סוף השנה הגיע, וזה הזמן לדבר על המשחקים שהכי הלהיבו אותנו. ובעוד שבפלטפורמות אחרות, הרבה משחקים גדולים ומצופים נדחו, דווקא בסוויץ' המשחקים הגיעו בזמן, והם היו פשוט מעולים.

יש לנו ציד מפלצות, איסוף מפלצות, איסוף שדים, ציד חייזרים, משחקי חברה עם חייזרים, תלמידי תיכון יפנים – יש לנו הכל. בואו לקרוא על המשחקים הטובים ביותר בסוויץ' לשנת 2021.

NEO The World Ends With You

2021 הייתה שנה של הרבה משחקי המשך, אבל לא כל משחק המשך היה מלא בכל כך הרבה אהבה כמו NEO: The World Ends With You.

Neo The World Ends With You

במשחק אנחנו יוצאים למשימות קבוצתיות ברחבי שיבויה, טוקיו, שמלאה בויזואליות יחודית, אופנה מדליקה, ומוזיקת אינדי כיפית ומיוחדת. העלילה המפותלת שלו מלאה בדמויות טובות, דרמה מרגשת, טוויסטים מפתיעים, וכל מה שטוב.

המשחק מציע מערכת קרב ייחודית, שבה אתם קושרים כל כפתור לכוח-על אחר, במטרה ליצור שילובים מטורפים. התוצאה? אקשן כאוטי ומרהיב!

התשוקה של יוצרי המשחק בולטת במיוחד – בין אם זה ברפרנסים והקריצות למשחק הראשון, ובין אם זה הפירוט והיצירתיות שבכל אספקט במשחק.

אלה הופכים את NEO: The World Ends With You לאחד המשחקים האהובים עלינו השנה, ואנחנו מקווים שהסדרה תזכה לקבל עוד המשכים בעתיד.

Monster Hunter Rise

השנה מונסטר האנטר חזר לסוויץ', ועם הכותר הכי טוב עד כה, שגרם לכל הפלטפורמות האחרות לקנא. מונסטר האנטר רייז מציע מפות מגוונות, מפלצות אהובות מכל הסוגים, ואת השיר הקליט ביותר של השנה.

monster hunter rise magnamalo

אבל מה שבאמת מייחד את מונסטר האנטר רייז זה האופן שבו הוא שדרג את החוויה ביחס למשחקים הקודמים בסדרה. באמצעות וו תפיסה, קצב הקרבות מהיר בהרבה, וציידים חדשים יהנו מחוויית משחק יותר זורמת ופשוטה. בנוסף לאלה, הפעם הצטרפו לראשונה למשחק ה-Palamutes, כלבי רכיבה שמזרזים ומשפרים את חוויית ההתניידות בצורה משמעותית.

ביחד, חוויית המשחק של מונסטר האנטר רייז היא כזו שמעולה גם לשחקנים ותיקים, וגם לשחקנים חדשים לסדרה, ובהחלט הופכת אותו לאחד האהובים עלינו השנה.

קראו את הביקורת המלאה שלנו על Monster Hunter Rise.

Metroid Dread

מטרואיד דרד הגיע בהפתעה ושבה את ליבנו, שזה לא פחות ממה שהיינו מצפים מסדרת האם של ז'אנר המטרואידווניה.

Metroid Dread EMMI

המשחק לוקח אותנו להרפתקה שתסגור את הסיפור המתמשך של המשחקים הדו מימדיים, ומציע שדרוגים מגניבים, ומשחקיות מהירה וזורמת עוד יותר מקודמיו בסדרה. 

מעבר לאווירת האימה הנהדרת, שהיא לא טיפוסית בכלל בשביל משחקים של נינטנדו, דרד מציע מפה רחבה שכיף לחקור, ושלל קרבות בוסים. מה שאדיר באמת, זה שקרבות הבוסים הללו הם יותר חידות מאשר קרבות רגילים.

אז בעוד שהמשחק הזה סוגר את הסיפור של המשחקים הדו מימדיים, אנחנו בהחלט מקווים לראות עוד משחקי מטרואיד מהסוג הזה. כך או כך, אם אתם מחפשים אקשן לסוויץ', זה בהחלט אחד המשחקים הטובים ביותר השנה.

קראו את הביקורת המלאה שלנו על Metroid Dread.

Gnosia

גנוסיה הוא המשחק המושלם אם אתם אוהבים אמונג אס אבל אין לכם חברים, אבל הוא מדהים גם אם יש לכם חברים.

במשחק אתם תקועים על חללית עם חייזר רשע בשם גנוסיה שמתחזה לאחד מחברי הצוות ומתחיל להעלים את האחרים. והדרך שלכם לעצור אותו היא דרך משחק "עיירה".

אלא שבשונה ממשחק כמו אמונג אס, אתם משחקים מול המחשב, יש לכם סטטים ויכולות מופעלות, וכל פעולה שלכם יכולה להוביל לאירועים מיוחדים וסופים ייחודיים. דמויות המחשב בעצמן עם אישיות משלהן – חלקן שקרניות פתולוגיות, חלקן נצלניות, וחלקן חושדות בכל אחד. אז בעצם, זה לא כל כך שונה מלשחק עם אנשים אמיתיים רק שיש כאן עלילה בנוסף?

את כל אלה מלווה פסקול סינת'וייב שיכול להריע ולהלחיץ, ואיורים יפהפיים שלא יכולנו להפסיק לצלם. גנוסיה הוא פשוט משחק ממכר שימשוך אתכם לעוד סיבוב ועוד סיבוב, ובהחלט משחק שלא תרצו להחמיץ.

Blue Reflection: Second Light

ב-Blue Reflection: Second Light אנחנו משחקים את אאו, צעירה שמתעוררת בעולם זר שמבוסס על רגשות וזיכרונות. היא פוגשת שם בנות שאיבדו את הזיכרון שלהן, וביחד הן יוצאות למסע מרגש דרך הזיכרונות היקרים ביותר של כל אחת מהן.

Blue Reflection: Second Light dates

המשחק מוביל אותנו דרך סיפור שמצד אחד מרגש, ומצד שני מלא באנרגיות חיוביות ומתוקות, ואנחנו לומדים על כל אחת מהדמויות הנהדרות שמככבות בו. כל זה לצד מוזיקת פסנתר עצובה, ומוזיקה אלקטרונית וקצבית בקרבות.

מעבר לזה שהוא משחק תפקידים מצויין בפני עצמו, Blue Reflection: Second Light קושר את הסיפורים של המשחק המקורי ושל האנימה לעלילה אחת מתמשכת ומרתקת, שאנחנו בהחלט נשמח לראות את ההמשך שלה בעתיד. לחברות אחרות יש הרבה מה ללמוד מזה על איך ליצור IP חדש ולהרים אותו על הרגליים כסדרה חדשה.

קראו את הביקורת המלאה שלנו על Blue Reflection: Second Light.

Atelier Ryza 2: Lost Legends & the Secret Fairy

האלכימאית הצעירה ומלאת החיים שכבר כיכבה אצלנו במשחקי השנה של 2019 חוזרת לכותר המשך והפעם בעיר הגדולה. 3 שנים לאחר אירועי המשחק הקודם, רייזה מתאחדת עם חבריה הותיקים כדי לחקור חורבות עתיקות עם ידע אלכימאי שנשכח מן העולם והגיע הזמן שישוב אליו.

המשחק מראה מגמת שיפור נפלאה בהרבה אספקטים; מערכת האלכימיה הורידה מגבלות מיותרות ונהייתה פשוטה יותר לתפעול מבלי לאבד מהעומק המקורי שלה, מערכת הקרבות קיבלה פונקציות נוספות המכתיבות קצב משחק זורם הרבה יותר וחקר העולם השתפר גם הוא.

אטלייר רייזה 2 הוא דוגמה מצוינת לשימור מוצלח של היופי והחן של הכותר הקודם תוך שיפור משמעותי של המשחקיות שמציב אותו 2 קילומטר מעל כל היתר.

קראו את הביקורת המלאה שלנו על Atelier Ryza 2: Lost Legends & the Secret Fairy.

Shin Megami Tensei V

כשחברה גדולה כמו אטלוס מוציאה את המשחק הבא בסדרת הדגל שלה, אתם יודעים שהוא לא הולך לאכזב, אבל שין מגמי טנסיי 5 לא רק מצדיק את ההייפ, אלא ממש מפוצץ בכל טוב.

משחק התפקידים הפוסט אפוקליפטי משלב עולם פתוח מרתק מצד אחד, מצד שני איסוף מפלצות ומערכת קרב מאתגרת במיוחד, ומצד שלישי סיפור סוף-עולם מרתק ופילוסופי.

שין מגמי טנסיי 5 הוא משחק קשה, אבל הקושי הזה גורם לכם כשחקנים לנצל את המערכות שלו עד הסוף, בצורה שמשחקים אחרים של אטלוס לא תמיד עושים. הוא באמת משחק תפקידים עשיר שמזמין אתכם להתעמק במכניקות שלו, ואחד המשחקים הטובים ביותר ששיחקנו השנה בסוויץ'.

קראו את הביקורת המלאה שלנו על Shin Megami Tensei V.

Persona 5 Strikers

השנה פרסונה 5 סוף סוף הגיע לסוויץ'! אמנם לא בצורה שציפינו, אבל נתחיל מזה. פרסונה 5 סטרייקרז הוא ספינאוף סלאש המשך ישיר לפרסונה 5, בו החבורה מתאחדת מחדש, יוצאת לטיול ברחבי יפן, ומטפלת בבעיה חדשה שצצה.

Persona 5 Strikers Combat

פרסונה 5 סטרייקרז לא רק ממשיך את הסיפור של פרסונה 5, אלא מפתח אותו ואת המשמעויות שלו והפרשנות שלו על החברה. הוא לוקח את המשחקיות האהובה של הסדרה שהיתה עד כה בתורות, עם חוזקות וחולשות ואיסוף מפצלצות ומתרגם אותה בצורה נפלאה למשחקיות אקשן-האק-אנד-סלאש.

אתם יודעים שמדובר בספינאוף *באמת* טוב כשהוא גורם לכם לחשוב לרגע שאולי באמת בא לכם שעתיד הסדרה יראה ככה. ואנחנו בהחלט לא נתנגד לראות עוד משחקי פרסונה שמשחקים כמו סטרייקרז.

קראו את הביקורת המלאה שלנו על Persona 5 Strikers.

Blue Fire

לפעמים יש משחקים שמשום מקום מצליחים לסחוף אתכם לתוך חווית משחק כיפית ונהדרת. והשנה זה היה משחק אינדי יחסית קטן וקסום בשם Blue Fire שעשה את זה עבורנו.

Blue Fire הוא משחק אינדי אקשן-תפקידים עם עולם מעניין ואפל שהושפע מהרפתקאות גיימינג אחרות. יש לו סגנון מאוד מיוחד ועיצובים מאוד מעניינים לדמויות שמאכלסות אותו. במהלך ההרפתקה נחקור סביבות שונות ומבוכים שבבירור לקחו השראה מבחור צעיר, לבוש ירוק ששמו מתחרז עם "בינק".

אבל יש לו יותר להציע מרק עוד מבוכים. אולי הוא לא נראה ככה במבט ראשון אבל מערכת התנועה מאוד מפותחת ודינמית, ומתפתחת עם הזמן למאתגרת מאוד. לאורך העלילה מפוזרים אתגרים אקרובטיים וקשים ששווה מאוד להשקיע בשבילם את המאמץ ולסיים כל אחד עד הסוף.

מדובר פה בחוויה מאוד מהודקת של משחקיות מגוונת שבה גם אקשן וגם תזוזה כיפיים מאוד. עם עולם מעניין ודמויות מצחיקות זה בהחלט היה אחד מהמשחקים האהובים עלינו השנה.

Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin

Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin הוא שער כניסה מצויין לעולם מפלצתי, מגוון ויפהפה, שעל אף האנימציה הידידותית לא מתבייש להקשות עליכם. במשחק הזה לא תשחקו כציידי מפלצות אלא כרוכבי מפלצות, כאלה שרואים במפלצות קצת יותר מחלקי חילוף לשריון.

כל זה לא אומר, כמובן, שלא תבלו זמן ניכר מהמשחק בחיתוך ואיסוף של חלקי מפלצות ובשדרוג בציוד שלכם, אך הפעם גם תזכו לאמן את המפלצות שלכם וליצור צוות שיכול לקחת את אש קאצ'ם בכל יום, אם כי זו לא חוכמה גדולה.

מכניקת הקרבות פשוטה למראה אך בעלת עומק רב שמצריך תכנון אסטרטגי, לפחות אם אתם רוצים להשיג את המפלצות היותר שוות או להביס בוסים אימתניים במיוחד. לכל אלו מתווספים פסקול מדהים, אפשרויות קסטומיזציה רבות והמון, אבל המון תוכן.

קראו את הביקורת המלאה שלנו על Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin.


אלו היו עשרת משחקי הסוויץ' האהובים עלינו השנה. שכחנו משחק שמאוד אהבתם? אהבנו משחק שמאוד שכחתם? תכתבו לנו ברשתות!