שנת 2021 מגיעה לסיומה, ואיך נוכל לסגור אותה מבלי לדבר על המשחקים הטובים ביותר שיצאו השנה? חלקם הגיעו ל-Game Pass כבר ביציאה, ואת חלקם תצטרכו לקנות בנפרד, אבל מה שמשותף לכולם – הם מעולים!

אז ריכזנו עבורכם את עשרת המשחקים שהכי אהבנו לשחק על ה-Xbox Series X|S בשנת 2021. מוכנים? בואו נתחיל!

Forza Horizon 5

ב-Forza Horizon 5 אנחנו מתיישבים במושב הנהג הנוח והמוכר, אבל הפעם במקסיקו המטריפה. 

העולם של מקסיקו גדול וסוחף בכל מידה אפשרית. מפת המשחק משתרעת על מאות של קילומטרי משחק, ומלאה בפעילויות ומירוצים שמנקדים אותה, וסודות שאפשר ואף רצוי למצוא. המשחק גדול ואימרסיבי מאי פעם.

כמעט כל מה שעושים במשחק מזכה אותנו בפרסים או בחשיפה של תוכן נוסף ועוד מרוצים. כל דריפט שתעשו או גדר שתחרבו ייתנו לכם נקודות ניסיון, אבל כמובן שלהגיע מקום ראשון במרוץ זו עדיין המטרה המרכזית שלכם.

כל שנייה במשחק היא לופ של כיף מתגמל בצורה קיצונית. המפתחים שמרו על החווית נהיגה הנהדרת של הסדרה – חוויה שמצליחה לשלב סימולטור נהיגה עם רמות דיוק גבוהות מאוד ובמקביל גם נותן תחושה של מהירויות קיצוניות וכיף טהור.

Forza Horizon 5 מומלץ לכל מי שאוהב את תחושת הריגוש של המהירות ברכב, גם אם הוא דיגיטלי ונמצא כל הדרך באמריקה הלטינית.

קראו את הביקורת המלאה שלנו על Forza Horizon 5.

Psychonauts 2

Psychonauts 2 הוא כל מה שהמעריצים חיכו לו במשך 16 שנה: יש לו סיפור מרתק, כתיבה שנונה ומצחיקה, ועולמות מנטאליים מרהיבים שלא ייצאו לכם מהראש.

Psychonauts 2

הקרב זורם וכיפי, וכל מפגש עם אויב או בוס הופך לקרקס של מכות וכוחות על-חושיים מוכרים או חדשים. ואם מדברים על קרקס, גיבור המשחק רז (Raz) הוא לוליין רציני. הוא יכול לקפוץ, להתנדנד מענפים, ללכת על חבלים, לטפס, לרחף, לגלוש, ולאסוף את כל הדברים שבדרך. זה לא תמיד עובד חלק, אבל כשזה עובד, זה ממש עובד, ולחקור את עולמות השונים הופך לחוויה סוחפת iייחודית. אין עוד הרבה משחקים בהם תשתתפו בתוכנית בישול בה המאכלים יעודדו אתכם הלאה, או תבקרו בבית חולים שהוא במקרה גם קזינו…

Psychonauts 2 משחק המשך שלא מאבד מהקסם של המקורי, אלא רק מרחיב עליו. אחרי שנים של ציפייה, קבלנו משחק גדול יותר, מושקע יותר, עשיר יותר, ויפה יותר שרק תרצו לחזור אליו שוב ושוב. הוא אפילו נותן לכם ללטף חיות בעזרת טלקינזיס, אז איך אפשר שלא להחשיב אותו כאחד ממשחקי השנה של 2021?!

קראו את הביקורת המלאה שלנו על Psychonauts 2.

12 Minutes

למרות השם, אל תתבלבלו – המשחק 12 Minutes ייקח לכם הרבה יותר מ-12 דקות.

במשחק הרפתקה/חקירה הזה יש רק שלוש דמויות – הבעל, האישה, והזר. כשהבעל חוזר הביתה אחרי יום עבודה, הכל נראה טוב ושמח, עד שהזר פורץ לדירה מסיבה לא ידועה והורג את הזוג. כשזה קורה, הבעל מתעורר בדיוק 12 דקות לפני – ברגע שהוא חוזר הביתה.

אתם תחקרו את הסיפור המפותל, תלמדו כמה שיותר פרטים על הדמויות השונות, ותנסו לשבור את לולאת הזמן האינסופית שאתם כלואים בה. במהלך הדרך, תתחברו לדמויות ברמה האישית ויהיה לכם קשה לעזוב את המשחק עד שהאמת תתגלה.

אחת הסיבות למה 12 Minutes כל כך סוחף היא דיבוב מוצלח של שחקנים מוכרים – ווילאם דפו (Willem Dafoe), דייזי רידלי (Daisy Ridley) וג'יימס מקאבוי (James McAvoy) נותנים חיים לדמויות שלהם, ועוזרים למשחק שנראה פשוט בהתחלה לצמוח למשהו מיוחד ומסקרן.

אנחנו לגמרי ממליצים לכם לנסות לשחק את 12 Minutes, בעיקר אם אתם אוהבים משחקי בילוש עם טוויסטים מפתיעים, ולחשוב קצת מחוץ לקופסה.

Death’s Door

אם עדיין לא הבנתם את זה – 2021 הייתה שנה של אינדי, ואחד ממשחקי האינדי שבלטו השנה היה Death's Door – משחק אקשן הרפתקה שיחזיר את חלקכם לימים בהם הייתם רק אתם, הנינטנדו ולינק נגד העולם. לאחרים מכם הוא אולי ירגיש כמו דארק סולס, אם דארק סולס היה נוצר על ידי סטודיו ג'יבלי (Studio Ghibli).

אתם תובילו עורב קטן במסע אחר נשמות אבודות שמנסות להתחמק מהמוות. בדרך, תתקלו בהמון אויבים שונים ומגוונים, ותגלו את מערכת הקרב המהודקת והזורמת של המשחק. תאספו מספר כלי נשק שיאפשרו לכם לתקוף מקרוב או מרחוק, מהר ופזיז או לאט ומדויק, עם קסם, אש, ופצצות – איך שלא תרצו.

כל האקשן הזה מתרחש במהלך הרפתקה בעולמות שפשוט כיף לחקור. לא רק בגלל שתשיגו שדרוגים לחיים או לקסם שלכם, אלא גם תתקלו בפאזלים חביבים, ובבוסים מגניבים שיעשו לכם חיים (ומוות) קשים למדי.

Death’s Door הוא עוד הוכחה לזה שלא צריך לחכות למשחקי טרפיל A שרק נדחים ונדחים – אם תחפשו, תמצאו לא מעט הפתעות ממש מתחת למקור שלכם.

Back 4 Blood

מחפשים כיף טהור בלי יותר מידי לחשוב? לירות בכמויות בלתי נגמרות של זומבים עם כמה חברים אמור לעשות את העבודה, וב-2021 אין משחק שעשה את זה יותר טוב מאשר Back 4 Blood.

המפתחים מאחורי הלהיט Left 4 Dead חוזרים עם משחק שהוא תכלס די אותו דבר – קבוצה של שחקנים רצים ברחובות נטושים, בניינים הרוסים, יערות עבותים ומחסלים מגוון רחב של זומבים. זה פשוט, זה כיף, וזה אינטנסיבי.

המפות עשויות טוב, ומציעות מגוון של מכשולים והפתעות לאורך הדרך. והזומבים המיוחדים מציבים אתגר לא תמיד פשוט, בעיקר כשהם תופסים אתכם בהפתעה. אם תשחקו עם מיקרופונים פתוחים, אנחנו מבטיחים לכם שלא תפסיקו לצעוק אזהרות, פקודות ובקשות לעוד תחמושת. וכנראה גם לא מעט קללות, כי Back 4 Blood לא ירחם עליכם עם תעשו שטויות.

ישנם כמה סטיות מהנוסחה כמו דמויות עם יכולות מיוחדות, קלפים שיתנו לכם בוסטים לאורך הריצה שלכם, ואירועים רנדומלים שיהפכו כל מפה לקצת שונה וקשה יותר, מה שמבטיח שתרצו לחזור פעם אחר פעם ולחסל זומבים עם חברים.

Nier Replicant ver.1.22474487139

Nier Replicant הוא המשחק שקודם ל Nier Automata שזכה להצלחה אדירה, ואפשר לומר שהוא עושה עבודה לא פחות טובה.

nier replicant

אנחנו משחקים גבר חסר שם אשר מנסה להציל את אחותו ממחלה חשוכת מרפא. במהלך המסע, הוא מכיר דמויות חדשות ומרתקות כל אחת בדרך שלה, שהופכות לחבורה של ממש. הדמויות האלה הן החוזק הגדול של המשחק. אנחנו מגלים עוד על סיפור המקור שלהן ומה מניע אותן לעזור לדמות הראשית. כל אחד מהסיפורים מרתק וגורם לנו באמת להעריך כל אחת מהדמויות.

חוזק נוסף הוא מוזיקה המצוינת שמלווה את המשחק לכל אורכו. כל פיסת מוזיקה ששומעים מביעה הנראה על המסך – בין אם מדובר בסצנה מרגשת, עצובה או שמחה, תהיו בטוחים שמוזיקה תהיה בדיוק במקום. Replicant  בהחלט מומלץ לשחקנים ששיחקו את Nier Automata ורוצים סיבוב נוסף מלא ברגש, או פשוט לשחקנים שאוהבים RPG עם סיפור מצוין.

בשונה מהמשחק המקורי מ-2010, Nier Replicant ver.1.22474487139 מביא לנו סוף חדש, כמו גם בוסים חדשים ומוזיקה שלא נשמעה בעבר. הוא אמנם הוא לא ארוך במיוחד, אבל הסוף הזה בהחלט סוגר את המשחק בצורה מצוינת ובעיקר מרגשת, שגורם לרפליקנט החדש להרגיש… חדש, וכמשחק שווה להשקיע בו את הזמן, בין אם זו הפעם הראשונה שאתם קופצים לעולם שלו ובין אם לא.

The Forgotten City

מי היה מאמין שמשחק שהתחיל את חייו כמוד (mod) של Skyrim יהפוך יום אחד לאחד המשחקים הכי טוב ששיחקנו ב2021?

ב-The Forgotten City אתם לכודים בעיר קטנה ומסתורית, שהתושבים שלה חיים תחת איום מתמיד – אם מישהו מהם יעבור על החוקים, כולכם תהפכו לפסלי זהב. מה בדיוק החוקים? לא מאוד ברור, אבל לשמחתכם יהיו לכם המון הזדמנויות לנסות ולברר, כי אתם תקועים בלולאת זמן. שוב.

המשחק, שבהתחלה נראה די ישיר, הופך מאוד מהר לתעלומה מפתיעה, שתדרוש מכם להפעיל את כל יכולות הבילוש והחקירה שלכם. איך תצליחו לברוח מהעיר התת קרקעית? מי הולך לעבור על החוק ולהרוג את כולם? ומה הוא הכוח המסתורי ששולט בגורל של כל התושבים? The Forgotten City מעלה הרבה שאלות, ומשאיר לכם לחפש את התשובות.

לסיכום, יש פה משחק חכם עם תעלומה באמת מעניינת במרכזו. הוא אולי לא בשביל כולם, אבל אלה מכם שאוהבים לפתור תעלומות וחיים בשביל לחשוף סודות אפלים יהנו מאוד לחקור את העיר הנשכחת.

Marvel’s Guardians of the Galaxy

בעולם תקין, "שומרי הגלקסיה" אמור להיות להיט: משחק מארוול שמבוסס על קבוצת גיבורים אהובה בעולם הקולנוע? אין, הכסף אמור להדפיס את עצמו. אבל הכישלון הצורם של "הנוקמים" הביא אנשים להיות מעט סקפטיים לגבי משחק מארוול נוסף של Square Enix. וחבל, באמת חבל. כי למרבה ההפתעה, "שומרי הגלקסיה" הוא משחק נהדר.

הוא נהדר לא כי הוא עושה משהו חדש, או בגלל הסיפור יוצא הדופן או הגרפיקה המדהימה שלו. הוא נהדר פשוט כי כל האלמנטים האלה שזורים היטב אחד בשני. "שומרי הגלקסיה" הוא משחק קליל שלא לוקח את עצמו ברצינות, חוץ מכשהוא כן. הוא נותן לנו את לחקור את סביבות המגורים של פיטר קוויל והשומרים האחרים, ובכך להתקרב אליהם מבחינה רגשית. זה הופך את הדינמיקה בין הצוות להרבה יותר רגשית.

"שומרי הגלקסיה" הוא משחק שניכר כי הושקעה בו אהבה רבה – בסיפור, בדמויות ובאקשן, והקטעים המגוחכים שלו (ולא חסרים כאלה), נוצרו על-ידי צוות פיתוח שניסה, והצליח, להתפרע עד כמה שיותר. התוצאה היא אחד מהמשחקים המהנים, המרגשים והכיפיים של השנה.

It Takes Two

מחפשים לשחק משהו ביחד עם בני הזוג או חברים טובים, אבל לא מוצאים את משחק ה co-op בשבילכם? It Takes Two הוא בדיוק מה שאתם צריכים.

המשחק מספר את סיפורם של זוג הורים על סף גירושים אשר הופכים לבובות וצריכים לעבוד ביחד על מנת לחזור להיות אנושיים. במהלכו, אנו מבקרים במקומות שונים בבית שלהם כמו הגינה, החדר של הילדה ואפילו בעליית הגג. כל אחד מהמקומות מלווה בעיצוב יצירתי מרתק, ושום אזור לא נראה כמו הקודם.

כפי שהשם רומז, בשביל לנצח את It Takes Two צריך שני שחקנים והמשחק בהחלט בוחן את מערכת היחסים ביניכם. עליכם לשתף פעולה על מנת לענות על חידות ולהתקדם בסיפור, כך שתצטרכו להסתמך על הפרנטר שלכם, ובאותה מידה שתעזרו, תוכלו גם להרוג אותם בקלות (אם בטעות או לא).

בהחלט מדובר במשחק co-op מצוין שמתאים לשחקנים מנוסים ושחקנים חדשים כאחד. הסיפור שלו מרגש אך גם קורע מצחוק לעיתים קרובות ויספק לכם שעות של הנאה. וכמו בחיים האמיתיים, חשוב למצוא את הפרטנר הנכון.

Mundaun

איטי, מצמרר, ומזכיר סרט אימה קלאסי (קומפלט עם השחור-לבן). זה מונדאון במשפט אחד. אבל מכיוון שצריך פה קצת יותר ממשפט אחד, קבלו כמה.

מונדאון הוא משחק אימה שלוקח אותנו גבוה אל פסגת האלpים השווצרים. מה שמתחיל כמסע שורשים חזרה אל הקהילה המבודדת בה גדלתם, הופך במהרה לסיוט מלא בפולקלור,שדים מן העבר, וכבשים מדברות. לא מדובר במשחק אימה מגעיל או אפילו מבהיל, אלא אחד עם אווירה כבדה של פחד עמוק. וגם העיצוב של האוייבים מבעית במיוחד, בעיקר אלה עם הדבורים…

האווירה של סרט אימה קלאסי מוקצנת בזכות הסגנון הויזאולי – כל הטקסטורות ציורו בעיפרון ונסרקו אל תוך המשחק, מה שמעניק לו תחושה קצת סוריאליסטית. תשלבו את זה עם העובדה שכל הדמויות מדברות Romansh, שפה שרק 40 אלף אנשים בכל העולם מדברים, ואתם מקבלים חוויה שלא מניחה לחושים שלכם.

מונדאון הוא ללא ספק בין המשחקים המיוחדים של השנה, ולא יצא לנו לשחק משהו דומה לו. הסיפור מרתק, הויזואליות מטרידה בקטע טוב, וחובבי אימה ומיסתורין יהנו מכל רגע שהם מבלים איתו.


אלה היו עשרת המשחקים שהכי אהבנו לשחק על ה-Xbox Series X|S בשנת 2021. אלו כמובן היו הבחירות שלנו, אז אם יש משחקים שאתם ממש אהבתם, נשמח לשמוע עליהם ברשתות.

עכשיו ניתן רק לצפות לשנת 2022, שבתקווה תהיה גם היא שנה מעולה לגיימינג.