ה-Razer Opus X הן אוזניות גיימינג שמתאימות גם למחשב וגם למכשירים ניידים, ומציעות נוחות שימוש ואיכות סאונד, במגוון צבעים ובמחיר שנוח (יחסית) לכיס.

בעוד שחברת Razer מכוונת בעיקר לתחום הגיימינג, ה-Razer Opus X הן האוזניות החדשות של רייזר המיועדות לאנשים שהגיימינג אצלם מקביל לעבודה, אותם אנשים שאוהבים לשחק בדרכים, אבל רוצים באותו זוג אוזניות גם לשמוע מוזיקה איכותית או לנהל שיחות טלפון ארוכות. Razer לקחו את המומחיות שלהם בסאונד מעולם הגיימינג והמחשב ועיצבו אוזניות שהן לא בהכרח למטרת גיימינג.

ה-Razer Opus X מזכירות מאוד את האוזניות הקלאסיות שמונחות על האוזן (Over Ear) מחברות כמו Bose או Sony, עם קשת גמישה אך חזקה יחד עם כפתורי שליטה פשוטים בתחתית האוזן הימנית. האוזניות כוללות גם שני מיקרופונים פנימיים לביטול רעשים אקטיבי (ANC) ושני מיקרופונים נוספים בשביל איתור קול לשיחות.

מתוך מחשבה על קהלי יעד שונים, חברת Razer מציעה את ה-Razer Opus X בכמה וכמה צבעים, כמו: "Mercury" – לבן, "Quartz" – ורוד וכמובן, ירוק זוהר כמו הלוגו המוכר של רייזר.

מי אמר שפשטות זה דבר רע?

האוזניות עצמן עשויות מפלסטיק ברובן, אבל כוללות חלק שהוא דמוי עור בחלק העליון של הקשת ובחלק שעל האוזן עצמו. כלומר, האוזניות עצמן לא לוקחות את עצמן כיוקרתיות או הכי מעוצבות – אך גם תג המחיר בהתאם, כך שהן יכולות להיות האוזניות שבהן תשתמשו בכל מצב ביום שלכם.

אני לא יכול לומר בפה מלא שה-Razer Opus X יפות או לא יפות. אם לדייק, הן פשוטות למראה ומעבר ללוגו של החברה על הקשת, בצורה אלגנטית ולא בולטת מידי, הן אכן מעוצבות בצורה טובה. כמו שציינתי קודם, השליטה של האוזניות מבוצעת על ידי 4 כפתורים שממוקמים בחלק התחתון של האוזן הימנית וישנה נורת LED אחת שמציינת אם האוזניות דלוקות, נטענות או במצב שיוך (Pairing).

הממשק למחשב או לטלפון הוא דיי פשוט, מהיר ונוח. גם החיבור לסוויץ' יחד עם התוסף של Genki, ה- Genki Audio Lite, היה פשוט ומהיר. אך לצערנו אין תמיכה מלאה בקונסולות כמו ה- PS5 או ה-Xbox. זה בעיקר התבטא בזמני עיכוב ארוכים מידי בשביל משחקים תחרותיים, במיוחד אם משווים לאוזניות עם חיבור 2.4GHz כמו ה-Razer Kaira Wireless Headphone.

ישנם שני כפתורי שליטה בעוצמה של האוזניות, כפתור שיוך וכפתור הפעלה. לחיצה אורכה על כפתור ההפעלה ידליק את האוזניות בעוד שלחיצה אחת עליו יפעיל את מצב ה-ANC (או יבטל אותו – מצב השמע הסביבתי). כמו שאתם רואים, זה די פשוט.

לחיצה על לחצן השיוך יפעיל או יעצור את המוזיקה שאתם מקשיבים לה, לחיצה מרובה על הכפתור תוביל לדילוג על שיר או תחזיר לשיר הקודם. בתור מישהו שמשתמש די הרבה בפקודות של כפתורים על האוזניות, אני מוצא את זה מאוד נוח שיש את הפונקציות האלה עליהן וברגע שמתרגלים לשיטת הכפתורים עם השימוש הכפול – קשה להיגמל ממנה.

בזמן שביטול הרעשים האקטיבי מופעל יש הבדל משמעותי ברעש, בזמן ששיחות ברקע ורעשים לבנים אחרים פשוט נעלמים. אך לפעמים אנחנו כן נתקלים בסיטואציה שאנחנו צריכים את השמע הסביבתי מבלי להוריד את האוזניות, ומצב ה-Ambient הופך את זה לאפשרי.

ה-Razer Opus X שוקלות 270 גרם, מה שגורם לכך שאפשר להסתובב איתן שעות על האוזניים וכמעט לא לשים לב אליהן. בשימוש בזמן ארוך, כן יצא לי להרגיש שהאוזניות לחצו לי על האוזן קצת והייתי צריך קצת הפסקה, אבל זה באמת אחרי מספר שעות של שימוש רצוף.

האוזניות לא באות עם תיק נשיאה והן לא מתקפלות, מה שדורש מכם או לשים אותן בתוך התיק כמו שהן, מה שיכול לגרום להן לנזק, או לחלופין לשים אותן על הצוואר. בטיסה האחרונה שלי לחו"ל שמתי אותן על הצוואר ולא הרגשתי שהן חונקות אותי והאופציה הזו בהחלט הייתה נוחה.

מבחינת חיבורים, האוזניות נטענות בעזרת כבל USB-C מה שאומר שאנחנו יכולים להמשיך לסחוב כבל אחד לכל המכשירים שלנו (אלא אם יש לכם מוצר אפל). חשוב לשים לב – אין לאוזניות חיבור 3.5 מילימטר, כך שאתם יכולים לחבר אותן רק למכשירים שתומחים בחיבור Bluetooth.

ממשק, אפליקציה וביטול רעשים אקטיבי

מבחינת טכנולוגיית בלוטות', האוזניות תומכות בתקן Bluetooth 5.0 בלבד, מה שמאפשר לנו להשתמש בהן אך ורק עם הפלאפון שלנו, או PC, אך כמובן שיחד עם מתאם אפשר גם לחבר לקונסולת הסוויץ'. אתם יכולים לחבר אותן גם למכשירי ה-PS5 או ה-XSX אך יהיה דיליי קטן בסאונד, שאותי לפחות זה קצת מחרפן ומי שמשחק תחרותי ימצא את זה בלתי אפשרי.

חברת רייזר הוציאה גם אפליקציה לטלפון בשם Razer Audio, שזמינה הן לאנדרואיד והן ל-iOS, ונותנת לכם את האפשרות לשנות קצת הגדרות. תוכלו לבחור אם להפעיל את ה-ANC (מה שתוכלו לעשות גם מהאוזניות עצמן), להפעיל את "מצב משחק", ולשנות הגדרות של איקווליזר, שיתן לכם לבחור בין בס מוגבר, בהירות מוגברת, קול מוגבר או פשוט הגדרות בסיסיות.

הזכרתי את הפיצ'ר הזה מספר פעמים אבל אין ספק שהוא גולת הכותרת באוזניות הללו – ביטול הרעשים האקטיבי (ANC), שעובד היטב נגד רעשים לבנים נמוכים או שיחות רקע. מה שכן, הוא עובד טוב בעיקר בסביבות לא רועשות במיוחד. לדוגמה, שהייתי על המטוס, הוא היה יעיל בביטול רעשי הסביבה אך אם היה תינוק שבוכה ברקע והוא היה מספיק קרוב, זה לא ממש עזר והבכי כן נכנס לי לשמע של המוזיקה או המשחק. אך בשימוש בבתי קפה או בהליכות זה היה מאוד נחמד להתמקד במוזיקה שלי בשקט.

מצב ה-Ambient גם הוא היה שימושי יותר ממה שציפיתי, מאחר והוא נתן לי לנהל שיחה עם המלצרית או לשמוע את הכרוז של הרכבת מבלי להוריד את האוזניות כלל. פיצ'ר שהיה חסר לי הוא הפסקה אוטומטית של המוזיקה כאשר מורידים את האוזניות. זה פיצ'ר שיש היום ברוב האוזניות הקטנות וחסרונו מורגש ב-Razer Opus X. דבר זה גרם לי לשלוט במוזיקה דרך הטלפון יותר ופחות בצורה אוטומטית או דרך האוזניות עצמן – מעט מציק.

כשהתחלתי לבחון את חיי הסוללה, אני יכול לומר שרייזר הפתיעו אותי לטובה פה. בחברה טוענים כי חיי הסוללה של ה-Razer Opus X הוא 30 שעות עם ANC ו-40 שעות ללא. בפועל, לקח לאוזניות בין 4-5 ימים של שימוש משולב בין הפיצ'רים עד שהייתי צריך להטעין אותן מחדש. בהחלט מרשים.

אם אתם ממהרים, הטענה של 30 דקות עד שעה נתנה לי מספר שעות יפות של שימוש, אז כך שזה בהחלט אופציה טובה. אני אישית, לא הרגשתי לחץ לדעת מתי הם יגמרו וזה שרייזר הוסיפו נורת LED על האוזניה הימנית שהופכת לכתום כשהבטריה צריכה הטענה, עזר לי לדעת מתי אני צריך להטעין אותן.

סאונד בהיר וצלול במשחקים ובזמן צפייה בטלויזיה

הסאונד של ה-Razer Opus X, ישירות מהקופסה, נותן במפתיע חווית סאונד טובה. האוזניות מוגדרות על איזון של הטונים השונים אז אין לכם באסים חזקים מידי או כל טון אחר, מה שגורם לסאונד להישמע די נטרלי.

בזמן משחקים כמו Metroid Dread או פוקימון יהלום/פנינה יחד עם מצב הגיימינג של האוזניות מופעל, הסאונד היה מאוד מובן וברור – הכל נשמע מדויק, ונהינתי להקשיב למנגינות השונות בפוקימון והסאונד היה נעים בשירים הג'אזים.

במהלך מטרויד דרד, יכולתי גם לשמוע את הקליקים של האויבים כשהם מתקרבים והמוזיקה המלחיצה כשהם רודפים אחריכם מאוד עזרה להכניס לאווירה. גם הופתעתי מהבהירות של הצלילים הגבוהים שהאוזניות הצליחו להפיק מבלי לגרום לעיוות (דיסטורשן) בצליל.

במהלך צפייה בנטפליקס, הדיבור היה מאוד ברור ולא חזק מידי, וגם סצינות האקשן היו טובות, ולאחר שינוי והגברה של הבאסים דרך האפליקציה, יכולתי גם להנות במהלך הפיצוצים. אתם בהחלט יכולים לשחק עם הגדרות האיזון השונות באפליקציה בכדי להבין מה עובד בשבילכם טוב בסוגים שונים של תכנים – אני מצאתי שלמוזיקה יותר טוב הבאס המוגבר. אך למי שלא רוצה להתעסק עם זה, המצב הרגיל של האוזניות אכן נותן חווית סאונד טובה.

כפי שאמרנו, ישנם 4 מיקרופונים על ה-Razer Opus X: שני מיקרופונים בשביל ANC ושני מיקרופונים לדיבור. הקשבתי להקלטות של עצמי וגם שאלתי את מי שדיברתי איתו בטלפון על הסאונד של האוזניות והוא אכן היה ברור לחלוטין. המיקרופונים גם הצליחו לבודד מרעשי הרקע מסביבי ברוב הזמן, אך לא אם היה מאוד רועש.

דבר שקצת הפריע לי זה שבמצב ANC לא הייתי יכול לשמוע את עצמי כל כך (מסיבות ברורות) מה שהוביל למצבים בהם צעקתי מבלי לשים לב. יש אוזניות שנותנות לכם לשמוע את עצמכם מדברים, אבל פה זה לא המצב. אז אם אתם מדברים בטלפון אני ממליץ לכבות את ה-ANC, או להיות מודעים לעוצמת הדיבור שלכם.

רייזר הוכיחו את עצמם שוב

אוזניות ה-Razer Opus X הוכיחו שרייזר יודעים לעשות מוצרים איכותיים גם אם הם לא רק לגיימינג. האוזניות נותנות איכות סאונד טובה ונוחות על הראש גם לאורך זמן. חיי הסוללה של האוזניות טוב, מה שנתן לי להנות מהן בשימוש שלי מבלי לדאוג שאני חייב להטעין אותן כל רגע.

וכשמביאים בחשבון שהמחיר שלהן הוא 489 ש"ח בלבד – הן בהחלט שוות את המחיר.

האוזניות Razer Opus X סופקו על ידי חברת בנדא מגנטיק.