בשנים האחרונות, נראה שגיימרים בכל העולם אוהבים לשנוא את Activision-Blizzard. למרות הטמעת מודלים כלכליים שנראו לא אחת באור שלילי ואחרי ההכרזה הכושלת על Diablo Immortal מ-2018, נראה שהחדשות המאכזבות מהחברה ממשיכות לזרום, והפעם בגזרת שני משחקים מאוד מדוברים בדמות Overwatch 2 ו-Diablo 4.

Activision Blizzard Diablo 4 Overwatch 2
התמונה באדיבות Activision Blizzard

ב-4 בפברואר, 2021, במהלך הסיכום הכלכלי של רבעון 4, 2020, Activision-Blizzard רמזו ששניים מהמשחקים הכי מצופים שלהם צפויים לצאת לשוק "בשנתיים הקרובות". כמובן שמפלס הלחץ בקרב המאזינים עלה מיידית, במיוחד לאור העובדה שנציגי החברה לא פירטו, בשלב זה, לאילו משחקים הייתה הכוונה.

למזלנו, החברה פתחה את הבמה לשאלות מצד המאזינים, ומהר מאוד ניתן היה להבין באילו משחקים מדובר. לצער אוהדים רבים של שתי הסדרות, נראה ש-Overwatch 2 אינו צפוי לצאת לפני 2022, ואילו Diablo 4 צפוי לצאת במועד מאוחר אף יותר. בעוד שלא ברור מתי נראה את המשחק הבא בסדרת דיאבלו, אם נסכם את שתי ההצהרות, נראה שיש סיכוי סביר שהוא לא ייצא לפני 2023.

אלו חדשות מאכזבות מאוד, שלטעמי מראות עד כמה החברה נכשלה להבין מה קהל הלקוחות שלהם באמת רוצה. בעוד שלא באמת ברור עד כמה Overwatch 2 יהיה שונה מקודמו, המוני גיימרים ברחבי העולם עדיין משחקים במשחק הראשון בסדרה גם היום, יותר מחמש שנים אחרי השקתו. אם להאמין שהשקת משחק ההמשך תהיה ב-2022, מדובר בשבע שנים ארוכות של ציפיה שלא בטוח בכלל שתהיה שווה את זה.

אבל אם ב-Overwatch 2 מדובר ב-7 שנים בין שני משחקים, אז מה נגיד על סדרת דיאבלו? המשחק השלישי בסדרה יצא אי שם ב-2012, וכבר אז חלק גדול מאוהדי ה-hard core של Diablo 2 לא אהבו אותו בגלל סיבות של משחקיות, עיצוב גרפי ועוד סיבות שונות ומשונות. אחרי כמה הרחבות ל-Diablo 3 והצגת מנגנוני סוף משחק לרוב, הלימון הזה כבר סחוט עד הטיפה האחרונה. השקה של Diablo 4 ב-2023, 11 שנים אחרי יציאת המשחק הקודם, היא כמעט לעג לרש.

ועדיין, בתור חובב מושבע של הסדרה עוד מימי המשחק המקורי, אני מחכה בציפיה ל-Diablo 4. אם נקבל משחק מושקע, איכותי ובסגנון אמנותי שמזכיר יותר את Diablo 2, עבדכם הנאמן עוד עשוי לסלוח ל-Activision-Blizzard ולשקוע בעולם שכולו Diablo.