שנת 2021 מתקרבת לסיומה, וכמו כל שנה, זה זמן מצוין להסתכל אחורה ולהעריך את כל המשחקים המצוינים שיצא לנו לשחק. ספציפית, אנחנו פה כדי לדבר על המשחקים הכי טובים שיצאו לפלייסטיישן 5 – שנה אחרי שהקונסולה החדשה יצאה, ושנה שבה לא היה כל-כך קל להשיג אחת…

אבל מי מכם שכן הצליחו לשים את ידם על ה-PS5 זכו לצאת להרפתקאות ביערות קסומים ובין כוכבים, להיתקע בלולאות זמן מבלבלות, ואפילו לחזור לבקר משחק מוצלח מאוד שכבר כיכב בלא מעט רשימות.

רוצים לדעת מה המשחקים הכי טובים שיצאו לפלייסטיישן 5 בשנת 2021? מיד תראו.

Kena: Bridge of Spirits

ב-Kena: Bridge of Spirits אנחנו משחקים את קינה, מדריכת רוחות לעולם הבא. במשחק, קינה מגיעה ליער מלא ברעל מוזר שמעוות את הרוחות השכנות שם, והופך אותן לאויבים ובוסים מאתגרים במיוחד.

Kena: Bridge of Spirits

אבל קינה לא לבד במסע שלה לטהר את היער ולעזור לכל התושבים שבו. היא מובילה נחיל של יצורים קטנים וחמודים בשם "רוט." הרוט הם בעצם הדרך שלנו לתפעל את העולם – להרים דברים, להרוס מכשולים, לפתור פאזלים ואפילו להביס אויבים. ותודות למערכת קרב מעניינת ומספקת, תמיד יש לכם את החופש לבחור איך להשתמש בכלים שברשותכם. יותר מזה – המשחק מעודד אתכם להיות יותר ויותר יצירתיים ככל שהוא הופך ליותר ויותר מאתגר.

אבל גולת הכותרת היא בהחלט הפן הויזואלי. Kena Bridge of Spirits מציג עולם פתוח מרהיב, אנימציות חלקות ועשירות, וסגנון אומנותי שנראה כאילו נלקח ישירות מסרט של פיקסר.

יש כאלה שיטענו שעשר השעות שייקח לכם לסיים את המשחק היפהפה הזה, זה פחות מידי, אבל אנחנו מצאנו שזה הופך את החוויה למדויקת והדוקה יותר – משחק שיודע להגיע, להלהיב, לבדר ולהיגמר כל עוד אנחנו עדיין רוצים לבלות זמן בעולם שלו.

קראו את הביקורת המלאה שלנו על Kena: Bridge of Spirits.

Ratchet & Clank Rift Apart

Ratchet and Clank: Rift Apart הוא משחק שתוכלו לשחק מספר פעמים, ולמרות שאתם כבר יודעים את הסיפור ומה לעשות או מה קורה, הוא לא ימאס עליכם. מדובר במשחק יפהפה וממש רואים את היד הטובה של Insomniac Games בכל פן של הכותר.

אנחנו מתחילים את המשחק כמספר שנים לאחר שהצלתם את היקום במשחק הקודם, עם תהלוכה לכבוד ראטצ'ט וקלאנק ה"חלודים." לקלאנק יש הפתעה מיוחדת עבור ראטצ'ט. מה היא, אתם שואלים? ובכן, הוא בנה רובה המכונה "Dimensionator" שמסוגל ליצור שערים בין מימדים כדי שראטצ'ט יוכל לנסות למצוא עוד לומבקסים כמוהו. קלאנק הזה הוא פשוט אוצר.

כמובן שהדברים אף פעם לא פשוטים במשחקים שלנו. האויב הרשע דוקטור נפריוס שמע על הנשק הזה ורוצה אותו לעצמו כדי למצוא מימד שבו הוא לא מפסיד! אז מה? לא נצא שוב להציל את היקום מנפריוס? ברור שכן!

Ratchet and Clank: Rift Apart יפיפה, מרגש ומהנה מאוד לאורך כל המסע הבין-מימדי שלנו. והכי כיף זה שהוא מתאים גם לשחקנים מתחילים וגם לשחקנים ותיקים מכל הגילאים ולכן ולכן אין ספק בכלל שהוא צריך להיות ברשימת משחקי השנה שלנו ושל כולם.

קראו את הביקורת המלאה שלנו על Ratchet & Clank Rift Apart.

It Takes Two

לא רק ש-It Takes Two הוא אחד המשחקים הכי טובים של השנה, מבחינתנו מדובר במשחק הקו-אופ הכי טוב של 2021, ואנחנו לא מגזימים. כל אספקט שלו בנוי במיוחד עבור שני שחקנים: הסיפור, הפאזלים, הקרב, והמסך המפוצל שמלווה אתכם לאורך כל הדרך – אפילו אם משחקים אונליין.

המשחק עוקב אחרי קודי ומאי, בני זוג שכבר לא כל כך מסתדרים. אבל אחרי שכישוף הופך אותם לשתי בובות, הם חייבים לשתף פעולה אם הם אי פעם רוצים לחזור לגוף האנושי שלהם. כמובן שגם שני השחקנים חייבים לשתף פעולה כדי להתגבר על המכשולים שבדרך. לקודי ולמאי יש יכולות שונות שמשלימות אחת את השנייה, ואף דמות לא יכולה להתמודד עם מה שהמשחק זורק עליה לבד.

It Takes Two מושלם לשחק עם בן או בת זוג, אפילו כאלה שלא משחקים יותר מידי. הוא ידידותי, מאתגר אבל לא מתסכל, ומגוון ברמה שממש לא צפינו לה. כל פרק מתרחש בסביבה חדשה, ופותח בפניכם גיימפליי חדש שכולו סובב סביב שיתוף פעולה. אם אתם קצת תחרותיים, אז עשרים וחמישה המיני-גיימס הפזורים לאורך המשחק יאפשרו לכם לבדוק מי מכם טוב יותר בכיסאות מוזיקלים, קליעה למטרה, ואפילו שח.

מדובר במשחק ארוך, יצירתי, ומהנה שמתאים לכולם, שפשוט חובה לחוות ביחד.

Marvel’s Guardians of the Galaxy

אחרי ששנה שעברה קבלנו משחק שמבוסס על הנוקמים שלא התקרב אפילו לרשימת משחקי השנה שלנו, 2021 החליטה לנקום דמו ולהביא לנו את אחד המשחקים מבוססי מארוול הכי טובים שאי פעם שחקנו.

Marvel’s Guardians of the Galaxy לוכד את כל מה שהפך את הסרטים ללהיט: הומור שנון, קרב אנרגטי, ודינמיקה קבוצתית פנטסטית, ומוסיף כתיבה מרגשת וסיפור סוחף לא נשכח בקרוב. ברצינות – המשחק מצליח להתעלות על הסרטים של מארוול במספר דרכים, וכיום הוא הגרסה האהובה עלינו של שומרי הגלקסיה.

אבל המשחק הוא לא רק אדפטציה מוצלחת של חומר המקור – הוא גם מוצלח בפני עצמו. הקרב כיפי ומהיר, ואפילו קצת טקטי עם האפשרות לתת פקודות בזמן אמת לשאר חברי הצוות.

להורות לגרוט ללכוד אויב עקשן במיוחד עם הענפים שלו, ואז לשסות בו את גמורה והלהב האימתני שלה ולקנח עם רימון מהחגורה של רוקט ראקון, זו חוויה מספקת במיוחד.

ישנן גם בחירות לאורך המשחק שיכולות לשנות את הכיוון שהוא ייקח, ואפילו לפתוח בפניכם תוכן ספציפי, מה שהבחלט מצדיק יותר מplaythrough אחת. מה גם שאתם פשוט חייבים לאסוף את כל התלבושות המגניבות של סטאר לורד, דרקס, גמורה, רוקט וגרוט.

Marvel’s Guardians of the Galaxy התבלט במיוחד כאחד ממשחקי הטריפל A הבודדים שגם לא נדחו ל-2022 וגם סיפקו את הסחורה מבלי למצמץ, מה שבהחלט מזכה אותו במקום של כבוד ברשימה הזו.

Little Nightmares 2

האם Little Nightmares 2 הוא המשחק הכי קריפי של 2021? גם אם לא, הוא בהחלט בין המתמודדים הבולטים בקטגוריה.

אלו מכם ששחקו את המשחק המקורי מלפני 4 שנים כבר יודעים למה לצפות – אווירה קודרת, עולם מעוות שנראה כמו בית בובות של ילדה שצריכה לצאת קצת יותר לשמש, ויצורים שירדפו אחריכם במשחק ובסיוטים שלכם.

אבל זה לא רק העיצוב הנפלא (והמטריד) שהכניס את Little Nightmares 2 לרשימה משחקי השנה שלנו. אלא גם הפלטפורמינג, הפאזלים, ובגדול כל מה שמתרחש על המסך בזמן שלנו איתו. שני הילדים האבודים, מונו וסיקס, מרגישים כל כך קטנים בעולם המדכא הזה, ולעזור להם לשרוד אותו כנגד כל הסיכויים זו חווית מלחיצה, אבל גם מספקת.

באמת שמדובר באחד המשחקים היותר אווירתיים של השנה, עם חוויה ויזואלית מקריפה במיוחד שזולגת אל תוך פלטפורמר יצירתי וסוחף, שאפילו מצליח לספר לכם סיפור מעורפל ומצמרר לא פחות.

Resident Evil Village

Resident Evil Village משיב אותנו אל מבטו מגוף ראשון של איתן מ-Resident Evil 7. ובצעד חריג יחסית לסדרה גם מהווה המשך ישיר של המשחק הקודם.

Resident Evil Village

איתן חווה משבר אישי ועליו להציל את ביתו לאחר שזו נחטפה על ידי כריס רדפילד (שנראה כאילו בילה את התקופה בין המשחקים בדילוגים בין מזללות אוכל מהיר ומכון כושר).

בדומה למשחק הקודם, אנחנו שוב נאלצים לשרוד יום אחד ארוך במיוחד, רק שהפעם, במקום סביבה קלסטרופובית וקצת מוגבלת אנחנו מוצאים את עצמנו בכפר אירופאי רחב ומורכב מאוד.

במהלך המשחק נפגוש את ארבעת הרשעים המרכזיים, שלכולם כוחות מיוחדים ואישיות שונה וססגונית שגונבת את ההצגה. Resident Evil Village הוא מעין שילוב של רכבת הרים אינטראקטיבית עם בית אימה ממוצע. כל מפגש עם מפלצת או בוס חדשים היא כמו פסטיבל מלחיץ ומרגש. אבל בסופו של המאבק יש זמן לנוח מעט ולחקור, ולהתחבר לסיפור של איתן.

מדובר באחד המשחקים היפים והסוחפים של השנה, בעיקר אם אתם חובבי אימה, אקשן או אפילו מטרוידוניה.

קראו את הביקורת המלאה שלנו על Resident Evil Village.

Deathloop

החבר'ה שם ב Arkane Studios עשו את זה שוב! אחרי משחקים נהדרים כמו דיסאונורד, פריי, ועוד איזה שני דיסאונורד, השנה קבלנו את Deathloop. מדובר במשחק אקשן עם קצת התגנבות, קצת טיפוס וקפיצות, קצת קסם, והרבה מקום להתנסות ולמצוא איך הכי כיף לכם לשחק.

Deathloop, כמו שהשם רומז, מתרחש בתוך לולאה זמן שדי מלאה במוות. לפעמים של אויבים רגילים, לפעמים של בוסים, אבל לרוב שלכם. כל פעם שתמותו, או במקרה הנדיר שתשרדו יום שלם, אתם תתחילו את היום מחדש – כל הנשקים, הכסף, והבונוסים שאספתם יעלמו ותצטרכו לאסוף אותם (או אחרים) מחדש. ככה המשחק מעודד אתכם להתנסות ולהתאים את עצמך לכל מה שהוא זורק עליכם.

אבל מה שאתם שומרים זה ידע, קיצורי דרך, ואם הייתם ממש טובים אז גם ציוד ויכולות שהצלחתם להציל מהלולאה. ברגע שמבינים איך לתמרן ולנצל את הלולאה לטובתכם, Deathloop הופך להיות משחק אקשן מרתק וחכם, כמו שארקיין יודעים לעשות.

כל אחד ואחת ימצאו את הדרך שהכי כיף להם לשחק במגרש המשחקים המגוון שהוא האי הקטלני בלאקריף (Blackreef). יחד עם שחקנים מצויינים ועולם עשיר שלא מפסיק להפתיע, מדובר בתענוג צרוף.

Tales of Arise

סדרת Tales of חזרה עם משחק חדש לאחר הפסקה של מספר שנים. הפסקה שבה האולפן השקיע ברמת הפקה גבוהה משמעותית שניכרת מאוד בתוצר הסופי שקיבלנו.

בתחילת המשחק אנחנו מכירים את זוג הגיבורים הראשיים שלנו, ולאורכו אנחנו חוברים לעוד דמויות שיח הופכות למעין משפחה. בהתאם לסדרת Tales of הסיפור מתגלה כמלא טוויסטים ומזימות, אנחנו נשתתף בקרבות אקשן בזמן אמת, נעלה ברמות ונחליף ציוד ונשקים. לאחר הקרבות נחקור עולם גדול, יפהפה ומסוגנן.

Tales of Arise נותן כבוד לדמויות המככבות בו וזה מה שהופך אותו למיוחד כל כך. כל דמות בעלת אופי שונה, רקע מיוחד ובמהלך הסיפור נגלה כמה הן מורכבות בעזרת המערכונים המפוזרים במשחק.

המערכת קרבות שלו זורמת, עם קצב נהדר ועם אופי טקטי שלא מביישים שום משחק אקשן. ניכר שהמפתחים הקדישו הרבה מחשבה למשחקיות ולתחושה המעולה של השליטה בדמויות.

אם אתם במצב רוח לסיפור רחב יריעה עם דמויות מעניינות, הסיפורים שלהן ומערכת קרב זורמת ואיכותית, זה המשחק שאתם צריכים לשחק השנה.

Death Stranding Director's Cut

נראה שיש זליגת טרנדים מעולם הקולנוע, ומספר משחקים קיבלו השנה את גרסת הבמאי שלהם. כמובן, במקרה של דת' סטרנדינג זה לא מפתיע אף אחד שזה קרה, גם כי המשחק הוא סרט אחד גדול וגם כי הידאו קוג'ימה הוא זה שיצר אותו.

אז כן, כבר שיחקנו במשחק הזה ב-2019 וגם אז הוא היה ברשימת משחקי השנה שלנו, מה שלא עצר אותנו להעניק לו את התואר בשנית, והפעם לא רק בגלל העלילה הסוחפת, הדמויות המורכבות ותחושת השליחות (ראיתם מה עשיתי פה? . הבנתם? שליחות? תהרגו אותי…).

גרסת הבמאי הוכנה במיוחד כדי להתאים ליכולות של הפלייסטיישן 5, וזמני הטעינה שלה כל כך טובים שלרוב לא תספיקו לומר סם פורטר ברידג'ס (Sam Porter Bridges) עד שהמסך הבא יטען.
הגרפיקה, שהייתה מרשימה מלכתחילה, עברה בניה מחדש והופכת את חווית המשחק למציאותית הרבה יותר.

החבר'ה בקוג'ימה פרודקשנס סיפקו לנו גם חדרי אימונים, מסלול מירוצים, אפשרויות קרב פנים-אל-פנים משודרגות ופונקציות נוספות שחלקן נועדו להקל על שחקנים חדשים וותיקים כאחד. אז מה אתם אומרים? תלכו על זה? אנחנו בהחלט ממליצים לכם לקחת את הצעד הראשון (או השבע מאות) לתוך Death Stranding.

קראו את הביקורת המלאה שלנו על Death Stranding Director's Cut.

Hitman 3

היטמן 3 ממשיך את סדרת משחקי ההתנקשות/פאזלים המוצלחת בכיכובו של הסוכן 47 האחד והיחיד. כמו המשחקים הקודמים בסדרה, גם פה נטייל ברחבי העולם למקומות אקזוטים יותר או פחות ונחסל את המטרות שלנו בשלל דרכים יצירתיות יותר או פחות.

למרות שהמשחק האחרון בטרילוגיה מרגיש כמו "עוד היטמן", הוא עדיין "עוד היטמן" מה שאוטומטית הופך אותו לחוויה מגוונת ומאתגרת שמספקת שעות על גבי שעות של הנאה. נטייל לדובאי שם נטפס על גורד שחקים שמגיע מעל העננים. נתפרע במסיבת ריקודים בברלין שם ננסה להיפטר ממתנקשים שאורבים לנו בקהל, ואפילו ננסה לפתור תעלומת רצח שלא אנחנו  גרמנו לו!

החלק הכי טוב הוא שהמפתחים עדיין ממשיכים להוציא תוכן למשחק, ואפילו מתכננים תוספת רצינית מאוד של עוד מפות, סיפורים ותוכן נוסף בתחילת 2022. אז אפילו אם החלטת שלא להיכנס  ל-World of Assassinations עד עכשיו מסיבה לא ברורה, עדיין יש המון סיבות לעשות את זה וליהנות מאחת הסדרות הממכרות של השנים האחרונות.

ומי יודע, אולי בסוף תגלו כישורים שלא ידעתם שיש לכם, ותצטרפו לשורות של Silent Assassins ותיקים שכבר חורשים על המשחק שנה שלמה.


אלה היו הבחירות שלנו למשחקי שנת 2021 שיצאו על הפלייסטיישן 5. אני בטוח שיש לכם שפע מועמדים משלכם, ומאוד מאוד נשמח לשמוע עליהם ברשתות החברתיות. מה הבחירות שלכם, ולמה?

אז תודה רבה שהייתם איתנו בשנה ה… מיוחדת הזו. אנחנו מאוד מעריכים את זה. ועד הוידאו הבא – יאללה ביי.