ה-HyperX Pulsefire Raid הוא עכבר אלגנטי ואיכותי עם 11 כפתורים הניתנים לתכנות. רק חבל שקצת קל מדי ללחוץ עליהם בטעות.


עכבר ה-Pulsefire Raid של חברת HyperX הוא עכבר גיימינג חוטי במחיר זול, שנועד לתת לכם את כל מה שאתם צריכים במחיר נוח לצרכן (249 שקל), ועל הדרך להציע לכם 11 כפתורים הניתנים לתכנות. הוא בעל משקל ממוצע עד קל, נעים לעין, וסך הכל נוח לשימוש.

אל תשכחו לתכנת מקשים לפני הכל

כשאתם מוציאים את ה-HyperX Pulsefire Raid מהקופסה, האינסטינקט הראשון שלכם צריך להיות להפעיל את התוכנה ולתכנת את הכפתורים הנוספים שלו. הוא אמנם עובד ישר כשאתם מוציאים אותו מהקופסה, וכל הכפתורים שלו יהיו כבר מותאמים לפי הגדרות יצרן, אבל אתם בוודאי תרצו להתאים אותו לפני שאתם משתמשים בו.

למזלכם, התוכנה של ה-HyperX Pulsefire Raid נוחה במיוחד, ואפילו זמינה בחנות של מיקרוסופט, אז אתם יכולים להתקין אותה בזריזות וישר להתחיל להתאים דברים. לא רק שפשוט להתקין את התוכנה של העכבר, היא גם מאוד פשוטה לשימוש, לטוב ולרע.

בראש ובראשונה, התוכנה נותנת לכם להתאים כפתורים – לכל אחד מהכפתורים של העכבר תוכלו להתאים תפקיד אחר, החל ממקשי מקלדת, לפונקציות מולטימידה (שזו ברירת המחדל של העכבר), ומאקרואים שאתם תיצרו.

בנוסף לאלה, אתם יכולים להתאים את הרגישות של העכבר בעזרת בחירת פרופילים של DPI. העכבר תומך בעד 5 פרופילים שונים ל-DPI, ונותן לכם להתאים אותם בין 200 ל-16,000 ללא קפיצות (כלומר תוכלו להקליד איזה מספר שתרצו). זה טווח יותר מצומצם מעכברים אחרים שיצא לי לבקר, שרובם אפשרו לקבוע ערך בין 100 ל-24,000, כך שהמשתמשים הבודדים שמסוגלים לעבוד עם DPI גבוה מ-16,000 (כלומר מאוד רגיש) ירצו עכבר אחר, כנראה.

מעבר ל-DPI, תוכלו לקבוע גם Polling Rate, וכמקובל בקרב עכברים בתקציב הזה, הוא זמין ב-125Hz, 250Hz, 500Hz ו-1000Hz. זה הקצב שבו המחשב שלכם ידגום את העכבר לשינויים, וקצב דגימה גבוה יבטיח דיוק יותר טוב (אבל ידרוש יותר מהמחשב ומה-USB). היום מעטים המחשבים שלא מסוגלים להתמודד עם קצב הדגימה המקסימלי.

לבסוף, התוכנה מאפשרת לכם להתאים את ה-RGB של העכבר. אתם יכולים לבחור בין מספר קטן יחסית של אפשרויות הארה, כולל אפשרות הארה ריאקטיבית שתאפשר לתיאורה של העכבר להגיב ללחיצות שלכם.

להרגיש בנוח וללחוץ בטעות

עכבר ה-HyperX Pulsefire Raid הוא ממוצע, על הצד הקל של עכברים, ושוקל 95 גרם (אם לא מחשיבים את הכבל). זה כבר אומר שהוא מצויין לשימוש ממושך, ולא יאמץ יותר מדי את היד שלכם כשתזיזו אותו ממקום למקום.

העכבר בנוי לגובה ובזווית כלפי צד ימין, שבאופן אישי לא הרגישה לי טבעית ועייפה לי את כריות היד יותר ממה שהייתי מעדיף. הוא עדיין די נוח לאחיזת palm שבה אני משתמש, אבל כדי להגיע בצורה פשוטה לכל 11 הכפתורים שלו אתם עשויים לבחור באחיזת claw דווקא, כי אחד הכפתורים הצידיים ממוקם רחוק ממה שהאגודל שלי באופן אישי מסוגלת להגיע אליו.

HyperX Pulsefire Raid

לרוע המזל, המרחק של הכפתורים הוא לא הבעיה הגדולה של העכבר, אלא דווקא הרגישות שבה אתם תלחצו עליהם, ובפרט, על זוג הכפתורים שנלחצים כשאתם לוחצים את גלגלת העכבר לימין או לשמאל. קרה לי מספר פעמים שעבדתי עם העכבר, ולחצתי בטעות על הכפתורים הללו, בין אם זה כשניסיתי ללחוץ על הכפתור הרגיל של מרכז הגלגלת, ובין אם זה היה סתם בהזזה פשוטה של העכבר שבה הפעלתי יותר מדי לחץ.

גם שאר הכפתורים רגישים מאוד ללחיצה, בין אם זה כשהיד שלי התהדקה סביב העכבר ולחצה עליהם בטעות, או אם הנחתי אותה בצורה לא טובה. זה עשוי להביא אתכם לכבות חלק מהכפתורים, למפות אותם לדברים שאין לכם בעיה שילחצו בטעות (כמו ווליום למעלה או למטה), ובאופן כללי יוצר מגבלה מיותרת על העכבר. גם במקרה הכי גרוע שבו אתם מבטלים את כל שלושת הכפתורים שקשה לכם להגיע אליהם או נלחצים בטעות, עדיין אפשר לנצל 5 כפתורים מעבר ל-3 הסטנדרטיים, וזה עדיין הופך את העכבר למאוד שימושי.

כל הכפתורים בעכבר קפיציים במידה נוחה, והגלגלת גדולה וברגישות נוחה שמאפשרת לכם לגלול בכיף גם לאורך אלפי שורות קוד או טקסט.

HyperX Pulsefire Raid

צנוע ולא בולט יותר מדי

ל-HyperX Pulsefire Raid יש שני איזורי RGB, אחד על הגלגלת שלו, ואחד על גב העכבר. הוא לא מאיר חזק מדי (גם אם זה נראה בתמונה כאילו הוא כן), ואתם בכל מקרה יכולים להנמיך את הבהירות שלו, אבל הוא כנראה לא יתפוס יותר מדי תשומת לב בסט-אפ שלכם.

אפשרויות הבחירה של ה-RGB מאוד מינימליות עם התוכנה של HyperX, במיוחד ביחס לעכברים אחרים, וה-RGB מסוגל להאיר רק בצבע אחיד בכל רגע נתון (ולא ליצור אפקט של זרימה למשל). בנוסף, בחלק מהאפקטים העכבר יוצר ריצוד קל במהלך המעבר בצבעים (במעבר בין כתום לצהוב למשל). זה מאוד קטן ולא אמור להפריע לאף אחד, אבל זה קיים, וברגע ששמים לב לזה, אי אפשר שלא לראות את זה.

מעבר להארה עצמה, העכבר מאוד אלגנטי ויפה, בצבע שחור אחיד, וכפתורים מפלסטים איכותי שנראה טוב ומצטלם טוב. הוא לא נראה מסיבי מדי או מגושם מדי, והקימורים שלו נותנים לו מראה עתידני ויפה.

HyperX Pulsefire Raid

ה-HyperX Pulsefire Raid הוא לא עכבר יקר במיוחד ועולה 249 שקל, ואם אתם מחפשים עכבר בתקציב הזה עם כפתורים נוספים, הוא בהחלט יכול להתאים לכם. הוא נראה טוב, די צנוע ולא בולט מדי, אבל בהחלט יתאים לסט-אפ שלכם.

הבעיה העיקרית שלו היא שקל מדי להפעיל את זוג הכפתורים שבצידי הגלגלת בטעות, ומנגד, די קשה להגיע לכפתור הקדמי מהכפתורים הצידיים, לפחות באחיזת palm. אבל גם במקרה הכי גרוע, זה משאיר אותו עם 3 הכפתורים הסטנדרטים ו-5 כפתורים נוספים שאתם בטוח תוכלו להשתמש בהם.

עכבר HyperX Pulsefire Raid סופק על ידי HyperX.