Animal Crossing: New Horizons הוא פתרון נהדר לאסקפיזם מרגיע ומשחרר. אבל לא משנה כמה שעות תשחקו בו, עדיין תהיו מוגבלים בידי אירועים שתלויים בזמן אמת, וזה עשוי להיות המכשול המרכזי לחוויה שלכם מהמשחק.

המשחק החדש Animal Crossing: New Horizons מביא אל ה-Nintendo Switch סדרת דגל שהחלה את דרכה עוד ב-Nintendo 64 וה-Gamecube. המשחק הראשון נחשב פורץ דרך בגלל שילוב הזמן האמיתי במשחק עצמו. הפיצ'ר הזה עדיין עומד במרכז הפרק החדש בסדרה, וייתכן שיהווה את המכשול המרכזי לחוויה שלכם מהמשחק.

אי מבודד לכל דורש והתזמון לגמרי במקרה

עלילת המשחק היא לא משהו שיעסיק ויטריד אתכם יותר מדי. הדמות שלכם החליטה שהיא רוצה לעבור לאי בודד אי שם באמצע האוקיינוס. איזה? זה לא משנה כי אתם תבחרו את שמו. אתם תשלמו במיטב כספכם שאין לכם לטום נוק (Tom Nook), הדמות הכי שנויה במחלוקת במשחק שאמור להיות לכל המשפחה.

בתמורה אדון נוק היקר יטיס אתכם לאי מבודד, אותו הוא מציג כאי משלכם. מהר מאוד, האי שלכם מאוכלס עם כל מיני דמויות לא-רצויות שרוצות למכור לכם דברים שאתם לא צריכים ואין לכם מושג מה לעשות איתם.

תפקידכם ב-Animal Crossing: New Horizons הוא להיות מנוע הצמיחה העיקרי של האי. למרות שטום נוק הביא איתו את שני ילדיו או אחייניו, טימי וטומי (שמשום מה לשני יש נטיה לחזור אחרי סיום המשפטים של האחד) הם לא ינקפו אצבע ורק ידאגו לקחת מכם את כספכם או לרכוש מכם דברים שאספתם באי.

עם הזמן האי יתפתח ויאוכלס על ידי דמויות שונות שבתחילה יבקרו באי שלכם באופן רנדומלי, ואם תנהלו עימן מספיק אינטראקציות, הן גם יעברו לגור באי שלכם. למקרה שתהיתם – אתם תצטרכו לדאוג לעלויות המעבר שלהם.

עיצוב דמויות המחשב (NPC's) נע בין החמוד והמשעשע עד למוזר והמטריד: מוכרת השטיחים היא לא אחרת מאשר נאקה (אשת הגמל), העונה לשם סהרה. חברת הטיסות שמאפשרת לכם לטייל בין איים שונים נקראת Dodo Airlines. כן – יוצרי המשחק בחרו לקרוא לחברת התעופה על שם ציפור שנכחדה הידועה בכך שלא יכלה לעוף.

ANIMAL CROSSING: New Horizons - ביקורת
חוש ההומור המוזר של המשחק מאפיין גם את הדיאלוגים השונים, ובעוד שלפעמים הם חמודים ומעלים חיוך, בחלק מהפעמים הם גרמו לי לגלגל עיינים.

חוש ההומור המוזר הזה מלווה את המשחק גם בדיאלוגים השונים, ובעוד שלפעמים הם חמודים ומעלים חיוך, בחלק מהפעמים הם גרמו לי לגלגל עיניים.

מצד אחד – ייתכן וזו ירידה מיותרת לפרטים מצידי, ושרובכם תמצאו את הטקסטים משעשעים. מצד שני – במשחק שבו אין דיבוב קולי לדמויות ולעיתים הטקסט רב מדי, זה הרגיש לי כמו כתיבה שמתאמצת להיות מצחיקה ללא הצלחה.

אי האפשרויות הבלתי מוגבלות, חוץ מה-UI וכמות האיים

אפשרויות ההתאמה האישית שהמשחק מאפשר לכם לבצע לאי שלכם הן כמעט אינסופיות. אמנם לא מדובר בחופש הפעולה והיצירתיות שאנחנו מכירים מהמשחק Minecraft עם מערכת היצירה הענפה שלו והקנבס האינסופי, אבל Animal Crossing: New Horizons נותן לכם כלים אחרים.

כלים אלו כוללים את כלי ה-Terraforming, שמאפשר לכם לשנות את המבנה הגיאוגרפי של האי שלכם. כלי שימושי נוסף שמאפשר להרבה משחקיות שיתופית הוא האפליקציה לטלפון של Nintendo שמאפשרת לכם להעביר תמונות מעוצבות שתוכלו למצוא למשל האתר ACPatterns.

המגבלה העיקרית טמונה במנגנון הזמן שמייחד את המשחק שהופך את המשחק, ובמיוחד כשרק תתחילו את המשחק שלכם. כשהסדרה החלה את דרכה בתור Animal Forest על ה-Nintendo 64, היא דרשה בזמנו מהמפתחים למצוא פתרונות אחרים לתשתית הנדרשת למשחק שהייתה אמורה להיות ה-N64DD, וכך נולד מנגנון הזמן כשמו שאנחנו מכירים אותו בסדרה עד היום. אבל היום, מנגנון שכזה מרגיש מיושן ומגביל ועשוי לאכזב שחקנים רבים שחדשים לסדרה. מנגנון השעון ידרוש מכם פעמים רבות להמתין לבניית מבנים שונים, מונע מכם גישה לכלי הקסטומיזציה השונים בתחילת המשחק, ובכללי ומונע מכם להתקדם כככל שתחפצו בהתאם לזמן הפנוי שלכם.

Animal Crossing New Horizons - מקדש זן
אפשרויות ההתאמה האישית שהמשחק מאפשר לכם לבצע לאי שלכם הן כמעט אינסופיות, כדוגמת מקדש הזן שיצרה אופיר קרטס

מגבלה נוספת טמונה בממשק המשתמש (UI) של המשחק. גם אם תרצו לבצע את אותה פעולה מספר פעמים ברצף כמו הנחת חפץ או שתילה של עצים, תצטרכו לעשות את זה דרך הכפתורים של תפריט ה-Inventory שלכם שוב ושוב, דבר שפוגע משמעותית בחווית היצירה.

נקודה נוספת לרעת המשחק היא העובדה שלא ניתן ליצור על גבי קונסולת ה-Switch שלכם יותר מאי אחד עבור מספר רב של משתמשים. יתכן וזה יתוקן בעדכון עתידי, אבל נכון לעכשיו, זה מונע משחקנים נוספים בסוויץ' את החופש שהם היו מקבלים אילו היה להם אי משלהם.

עם כל הכלים והמגבלות, תצטרכו להפגין את היצירתיות שלכם במיקום החפצים השונים הקיימים במשחק כדי לעצב אזורים, בתים וחדרים שונים באי שלכם, כדי לתת להם את המגע האישי אותו אתם מחפשים.

דלת פתוחה לשיתופי פעולה בתחום האספנות והאומנות

ככל שתתקדמו במשחק האי שלכם יאוכלס על ידי דמויות מחשב שונות שיביאו עימן כלים חדשים ומבנים חדשים, כולל המוזיאון המרשים של Blathers הינשוף שדורש כמות מרשימה של חרקים, מאובנים ודגים שונים. אבל מעבר לכך, תוכלו לבקר באיים של חברים או אנשים זרים לגמרי באמצעות קוד שתוכלו להעביר ולפרסם כדי להשלים את החוסרים.

כחלק מההתקדמות, תפתחו את היכולת להביע "רגשות" באמצעות אנימציות שונות ובהמשך לפתוח כאלה נוספות כדי לסמן לחבריכם כיצד אתם מרגישים. כמו כן, מצב המצלמה נוכח, ומאפשר לכם להצטלם יחד עם חבריכם או לבד על רקע יצירות האומנות שלכם.

זה מאפשר להציג את האי שלכם לאחרים באופן חופשי (כמובן שניתן לסגור אותו מחדש למבקרים), וגם לבקר באיים אחרים. מעבר לכך – סביב המשחק התפתחו קהילות שונות כולל אחת ישראלית בפייסבוק.

קהילות אלו מתמקדות בעזרה הדדית, שיתוף עיצובים ורעיונות. הקהילות מציינות את מחירי היום עבור הפריטים השונים בחנות שלהם באי כדי לאפשר לשחקנים להרוויח כסף בצורה קלה וגם מציעות סיוע בהשלמת אוספים, כדי שכל שחקן יוכל להתגאות במוזיאון מרשים עם אוסף שלם.

כמובן שקהילות אלו יהפכו ליותר הכרחיות ככל שיצטרפו יותר שחקנים שלא התחילו לשחק ביציאה, וכעת יהיו ב"פיגור" לעומת אלו שהחלו להנות מהמשחק בשלב מוקדם. זו תופעה דומה שקיימת במשחקים שניתן להגדיר כקז'ואליים כדוגמת Sea of Thieves בהם הקהילה הפכה להיות הסיבה להצטרף למשחק.

בנוסף על משחק מרובה משתתפים על גבי רשת האינטרנט של ה-Switch, תוכלו ליהנות גם ממשחק משותף דרך רשת מקומית, וגם אפילו על אותו ה-Switch עם עד שלושה חברים באמצעות שימוש בג'ויקונים. המגבלות מחייבות שכלל השחקנים ישארו על המסך ביחד, אבל זו תוספת נחמדה.

האי היפה בעולם, גם אם הוא בבלאגן טוטאלי

העיצוב הגרפי של Animal Crossing: New Horizons חמוד ושובה את העין. עם זאת, לפעמים זווית המצלמה מעט מעצבנת ולא ניתן לראות חפצים או חרקים שונים שנמצאים מאחורי עצים. זה יכול להיות מתסכל במיוחד כשבגלל מיקום המצלמה נעקצתם על ידי עכביש אכזר או אם זה גרם לכם לפספס חרק נדיר במיוחד. עם זאת, יש בזווית המצלמה קסם והדרך שבה היא מעבירה את צורת הגלובוס של האי מדהימה.

הגרפיקה פשוטה יחסית ונקייה, ומטרתה, יחד עם פס הקול של המשחק בעיקרה להעביר את זמנכם בנעימים בזמן שאתם מתרוצצים ברחבי האי שלכם או של חבריכם, ואוספים חפצים שונים למכירה או לאוסף. האפקטים הקוליים יכולים לעצבן מעט, במיוחד כשאתה עוסקים בפעולה מונוטונית וחוזרת על עצמה.

במשחק אין דיבוב של הדמויות על ידי שחקנים בשר ודם, אך כלל הטקסט מלווה בקולות חמודים לכאורה של החיות השונות שמאיישות את האי. לא ניתן לשלוח או לשדר לשחקנים אחרים הודעות קוליות, ובמידה ותרצו לתקשר עם חבריכם, תצטרכו לעשות זאת על ידי הקלדת הודעות בצורה ידנית ולא נוחה במיוחד כשה-Switch נמצא במצב עגינה. כאן מורגש במיוחד המחסור של ה-Switch ביכולות Voice Chat מובנות.

הצלחה בגלל התקופה – או בגלל הנוסחה?

ל-Animal Crossing: New Horizons אין מטרה המובילה לסיום מסוים הכולל תחושת התעלות, בדומה למשחקי sandbox אחרים. תוכן סוף המשחק בעיקרו כולל כלים המאפשרים חופש יצירה לא רע בכלל ומעט מאוד מעבר לכך.

תמיד יהיה דג, חרק או פריט כזה או אחר חדש להשיג במשחק, ועד כה השחקנים חוו שתי עונות בלבד מתוך 4. על כן, יקח זמן רב עד שהשחקנים יחוו את כלל הפיצ'רים שיש למשחק להציע, (אלא אם הם מרמים ומשנים את שעון הקונסולה הפנימי).

השימוש במנגנון הזמן מזכיר משחקי מובייל ולא במקרה, והתסכול הנובע מכך עבור חלק מהשחקנים הגיוני – תחושה שלמרות שמדובר במשחק AAA במחיר מלא, הוא מכיל מנגנונים שונים של משחקי היפר-קאז'ואל מתחום המובייל גיימינג. זהו אלמנט משמעותי במשחק, ומהווה מגבלה מכבידה על השחקן, בעיקר בשלביו הראשונים של המשחק.

אבל גם אם אתם חשים תסכול, ברגע ששרדתם את השבוע הראשון במחשק, האי שלכם יכול להתחיל להתפתח באמת, ובהתאם, החוויה שלכם צוברת תנופה. Animal Crossing: New Horizons הוא המשחק המושלם להישאב אליו בתקופה הנוכחית, והוא מהווה פלטפורמה נוספת לאינטראקציות חברתיות ולזכור כמה עזרה הדדית היא דבר חשוב, גם בעולם הוירטואלי וגם במציאותי.

המשחק מספק רגעים קסומים רבים – החל מזוגות שהחליטו להתחתן באי שלהם במשחק ולהזמין את חבריהם, אנשים שמשתפים פעולה ועוזרים לשחקנים חדשים, אמנים ויוצרים שונים שהחלו להציע עיצובים שונים למכירה ובכך מנסים ליצור לעצמם כסף למחייה בעולם האמיתי לאור המשבר התעסוקתי, ועוד.

אם אתם שחקני Hardcore שמעוניינים בחוויה מהירה של משחק AAA עמוס אקשן כמיטב המסורת, יכול להיות ש-Animal Crossing: New Horizons פחות יתאים לכם, ואולי תרצו להפנות את מבטכם לעבר DOOM Eternal שחלק עימו את תאריך היציאה.

אבל אם אתם מחפשים חוויה רגועה ומשכיחה את צרות המציאות הנוכחית, שמאפשרת לתת דרור לפן היצירתי שבכם – Animal Crossing: New Horizons הוא המשחק בשבילכם. רק אל תשכחו להצטייד בכמות יפה של סבלנות וקפה, ואל תרתעו ממשחק שבתחילה גורם לך להרגיש שאתם עובדים עבורו, ולא הוא עבורכם.

השתתפה וסייעה בכתיבת הביקורת: רייבן נתנאל.

מפתחת: Nintendo

מפיצה: Nintendo

תאריך יציאה: 20 למרץ, 2020

ז'אנר: סימולציה

זמין על: Switch

בוקר על: Switch

עותק הביקורת של Animal Crossing: New Horizons סופק על ידי נינטנדו ישראל.