בהמשך השנה צפויים לצאת זוג משחקי פוקימון, Pokemon Brilliant Diamond and Shining Pearl, שהם משחקים סטנדרטיים באופן יחסי בסדרה. אבל מה שעוד יותר מלהיב זה שבינואר צפוי לצאת משחק מאוד מעניין של פוקימון, Pokemon Legends: Arceus, משחק אקשן-תפקידים בעולם פתוח. במסגרת ה-Pokemon Direct האחרון, קיבלנו פרטים חדשים על המשחק, ביניהם פרטים בנוגע למשחקיות, ופוקימונים חדשים ומחודשים.

מסע מסוג חדש

אחד הדברים הכי מסקרנים ב-Pokemon Legends: Arceus זה שהוא לא מסתמך על הנוסחה הקלאסית של משחקי פוקימון. במקום לשחק ילד בן 10 שיוצא למסע כדי לתפוס את כולם, לנצח את הליגה, ולהפיל את המאפיה המקומית, אנחנו נשחק צעיר (אולי בן 10?) שיוצא למסע כדי לתפוס את כולם בפעם הראשונה. טוב, זה אולי נשמע קצת כמו אותו הדבר, אבל מבחינת משחקיות, זה בהחלט נראה שונה.

למעשה, מהטריילר וההסברים, המשחק החדש כמעט מזכיר לי את Monster Hunter. במשחק תצאו למסעות מחקר, שבהם תצטרכו לתצפת אחר ההתנגות של פוקימונים ולתפוס אותם. אתם גם תפגשו פוקימונים פראיים וחזקים במיוחד.

בין המשימות אתם תחזרו לעיר ג'ובילייף (שאתם אולי מכירים אם שיחקתם ב-Pokemon Diamond, Pearl או Platinum), ושם תעלו בדרגות כחלק מצוות המחקר Galaxy Expedition Team. נראה שהמשחק הולך להציג מעגל משחקיות חדש ושונה משל משחקי העבר הראשיים, וזה עשוי לפתוח את הסדרה לעוד רעיונות חדשים.

מכיוון והמשחק מתרחש בעבר הרחוק של עולם הפוקימונים, אנחנו נתקל במצבים שבהם פוקימונים בטבע יוכלו לתקוף אותנו ואפילו לגרום לנו להתעלף. אנחנו נצטרך להתגנב מאחורי חלק מהם, מה שיכול להיות מעניין, אבל גם יכול להפוך את ההתחמקות מפוקימונים בטבע לעוד יותר מעיקה ממה שהיא יודעת להיות.

פוקימונים חדשים ומחודשים

אחד הדברים המפתיעים, אבל אולי לא כל כך, הוא ש-Pokemon Legends: Arceus יציג פוקימונים חדשים. בינתיים, ידוע על 4 פוקימונים חדשים וצורות חדשות שיהיו זמינים במשחק. והסיבה שזה אולי מפתיע, זה משום שלא מדובר במשחק מדור חדש, ואפילו לא במשחק סטנדרטי בסדרה הראשית, כי המשחק הוא משהו מוזר בין ספינאוף למשחק ראשי.

הפוקימונים החדשים שנחשפו הם וירדיר (Wyrdeer), צורה מפותחת של הפוקימון המעט-נשכח סטאנטלר (Stantler) מסוג על-חושי/רגיל, ובאסקיוליג'ן (Basculegion), צורה מפותחת של הפוקימון באסקיולין (Basculin), מסוג מים/רפאים.

לצד שני אלה, נחשפו שתי צורות איזוריות חדשות. בטריילר ראינו את הגראולית' ההיסואי (Hisuian Growlithe), צורה חמודה ופרוותית במיוחד של פוקימון הכלב האהוב, מסוג אש/אבן, ובנוסף את הברייביארי ההיסואי (Hisuian Braviary) מסוג על-חושי/מעופף. אלה בוודאי לא יהיו הצורות החדשות הישנות שנראה במשחק, וזה נהדר לראות טייק חדש על פוקימונים אהובים מהעבר.

Pokemon Legends: Arceus עתיד לצאת ב-28 בינואר ל-Switch. שחקנים שיזמינו את המשחק מראש יוכלו לקבל תחפושת מיוחדת לדמויות שמבוססת על גראוליית היסואי.