כבר נגעתי מספר פעמים ב-Call of Duty: Black Ops 4 (שמעתה לעיתים אתייחס אליו כאל בלאק אופס 4, בלופס 4, או קוד: בלופס 4 ברשותכם), והאמת? גם אני הייתי מאוד סקפטי ביכולת שלו להפתיע, לחדש או לרגש.

נכון, המפתחת Treyarch מוותרת על הקמפיין לשחקן יחיד בשביל להתמקד במרכיב ה-Multiplayer בלבד. נכון,  אחד מהדברים שהם הכניסו במקום הוא מצב Battle Royale שמתבסס על עולם ועלילת המשחק מאז World at War, ועונה לשם Blackout. נכון, מצב הזומבים הכי מוצלח מבין אלו של 3 המפתחות שמתעסקות עם הפרנצ'ייז חוזר. אז האם בלאק אופס 4 יצליח לחדש במשהו? כי גם הדבר החדש היחידי לכאורה, הוא רכיבה על הטרנד בז'אנר ה-FPS.

התייצבתי באיזור העסקי של Activision-Blizzard בתערוכת Gamescom 2018, וחיכיתי לתורי להזדמנות לשחק בבלאק אופס 4. הבילד שבו שיחקתי הוא אותו הבילד של הבטא שהייתה זמינה בתחילת אוגוסט בפלטפורמות השונות, וכולם יכלו להתנסות בה. לצערי – לא ניתנה לנו ההזדמנות לשחק במצב ה-Battle Royale החדש שעונה לשם BlackOut. אבל אל דאגה, נגע בו קצת בסוף.

המצב הראשון שבו שיחקנו הוא מצב ה-Hardpoint. במצב זה יש 2 קבוצות, ונקודה או אזור מסויים במפה שזז כל פרק זמן קצוב. המטרה של כל קבוצה היא להחזיק באותו אזור כמה שיותר זמן ולצבור נקודות, והוא חוזר פעם נוספת עבור בלאק אופס 4. זהו מצב כיפי, מהנה, שמייצר קרבות מעניינים סביב צווארי בקבוק הנוצרים עקב המיקום בו נמצאות ה-Hardpoints והרוטציה ביניהם. זהו אחד המצבים האהובים עליי במולטיפלייר של בלאק אופס 4,  מהסיבה הפשוטה שהוא יוצר קרבות טקטיים, ולא סתם הרג חסר הכוונה שבו השחקן הממוצע מוצא את עצמו חוטף כדור לראש כל 30 שניות.

אחת הבעיות עם היכולת לשחק בתערוכה כמו גיימסקום 2018, היא שאין לך ממש זמן לעיין ולפשפש במסכי המשחק ובהגדרות השונות, בדגש על הקיט שאיתו אתה יוצא לקרב. בקצרה – בחרתי את המפעיל העונה לשם Ruin, שמככב על ה-Box Art של המשחק, ובאמצעות מערכת ה-Pick 10, ניסיתי לבחור לעצמי כלי נשק וציוד שיהלמו את הסגנון שבו אני משחק בדר"כ. למי שלא מכיר – מערכת ה-Pick 10 מאפשרת לכל שחקן לבחור כיצד הוא משקיע את עשר הנקודות שניתנות לו בקיט של המפעיל שלו. הוא יכול לבחור לקחת רק אקדח או אפילו רק כלי נשק קר, ובנקודות הפנויות שנשארו לו לבחור בהמון הטבות(Perks) וציוד טקטי משלים.

מנגד, הוא יכול לבחור לוותר על האקדח או כלי הנשק המשני, ולצאת עם רובה ראשי עם מספר שידרוגים לנשק שאמורים לאפשר לו לפגוע בצורה יותר טובה, להעמיס את עצמו בהטבות שממגנות אותו, ולהפוך לטנק. לכל Specialist במשחק יש מעין שני כוחות-על ייחודים לו, בדומה למה שראינו ב-Black Ops 3. גם נוסף מרכיב טקטי על ידי כך שחלק מכוחות-העל הם היכולת להציב אמצעי מיגון שונים, ושחקנים מתואמים היטב יידעו לנצל זאת. תוכלו לראות בסוף הסרטון כיצד אני מנצל את המגן שחבר-צוות פרס ובעצם דואג לחסל את התוקף על הנקודה שבה אנחנו מחזיקים.

זו שיטה שהוצגה כבר ממזמן, וחזרה ברוב הכותרים בפרנצ'ייז גם כאלה שלא משתייכים למפתחת של בלאק אופס 4 – Treyarch. היא הפכה לסימן ההיכר של הסדרה, ויצרה סטנדרט חדש בתחרויות האונליין של סדרת הכותרים. לרוב אין מעבר של מכניקות שונות בין 3 המפתחות האמונות על הכותרים בסדרה, אבל זו הייתה אחת ששותפה.

אמצעי נוסף שהתווסף לכל המפעילים השונים הוא ערכת העזרה הראשונה. היא מוגבלת בשימוש שלה. תצטרכו להמתין זמן עד שתיטען. ניתן לקצר את זמן הטעינה ע"י כך שתרוויחו נקודות ע"י עמידה במשימות. הבחירה מתי להשתמש בערכת העזרה הראשונה יכולה להוות את ההבדל בין שחקן מתחיל וכושל לבין שחקן מתקדם ומקצועי.

המצב השני בו שיחקנו הוא מצב ה-Heist. אם שיחקתם ב-Counter Strike 1.3 כמוני, אתם תרגישו ישר בבית. אגב – זו אכן הייתה כוונת המפתחים כאשר יצרו את המצב הזה. לתת נופך נוסטלגי לשחקני FPS ששיחקו ב-CS1.3 בצעירותם. במצב זה בכל תחילת סיבוב תוכלו לקנות נשקים וציוד. בסיבוב הראשון – חוץ מאקדח לא תוכלו לרכוש כמעט כלום. כאשר הסיבוב יתחיל, קבוצה אחת צריכה לגנוב את תיק הכסף ולהביא אותו למסוק שנמצא בצד המפה, והקבוצה השנייה צריכה למנוע ממנה לעשות זאת. אין Respawn במצב זה (בדומה ל-R6S), ועל הקבוצה שלכם להיות מתואמת היטב. כן יש אפשרות של "דימום" – זמן בו שחקן מהקבוצה שלכם יכול לרפא אתכם ולהחזיר אתכם לקרב, אבל עצם הפעולה משאירה אותו פגיע לזמן יחסית ארוך.

הצלחתם לנצח בסיבוב? חיסלתם הרבה יריבים? הרווחתם כסף, ותוכלו לקנות ציוד יותר טוב לסיבוב הבא. המצב הזה היה מאוד כיפי למשחק, אך יש איתו בעיה עיקרית: הוא מאוד Snow-ball. הקבוצה שלי ניצחה בסיבוב הראשון, והכסף שהרווחנו העמיד את הקבוצה היריבה בעמדת נחיתות משמעותית שהיא לא הצליחה להתאושש ממנה, ופשוט דרסנו אותם בלי בעיה עד לסוף המשחק.

כמובן, שמצב הזומבים חוזר שוב יחד עם Black Ops 4, כיאה ל-Treyarch, ולדעתי הוא המוצלח ביותר מבין מצבי הזומבים שמלווים את המשחקים של המפתחות האחרות בפרנצ'ייז. כרגע, אין לנו מידע חדש לשפוך עליו, ועל כן נעבור לגולת הכותרת: מצב הBlackout!

לקראת הבטא שתאפשר סוף סוף לשחק במצב החדש, המפתחת Treyarch החלה לטפטף מידע. קודם הגיעה המפה שמצורפת בהמשך, ולאחר מכן הטריילר! מצב Battle Royale הוא מצב בו מספר רב יחסית של שחקנים מוטל אל תוך מפה גדולה יחסית, ועליהם להילחם עד שרק שחקן אחד שורד. לעיתים, כמובן, קיימים מצבי Squad או Duo, אבל העיקרון נשאר זהה.

עיתונות משחקי הוידיאו מאוד סקרנית לראות כיצד Treyarch תכניס את הפרנצ'ייז המוכר ביותר בעולם לעולם של בלאק אופס 4, ומן הסתם, היא מכוונת גבוה, אבל בעיקר כנגד PUBG. הטענות השונות מדברות שהמפה הולכת להיות עצומה בגודלה, ולהכיל מספר רב של שחקנים, באופן חסר תקדים לסדרה. בנוסף, המפה תהווה בעצם שמיכת טלאים של מפות ואזורים שונים שמעריצי הסדרה יזהו ללא בעיה ממשחקים קודמים. כלי-רכב שונים, מסוקים, כלי-נשק ועוד – כל אלה אמורים להבטיח חווית אקשן מעולה, כזו שמעריצי הסדרה למדו להכיר ולאהוב.

אזורי המפה נעים בין יערות עצים עבותים, שיאפשרו לשחקנים לנוע בהסתר, מערכת כבישים שתאפשר להתנייד עם כלי הרכב השונים, אזורי יישוב, סכר הידרו-אלקטרי שאנחנו מאוד סקרנים לדעת אם אפשר לפוצץ אותו, בדומה לאירוע במפה Hydro מהמשחק הקודם, Black Ops 3.

הבטא תהיה זמינה למשחק החל מה10 לספטמבר על גבי ה-Playstation 4, ולאחר מכן גם על ה-PC וה-Xbox. מי שכבר רכש את המשחק בהזמנה מוקדמת, יקבל גישה מעט זמן קודם לכם לעומת שאר השחקנים.

בלאק אופס 4 - מפת בלאקאאוט