Death Stranding Director's Cut הוא החוויה האולטימטיבית של המשחק. מעבר לשדרוג רציני בפן הויזואלי וקיצור משמעותי של זמני הטעינה הוא נותן נחיתה רכה לשחקן המתחיל ועוד תוכן מגניב וכיפי שגם שחקנים ותיקים יהנו ממנו בריצה השנייה שלהם.


המשחק Death Stranding יצא לראשונה בשנת 2019, וכבר אז השאיר בי חותם עמוק שגרם לי להכניס אותו לרשימת משחקי השנה של 2019. כשהכריזו על היציאה של Death Stranding Director's Cut לפני מספר חודשים, שמחתי על הזדמנות נוספת לחוות את המשחק המעולה הזה.

במשחק נשחק את דמותו של סם פורטר ברידג'ס (Sam Porter Bridges), שליח שנחשב אגדה בתחומו, בייחוד כשהוא צריך להעביר מטענים מכל סוג וגודל בתנאים הפוסט-אפוקליפטיים של המשחק. אני לא אתעכב כאן על המשחק המקורי לו הקדשתי ביקורת מלאה ושלמה; לעת עתה אציין רק שהשינויים והתוספות שהוכנסו ל-Director's Cut לא מרגישים "מאולצים" ושזורים היטב בתוך המשחק. אז שנתחיל?

מאפס למאה בנראות מחודשת ובשקט מופתי

הדבר הראשון ששמים לב אליו בגרסת הבמאי הוא הנראות של המשחק. המשחק המקורי, שמבוסס על המנוע הגרפי של Horizon Zero Dawn, עבר שיפוץ מלמטה למעלה ומה שחשבתי בזמנו שנראה מרהיב, כעת נראה אפילו יותר טוב. כשהכריזו שזו החוויה הדפיניטיבית של המשחק ממש לא צחקו.

אם זה לא הרשים אתכם, חכו לשוס הבא; זמני הטעינה של המשחק כמעט ולא קיימים, וברוב המקרים לא תספיקו לומר סם פורטר ברידג'ס והמסך הבא כבר יגיע. במשחק כמו זה שיש בו הרבה קטעי מעבר סינמטיים, חלקם עוקבים אחד אחר השני, השיפור בזמני הטעינה ניכר מאוד ותורם רבות לזרימה של המשחק.

את כל זה המשחק עושה באופן שקט כמו סם שלנו. אם בגרסת ה-PlayStation 4 פחדתי שהקונסולה תתחיל להמריא ותעוף לי מהחלון מרוב שהמאווררים עבדו, בגרסת הבמאי (שזמינה רק על ה-PlayStation 5) הקונסולה אפילו לא הזיעה, ויכלתי להנות מפס הקול הנהדר של המשחק ללא מפריע.

נחיתה רכה וחברי הבוט

Death Stranding Director's Cut נותן לנו את החוויה המלאה של המשחק המקורי, אך פה ושם מרשה לעצמו לתת יד לשחקן המתחיל. היות וקרב פנים אל פנים מול אויבים מרובים יכול להיות מאתגר בהתחלה, סם יקבל גישה לאקדח מייזר (Maser Gun), שמנטרל אויבים על ידי שוק חשמלי, בשלב מאוד מוקדם במשחק. אקדח המייזר הוא נשק חדש וייחודי למשחק, שפותר סכסוכים בלי שפיכות דמים מיותרת.

אולם, הגישה המוקדמת לשלד החיצוני שגרסת הבמאי מאפשרת לנו מועילה עוד יותר, ובפער עצום. זה בהחלט לוקסוס להשתמש בו בשלב מוקדם יותר במשחק, גם למישהו כמוני שכבר הספיק להכנס לראש של המשחק ולהבין את המכניקות שלו. היות ובשעות הראשונות במשחק השחקן המתחיל יצטרך לעכל הרבה מידע, הורדת המעמסה (תרתי משמע) שמאפשר השלד החיצוני היא הקלה משמעותית.

בגרסת הבמאי תוכלו להשיג גם מייצב מיוחד שפועל מעט כמו תרמיל ריחוף ובעזרתו תוכלו לקפוץ מעל מכשולים מסוכנים ואף לקצר את זמני הירידה ממצוקים תלולים בלי סכנה לכם או למטען. החלטתי שלא לנסות למצוא אותו עד סוף המשחק (כזה אני, הארדקור), אבל לשחקנים מתחילים אין ספק שזה אחד מהכלים המומלצים והחיוניים ביותר שהגרסה החדשה הוסיפה.

כלי נוסף שהתווסף בגרסת הבמאי הוא "חברי הבוט" (Bot Buddy). הבוט יכול לסחוב עבורכם מטען ואף לסחוב אתכם אל היעד, אם נמאס לכם ללכת לבד. בעוד הקונספט מגניב, השימוש בבוט מאוד מוגבל. ראשית, אם תשתמשו בבוט שיסחב אתכם, הדירוג המקסימלי שתוכלו לקבל על משימה יהיה A ולא S. שנית, הבוט החביב שלנו לא יודע להתמודד עם אזורים תלולים או גבשושיים, וגם לא יפעל במקומות שעוד לא חיברתם לרשת הכיראלית, מה שהופך אותו ללא שמיש ברוב המשימות הראשיות.

דרכים חדשות להשיב מלחמה

כפי שאתם יודעים, בפני סם שלנו ניצבים הרבה אתגרים – אנושיים, על טבעיים ואף מפלצתיים. המשחק מכיר באתגרים הללו ועל כן הפעם סם יכול לעשות הרבה יותר. למשל, כעת סם יכול להנחית על האויבים שלו בעיטה מהאוויר או ממש להתרסק עליו כמו מתאבק ב-WWE, מה שמוסיף גיוון כיפי לקרבות פנים אל פנים.

אין הרבה חידושים ברמת הנשקים במשחק, אך כעת תוכלו להכנס למטווח חדש שיאפשר לכם לבחון את כלי הנשק השונים בסביבה מבוקרת, מבלי שתפחדו למות או לאבד ציוד יקר ערך. במטווח יפתחו לכם משימות חדשות עם כל סוג נשק שתפתחו, ותוכלו להתחרות בשחקנים אחרים על הציונים הכי טובים.

אני זוכר מהריצה הקודמת שלי שמיעטתי להשתמש בנשקים חמים כי לא היה לי נוח במיוחד להשתמש בהם ככה סתם ללא אימון, והמטווח פשוט פותר את הבעיה הזו. שניים או שלושה אימונים בסביבה בטוחה סגרו לי את הפינה והרגילו אותי כיאות למה שניצב לפני, ולדעתי זו תוספת מעולה למשחק.

חשבתם פעם שמבנה יכול לשמש אתכם כנשק? ובכן, רגע לפני שנפנה לדבר על המבנים החדשים במשחק נזכיר אחד כזה, קטפולטת המטען (cargo catapult). בעוד שהשימוש המקורי שלה היא לשגר מטען מעבר למקומות קשים למעבר שעשויים לסכן את המטען, אם כיוונתם כראוי וממש לא אכפת לכם ממה שיש בפנים, תוכלו גם לירות את המטען על אויבים שלא חושדים בדבר.

גשר צר מאוד

מעבר לקטפולטת המטען, Death Stranding Director's Cut מציג עוד שני מבנים חדשים אותם תצטרכו למצוא במהלך המשחק (כלומר שלא תקבלו אותם בהתקדמות במשימות הראשיות). שני המבנים הללו באים לגשר על פערים עצומים, ומיד תבינו למה אני מתכוון.

הגשר הכיראלי הוא גשר ארוך וצר שמיועד לעזור לכם לעבור מעל קניונים או נהרות רחבים שהגשרים הרגילים לא מספיקים עבורם. רק סם יכול לעבור על גשרים כאלו, אז הגשרים הללו מקנים לכם גם יכולת מילוט לא רעה. עם היתרון בא גם חיסרון – ברגע שיורד גשם או שלג כבר לא תוכלו להשתמש בגשרים הללו, אז התזמון הוא הכל.

אם גשרים משעממים אתכם ואתם רוצים לעבור מצד אחד של הקניון לשני בסטייל, תשתמשו ברמפות המיוחדות. כאשר תזנקו עם האופנוע מעל לרמפה תוכלו לעשות גם טריקים מגניבים. זה יעזור לכם להמנע ממקרים מצערים כמו שתוכלו לראות בתמונה למטה.

בוסים ללא הגבלה והמירוץ לדירוג גבוה

הבוסים ב-Death Stranding Director's Cut מגניבים ולרוב לא קשים במיוחד, לפחות אם אתם משחקים בדרגת הקושי הרגילה. בגרסת הבמאי תוכלו לגשת לבוסים דרך הפסלונים בחדרו של סם ולנסות לאתגר את עצמכם שוב ושוב, ואף לנסות להעפיל על ביצועיהם של שחקנים אחרים במשחק.

כמו כן, במהלך המשחק תפתחו את האפשרות לבנות את ה-Fragile Circuit, מסלול המירוצים שהתווסף לגרסת הבמאי. תוכלו לבחור מבין מגוון מסלולים בדרגות קושי שונות, לנסות מגוון רכבים ולהתחרות בשחקנים האחרים על הדירוג הגבוה.

זהו לא מסלול מירוצים סטנדרטי, כלומר שלא תתחרו במקביל בשחקנים אחרים על אותו המסלול, אלא תנסו להגיע לזמנים הכי קצרים שתוכלו, ותקבלו את הדירוג שלכם בהתאם. בעוד המטווח נתן תרומה משמעותית לשליטה בנשקים, מסלול המירוצים פחות קלע למטרה הזו (ואולי אפילו לא כיוון אליה); השטח בעולם של Death Stranding קשה מאוד לנסיעות, ולדעתי השליטה ברכבים לא תשתפר על ידי מסלול מירוצים סלול ונוח יחסית.

מקום חדש נוסף הוא המפעל ההרוס, אליו תישלחו למספר משימות ותחשפו מעט יותר למה שהתרחש בעקבות ה-Death Stranding. במפעל יהיו קריצות לסדרת Metal Gear Solid, אם תשימו לב היטב. לצערי, התוספת הזו איננה ארוכה במיוחד, ונגמרה מהר מדי לטעמי.

Death Stranding Director's Cut נתן לי הזדמנות נוספת לשאוף לתוכי את העולם המוזר והמרתק הזה, והצליח להתעלות על עצמו כמעט בכל האספקטים. בין אם שיחקתם במשחק המקורי ובין אם לא, זו הזדמנות מצויינת להכנס לנעליים של סם ולחבר (שוב?) את אמריקה מחדש.

מפתחת: Kojima Productions

מפיצה: Sony

תאריך יציאה: 24 לספטמבר, 2021

ז'אנר: אקשן-הרפתקה

זמין על: PlayStation 5

בוקר על: PlayStation 5

עותק הביקורת של Death Stranding Director's Cut סופק על ידי ישפאר.