Ratchet and Clank: Rift Apart הוא משחק ההמשך שחיכינו לו. הסיפור שלו מרגש וסוחף ונותן לכם להרגיש חלק ממנו. אהבתם את הקודם? תאהבו גם את זה.


Ratchet and Clank: Rift Apart הוא המשך של משחק ההרפתקה-יריות Ratchet and Clank שיצא ל-PlayStation 4, אי שם בשנת 2016, לאחר שהחברה עשתה ריבוט לסדרה הישנה, והמשחק הקודם זכה לתשבוחות רבות.

ברוכים השבים ראטצ'ט וקלאנק!

למי שלא מכיר את המשחק הקודם (למה אתם מחכים?), ראטצ'ט (Ratchet) הוא לומבקס (Lombax), גזע חייזרי דמוי חתול אנושי שאוהב ומתמחה בלתקן גאדג'טים. ראטצ'ט שאף תמיד להיות ריינג'ר (אחד ממגיני היקום ממנו הוא מגיע) ובמשחק הקודם הוא גם מצליח להתקבל לאחר שהוא מציל את היקום. את זה הוא עשה יחד עם חברו קלאנק, רובוט שנועד להשמיד את היקום אך יצא "תקול" והצליח לברוח מהמפעל.

אנחנו מתחילים את המשחק כמספר שנים לאחר שאתם מצילים את היקום, עם תהלוכה לכבוד ראטצ'ט וקלאנק ה"חלודים", ולקלאנק יש הפתעה מיוחדת עבור ראטצ'ט. מה היא אתם שואלים? ובכן, הוא בנה רובה המכונה "Dimensionator" שמסוגל ליצור קרעים בין מימדים. "ולמה שמישהו ירצה לעשות כזה דבר?!" שאלה טובה, ובכן, ראטצ'ט הוא הלומבקס היחיד ביקום ושאר הלומבקסים אמורים להיות במימדים אחרים, במיוחד ההורים של ראטצ'ט, אז חברו הטוב קלאנק רצה לעזור לראטצ'ט ולמצוא עוד כמוהו (איזה חמוד קלאנק).

ההפתעה של קלאנק לראצ'ט שגורמת לאסון

אבל כמובן שהדברים אף פעם לא פשוטים במשחקים שלנו, האויב הרשע דר' נפריוס שמע על הנשק הזה והוא רוצה אותו לעצמו כדי למצוא מימד שבו הוא לא מפסיד! "כי זה מאוד מעייף להפסיד כל הזמן" (ציטוט של דוקטור נפריוס).
אז לאחר שהוא חוטף את הרובה מראטצ'ט וקלאנק, מתחיל בלאגן גדול ואיתו נוצרים הרבה קרעים בין היקומים, כשלבסוף אנחנו אכן מגיעים ליקום שבו נפריוס שולט בו יחד עם צבא ענק של רובוטים. אז מה? לא נצא שוב להציל את היקום מנפריוס? ברור שכן!

מאחר ואנחנו במימד מקביל ליקום שאנחנו מכירים מהמשחק הקודם, ישנן מספר דמויות אהובות שחוזרות גם במשחק הזה כמו סקיד (Skid), קפטן קווארק (Captain Qwark) ועוד.

אבל במימד הזה אנחנו זוכים להכיר דמות ראשית נוספת שמקבילה במשחק לראטצ'ט בשם ריביד (Rivid). גם היא עצמה לומבקס יחידה ביקום הזה, רק שהיא חלק מהמחתרת של היקום שמנסה להביס את הקיסר נפריוס. כי כאמור, בשונה מהיקום שאנחנו מכירים, ביקום הזה הוא לא כזה כלומניק.

Ratchet and Clank: Rift Apart – Rivid

ריביד היא לומבקס ממין נקבה עם יד רובוטית והיא חולקת את היכולות השונות והנשקים השונים של ראצט דרך החנות המשודרגת של מיס זורקוב (Ms. Zurkov), בחנות שלה תוכלו לקנות נשקים חדשים ומשוגעים יותר כדי להביס את האוייבים שלכם בצורות שונות ושימושיות כמו לזמן יצורי פטרייה שיעזרו לכם להלחם או פשוט לזרוק רימונים סגולים מגניבים.

סצינות הסיפור והעלילה של המשחק כתובה היטב, הסיפור של הדמות החדשה ריביד מרגש, וחוסר הביטחון שלה בקלאנק יחד עם המסע המשותף של כל החבורה הופכים את הסיפור לסוחף ומהנה.

דמות נוספת חדשה שמצטרפת אלנו לצוות היא גליץ' (Glitch). גליץ' היא יצור דיגיטלי ותעזור לכם לפרוץ אל מחשבים שחולים בוירוס שהשתלט עליהם. גליץ' עצמה מדובבת בצורה חמודה מאוד – היא מתחילה עם חוסר ביטחון מוחלט ביכולות שלה לבצע משימות, כנראה כי היא מעולם לא הייתה רגילה להביס וירוסים, אלא יותר לפרוץ למחשבים כדי להוציא מידע על מסמכים. אבל לאחר שהיא מנסה ומצליחה, הבטחון העצמי שלה עולה. במהלך השלבים שלה, התגובות של גליץ' לסביבה שלה ולאויבים שלה מלוות אותנו, וזה עוזר לנו להתחבר אל הדמות החביבה שלה עוד יותר.

מימד חדש לחקור עם דמויות חדשות ומוכרות

בכל כוכב יהיו מספר דברים שאתם יכולים למצוא: רריטניום (Raritanium), בורג זהוב, אינפודרויד (Info Droid) וחלקי חליפה שאתם יכולים ללבוש. כל חלק של החליפה שתלבשו יקנה לכם בונוס כלשהו, בין אם זה יותר נקודות נסיון או הגנה נוספת נגד נזק מסוג אוייבים מסויים. את חלקי החליפות הללו תמצאו בעיקר בתוך מימדי כיס, שהם פאזל פלטפורמינג שתצטרכו לפתור כדי לקבל את הפרס. אני אישית מאוד נהניתי ממימדי הכיס הללו והחידות המגוונות שלהם.

ריביד מדגמנת את הכוכב הפראי, מקום המסתור שלה

לכל כוכב יש מפה ייחודית משלו, אבל הם כולם בנויים בצורת עולם פתוח, כך שאתם בהחלט יכולים לחזור לאיפה שהייתם לפני. המשחק משאיר לכם סיבות טובות לחזור לכוכבים, כי ישנם מקומות שאתם תצטרכו להתקדם בסיפור כדי להגיע אליהם, אבל מנגד, זה לא מפריע בכלל כשאתם נתקלים בהם לראשונה ולא יכולים להכנס אליהם. ישנם גם אזורים בכוכבים מסויימים שאתם לא עוברים בהם בסיפור הראשי, אז כן כדאי לחקור את המפות לעומק.

יריות, קפיצות, נפילות ומיניגיימס

כמשחק אקשן-יריות עם פלטפורמינג, אתם יכולים לצפות לזוז הרבה, לירות הרבה ולקפוץ הרבה ב-Ratchet and Clank: Rift Apart (וזה כמובן אומר גם ליפול הרבה). המשחקיות עצמה כיפית מאוד ומרגישה מאוד חלקה וזורמת.

ישנן יכולות שונות שתקבלו במהלך המשחק שיעזרו לכם עם התנועה בשלבים השונים, מה שמאוד יעזור כי יש מפות גדולות בחלק מהכוכבים. יכולות התנועה החדשות במשחק גורמות למשחק להיות הרבה יותר זורם ומתאים לאווירה של המשחק, כמו הפאנטום דאש (Phantom Dash) שתתן לכם לעבור דרך קירות אנרגיה, לקפוץ למרחק או להתחמק מאויבים.

יש במשחק קטעים מאוד ברורים שאמורים לעזור לשחקנים חדשים להתמצא בשלב או במכניקה של השלב. זה משהו שיכול להראות קצת ילדותי או אפילו מציק בעיני שחקנים מנוסים או בוגרים יותר, אבל גם זה בסופו של דבר עשוי בצורה טובה.

קלאנק מתקן את המימד

כחלק מהסיפור אתם נתקלים ב-Rifts שחוסמים לכם את הדרך ולא ברור מה הם עושים שם או למה הם שם, אתם תוכלו "לתקן" אותם ביחד עם קלאנק, שנכנס אליהם ועובר סדרה של חידות עם כדורים ויכולות שונות כדי לתקן את התופעה המוזרה. אלה שלבים קטנים וחמודים עם חידות נחמדות והם נותנים לכם הפסקה מהאקשן הבלתי פוסק כדי שתוכלו לתת לאצבעות לנוח ולהפעיל יותר את המוח. למעשה חלקם היו מאתגרים אפילו עבורי, ומדי פעם לקח לי מספר דקות להבין מה אני אמור לעשות בשלבים, ואיך.

Ratchet and Clank: Rift Apart מציג לנו גם שלבים עם הדמות החמודה גליץ', שבהם אנחנו צריכים להביס מספר מסויים של וירוסים גדולים שמוגנים על ידי מגני אנרגיה, יחד עם צבא לא קטן של וירוסים קטנים שירדפו אחריכם. כדי להביס את הוירוסים הקטנים אתם יכולים להשתמש ברובים של גליץ' או בטילים שלה, אבל הטילים דווקא יותר מותאמים כדי להלחם בוירוסים הגדולים. כדי להוריד את מגן האנרגיה מהוירוסים הגדולים, אתם תצטרכו למצוא פלטפורמות שמחוברות אליהם ולעמוד עליהן.

השלבים הללו של גליץ' מהווים מיני משחק חמוד, ויחד עם הדיבוב המתוק של גליץ' והאינטרקציה שלה עם העולם הדיגיטלי והוירוסים שרודפים אחריה, אלה כנראה השלבים האהובים עלי במשחק, ואפילו קצת חבל לי שלא היו יותר מהם.

ל-Ratchet and Clank: Rift Apart יש מה להציע גם לאחר שסיימתם את המשחק, מה שאמור לקחת לכם כ-8-10 שעות, אם אתם ממש רוצים לעשות הכל ולאסוף הכל. אחרי שתסיימו את המשחק, יפתח לכם מצב חדש שנקרא Challenge Mode, ונותן לכם לשחק שוב את המשחק כולו, אך עם כל הנשקים שהיו לכם בריצה הקודמת שלכם. תוכלו גם לשפר את הנשקים עוד אם תרצו, ואפילו לקבל נשק מגניב סודי.

גליץ' המקסימה

גלקסיה חיה ומרהיבה

הגרפיקה של השלבים היא מהיפות שראיתי במשחקי וידאו, וממש מראה את היכולות של ה-PlayStation 5. אך למרות כל היכולות של הקונסולה החדשה, ישנם קטעי מעבר שעלולים להתפרש כמסכי טעינה, אבל הם ממש מהירים וכמעט ולא מרגישים בהם.

במהלך המשחק ישנם המון פרטים וחלקיקים באוויר, כמו הברגים שעפים אליכם מהארגזים או האויבים והזבובים שעפים מעליכם. כמות הפרטים במשחק הייתה יכולה לגרום למשחק עצמו לא לרוץ חלק, או להכביד על המשקל הסופי של המשחק, אך בעזרת ההתאמה של המשחק לקונסולה, המשחק זורם חלק וללא בעיות. יש במשחק גם הרבה משחקים של אור וצל, ובמיוחד על טלויזיה שהקונסולה מיועדת לה כמו ה-LG 65C1 שסיקרנו ושיחקנו עליה את המשחק אתם יכולים לראות את הצבעוניות והחדות של המשחק.

השלט החדש של הקונסולה גם מוסיף לאווירה ולנוחות של המשחק בכך שהוא מוציא דרכו את הצלילים של חלק מהפעולות שקורות על המסך. גם הרטט המקומי של השלטים הנוספים עוזר להכניס אתכם עוד יותר לאימרסיה של המשחק עצמו.

Ratchet and Clank: Rift Apart Sargasso

Ratchet and Clank: Rift Apart הוא משחק שאתם תוכלו לשחק מספר פעמים ולמרות שאתם כבר יודעים את הסיפור ומה לעשות או מה קורה, הוא לא ימאס עליכם. הוא משחק יפהפה וממש רואים את היד הטובה של Insomniac Games בכותר.

המשחק מתאים גם לשחקנים מתחילים וגם לשחקנים ותיקים מכל הגילאים. אני באופן אישי כבר מחכה להרפתקה הבאה של ראטצ'ט וקלאנק וללא ספק אמשיך להנות מהמשחק.

מפתחת: Insomniac Games

מפיצה: Sony Interactive Entertainment

תאריך יציאה: 11 ליוני, 2021

ז'אנר: פטפורמר, יריות גוף שלישי

זמין על: PS5

בוקר על: PS5

עותק הביקורת של Ratchet and Clank: Rift Apart סופק על ידי ישפאר.