סיפור די פשוט, אנימציה מרגשת במיוחד וכוחות על טבעיים בעולם מרשים ומסקרן. Kena: Bridge of Spirits מצליח לרגש, לספק פאזלים מוצלחים וקרבות נהדרים למרות אורך קצר יחסית.


Kena: Bridge of Spirits הוא לא משחק מורכב ובכל זאת הוא מלא בהפתעות והמון עניין. אנחנו משחקים בגוף שלישי את קנה (Kena) שהיא "מדריכת רוחות" (Spirit Guide) ולמעשה מסייעת לרוחות שעדיין מסתובבות בעולם שלה למצוא נחת ולהתקדם לעולם הבא.

משהו רקוב אבל מתוק להחריד ביער הרוחות

העלילה של Kena: Bridge of Spirits הייתה לא ייחודית במיוחד, אבל ההצגה שלה והמשחקיות משתלבות והופכות את החוויה ליוצאת מן הכלל. כן, ישנם כמה קלישאות, אבל המשחק כלל לא מתעכב עליהן ולמעשה מתמקד בחוויה שלנו כשחקנים ולא במסביב.

קנה מסתובבת לה ביער שנדמה כאילו יש בו מגיפה שמרעילה חלקים ממנו. יהיה עלינו לנסות ולנקות את היער מהרעל הזה, למצוא את הרוח שגורמת לכך, ולעזור לה להשתחרר מעולמינו כדי שתוכל להתקדם לעולם הבא.

מלבד הכוח שלנו כמדריכי רוחות, נאסוף במהלך הדרך יצורים קטנטנים, שחורים וחמודים בשם "רוט" (Rot). איתם נוכל לבצע מגוון גדול יותר של משימות או אינטראקציה עם הסביבה שלנו. הרוט הם הדרך היחידה שלנו לעלות רמה. כן, זה היה לי מאוד מוזר בהתחלה אבל לא קשה במיוחד למצוא אותם והמשחק לא יהפוך לקשה בצורה בלתי נסבלת אם לא תמצאו את כולם. ממליצה בחום לחקור כל פינה ופינה בכל חלקי המשחק, לעשות את האתגרים שקיימים בהם וכך לאסוף את רוב הרוט.

Kena: Bridge of Spirits corruption

תוכלו גם לקנות כובעים לרוטים שלכם בעזרת יהלומים כחולים שתאספו לאורך הדרך. זה מתוק להחריד ועוזר להבין כמה בערך יש סביבנו. תוכלו לרכוש את הכובעים האלה בכל דוכן בו תתקלו, אבל הם די חסרי שימוש אז אם זה לא בשבילכם, אל תתאמצו לאסוף את היהלומים. רק קחו בחשבון שהרוטים שלכם נראים כל כך חמודים עם הכובעים הקטנים שלהם, וממש חבל לפספס את זה.

משחקיות פשוטה אך משתדרגת

Kena: Bridge of Spirits מתרחש בעולם פתוח ויהיה עלינו להילחם בסוגים שונים ומגוונים של מפלצות כדי לטהר מקומות מהם. יש לנו מטה קסום שאיתו ננחית את רוב המכות, וזה מאוד הזכיר לי את המטה שהיה לנו ב Horizon: Zero Dawn רק שהפעם, ככל שנתקדם ונעלה ברמות כך גם היכולות והאפשרויות לחימה שלנו ישתדרגו.

המשחק מחולק לשלוש במידה מה, ובכל חלק, נלמד משהו חדש ומעניין. ככל שנתקדם, כך ניתקל ביותר ויותר אויבים שיחייבו אותנו להשתמש ביכולות החדשות שלמדנו על מנת שנוכל ליישם אותן בהמשך המשחק.

הרוט יכולים להרים ולהזיז פסלים

אם תאכילו את הרוטים שלכם בפירות, תרימו ותחזירו פסלים למקומם, או תבצעו מעשים טובים אחרים ברחבי העולם, תוכלו להרוויח "קארמה." אלו מטבעות שחשוב לאסוף כי איתם נוכל למעשה לשדרג את עץ היכולות שלנו.

יש לקנה עץ יכולות מאוד דל ביחס למשחקים אחרים, אך למרות זאת, מערכת הקרב עצמה מאוד מספקת ומאתגרת. תמיד יש לכם את החופש לבחור כיצד להשתמש בכלים שברשותכם. יתרה מכך, המשחק מעודד אותנו להיות יצירתיים יותר ככל שהוא מאתגר אותנו עם אוייבים חדשים.

קרבות הבוס היו מרשימים והרגשתי שהרמות בהן התקדמתי לא היו מוגזמות. רמת הקושי עלתה בצורה הדרגתית ומסודרת. היו כמה וכמה קרבות שבכיף הייתי עושה שוב מאחר ורמת הסיפוק בניצחון הייתה אדירה. מודה ששיחקתי קצת עם רמות הקושי השונות כדי לבחון אותן עד שמצאתי את הרמה שהכי התאימה לי. אני ממליצה לכם לעשות זאת גם – שימו לב שהמשחק הזה לא קל, לא משנה באיזה רמה תבחרו. תמיד יהיה לכם אתגר.

Kena: Bridge of Spirits combat

קולות היער

הסאונדטראק של Kena: Bridge of Spirits מרגיש תחילה כמו סרט דיסני. כשנסתובב בחלקים הירוקים וה"בריאים" יותר של היער, זה ישמע כאילו קנה נמצאת בהרפתקאה מתוך סרט ילדים. כאשר נגיע לאיזורים המורעלים ויתחילו להופיע מולינו אויבים, המוסיקה תקבל תפנית שמתאימה יותר לקרב.

המוסיקה גם לא חוזרת על עצמה, ולאזורים ספציפיים יש את המוסיקה שלהם. ניכר שהמפתחת עשתה כאן עבודה מרשימה ומחושבת וזה רק הוסיף למשחק.

מבחינת דיבוב של הדמויות, מאחר והאנשים להם אנו עוזרים הם רוחות, רוב המשחק נעשה כמעט ללא דיבור. זה מעניין, מעט בודד אבל לא גורע כלל מהמשחק. המדבבים הבודדים שנמצאים והקטעים הסינמטיים מרשימים ובאמת מעוררים את הרגשות הרלוונטים.

אל תיתנו לגרפיקה המתוקה להטעות אתכם

אל תיתנו לגרפיקה המתוקה להטעות אתכם

האנימציה היפה של המשחק פשוט מופלאה כאשר אנו נכנסים לקרבות והיא אף מתעלה על עצמה כשמדובר בקרבות בוס. היא מוכיחה לי פעם אחר פעם כמה עבודה הושקעה במשחק הזה מצד המפתחת.

המפלצות כולן מרשימות וייחודיות, חלקן מעצבנות ללא ספק, אך העיצוב שלהן מאוד מיוחד. חלקן ממש מרתיעות כשרואים אותן לראשונה ומנסים להבין מהן נקודות התורפה שלהן. קרבות הבוסים בחלקי המשחק משלבים בתוכם גם סצנות סינמטיות שהופכות את ההתרגשות לגבוהה יותר כשאנו מצליחים סוף סוף לנצח את היריב.

גם כשתסתובבו לכם ביער ותחפשו רוטים קטנים, תוכלו לראות שהמפתחת חשבה על כל פינה ופינה שניתן לבקר בה. ישנם מקומות ששווה לחזור אליהם, מאחר וצבירת הכוחות החדשים שלכם תאפשר לכם לגלות דברים נוספים שהמפתחת השאירה לנו בסביבה.

Kena: Bridge of Spirits world

לשחרר את הרוחות

אין ספק ש-Kena: Bridge of Spirits רק נראה פשוט, אך מבחינת חוויה הוא נותן הרבה מעבר. למרות שהוא קצר ומיועד לבין 10-6 שעות משחק, אפשר לחלוטין להעביר עליו יותר מזה. הסיפורים היו מועטים, במידה נכונה ואף מרגשת והמשחק משך אותי להמשיך איתו עוד ועוד.

ניכר שהמפתחת עשתה כאן עבודה מרשימה עם העיצוב של העלילה מאחר והסיפורים שניתקל בהם משתלבים זה בזה בצורה מופלאה, עדינה ויפה. הדמויות שנפגוש מעניינות והסיפורים שלהם מרגשים. שמחתי לעזור לדמויות שפגשתי ואשמח אם בעתיד נקבל גם המשך למשחק המופלא הזה.

מפתחת: Ember Lab

מפיצה: Ember Lab

תאריך יציאה: 21 בספטמבר 2021

ז'אנר: אקשן-הרפתקה

זמין על: PCPS5PS4

בוקר על: PlayStation 5

עותק הביקורת של Kena: Bridge of Spirits סופק על ידי ישפאר.