ה-Asus ROG Strix Scope PBT היא מקלדת מכאנית עם עיצוב בוגר ונקי, מקשים נוחים ואיכות בנייה מרשימה במיוחד. היא אולי לא תסובב ראשים, אבל למי שמחפש נטו ביצועים – זו המקלדת בשבילכם.

ה-ROG Strix Scope PBT, היא מקלדת מבית חברת ASUS, השייכת למותר ה-ROG Strix – ליין הפרימיום גיימינג של החברה (כמו ה-Claymore). מדובר במקלדת גיימינג מכאנית, שבה במקום לשים דגש על תאורה מרשימה, החליטו בחברה לשים דגש על פונקציונאליות ונוחות לגיימינג, החל מרמת הגימור של המקשים, ועד למקשים מיוחדים לנוחות משתמש מקסימלית, והפרעה מינימלית לאיכות המשחק.

מקשים מוכוונים לגיימינג

ה-ROG Strix Scope PBT היא, כפי שכבר אמרנו, מקלדת מכאנית עם מתגי Cherry MX (אדום, שחור, כחול, חום, כסוף או אדום שקט), כשכל מקש מאפשר מהירות ודיוק בתגובה. למי שלא מכיר, מקשי Cherry MX הם מקשים אשר נותנים למשתמש פידבק טוב יותר לגבי לחיצה, ובכך מקטינים את הסיכוי ללחיצה שגויה, או אי-לחיצה בכלל. בנוסף הן כוללות מנגנון אנטי-גוסטינג המשתמש בטכנולוגיית NKRO, המאפשר להקיש על כמה מקשים שצריך בו-זמנית, מבלי שאף הקשה תתפספס.

מקשי ה-PBT של המקלדת הם מקשים מיוחדים הכוללים גימור מט שמטרתו להפחית את הדהייה של פני המקש עם הזמן, כך שלא תמצאו את עצמכם עם מקשים דהויים או שבורים לאורך זמן רב, מה שמשתלב עם מסגרת האלומיניום הרובוסטית של המקלדת, במטרה להבטיח זמן חיים ארוך מהרגיל.

מקשי ה-PBT, בניגוד למקשי ABS סטנדרטיים במקלדות הם עמידים ביותר, ומעבר לעמידות שלהם, גם שקטים יותר, כך שהקליקים המוכרים (והמעצבנים) של המקשים שאנחנו רגילים לשמוע במקלדות מכאניות משתנים פה לקליק עמום וחלש יותר, אם כי עדיין ניתן לשמיעה.

ה-ROG Strix Scope PBT כוללת גם Numpad מלא בצד ימין, ובנוסף לכך כמה פיצ'רים במקשים הפונים לגיימרים – מקש Ctrl שמאלי מוגדל וצבוע באדום (גם מקש ה-Enter וה-Esc צבועים באדום) כך שלא תוכלו לפספס אותו, גם בזמן קרב מהיר.

במקלדת תמצאו גם מקש מיוחד, שאותו ASUS מכנה Stealth Key, וברגע שתלחצו עליו הוא יבצע minimize לכל החלונות הפתוחים וכן ישתיק את המחשב (mute) באופן מיידי. לחיצה נוספת על הכפתור תחזיר את הווליום ותעלה חזרה את החלונות שצומצמו.

בלי אורות, אבל עם המון סטייל

כבר ממבט ראשון ניתן לראות שהמקלדת חסרה את אחד האלמנטים המרכזיים בעולם מוצרי הגיימינג בשנים האחרות – אין תאורת RGB בכלל. ל-ROG Strix Scope PBT אין תאורה בשל הבחירה במקשי PBT ופנייה לעיצוב בוגר יותר. אך לאלו מכם שלא מוכנים לוותר על ה-RGB, ניתן למצוא את גרסאת ה-RGB שלה ללא מקשי PBT.

אחרי שהתגברנו על היעדר ה-RGB, אנו נתקלים בלוגו ASUS ROG בצידה השמאלי התחתון של המקלדת, כשבשילוב עם הצביעה היחודית של המקלדת, המשלבת אפור, שחור ואדום על המקלדת (בהתאם למיקום ושימוש המקשים) נותנים למקלדת מראה מסיבי, עמיד ומרשים במיוחד.

כחלק מהקונספט של המקלדת של עמידות לאורך זמן, המבנה המוצק שלה מביאה אותה למשקל של לא פחות מ-1,140 גרם, לא מהכבדות ביותר, אך גם לא מקלדת קלה במיוחד. לחיוב ניתן לומר שמשקלה של המקלדת, ביחד עם נקודות אחיזה הממוקמות בתחתיתה, מסייעות לאחיזה מעולה של המקלדת במשטח.

ROG Strix Scope PBT – מכאנית מתקדמת

לאלו מכם ששוקלים מעבר למקלדת גיימינג/מכאנית ממקלדת רגילה – מצפה לכם ואו רציני. המקלדת רספונסיבית, נוחה, ומקטינה את הסיכוי להקשות שגויות הודות לרווחים גדולים יחסית בין המקשים. החיסרון הגדול, לדעתי, של מקלדת מכנית, הוא הרעש שהיא מפיקה לעומת מקלדת ממברנות רגילה, אבל כפי שאמרנו מקודם – מקשי ה-PBT מפיקים צליל נוח בהרבה ממקלדת מכאנית רגילה

המקלדת אינה כוללת לחצני מולטימדיה עצמאיים, כך שכאשר נרצה להפעיל פונקציית מולטימדיה, נצטרך ללחוץ על שני מקשים במקביל – מקש Fn ומקש המולטימדיה הרצוי. לא הכי נוח בעולם, אבל כן ישנה אופציה לבצע נעילה למקש ה-Fn, ואז מקשי המולטימדיה לא ידרשו שילוב לחצנים, אלא לחיצה על המקש בלבד (ואז הקיצורים של מקשי ה-F יהפכו לא רלוונטיים).

יצירת פקודות מאקרו מבוצעת בשתי אופציות, או ע"י שילוב של מקש ה-Alt ומקש ה-Fn, או בעזרת התוכנה של המקלדת, ה-ASUS Armoury II, שדרכה ניתן גם לקבל מידע רב על השימוש במקלדת, כמו כמות לחיצות על כל לחצן, יצירת פרופילי משתמש, ומידע על המקלדת עצמה.

עם המקלדת תקבלו שני מקשי Ctrl שמאליים נוספים (שגם הם גדולים מהרגיל) כך שאם לא התחברתם לאדום – תוכלו להחליף לאחת משתי האופציות האחרות של מקשי המקלדת – אפור בהיר או אפור כהה.

אי של שפיות בעולם של RGB

ה-ROG Strix Scope PBT היא בהחלט מקלדת מרעננת. לשם שינוי, הדגש במקלדת הוא לא על המראה שלה (לא שחסר דגש על המראה), אלא על נוחיות השימוש, הן לשימוש יומיומי, והן לשימושי גיימינג.

אחרי כמה וכמה שנים עם מקלדת מכאנית, אתה מתרגל לצליל המציק המלווה עם הקשות המקלדת, וה-ROG Strix Scope PBT הפתיעה אותי לטובה – היא מכאנית, אבל הצליל המופק ע"י מקשי ה-PBT הוא משמעותית נעים איותר (או – מציק פחות), והרבה יותר נוח לעבוד איתו, עבור המשתמש ועבור הסביבה.

את המקלדת ניתן לרכוש כבר כיום (בכפוף לזמינות במלאי) בחנויות בארץ, במחיר של כ-800 ש"ח. בהחלט מחיר יקר, אבל ה-ROG Strix Scope PBT מתוכננת ובנויה להחזיק לכם הרבה יותר מכל מקלדת רגילה.

אז למי שלא מחפש את הבלינג של ה-RGB, ורוצה מקלדת שהיא כולה ביצועים – ה-ASUS ROG Strix Scope PBT היא לחלוטין מקלדת שצריכה לשבת ברשימה הקצרה של האופציות הראויות לרכישה.

המקלדת ASUS ROG Strix Scope PBT סופקה ע"י נציגות ASUS בישראל