גם כאשר פצצה מתוכננת היטב וצפויה, היא עושה הדים בפיצוצה, לפיכך לא פלא שהפצצה שנקראת Diablo 4 הרעידה את אמות הסיפים בכנס Blizzcon 2019. לאחר הקרקס שהיה עם Diablo Immortal, חברת Blizzard הציגה סוף סוף לקהל את מה שהם רצו – הצצה אל עבר עתיד אפל בו הם ידרשו להוריד את האבק מהמגנים ולהשחיז את החרבות, כי רשע חדש-ישן מגיע, לילית' (Lilith) עושה קאמבק. באי הכנס ברי המזל היו הראשונים שהייתה להם את ההזדמנות לשחק בדמו.

ממלכת Sanctuary הייתה מעין מקלט (משחק המילים מכוון) עבור שחקני דיאבלו כבר מעל 20 שנים, וכפי שאמר נשיא Blizzard Entertainment, ג'. אלן בראק (J. Allen Brack), "אנו מכריזים על Diablo 4 עם התשוקה העמוקה שלנו לסדרה ועם הערכתנו העמוקה לקהילה. אנו נרגשים לחזור למשחקיות האפלה והמופתית של Diablo שהשחקנים אוהבים בעוד אנו מרחיבים את העולם והסיפור בדרכים חדשות, ואנחנו כבר לא יכולים לחכות עד שעוד אנשים יוכלו לחוות את זה".

חמישה סגנונות של גבורה

לאחר הפרכת המשפט האלמותי "אף אחד לא יכול לעצור את המוות" על ידי הבסת מאלת'אל (Malthael), המעריצים יגלו כי ממלכת Sanctuary שוב מאוימת, וגיבורים חדשים נקראים לדגל על מנת לעמוד באתגר. טריילר המשחקיות של Diablo 4 חושף בפנינו 3 מתוך 5 סוגי הגיבורים שנוכל לשחק איתם.

הברברי – ידוע בשל כוחו האימתני והברוטאלי והיתרון האדיר שלו בקרב פנים אל פנים. מהלך ההיכר שלו, הזינוק, מופיע גם במשחק החדש. בנוסף, הברברי יזכה למכניקת קרב חדשה לגמרי הנקראת "ארסנל", בעזרתה הוא יוכל לסחוב עד 4 נשקים ולהחליף ביניהם במהירות עבור מתקפות יחודיות.

הקוסמת – האסכולה הכי ותיקה בעסק, הייתה איתנו מהתחלת סאגת Diablo ולא פספסה שום כותר בסדרה. היא יכולה לעצב את היסודות לכדי זיזי קרח חדים, מטאורים וחזיזי ברק. שילוב מוצלח בין השלושה הוא המפתח להשמדה המונית של אויבים, ולעשות זאת בסגנון.

הדרואיד – פייר, התגעגענו אליו, שכן הוא לא הראה את פניו מאז Diablo 2: Lord of Destruction. סגנון המשחק המחודש של הדרואיד מאפשר לו לשנות צורה מצורה אחת לשניה, בלי לבזבז אפילו רגע. תוכלו לזגזג בין צורת האדם שלו, שיכולה לשלוט באיתני הטבע, לבין אדם זאב ודוב.

מה הולך לעמוד בדרכם של הגיבורים שלנו? בטריילר המשחקיות אנו רואים ושומעים את הקריין שותה מול קבר (אולי של דקארד?) ומספר לו על סיוט שרודף אותו. בעודו מרחיב, הוא משתמש במילים עוצמתיות ורבות משמעות כגון הרס, שנאה, סבל וחרדה. אם זה רומז על האתגרים שיעמדו בפני הגיבורים, אני מאחל להם בהצלחה.

הסיפור ממשיך, הסאגה רצה קדימה

חברת Blizzard ממשיכה את הסדרה על ידי שימור ההיסטוריה והמשך הסיפור כסאגה, ולא כסט סיפורים יחידניים המתרחשים באותו עולם. הסיפור מתרחש בחלק הצפון-מזרחי של Sanctuary, ויכיל את Scosglen, Fractured peaks, Dry steppes, Hawezar ו-Kehjistan. לא מן הנמנע שנראה את אסכולת ציידי השדים, שכן השטח סובב את מולדתם.

לאחר עידנים של גלות, מלכת הסקובוסים (Succubi) מזומנת לעולם של Sanctuary על ידי ריטואל מטריד ביותר בו מצטטים את המילים "בשלושה הם באים, בשלושה נפתחת דרכך, בשם דמם של המוכנים, אנו קוראים לך הביתה. הללו את בת השנאה, יוצרת Sanctuary, הללו את לילית'". למספר 3 בעולם של Diablo יש משמעויות רבות, כדוגמת שלושת הרעים העליונים, דיאבלו, מפיסטו ובעל (Baal). האם זה רומז על מה שצפוי לנו?

לילית', בת השנאה

אבל בואו ניזכר רגע מי זו לילית'. לילית' היא ביתו של לורד השנאה הלא הוא מפיסטו (Mephisto). במהלך המלחמות הנצחיות לילית' מאסה בגישת אביה לסכסוך, ובסוף אחד הקרבות היא לקחה מלאך כשבוי – אינריוס (Inarius) . הם גילו כי שניהם רוצים לברוח מהעימות, ולכן יצרו יחד את Sanctuary לאחר שגנבו את אבן העולם. בשלב מסויים הם הזדווגו, והביאו לעולם צאצא שהיה הראשון לגזע הנפילים (Nephalem) – גזע שנוצר כתוצאה מהזדווגות שדים עם מלאכים.

הן המלאכים והן השדים החלו לראות איום מטריד בגזע הנפילים ההולך וגדל, בשל כוחם האימתני. העריקים החלו לריב בינם לבין עצמם על גורלם של הנפילים – האם לחמול עליהם ולהסתכן בתשומת הלב הלא רצויה של גן עדן וגהנום, או פשוט להשמיד אותם.

דבר זה גרם לאינריוס לקרוא לתקופת הרהור בקרב מאמיניו, אשר צייתו, בעוד לילית' נכנסה לטירוף מעצם המחשבה על השמדת ילדיה. היא צדה את חבריה העריקים ומאמיניו של אינריוס טבחו בהם. אינריוס היה מבועת, למעשה, מהשינוי שהתחולל בה אך לא יכל להביא את עצמו להרוג אותה, ולכן הוא גירש אותה אל הריק וכוון את אבן העולם לגרום להחלשות כוחות הנפילים במשך הזמן, כך שכל דור יהיה חלש מקודמו. דבר זה הביא ללידתו של גזע התמותה החלש הידוע כאנושות.

לא מפתיע, אם כן, שהיא חוזרת ב-Diablo 4, ויש לה את כל הסיבות בעולם להיות עצבנית יותר מאש הגהנום.

מזג האוויר אולי משתנה, אבל הליבה נשארת בעינה

כאשר הוא הולך בצעדי קודמיו, נראה כי Diablo 4 יהיה עתיר במפלצות מאתגרות, קרבות אינטנסיביים וגריינדינג אפי למציאת חפצים אגדיים וסטים מיוחדים בעוד השחקן מתקדם. המשחק מציע את אותו מצב סולו ומשותף (שניהם מקוונים) עם אופציה נוספת ומעניינת – ניתן יהיה לפגוש שחקנים אחרים באותו עולם משותף על מנת להתקיף אתגרים גדולים יותר או לצוד אחד את השני במצב PVP.

לראשונה זה הרבה זמן, Sanctuary תהיה רציפה, כלומר שהפעולות והשיטות שמרכזות כל אזור וקו העלילה שלו ישולבו למפה אחת ענקית, כך שהשחקנים יוכלו ללכת ממחוז אחד למשנהו, עולם חצי-פתוח, במילים פשוטות יותר. תוספת נחמדה אחרת היא מחזורי יום ולילה ושינויים תמידיים במזג האוויר.

לכל דמות יהיה עץ כישורים משלו, עם סט ייחודי של יכולות כפי ש- Blizzard עשו כה טוב עד כה. המשחק, כמו קודמו ובכלל כמו בז'אנר, נותן לך לבחון ולהבין את המשחק בעצמך. לכל אסכולה תהיה בניה משלה, ועצימות המשחק תעלה ככל שתתקדמו במשחק, ומכם יצופה לשלב כוחות עם האסכולות האחרות ולבחון את הבניות האפשריות על מנת לנטרל את האיומים שעומדים בפני Sanctuary (או כמובן, לעשות גריינד לציוד משובח אם אתם רוצים דרך קצרה שהיא ארוכה).

תכונה נוספת אשר נחשפה בטריילר היא אופציית בהמת הרכיבה, דבר שהוא די חובה במשחקי עולם פתוח. אולם, לא בכל משחק עולם פתוח תוכלו להתאים את בהמת הרכיבה ולהשתמש ביכולות שלכם תוך כדי רכיבה. זה דבר שישפיע רבות על זרימת המשחקיות.

אוקיי, הבנו, אבל מתי???

המשחק Diablo 4 עדיין בפיתוח, ותאריך היציאה שלו טרם התפרסם. חברת Blizzard טוענת שהמשחק יעבוד על Xbox One ו- PlayStation 4 וכמובן שיגיע גם למחשב האישי. האם זה אומר שהפיתוח ייקח זמן קצר היות וקונסולות דגל חדשות עתידות להגיע בקרוב? אולי יהיו גרסאות לגם לדור הישן וגם לחדש ואז נצפה כי המשחק ייצא עוד שנתיים-שלוש? דבר אחד ברור – כשנדע, כשנדע – נדאג שאתם הראשונים לדעת!