ב-25 ליוני, פירסם צוות המפתחים של Diablo 4 עדכון על ההתקדמות של פיתוח המשחק שהוכרז ב-Blizzcon19. מעבר לעדכון על כך שבדומה לכל שאר החברות האחרות בתעשייה, גם צוות הפיתוח של המשחק המצופה עבר לעבוד באופן מלא מהבית.

העדכון די נרחב, והוא מספר על הפלייטסט הקבוצתי שהצוות ביצע במשחק, מנגנון מעניין שמאפשר להם לבחון רעיונות שונים, קצת על השינויים הצפויים בדרך העברת הסיפור ב-Diablo 4 לעומת המשחק הקודם בסדרה, העולם הפתוח ועוד.

אז בואו נצלול ביחד אל לב המאפלייה של Diablo IV, ונבין מה מצפה לנו במשחק הבא בסדרה שבשנה הבאה תחגוג 25 שנה לכותר הראשון שלה.

אופי הפיתוח של Diablo 4

העדכון פותח בחשיפת מידע על אופי הפיתוח של המשחק, וחושף כי הם נערכים סביב אבני דרך על-פיהן הם מודדים את ההתקדמות בתהליך הפיתוח.

אבן דרך משמעותית הייתה ממש לפני תערוכת בליזקון 19, שהתרכזה בקיום Playtest של הצוות. התוצר של אותו פלייטסט היה הדמו הכלול בכתבה הזו שראינו בתערוכה. בנוסף, הדבר אפשר לצוות לזהות באגים, לבחון את הדמו, ולעשות שיפורים שונים לפני התערוכה עצמה.

סרטון המשחקיות מבליזקון 19

אבן הדרך הנוכחית שהסתיימה אליה הצוות הגיע בסמוך לפרסום עדכון זה היא קיבוע כל האלמנטים השונים באזור במשחק שנקרא ה-Dry Steppes. אלמנטים אלו כוללים את תוכן הקמפיין, מרכיבים של עולם פתוח, חפצים, אזור לקרבות PvP(שחקן כנגד שחקן), המבוכים ואפילו קטע סינמטי שמציין את השלמת קטע הסיפור של אזור זה.

לאחר מכן בוצע Playtest נוסף כשהצוות משחק שוב ושוב את אותו אזור שהושלם, איסוף באגים, חוויות ומידע. כמובן שבמקביל הצוות מתקדם גם באזורים אחרים במשחק, אבל נותן את Dry Steppes כדוגמה לאזור עליו הם התמקדו באופן מרוכז כדי לקבל חוויה שלמה באופן מלא שתשפיע על שאר עיצוב המשחק.

בלוקים אפורים ומשעממים

כחלק מתהליך בחינת הפיצ'רים השונים שהצוות רוצה להכניס אל המשחק החדש, הם עובדים בצורה של "Blockout": כל אלמנט מורכב חווה שלב ביניים בין עיצוב הקונספט לעיצוב הסופי, בו המודל ראשוני ולא מפורט, כדי למנוע מצב בו הצוות משקיע זמן רב מדי באלמנט שבסוף יזנח.

ניתן להבחין בתהליך בסט התמונות הבא, שמתאר את תהליך העבודה על אחד מהשדים במשחק. החל משלב הקונספט ועד לתוצאה הסופית במשחק:

דוגמה נוספת לו ניתן לראות בתמונות הבאות, שממחישה תהליך בשם "grayboxing" – הצוות מחליף את העיצוב המפורט של השלבים כאשר הוא עדיין איננו גמור, כדי לבחון את המכניקות במשחק, את עיצוב הבסיס של הסביבה, הסיפור, אירועים וכו'. זה מאפשר לצוות הארט לעבוד במקביל וללא לחץ על החלק הויזואלי של המשחק.

כמובן, שיש לזכור שהתמונות המובאות כאן אינן הגרסה הסופית של חלק מהדברים, ודברים צפויים להשתנות.

ב-Diablo 4 הסיפור הוא שונה

לא, אין הכוונה היא בכך שיש טוויסט עלילתי נרחב. עדיין מדובר באותו עולם של Sanctuary, ועל מלחמה שניטשת שנים רבות בין כוחות השאול לכוחות "גן-עדן", כשבני האדם לכודים בתווך. כמובן, גם ה-Nephilim וגם ה-Horadrim.

הכוונה היא לדרך בה הסיפור יסופר. מי שזוכר, ב-Diablo 3 זכינו לראות פאנלים משעממים של UI שהראו לנו את התמונה של הדמות ואת שמה ליד קירות של טקסט. הפעם, ב-Diablo 4, אנחנו נחווה את הסיפור בזווית שונה.

Diablo 4
הדיאלוגים יתבצעו בצורה שונה ב-Diablo 4. מצליחים לזהות את השד שעובר ניתוח?

הצוות משתמש בשיחות עם כירואגרפיית מצלמות ממוגדרת מראש, שנעה וזזה יחד עם השיחה בין דמות השחקן לדמויות ה-NPC's במשחק. הצוות משתמש גם באנימציות והבעות פנים גנריות לחלק מהשיחות, ובחשובות בהן נזכה לראות עיצוב פרטני לאנימציות שונות והבעות פנים של הדמויות.

שיטה נוספת בה ישתמשו ב-Diablo 4 כדי להעביר את הסיפור היא שיטה מוכרת לכל – Real-time cutscenes. בסצנות אלו המשחק יתפוס שליטה על המצלמה, והיא תזוז בהתאם לחלק המסופר כמו בסרט תוך שימוש במנוע המשחק. היתרון המגניב הוא, שבסצנות אלו הדמות שלכם תראה בדיוק כפי שתעצבו אותה במשחק – עם השיריון, כלי-הנשק ועוד.

מצורפות תמונות עדכניות מאותן סצנות. ניתן לראות את הפירוט הגבוהה של הדמויות וגם מנגד את העיצוב הסביבתי שמקבל זווית שונה לגמרי בהתאם לזווית החדשה בה מוקמה המצלמה.

העולם הפתוח של Sanctuary

אחד המרכיבים המשמעותיים בכותר החדש בסדרה Diablo 4 הוא מרכיב העולם הפתוח שישולב במשחק. המשמעות היא שבמקביל להתקדמות בקמפיין עצמו, תוכלו להתנסות במספר מערכות עולם פתוח שונות שיתגלו בפניכם לכל אורך הדרך.

השחקן יוכל לקחת הפסקה מהקמפיין וללכת לחקור אזורים, לעסוק ביצירת כלי-נשק שונים חדשים ואפילו לחימה כנגד שחקנים אחרים בפורמט PvP שנראה בהמשך.

Diablo 4
מפת העולם הפתוח של Diablo 4

פיצ'ר עולם פתוח שיוצג במשחק הוא המחנות (Camps). מדובר באזורים עם חשיבות מסויימת שכעת מוחזקים ע"י אויבים. לאחר שתפנו אזורים אלו הם יהפכו למחנות למקום שיאוכלס ע"י דמויות NPC's, וכמובן נקודה אליה תוכלו לבצע מעבר מהיר. לאלו מכם ששיחקו ב-FarCry כלשהו או ב-Horizon Zero Dawn, הדבר יהיה מוכר ביותר.

לטענת המפתחים מה שחדש במכניקה הזו, הוא שככל שתשתלטו מחדש על המחנות העולם מסביבם ישתנה בכל פעם שתטהרו מחנה חדש שכזה. הם משתנים ביניהם בעיצוב, וגם במשימה שעליכם לבצע כדי לשחרר אותם מאחיזתם של כוחות האופל.

נלחמים ברוע ביחד, או אחד כנגד השני

צוות הפיתוח עבד על למצוא את האיזון העדין ביצירת משחק מרובה משתתפים שלא ישפיע על אופי המשחק. להבנתם, אם השחקן יראה יותר מדי שחקנים ידידותיים בשר ודם מסביבו, העולם ירגיש יותר בטוח ופחות Diablo, ויותר כמו WoW לצורך הדוגמה.

המבוכים וקטעי הסיפור הקריטיים השונים יהיו תמיד סשן של משחק פרטי – רק אתם והפארטי שלכם. מנגד, כשתסתובבו בעולם הפתוח, אתם תפגשו מדי פעם שחקנים אחרים. בנוסף, יהיו אירועים שונים שיתרחשו בעולם ויגרמו למספר שחקנים להתרכז יחדיו בנקודה אחת בניסיון להביס בוס אזורי כמו Ashava שראינו בדמו שהוצג בבליזקון.

המפלצת Ashava הינה אירוע עולמי במשחק, שימשוך אליו שחקנים נוספים שיתאחדו לכדי מטרה משותפת.

כדי להשתתף באירועים האלה לא תצטרכו לשנות את הגדרות הפרטיות שלכם, ותוכלו לבצע אותם כשחקנים יחידים המצטרפים לשחקנים אחרים לצורך השלמה האירוע ולקבל פרס כלשהו.

הדבר גורם לעולם של דיאבלו 4 להרגיש חי ובועט, מבלי להכביד על השחקן ולפגוע בחוויה שלו. מנגד, ישולבו במשחק כלים שיאפשרו לכם למצוא במהרה שחקנים להצטרף אליהם.

מנגד, לא שותף עדכון של ממש על אופן ביצוע ה-PvP, ולמה ניתן לצפות מהמשחק.

מה זה RPG בלי חפצים ופיתוח דמות?

מכיוון ש-Diablo 4 הוא משחק ARPG, מלבד סיפור טוב, עיצוב שלבים ודמויות, ודברים לעשות, שני מרכיבים חשובים בו הם מערכת פיתוח הדמות והחפצים שנמצא לאורך הדרך.

מכיוון שמשחק טוב נמדד כאחד שממשיך ללוות אתכם גם כשאתם אינכם משחקים בו, מטרת המפתחים היא לגרום לכך שמערכת פיתוח הדמות, והחפצים שאתם יכולים להשיג לאורך הדרך יעסיקו אתכם גם כשאתם לא משחקים במשחק, אבל במובן טוב.

Diablo IV
מטרת המפתחים היא ליצור מערכת פיתוח דמות וחפצים שתגרום לכם לעסוק במשחק גם כשאתם לא משחקים בו.

"מה הציוד הבא שאני יכול להשיג כדי לחזק את הדמות שלי?" או "מה הטאלנטים הבאים שאפתח כדי שיתאימו לאופי ה-Class שבחרתי?"

כרגע, אין עדכון של ממש מעבר למה שקיבלנו בפעם הקודמת, מיד לאחר תערוכת BlizzCon, אבל המפתחים מבטיחים כי בפעם הבאה שנקבל עדכון, נשמע רבות על שתי מערכות אלו.

להזכירכם, נכון לעכשיו למשחק עדיין לא נקבע תאריך יציאה.