Monster Hunter Rise הוא משחק אקשן-תפקידים עם משחקיות מהירה ואפשרויות קסטומיזציה רבות, ומשחק מצויין לשחק עם חברים מרחוק. הוא הכותר בסדרה שהכי קל להתחיל ממנו, והכי כיף להמשיך בו.


בין אם שיחקתם בסדרה, או אם זה יהיה הכותר הראשון שלכם, Monster Hunter Rise הוא משחק שיתן לכם את מה שאתם מחפשים. הוא מצליח מצד אחד להיות נגיש ופשוט יותר לכל מי שחדש לסדרה, אבל במקביל, משמר את כל הדברים הטובים מהמשחקים הקודמים ובונה עליהם. גם אם חשבתם ש-Monster Hunter World היה השיא של הסדרה, אתם תראו איך Rise ידע להפתיע אתכם לטובה.

לטפס בשרשרת המזון

ב-Monster Hunter Rise אתם מתחילים את דרככם כצייד צעיר בכפר Kamura. מההתחלה אתם מוקפים בסביבה תומכת. זה מתבטא גם עלילתית, כי כל חברי הכפר רוצים לעזור לכם להפוך לצייד חזק, אבל גם מבחינת המשחק שדואג להסביר לכם הכל לפרטי פרטים. בעוד שזה יוצא לא מעט טקסט, הוא נשאר זמין עבורכם במרחק כמה לחיצות.

המשחק מהר מאוד מלמד אתכם את הבסיס, נותן לכם חרב, ושולח אתכם לצוד מפלצות. לאורך המשחק, אתם תצאו לצוד מפלצות יותר ויותר גדולות ומסוכנות, תכינו מהן נשקים ושריונות, ותעזרו באלה כדי לצוד מפלצות עוד יותר גדולות ועוד יותר מסוכנות. המטרה המרכזית שלכם היא לצוד את ה-Magnamalo, מפלצת אימתנית במיוחד שמאיימת על הכפר.

הפעם, ההתקדמות שלכם במשחק, ובמפלצות השונות, מתחלקת למשימות לשחקן יחיד, ומשימות למספר שחקנים, וההתקדמות בדרגות בשני המצבים היא נפרדת. החופש לשחק עם חברים, לבד, או גם וגם נמצא בידיים שלכם, והכל פשוט מתמיד.

monster hunter rise

המשימות לא מציעות מגוון גדול מבחינת מטרות – בשונה מ-Monster Hunter World, אין כאן תהליך של מעקב אחרי המפלצת שאתם צדים, פיצ'ר שאני מאוד אהבתי באופן אישי. גם אין יותר מדי משימות שדורשות מכם ללכוד מפלצת, לגנוב ביצים (שאלה גם ככה לא היו משימות כיפיות לדעתי), או להלחם במפלצות שלכדתם בזירה. רובן המוחלט של המשימות יסתכם בלצאת לאחת המפות, למצוא מפלצת מסויימת, ולצוד אותה. לשמחת כולנו, לצוד מפלצות ב-Monster Hunter Rise זה פשוט כיף חיים.

להשאר בתוך האקשן

הקרבות של Monster Hunter Rise, בבסיסם, לא שונים מהותית מהקרבות במשחקים אחרים בסדרה. כשאתם מגיעים למפלצות חדשות וקשות, אתם תבלו את רוב הזמן בהתגלגלות וניסיונות כושלים לצפות את ההתקפות שלה, ומדי פעם תגניבו מכה או שתיים. אפשר לומר שזה מזכיר קצת את Dark Souls בהתחלה, אבל כמובן, הרבה יותר סלחני.

ברגע שאתם מתחזקים מספיק, הקרבות מול מפלצות הופכים להיות הרבה יותר פעילים, במיוחד אם אתם משחקים עם חברים. בשלב מתקדם יותר, אתם כבר תעבדו על להפעיל קומבואים, לשחק עם המטה-משחק של כלי הנשק שבחרתם כדי להגיע לנזק מקסימלי, וזה פתאום ירגיש הרבה יותר כמו God of War או Devil May Cry מאשר Dark Souls.

monster hunter rise

אחת הבעיות הגדולות של סדרת Monster Hunter היתה שאתם מבלים יותר זמן על הרצפה מאשר בקרב עם מפלצות. במשחק טיפוסי של הסדרה, הייתם מספיקים להניף את החרב פעם אחת, והמפלצת שאתם נלחמים בה היתה מעיפה אתכם לעזאזל. Monster Hunter Rise מצא את הפתרון לבעיה הזו בצורה נהדרת.

במשחק אתם מצויידים בסוג של וו תפיסה בשם Wirebug, שהוא בעיקרון סוג של זבוב זוהר שאתם זורקים ומושכים את עצמכם לעברו. זו לדעתי התוספת הכי קריטית למשחק, והיא ההבדל בין להיות "עוד משחק Monster Hunter" לבין להיות המשחק שקיבלנו בפועל. ה-Wirebug מזרז את קצב המשחק ומצמצם משמעותית את הזמן שבו אתם מנוטרלים, ובזכותו, המשחקיות הפכה לכיפית כמו שהיא.

בעזרת ה-Wirebug, אתם יכולים לעשות הרבה מאוד דברים, החל מתנועה יותר מהירה וחופשית במפה, ועד לשימוש רב בקרבות. השימוש בקרבות הוא אולי הכי קריטי, מאחר והוא מאפשר לכם להתאושש ממכה של מפלצת ולקפוץ חזרה לתוך האקשן בשתי לחיצות.

אתם יכולים להשתמש ב-Wirebug כדי להתחמק מהתקפות, להתאושש, או כדי לנוע במהירות לכיוון מפלצות. כל אלה מזרזים את הקצב של הקרבות בהרבה, והופכים את המשחק להרבה יותר ידידותי לשחקנים חדשים מאחר והוא דורש הרבה פחות סבלנות ממשחקים קודמים. בנוסף לאלה, אפשר להעזר ב-Wirebug כדי להקפיץ אתכם לאוויר ולתקוף מלמעלה, או כדי להפעיל יכולות מיוחדות.

monster hunter rise riding

הקרבות מתמלאים בהרבה יותר אקשן כשאתם משחקים ביחד עם חברים. הכי כיף לצוד מפלצות כשאתם לא לבד, במיוחד כי החברים שלכם עוזרים למשוך את תשומת הלב של המפלצת וזה פותח בפניכם יותר הזדמנויות להנחית עליה התקפות במהלך הקרב. הקצב המהיר של המשימות נשמר, והסיפוק של ניצחון כקבוצה הופך את ההשלמה של כל משימה לעוד יותר מספקת.

Monster Hunter Rise מוסיף פיצ'ר חדש ומגניב לסדרה שנותן לכם לרכב על מפלצות. בעוד שב-World יכולתם לתקוף מפלצת מהאוויר כדי לטפס עליה ולגרום לה נזק בקומבו סינמטי, כאן אתם צריכים להביא מפלצת לתנאים מסויימים כדי לרכב עליה ולשלוט עליה לגמרי. כשאתם רוכבים על מפלצת, אתם זוכים להנות מההתקפות השונות שלה, ואלה היו בעיני הקטעים המלהיבים ביותר בקרב.

בסביבה הטבעית שלהן

כדי בכלל להגיע לקרבות ב-Monster Hunter Rise אתם תסתובבו במפות השונות. כמו משחקים אחרים בסדרה, זה לא עולם פתוח, אלא סדרה של מפות גדולות שאתם יכולים לטייל בהן כדי לצוד את המפלצות השונות. הסביבות גדולות ומפורטות, ויש הרבה מאוד דברים למצוא בהן. זה כולל גם חומרים שתוכלו להכין מהם חפצים, אבל גם סודות שבאמת תצטרכו לחקור את המפה כדי למצוא, שזו תוספת נהדרת לדעתי.

הסביבות אמנם לא עצומות כמו ב-Monster Hunter World, אבל בעזרת ה-Wirebug אנחנו יכולים לחקור אותן בתלת מימד, שזה משהו שלא היה אפילו ב-World.

monster hunter rise rampage

עוד שיפור נהדר לחקר המפה ב-Monster Hunter Rise הוא התוספת של הפאלאמוט (Palamute), כלב מחמד ענק שילוו אתכם. אתם יכולים לרכב על הפאלאמוט שלכם כדי להגיע במהירות ממקום למקום, ואפילו כדי לנוע תוך כדי שאתם מחדדים את החרב שלכם מחדש. ככה, בין אם אתם מתתם, או סתם התחלתם משימה חדשה, תוכלו להגיע במהירות לאקשן. כמו ה-Wirebug, גם ה-Palamute הוא לדעתי תוספת מצויינת שאשמח לראות במשחקים הבאים בסדרה, בזכות העובדה שהוא מצמצם את הזמן שבו אתם לא משחקים במשחק (וכי כלבים ענקיים זה אדיר).

מעבר לקרבות וסיור במפות השונות, Monster Hunter Rise מוסיף מצב משחק חדש בשם Rampage. זהו מעין מצב Tower Defense שבו תגנו על הכפר ממתקפה מאורגנת של מפלצות. במצב זה אתם צריכים לבנות הגנות ולהפעיל שלל צריחים כגון בליסטה או תותח כדי להדוף גלים של מפלצות. המצב הזה מרגיש עוד בחיתוליו, אבל הוא מהנה, ואני אשמח לראות איך הוא יתפתח אם הוא יחזור במשחקים הבאים. עם זאת, אני חושב שהוא עדיין פחות מהנה מציד רגיל של מפלצות.

זה נקרא לצוד בסגנון

אחד המאפיינים הבולטים ביותר של סדרת Monster Hunter הוא קסטומיזציה. כי אתם לא סתם באים לצוד מפלצות, אלא גם להכין מהן נשקים ושריונות, ולהלביש את ה-Palico, חתול המחמד שלכם, בתלבושות חמודות. זה האופי של משחקי הסדרה, וגם כאן Monster Hunter Rise מביא את המקסימום.

monster hunter rise

בתחילת המשחק אתם מקבלים את האפשרות לעצב את הדמות שלכם, את ה-Palico (החתול) שלכם, ואת ה-Palamute (כלב) שלכם. אפשרויות העיצוב רבות, בערך באותה מידה כמו הרבה משחקים מודרניים, ואולי קצת יותר. נכון, אי אפשר לעצב כאן את האיברים הפרטיים שלכם כמו במשחק מסויים אחר, אבל יש כאן חופש רב בנוגע לשיער ואיפור. רק תשאלו את השחקן שהכין דמות שנראית כמו רונלד מקדונלד. בכל שלב במשחק אתם יכולים לשנות את העיצוב של הדמות שלכם או של העוזרים הפרוותיים שלכם, ככה שאתם באמת חופשיים להתפרע כמה שבא לכם.

השריונות שאתם משיגים כבר בתחילת המשחק נראים נהדר, ולכל אחד מהם יש אופי מיוחד, בין אם זה כובע קאובוי, מגבעת מעוצבת, או שריון סמוראי. המשחק מספק לכם מספיק חומרים כדי לשדרג את השריון ולהשאיר אותו רלוונטי להרבה זמן. אם יש עיצוב שאתם אוהבים, אתם תוכלו להמשיך להנות ממנו לאורך זמן, אם ממש בא לכם.

חי מתמיד

Monster Hunter Rise הוא בקלות אחד מהמשחקים היפים ביותר שיש כיום על הסוויץ'. עיצוב הדמויות מצויין, והן נראות נהדר, הסביבות צבעוניות ומפורטות, והאנימציות ארוכות ומרתקות. לדיבוב יש גם התאמת שפתיים מלאה ליפנית, ונעשתה עבודה כדי שהדיבוב לאנגלית יתאים בצורה די טובה לשפתיים גם כן.

monster hunter rise

המפות שבהן אתם מטיילים כשאתם יוצאים לצוד נראות טוב יותר מהרוב המוחלט של המשחקים ב-Switch. המפלצות מונפשות בצורה טבעית ונראות אפיות ומרשימות. המשחק אולי לא מפורט בדיוק באותה המידה כמו Monster Hunter World, אבל הוא כל מה שאנחנו צריכים והרבה הרבה מעבר.

בגזרת הסאונד, המשחק מציע דיבוב נהדר, גם אם הוא מינימלי ומסתכם במספר דיאלוגים, משפטים קצרים, וסרטוני אינטרו לכל מפלצת. איפה שהמשחק באמת מצטיין זה בכל מה שקשור למוזיקה. המנגינה שתלווה אתכם ברוב שהותכם בכפר קליטה ובקלות תכנס ל-10 השירים שאזכור לטובה ב-2021 במשחקי וידאו. המנגינות של הקרבות מול המפלצות אנרגטיות ומשלהבות, ומתאימות לאווירה בצורה נהדרת, במיוחד המנגינה של הקרב מול המפלצת האיקונית של המשחק, Magnamalo.

monster hunter rise magnamalo

Monster Hunter Rise הוא המשחק האידיאלי בשביל שחקנים חדשים בסדרה. הוא מהיר, הוא נראה מצויין, ויש בו מבחר עצום של מפלצות לצוד. הוא גם נמצא במקום האידיאלי למשחקי תפקידים, ואתם יכולים לקחת אותו לכל מקום ולשחק בדרכים, אצל חברים, או מרחוק.

מעבר לכל אלה, הוא גם משחק מאוד ממכר, במובן הטוב של המילה. הצורך הזה להמשיך לעוד סיבוב אחד הוא מאפיין שיש אצל המשחקים הטובים ביותר, ואני בהחלט חושב ש-Monster Hunter Rise הוא כזה. בין אם אתם צדים לבד או עם חברים, זה מאוד מספק להביס מפלצת, ולאסוף חומרים חדשים כדי להכין שריונות ונשקים חדשים.

אני באמת מאמין שזה המקביל האקשני למה ש-Animal Crossing: New Horizons עשה בשנה שעברה. המשחק צפוי להמשיך להתעדכן, קל לשחק עם חברים, ויש הרבה מקום להתאמה אישית. אז למה אתם מחכים? בואו תצטרפו ותצודו מפלצות ביחד איתי!

מפתחת: Capcom

מפיצה: Capcom

תאריך יציאה: 26 למרץ, 2021

ז'אנר: אקשן, תפקידים

זמין על: Switch

בוקר על: Switch

עותק הביקורת של Monster Hunter Rise סופק על ידי נינטנדו ישראל.