משחק התפקידים היפני Caligula זכה להכרזה על משחק חדש בשם Caligula 2 כחלק מאירוע הדיירקט היפני של נינטנדו בשבוע שעבר. היום קיבלנו הודעה שהמשחק יגיע גם למערב ויקרא Caligula Effect 2. אם אתם, כמוני אוהבים משחקי תפקידים יפנים עם פן פסיכולוגי ודגש על דמויות, כמו למשל Persona 5, אתם תרצו לשים עין גם על המשחק הזה.

אם לא הכרתם את Caligula Effect, זה לא מפתיע, שכן מדובר במשחק יפני נישתי למדי, וגם הביקורות שלו היו מעורבות כשהוא יצא. מה שכן צריך לעניין אתכם, והסיבה שהמשחק השני צריך להיות על הכוונת שלכם, זה שאת סיפור המשחק כתב Tadashi Satomi, הכותב של משחקי פרסונה המקוריים (כלומר, Revelations: Persona, Persona 2 Innocent Sin, ו-Persona 2 Eternal Punishment).

המשחק Caligula Effect 2, בדומה לקודמו, יקח אותנו לשאול וירטואלי – איידול וירטואלית (Virtuadoll) בשם רגרט (Regret או "חרטה") יצרה עולם מקביל בשם רידו (Redo או "ניסיון חוזר"), כדי להציל אנשים מחרטות העבר שלהם. בכך היא כולאת אותם בסימולציה, שזה מצב שלא בדיוק מקובל על כולם, ולכן הם מחפשים את הדרך החוצה.

כשאיידול וירטואלית נוספת בשם χ (האות היוונית "חי") מסתננת לעולם ומחזירה לאחד מתלמידי התיכון בסימולציה את הזכרונות מהעולם האמיתי, הם מקימים את ה-Go Home Club – מועדון שהמטרה שלו להתנגד לסימולציה ובסופו של דבר להחזיר את כולם הביתה. בדרך הם יצטרכו להלחם ברגרט ובתומכים שלה שנקראים The Obbligato Musicians.

Caligula Effect 2

במשחק אנחנו נטייל בבית הספר טאטפושי (Tatefushi Academy), שם נכיר את הדמויות השונות שיצטרפו ל-Go Home Club, ונוכל לגייס תלמידים שונים כדי לעזור לנו. המשחק מציע קרבות טקטיים בתורות שבהם נצטרך לתכנן את המהלכים שלנו ואת התזמון שלהם כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

המשחק מכוון לתת מצד אחד את הפן של פסיכולוגיה והתמודדות עם טראומה וחרטה, ומצד שני את האווירה של גן עדן וירטואלי. פס הקול של המשחק, כמו הקודם, הולך להיות אלקטרוני, קצבי, ומושפע מווקלואידיות (כמו נגיד, האטסונה מיקו). אם לשפוט לפי פס הקול של המשחק הראשון, יש הרבה למה לצפות.

המשחק צפוי לצאת בסתיו השנה, שזה אומר סביב ספטמבר עד דצמבר, אם הייתי צריך לנחש. הוא עתיד לצאת ל-PlayStation 4 ו-Switch, ויציע כתוביות באנגלית ודיבוב אך ורק ביפנית.