Forza Horizon 5 מביא אותנו הפעם למקסיקו הגדולה והרחבה. אבל כל הגודל הזה אינו לחינם: יש מלא מה לעשות, לראות ולנהוג בו. לפעמים כל הטוב הזה יכול להעיק קצת אבל אם הדרך תיקח אתכם לכביש והנוף המתאימים, כל זה יישכח באבק מאחור.


Forza Horizon 5 הוא המשחק הכי גדול, עשיר בתוכן וענק בכל מובן בסדרה עד היום. במהלך המשחק המפה מתמלאת בעוד ועוד אייקונים כשפעילויות ומרוצים שונים שנפתחים לנו. בעיניי, הקצב גבוה מדי ועם הזמן זה פשוט נהיה יותר מדי מחניק כשפותחים את המפה ומחפשים עוד מירוץ. ועם זאת, כל מירוץ או פעילות שעושים מרעננים ומהירים כל כך שתרצו רק להמשיך לקו הזינוק הקרוב.

הגודל של מפת המשחק הוא הדבר שהכי בולט כשמתחילים לשחק. היא באמת המפה הכי גדולה בסדרה עד היום אבל זה לא הדבר היחיד שחדש בעולם של פורצה. הפעם, פסטיבל האוטומוטוריקה ומוזיקה לוקח אותנו אל מקסיקו. לא רק שהמפה כאמור ענקית וגדולה מבעבר, היא גם מגוונת יותר עם ביומות (Biomes) שונות כמו: ג'ונגלים, מדברים, אזורי חוף וגם הרים מושלגים וגבוהים.

ואם כבר בהרים עסקינן, יש במשחק כמה מהפסגות הגבוהות ביותר בתוך עולם משחק שנתקלתי בהן עד היום. הנהיגה אל הפסגות האלה מהווה את אחת החוויות הכי עוצרות נשימה במשחק עם נופים יפהפיים.

אבל העולם עצמו לא רק גדול ורחב. הוא גם עשיר ואינטרקטיבי. הוא מגיב לכמעט כל פעולה של הרכבים בהם אנחנו נוהגים. העצים הדקים נשברים ומתגלגלים אל מתחת לגלגלים שלנו, חפצים קטנים ובינוניים מתרסקים בזמן פגיעה וגדרות מתנפצות לחתיכות קטנות וזה בהחלט מוסיף לחיות של המשחק בתור עולם ענק שמגיב לפעולות שלנו.

אבל למרות כל האייקונים והפעולות, העולם מרגיש קצת… מת מסיבה אחת – אין מספיק נהגים. בוטים של נהגים רגילים כמעט לא קיימים ורק מידי פעם תתקלו בשחקנים אמיתיים שמסתובבים להם בעולם יחד איתכם או ברוחות שלהם במהלך מרוץ.

לאחר המשימה הראשונה שפותחת את פורצה חמש אנחנו חופשיים לעשות ככל העולה על רוחנו. לטייל במפה הרחבה, לשבור שיאי מהירות, להשתתף באירועי קהילה, ומשימות אחרות קצת יותר מוגדרות. כל המרוצים מופיעים על המפה, ובשביל להתחיל אותם צריך רק להגיע אל נקודת הזינוק.

כל מירוץ שמשתתפים בו מזכה אותנו בכסף לרכישה של מכוניות או לבוש, וגם בנקודות ניסיון. האמת, כמעט בכל פעולה בעולם המשחק תזכה אותנו בניסיון: שמירה על מהירות גבוהה, דריפטים בכביש מעוקל, התחמקות ממכשולים או מכוניות, והרס סביבתי

Forza Horizon 5 review

עם מספיק ניסיון, נעלה רמה ונסובב את "גלגל המזל" בו מקבלים הרבה כסף וחפצים או אפילו מכוניות יקרות. בזכות עלייה ברמות, נפתחים בפנינו עוד ועוד מירוצים ופעילויות שהמשחק מציע לנו. פורצה הוריזון 5 פשוט לא מפסיק לשפוך עלינו עוד ועוד תוכן בקצב מסחרר.

בתוך המפה עצמה ניתן למצוא שלטי עץ שאם מרסקים אותם ניתן לקבל עוד נקודות ניסיון או שלטים נדירים יותר שאם תשברו את כולם תקבלו את האפשרות להשתמש ב-Fast Travel בחינם. אלה שלטים שמוחבאים בצורה מאוד יסודית במפה וצריך להתאמץ מאוד בשביל להגיע אל חלקם בעזרת קפיצות או פעלולים.

חלק נכבד מהתוכן הזה הוא האירועים, ו-ווא אילו אירועים אלו. במהלך הקמפיין של הפסטיבל נוכל לחבור לשלל דמויות צבעוניות שנמצאות מאחורי הקלעים. הן יקחו אותנו לסיורים ברחבי המפה שיכולים לכלול נהיגה בג'ונגלים ירוקים ורטובים בשביל לאתגר את האינדיאנה ג'ונס שבנו.

Forza Horizon 5 review

מדי כמה רמות גם יפתח מירוץ גדול וארוך במיוחד. אלו מירוצים מאתגרים מאוד שיכולים לקחת אותנו מצד אחד של המפה אל צדה השני ולפעמים גם עם מספר לולאות בדרך.

בנוסף לכל אלה יש גם את ה-Barn Finds שאנחנו מכירים ממשחקים קודמים בסדרה. כמו תמיד אנחנו נצטרך לחפש מבנים לבנים ומוסתרים היטב שבהם מתחבאים רכבים ישנים עם היסטוריה מוטורית רלוונטית לאזור שבו אנחנו משחקים. כל מציאה כזאת מלווה במידע מעניין על האזור וכיצד הרכב זכה לפופולאריות בעבר של מקסיקו.

אבל מה חדש בעצם בפורצה הוריזון 5? בין כל המירוצים הרגילים והאתגרים נוספה האפשרות לעצב מירוצים ואתגרים בשם Event Labs. אלה מירוצים או אתגרים מיוחדים שנוצרים על ידי שחקנים בקהילת המשחק. הם מאוד מגוונים ומעניינים אבל לפעמים יכולים להיות גם מאוד מעצבנים ומעיקים. אישית מצאתי שם הרבה מסלולים יצירתיים וקצת כאוטיים אבל צריך לחפש טוב טוב בשביל לא ליפול על אתגר קשה מידי או לא מובן.

Forza Horizon 5 review

הכל מופיע על המפה, ואחרי פרק זמן מסויים זה מתחיל להיות מאוד מעיק שכל פעם שיש עדכון צריך לסרוק אותה מחדש כדי למצוא מה המרוצים החדשים שנפתחו, מה קרוב יותר או פחות, איפה המציאה הבאה ועוד. אישית אפילו שנהניתי מאוד מהמשחק והשליטה בו מעולה, איזון מושלם של משחק מרוצים ארקיידי וריאליסטי, הייתי יכול לשחק בו רקב-"ברסטים" של עד כשעתיים כל פעם.

מבחינה גרפית זה משחק פורצה היפה אי פעם. כל המודלים של כלי הרכב מפורטים בדיוק יוצא דופן וחולני למדי כשלוקחים בחשבון שגם מבפנים רמת הפירוט של הרכבים גבוה מאוד. האפקטים של מזג האוויר גם כן זכו לשדרוג משמעותי ביחד עם מערכת מזג אוויר דינמית שיכולה להתעורר באמצע מירוץ ולעטוף את כל האיזור שסביבכם בסערת ברקים או סופת חול.

אבל הפעם זה מרגיש שחסרה בפסקול את החדות שהייתה במשחקים הקודמים בסדרה. כל שיר או סינגל מתוכו מתאימים למשחק ולמה שנעשה בו, אבל כאמור, המוזיקה מרגישה שנלקחה קצת למאחורי הקלעים, בטח יחסית למה שמתואר כ- "פסטיבל מוזיקה".

Forza Horizon 5 review

לסיכום, Forza Horizon 5 הוא משחק פשוט כיף עם תחושות נהיגה ומהירות נהדרות שמאזן בצורה מושלמת נהיגה ארקיידית ועולם פתוח ענק. הוא מלא בתוכן ודברים שאפשר לעשות אבל הוא יכול להרגיש מעט מת ומציף את השחקן עם יותר מידי מידע מהר מידי.

אפילו כשהוא שופך עליכם עוד ועוד תוכן, אל תחששו. המשחק לא דוחף ותמיד אפשר לצאת לסיבוב בנוף המהמם של מקסיקו בשביל להתרענן ורק אז להמשיך למירוצים הבאים.

מפתחת:  Playground Games

מפיצה: Xbox Game Studios

תאריך יציאה: 9 בנובמבר 2021

ז'אנר: מרוצים

זמין על: PC, XSX, XBO

בוקר על: PC

עותק הביקורת של Forza Horizon 5 סופק ע"י בנדא מגנטיק.