Pokemon Brilliant Diamond and Shining Pearl מביאים את דור ארבע של פוקימון לקידמת הבמה אחרי שנים רבות ש-Sinnoh Confirmed! היה בגדר meme. הרימייקים מצאו איפה עוד ניתן ללטש יהלום ולהבריק פנינה, כמעט בכל אספקט של המשחק.


חוזרים לסינו

Pokemon Brilliant Diamond and Shining Pearl מתרחשים במחוז סינו (Sinnoh), שעל פי האגדות היה המחוז הראשון שנוצר בעולם הפוקימונים. כמו כל משחק פוקימון בסדרת המשחקים הראשית, תבחרו מבין שלושה פוקימונים התחלתיים ותצאו למסע לתפוס את כולם.

השיטוט בעולם מרגיש הרבה פחות לינארי ממשחקי פוקימון אחרים. אמנם הסדר בו תוכלו לאתגר את המכונים הוא קבוע, אבל תוכלו ללכת גם לכיוונים אחרים ולגלות שניתן לחקור חלקים נרחבים מהם למרות שהם לא בציר הראשי של המשחק.

במשחקי עבר, היו לכם התקפות HM שהייתם צריכם ללמד פוקימונים כדי להתקדם ממקום למקום וזה היה מגביל. הפעם, הכל מובנה בתוך ה-Poketch (פוקץ') – שעון הפוקימונים שאתם מסתובבים איתו. בכך אתם עדיין נהנים מאלמנט המטרואידווניה שמאפיין את ההרפתקאות במשחקי פוקימון, מבלי שזה יגביל לכם את ההתקפות ובניית הקבוצה.

במהלך המשחק תהנו ממגוון רחב של פעילויות נוספות. תפנקו את הפוקימונים שלכם עם מגוון פופינס (Poffins) מעשה ידיכם, תשתתפו בתחרויות יופי ואופי וכמובן, כמו כל משחק JRPG טוב, תוכלו להשקיע את הזמן שלכם בדיג.

לאורך המשחק תלמדו להכיר את Team Galactic, הצוות רוקט של דור 4. מדובר בחבורה שמתמקדת במטרה חשובה יותר מעולם הפוקימונים – היקום כולו. מבחינתם יש ליצור מחדש את היקום, ולעזאזל התוצאות. כרגיל, הם יובסו על ידיכם, ילדים בני 10 שיודעים להרכיב צוותי פוקימונים טובים יותר מחבורת הזויים עם תסרוקות משונות.

עולים ליגה

כמו משחקים רבים בסדרה, תרתמו את הפוקימונים שתפגשו לצוות שלכם, תאמנו אותם על ידי קרבות מול פוקימוני בר ומול מאמנים בדרך. היות והקרבות האלו לרוב די משעממים ומרגישים מיותרים, אולי תשמחו לשמוע שיש לא מעט מאמנים שתוכלו לעקוף בדרככם ולא להלחם בהם כלל.

באופן כללי הקרבות במשחק לא מאתגרים בכלל, אולם יש כמה נקודות שכדאי לגעת בהן. ראשית, מנהיגי המכונים חכמים יותר הפעם, אמנם לא ברמה שתגרום לכם לגרד בראש אך גם לא "גלמים" גמורים שיודעים רק לרפא את הפוקימון שלהם מדי פעם.

המאמנים בליגה הם, ובכן, בליגה אחרת לגמרי. בשונה מהרבה מהמשחקים האחרונים בהם לא הורגש אתגר אמיתי לאורך כל המשחק, המאמנים בליגת הפוקימונים של Pokemon Brilliant Diamond and Shining Pearl נתנו בראש עם מהלכים שראויים להיות בזירה התחרותית והעלו חיוך על השפתיים. מדובר על התקדמות די משמחת שחבל שלא יושמה גם מוקדם יותר במשחק. בנוסף, הקרב האחרון בליגה היה קרב שבאמת היה צריך לעצור ולחשוב בו, דבר שהיה חסר מאוד במשחקי פוקימון לאחרונה.

גם כשתסיימו את הליגה, זה לא אומר שסיימתם לעשות הכל. יש לא מעט תוכן פוסט גיים שתוכלו לשחק בו, חלקו חדש מהניילונים.

מלוטש כמו יהלום, מבריק כמו פנינה

הרימייקים מגיעים עם הרבה ליטושים שנעשו כמו שצריך, והראשון שאדבר עליו הוא אזור ה-underground. בשונה מהגרסה הקודמת שלו, באנדרגראונד החדש תוכלו למצוא גם מגוון גדול של פוקימונים שלא תוכלו למצוא במקומות אחרים.

המגוון והרמה בהם תמצאו את הפוקימונים יעלו ככל שתשיגו יותר תגי מכון, דבר חשוב מאוד בהתחשב בכך שדור 4 מציג מגוון די מוגבל של פוקימונים חדשים. למשל, כמעט ואין פוקימוני אש, אך תוכלו למצוא פוקימוני לחימה בשפע. באנדרגראונד תוכלו גם להקים בסיס סודי ולעטר אותו בפסלים שיעזרו לכם למצוא סוגי פוקימונים שונים בסבירות גבוהה יותר ולמצוא אוצרות רבים שישמשו אתכם גם מעל לפני השטח. רק תיזהרו – השיטוט שם מאוד ממכר.

המפתחים בחרו לשמור על העיצוב המקורי של המשחק ולכן ברוב המשחק הדמות שלכם מיוצגת על ידי דמות צ'יבי חמודה. מצד שני, בקרבות עיצוב הדמויות דומה מאוד למשחקים האחרונים בסדרה, ממש הטוב משני העולמות. החידוש הגרפי מעולה; העולם נראה חי וססגוני ויש גם אזורים מסויימים בהם הצליחו לתת תחושת עומק מעולה.

בואו לא נשכח את אחד הדברים שמאפיינים את משחקי פוקימון – המוסיקה המעולה. כל המנגינות קיבלו עיבודים מוצלחים מאוד, והפעם הפסקול של דור 4 נשמע ג'אזי יותר מתמיד. כמובן, פס הקול משלב גם סגנונות מוסיקליים אחרים, אבל אי אפשר להתעלם מ-all that jazz.

חשובים לא פחות הם הדברים הקטנים שמעמידים את דור 4 בקומה אחת יחד עם הדורות האחרונים של פוקימון. הגריינד שהיה אופייני בדורות הראשונים ירד משמעותית בזכות ה-experience share, הוסיפו את מערכת החיבה (affection) שיכולה להיות ההבדל בין פוקימון מעולף לפוקימון בועט שינצח כנגד כל הסיכויים וכמובן כפי שציינתי קודם, הורדת הצורך בפוקימון יעודי להתקפות HM.

כמובן, לאורך כל המשחק תוכלו לקחת חלק ברוב הפעילויות של המשחק כגון קרבות, תחרויות החלפות וכמובן, בילוי באנדרגראונד, יחד עם החברים שלכם אונליין, ולרוב זה יהיה באופן די פשוט ואינטואיטיבי.

בין אם שיחקתם במשחקים המקוריים ובין אם לא, אם אתם חובבי הז'אנר המשחק הזה כנראה בשבילכם. נזכיר שזה גם זמן מעולה לשחק בו כי עוד כמה חודשים יגיע אלינו Pokemon Legends: Arceus שמתרחש גם הוא במחוז סינו, אם כי בתקופה עתיקה יותר בה הוא נקרא היסוי (Hisui). בשורה התחתונה, המשחק Pokemon Brilliant Diamond באמת מבריק כשמו, ולשחק בו הייתה חוויה טובה מעבר למצופה.

מפתחת:  ILCA

מפיצה: Nintendo

תאריך יציאה: 19 בנובמבר 2021

ז'אנר: הרפתקאות, תפקידים

זמין על: Nintendo Switch

בוקר על:  Nintendo Switch

עותק הביקורת של Pokemon Brilliant Diamond סופק על ידי נינטנדו ישראל.