולהשאיר הודעות קוליות של 15 שניות לחברים במשחק, או לחברי הקלאן. כן, קלאן.
    • המשחק יתאים את עצמו מבחינת רמת קושי ל-level של השחקנים וכמות השחקנים בחבורה, כאשר כרגע לא ראיתי אופציה לבחור רמות קושי למשחק כמו במשחקי Diablo הקודמים.
    • צפויים לנו כמה בוסים מעניינים, חדשים ומוכרים כאחד. למרות שלא כולם הוזכרו במפורש, דיאבלו, השטן בכבודו ובעצמו, יהיה אחד הבוסים, כיאה לסדרה.
  • חזון לעתיד –
    • Blizzard רוצים להגיע לקהל יעד כמה שיותר רחב עם המשחק הזה, וזה לא מפתיע מפני שמדובר במשחק למכשירים ניידים. מה שמעניין הוא שהם רואים במשחק גם משחק שעומד בפני עצמו ומספק חווית Diablo מלאה, אבל גם כמעין פרסומת, או דלת כניסה לעולם של Diablo בפלטפורמות אחרות.
    • כבר היום קיימות תוכניות רב שנתיות של הוספת תוכן כגון מפות ואזורים, משימות (קווסטים), קווי עלילה ואפשרויות לציד-ראשים. לטעמי, המחוייבות הזאת של להמשיך לפתח את המשחק לאורך שנים תבטיח משחק שניתן להינות ממנו, אפילו במובייל.
    • למרות שהתמיכה המתוכננת כרגע היא לאנדרואיד ו-iOS בלבד, אין למפתחים תכניות לחסום אמולטורים עבור פלטפורמות אחרות. זה הופך את התמיכה בקונטרולרים למעניינת במיוחד עבור Diablo Immortal.

אחרי כל זה, נשאר רק לקוות שאכן נקבל את המשחק העמוק, מלא התוכן והעלילתיות ש-Blizzard ממשיכים להבטיח לנו. לא יהיה מאושר ממני אם בעוד שנה-שנתיים יהיו מותקנים לי על המחשב Diablo 4 יחד עם החידוש של Diablo 2, ועל הנייד Diablo Immortal. זה אולי נשמע מופרך, אבל האפשרות של לקפוץ לאיזה ריפט או באונטי שלוקחים חמש דקות במהלך הפסקת הקפה שלי עושה לי חשק לחזור לשחק במשרה מלאה.