אוזניות Razer Kaira Wireless נוחות על הראש, השמע שלהן אמנם לא מרשים, אבל המקרופון שלהן נותן חווית דיבור טובה. אורך חיי הסוללה שלהן מעט מגביל.


רייזר היא חברה מוכרת בשוק המחשבים, בין אם זה עם הציוד הפריפיריאלי שלה כמו עכברים, מקלדות, פאדים, וכמובן אוזניות, או אם אלה המחשבים הניידים של החברה, שידועים בשוק הגיימינג כבין המקצועיים ביותר ומתחרים במותגים כמו Alienware ו-Asus ROG.

הפעם Razer שיתפה פעולה עם חברת Microsoft בכדי להביא אוזניות שיתאימו בצורה הכי טובה שאפשר לקונסולות שלה, ה-Xbox One וה-Xbox Series X/S. כאן נכנסות לתמונה אוזניות ה-Razer Kaira Wireless.

נוחות על הראש, אבל מאוד פלסטיקיות

האוזניות עצמן עשויות כולן מפלסטיק וספוג שמכסה לכם את האוזניים, יחד עם השילוב של בד בצורת Mesh. האוזניות עצמן מאוד קלות, והלחץ שהן מפעילות על הראש לא חזק מדי (לפחות עבור גודל הראש שלי), ובנוסף, קל יחסית ליצור איתן אטימה מהסביבה. המפרק של האוזניות עצמן מסתובב, ואתם יכולים לגרום להם לשכב באופן שטוח לגמרי על כל משטח, שזה גם עוזר כדי להתאים את כיוון האוזניות לכל ראש.

השימוש באוזניות הוא די פשוט – כדי לחבר את האוזניות, יש לסנכרן פעם אחת את האוזניות לקונסולה וזהו!, אתם מוכנים לשחק. אין לאוזניות הללו Bluetooth כמו לאחות הגדולה שלהן, ה-Razer Kaira Pro, אז אתם יכולים לחבר אותן אך ורק למכשיר האקסבוקס שלכם, או אם יש לכם מתאם מיוחד למחשב אז תוכלו גם להשתמש בהן למחשב. אך זה לא מגיע עם האוזניות עצמן.

בעקבות זה שה-Razer Kaira Wireless הן אוזניות Xbox Wireless, אין שום תוכנה לדאוג לגביה, ה-Razer Synapse לא מזהה את האוזניות בכלל גם לא עם המתאם של מיקרוסופט, אפילו הווליום של המחשב לא תומך בהן! אז הכל מבוצע בצד החומרתי של האוזניות.

ישנם שלל כפתורים על האוזניות עצמן, על האוזניה השמאלית תוכלו למצוא את הכפתור הפעלה, דיסקית הווליום וכפתור השתקת המיקרופון. על האוזנייה הימנית תוכלו למצוא את כפתור הסינכרון ודיסקית לשליטה בבלאנס של צ'אט או משחק. הכפתורים עצמם נוחים מאוד לעבוד וזה נחמד שגם כפתור ההפעלה וגם דיסקית הווליום באותו הצד.

מבחינת חיי הבטריה של האוזניות, חברת לרייזר טוענת שלאוזניות יש כ-15 שעות של משחק בטעינה אחת. אך אם אתם לא משחקים על ווליום מקסימלי כמוני, אתם יכולים לצפות ליותר זמן. זה לא הבטרייה הכי חזקה בשוק, אך זה אכן לא רע. זה אומר שאם אתם שחקנים כבדים אתם תצטרכו להטעין אותה פעם ביומיים עד שלושה.

בומים לפנים!

איכות השמע של האוזניות היא דיי טובה, והאוזניות נוחות על האוזניים וקלות על הראש גם בסשנים ארוכים של משחק, האוזניות גם תומכות בשמע היקפי של Windows Sonic, זה לא השמע ההקפי הכי טוב בשוק אבל הוא כן עושה את העבודה בצורה סבירה.

האוזניות נותנות איכות סאונד אשר לא יתאים לאודיופילים שבניכם, אך היא בהחלט סבירה לשימוש עם הקונסולה. אם נכנס קצת למושגים טכניים, אני הרגשתי שהבס של האוזניות קצת גבוה יותר מצלילי האמצע והטרבל, מה שיכול לגרום קצת לעיוות של סאונד בסצינות אקשן כבדות, כך שאם איכות סאונד זה מה שאתם מחפשים, אולי שווה לבדוק אופציות אחרות.

אם אנחנו רוצים לשים רגע דגש על גיימינג, כל סצינות של אקשן יכולות להישמע חזקות ואפיות מבחינת הפיצוצים, אך במשחקים כמו Call of Duty או Battlefield היה קשה לשמוע את הצעדים של האויבים מתקרבים אליכם וזה משהו שמאוד משפיע על המשחקיות עצמה ופוגע באחד היתרונות הגדולים של משחק עם אוזניות.

מבחינת מוזיקה לעומת זאת, הדגש על הבס יכול דווקא להעצים את החוויה דרך האוזניות הללו (למי שאוהב בס חזק). במספר שירים עם דגש על בס או תופים יכולתי לשמוע בברור ולהנות מהצלילים הנמוכים הללו. אך לצערי בעקבות זה הצלילים הגבוהים של השיר קצת נעלמו ברקע.

ה-Razer Kaira Wireless לא ממש מצליחות להתחרות עם האוזניות האחרות שבשוק מבחינת בידוד הרעשים מהסביבה אך כן עושות עבודה ממוצעת. כלומר לא תשמעו את הרעשים ברחוב אך אם מישהו מדבר לידכם, כן תוכלו לשמוע את השיחה או לפתוח לשליח את הדלת כשהוא דופק על הדלת.

המיקרופון של ה-Razer Kaira Wireless מחובר לאוזניות עצמן ואי אפשר להסיר אותו (אולי עם מסור). המיקרופון הוא מסוג "Boom Mic" מה שאומר שהוא קולט יותר את מה שאתם אומרים ופחות את הסביבה. הסאונד שהוא מפיק הוא בסדר, הוא מפחית את הבס ומדגיש את הקולות אמצע, מה שאומר שאנשים עם קול נמוך לא ישמעו "קטנים" או שקטים כמו בחלק מהאוזניות האחרות.

אולי כדאי לבדוק אופציות נוספות

אם אתם מחפשים אוזניות לקונסולת ה-Xbox שלכם, אתם אכן יכולים לשקול את האוזניות הללו, אבל אם אתם מחפשים משהו שיתאים לכם ליותר מרק הקונסולה… אולי כדאי לקחת משהו אחר.

מבחינת הנוחות של השימוש והחיבוריות שלה למכשיר ה-Xbox, היא אכן Plug & Play, אך בגלל ה-Xbox Wireless שלה, זה מקשה עליה להתחבר למכשירים אחרים. אין לה Bluetooth, אז גם חיבור לניידים או טלפונים סלולרים או טאבלטים היא לא מסוגלת. אז אם אתם מחפשים אוזניות רק לקונסולה ה-Xbox Series X\S או ה-Xbox One, ה-Razer Kaira Wireless הן בחירה מוצלחת.

ה-Razer Kaira Wireless נוחה על הראש והאוזניים, השמע שלה לא מרשים אך לא רע והמקרופון שלה נותן חווית דיבור טובה. הבטרייה שלה יכולה להיות יותר טובה אך גם היא מבחינת זמן יחסית בסדר. יחסית למחיר שלה, כ-459 ש"ח, הן בחירה טובה לאוזניות לשחקני Xbox.

לעומת זאת, אם אתם כן מחפשים אוזניות שיכולות להתאים לכם גם ל-Xbox וגם למחשב או יש כמובן אוזניות כמו ה-SteelSeries Arctis 7X אשר עושות עבודה מעולה והן גם תומכות במחשב, בסוויץ' וטלפונים ניידים יחד עם הדונגל שלהם.

אוזניות Razer Kaira Wireless סופקו על ידי בנדא מגנטיק.