את המשחק In Sound Mind של We Create Stuff אני מכיר כבר כמה זמן. לפני כחצי שנה ראיינתי אותם על איך מפתחים משחק. אז הנה נולד לו עוד שלב והמשחק הגיע לדמו, שעתיים של משחקיות מתוך המשחק בחינם לכל המתעניין. 

כל סיפור טוב מתחיל בהתחלה

המשחק הוא מעין הומאז' לשנות ה-90 ומייצג נאמנה את הז'אנר של משחקי הגוף הראשון שנעשו באותה תקופה- משחקי אימה כמו Silent Hill ו-Resident Evil, כמו גם משחקי פעולה מגוף ראשון כמו Half Life. אני חייב להודות שפעם מאוד אהבתי משחקי אימה ואני אוהב סרטי אימה עד היום. היום משחקי האימה פחות עוסקים בלהחדיר אימה בלב השחקן ויותר עוסקים בהבהלות. אני שמח להודיע שזה לא המקרה במשחק הזה ועל כך אני מודה להם מאוד. 

המשחק מתחיל במרתף חשוך כאשר הדמות מתעוררת ללא זכרון מכל עברה וללא מושג מה היא עושה שם. הגיבור מטפס את דרכו אל הקומה השניה, שם יכיר את הנבל שאת טיבו עדיין איננו יודעים. העבר של הגיבור נחשף אט-אט עם רמזים המובילים אל התגליות שיקחו אותו לטיול במרכז מסחרי גדול, בעקבות מישהי הקשורה לעברו של הגיבור.

הסיפור מתקדם באמצעות חפצים שהדמות מוצאת ודרך אינטראקציה עם הסביבה. הגיבור ימצא חפצים שיקחו אותו לעולמות אחרים או למחשכים של ראשו, אנחנו לא יודעים עדיין. אנחנו כן יודעים שיש קשר בין הדמויות למקומות שאליהם הוא מגיע. יש בעלילה רוחות רפאים, אוייב לא ידוע שמתקשר דרך טלפונים, ועוד כמה יצורים שטיבם לא ידוע עד לסוף הפרק. 

לשלוט על עצמכם

המשחק עצמו נאמן לעקרונות הקלאסיים של משחק אימה במבט ראשון. התנועה נעשית באמצעות מקשי WASD וניתן להשתופף, לרוץ, לקפוץ, ולהתגנב.  יש במשחק הרבה מעברים סודיים ומקומות קטנים וניתן לבצע אינטראקציה עם הסביבה באופן מעניין ביותר. בידיכם פנס גדול שמאיר קצת וסוללה שהולכת ואוזלת עם הזמן, ואוכל שמחזיר חיים וחוסן. אפשר גם להרכיב אקדח בשלב כלשהו של המשחק. 

המשחק מתחיל בטוטוריאל שמסביר על המכניקה במשחק. אצלי הטוטוריאל התחיל לא נכון עם כפתורים שגויים, מבט חטוף בתפריט מקשי השליטה הבהיר לי מה הכפתורים הנכונים. בנוסף לכך, ההתחלה קצת לוקה בהסברים, כמו איך פועלים חלק מהדברים. מצד אחד זה מקשה על הפאזלים שזה דבר חיובי, מצד שני קשה להבין מה רוצים מהשחקן בהתחלה, ואני מקווה שזה ישתפר עם הגרסה הסופית.

מרכז המסך מכיל נקודה לבנה המשמשת כסמן שאיתו ניתן להבין על מה ניתן לבצע אינטרקציה במשחק. זה לא מסמן הכל, כי יש דברים שצריך לגלות אבל זו השיטה העיקרית.

In Sound Mind מכיל גם קרבות, והם די דומים אחד לשני. זה בסדר, כי המשחק לא מתיימר להיות משחק קרבות, והשימוש בהם מדי פעם מעיר את המשחק לאקשן ודורך את השחקן.

המשחק מכיל חידות מגוונות הכוללות חשבון, ומשחקים עם מתגים. הרבה מהחידות מאלצות את השחקן לחשוב ולמצוא את הפתרון מבלי לעזור לו להבין וזה נהדר בעיניי. מי שמרגיש שרמת הקושי גדולה לו תמיד יוכל לחפש תשובות באינטרנט, אבל הנטייה של משחקים מודרניים לעזור לשחקן להגיע לפתרון לא מתרחשת כאן וזה מצוין. המשחק אילץ אותי לא פעם לסוב על עקבותיי ולנסות למצוא מה פספסתי. בשלב מסויים גם קיבלתי רביב של מראה המשמש אותי לחתוך דברים, וכחלק מהעלילה הוא בעל מכניקה מאוד ייחודית. בנקודה הזו, למשל, הלכתי לאיבוד לפעמים כי לא הבנתי את המכניקה שרצו שאשתמש בה. זה גרם לי למות לא מעט, אך המוות במשחק חסר משמעות.

המטרה של המשחק היא לעורר בכם פחד, אבל לא פחד כזה שמבהיל אתכם, לא נתקלתי בהבהלות. הפחד שהמשחק בונה הוא זריעת פחד ברחש קל, בנצנוץ אור ובדמויות שמופיעות משום מקום ונעלמות לשום מקום. אני לא אומר שלא יוצאות הבהלות פה ושם, אבל תחושת האימה שמשתלטת על המשחק בנויה מצוין.

שנות התשעים התקשרו

האווירה מאוד מזכירה את שנות ה-90, עם אותו מבנה של בניין נטוש וטלפוניים קוויים. רשמקול, ושולחנות כתיבה. רואים שהמשחק שואב השראה ממשחקי אימה והאווירה מכניסה. המשחק של האפרוריות עם הצבעים החזקים של היצורים נותן דגש יפה.

הופעות אורח של יצור מסוים מעתיקות את הדופק מליבי, והתקשורת עם הנבל הראשי היא דרך צלצולי טלפון קווי. ישנה עוד דמות שמתקשרת בפתקים, אך נאלץ ללמוד על כולן רק מהמשחק הסופי. 

אני חייב לומר שמחלקת הסאונד עשתה עבודה מעולה, אפילו שעוד לא מדובר בגרסה הסופית של המשחק. המוזיקה יודעת להכניס טוב טוב לאווירה והיא נכנסת במקום וכמו שצריך. הצלילים מצוינים ומכניסים לאווירה בצורה יוצאת דופן. הצליל מהווה נדבך חשוב במשחקי אימה וגם כאן הוא משחק תפקיד משמעותי, כמו למשל בתקשורת שלכם עם הנבל.

In Sound Mind הוא משחק מונחה עלילה וזהו רק הפרק הראשון מתוך שבעה שאמורים להיות במשחק הסופי. אנחנו נעקוב אחר צאתו של המשחק ובינתיים אתם מוזמנים להוסיף אותו לרשימה שלכם ב-Steam ולקבל עדכונים, ולנו נותר רק לאחל לצוות We Create Stuff בהצלחה בהמשך.