בזמן שהטמפרטורות לאט לאט יורדות בארץ, ב-Blizzcon 2018 העניינים מתחממים בין קהל המעריצים ל-Blizzard.

למי מכם שאיכשהו הצליח לפספס את הקרב האחרון בין מעריצים לחברת משחקים ענקית ברחבי הרשת אנחנו כאן כדי לעזור. אז בואו נתחיל מההתחלה: ב-2 לנובמבר הכריזה בליזארד על המשחק הבא בסדרת Diablo המוכרת והאהובה, Diablo Immortal, המיועד למכשירים ניידים.

ההכרזה הפתיעה את מעריצי הסדרה, ומתגובות הקהל ניתן לראות שהם הופתעו לשמוע שהמשחק הבא בסדרה יצא משחק למכשירי הסלולארי.

Diablo Immortal מתוכנן להיות משחק דיאבלו מרובה משתתפים לכל דבר, אבל מיועד לרוץ על הטלפון הנייד שלכם. נראה מהסרטון כי המכניקות שהכרנו מהמשחקים הקודמים לא השתנו ואף נוספו מכניקות חדשות, למעט השליטה בדמות שכמובן עוברת להיות מבוססת מגע (או לפחות למי מכם שעדיין לא מסתובב עם ג'ויסטיק מותאם לסלולרי).

המשחק מתקיים מבחינה כרונולוגית בתקופה שבין המשחק השני לשלישי ואמור לתאר את מה שפספסנו בפרק הזמן הזה. על פניו נראה כי זה הוא משחק דיאבלו מודרני עם מעט שיפורים, סיפור חדש ופשוט עוד ממה שאהבנו במשחק השלישי, אז על מה כל המהומה?

המעריצים השרופים של הסדרה יצאו מההכרזה שבורי לב. לאחר הציפייה שנבנתה לקראת בליזקון האחרון, אשר לפניו Blizzard הכריזה על "מספר פרויקטיי Diablo שהם עובדים עליהם", וגרמה למעריצים לצפות להכרזה על  Diablo IV או חידוש למשחקים הישנים. ב-17 באוקטובר הציפיות התחילו לדעוך כש-Blizzard התחילו לרמוז ש- Diablo IV זה לא מה שאנחנו הולכים לראות בבליזקון, אבל מה שהם לא ציפו לו הוא משחק מובייל שהווה את שיא האכזבה מבחינתם. יתכן והאכזבה היתה גדולה כל כך גם בשל הבחירה בפלטפורמה שלא מייצגת את קהל המעריצים העיקרי.

אבל מבקרי התערוכה לא היו היחידים שהביעו את תחושת האכזבה הזו – סרטון ההכרזה זכה לביקורת שקטה (וגם לא שקטה) מאוד נחרצת שניתן לראות ביחס ה- 434 אלף Dislikes ל-16 אלף Likes בסרטון ההכרזה.

בנוסף לכל אלה, מעריצים רבים העלו טענות נגד איכות המשחק, שלטענת המבקרים בתערוכה הוא היה בעל אותו "ממשק משתמש" ששייך למשחק ישן של NetEase מה שלטענתם מרמז על מוצר לא איכותי.

בליזארד, מצד שני, לא נשארו שקטים, וניסו לענות לכל אותן טענות שעלו בראיון עם Kotaku. בראיון, ממייסדי החברה, אלן אדם (Allen Adham) הודה כי הם ציפו שתהיה איזושהי התנגדות להכרזה על Immortal אבל מה שהם לא ציפו הוא תגובה "בקנה מידה הזה". הם גם הודו שהם יודעים שהשחקנים שלהם הם שחקני PC מושבעים, אבל הם ראו התנגדות כבר בעבר כאשר הם הכריזו על משחקים שיהיו זמינים גם לפלטפורמות השונות, וציפו שהמעבר לפלאפונים סלולריים לא יהיה שונה בהרבה.

לטענתם מטרת הפוסט באתר הרשמי הייתה לגרום לקהל המעריצים להבין שישנם מספר פרויקטים עליהם עובדים הקשורים ל-Diablo, ושלא בהכרח הם יראו את התוצרים בקרוב רק בגלל ש-Blizzcon מתקרב. מבחינתם ההחלטה הזאת היתה נכונה מכיוון שהם לא נוטים להציג מוצר עד אשר הוא מוכן, וכנראה מה שהם מתכננים עוד לא מוכן.

בנוגע לשיתוף הפעולה עם NetEase, ענה אדם כי המשחק ממש לא מועתק ממשחקים ישנים שלהם, ומבטיח ש-Immortal נבנה מהבסיס על-ידם. הדמיון בממשק המשתמש נובע בעיקר מהאחידות ההולכת ומתפשטת בחברות משחקי מובייל במזרח. הם מקווים שהאחידות הזאת תתפשט גם למערב בשל הנוחות שבממשק זה. אדם מוסיף ואומר כי מדובר בכמה צוותים שונים כאשר אחד מהם עובד על Immortal והאחרים עובדים על פרויקטיי Diablo נוספים, ללא קשר לצוות משחק המובייל.

לבסוף ניתן לסכם את גישת Blizzard בנושא באחד ממשפטיו האחרונים של אדם בראיון "הם אוהבים את מה שהם אוהבים ורוצים את מה שהם רוצים". הם מודעים לחשש והאכזבה של המעריצים אבל מאמינים שאם יתנו לזה הזדמנות זאת יכולה להיות הזדמנות לעולם תוכן חדש ולאפשרות חדשה לשחק במשחקים אהובים. התשוקה של המעריצים היא מה שמניע אותם להמשיך והם לא שוכחים מזה באף שלב בפיתוח משחק. מטרתם הסופית היא לתת לשחקן חוויה ייחודית שתגרום לו לרצות לחזור. הוא היה שמח לשתף אותנו בכל הדברים המדהימים שהם עובדים עליהם, אבל כמובן כמו כל מנהל טוב הוא יודע לשמור עלינו מסוקרנים.