Mortal Shell הוא משחק אקשן-תפקידים אשר פותח על ע"י Cold Symmetry, צוות של 15 מפתחים וותיקים בתחום ומופץ ע"י Playstack. המשחק מכונה Souls-like כבר מרגע ההכרזה עליו, וככל הנראה יחזיק בהרבה מהתכונות של טריולוגיית Dark Souls.

במשחק אתם תשחקו קליפה, כלי ריק מתוכן בעולם שבור ומעוות בו שארית האנושות נמוגה ונרקבת. אתם תמלאו אחר רצונותיו המסתוריים של האב האפל שנואש לעזרתכם, ולשם כך תצלחו אדמות מרוטשות ותתמודדו מול אויבים מטילי אימה. אולי תשמחו לשמוע שמהלך המשחק אינו לינארי, ותוכלו ליצור את דרככם האפלה בעצמכם.

המשחק בנוי סביב הנוסחה המצוינת של אקשן חסר רחמים, נעילה על אויבים ושימוש בסיבולת כמשאב העיקרי שז'אנר ה-Souls-like ידוע בה. חוץ מכך המשחק מתהדר במכניקה מאוד ייחודית – מערכת הרדיפה: גופות הלוחמים שנפלו הן אותן הקליפות שמוזכרות בשם המשחק, והמערכת תאפשר לכם להשתלט כמה מהן, עם סגנון משחקיות שונה עבור כל סוג.

לאחר ההשתלטות עליכם יהיה לחקור את יכולות הקרב והכוחות המיוחדים של הלוחמים הנפולים, כוחות שיתפתחו ככל שיעמיק הקשר ביניכם. כאמור, אנו נשחק את הכלי הריק, שמתגלם על ידי הדמות הלבנה בטריילר העוברת בין האויבים בקרבות ומשתלטת על החללים. למכניקה הזו יש פוטנציאל עצום שאם ימומש יהפוך את המשחק למגוון להדהים, אך היא עשויה גם ליפול בין הכיסאות ולהיות לא יותר מהחייאה מייגעת של אותם הלוחמים שוב ושוב.

Mortal Shell

המערכת המעניינת הזו גם חושפת נדבך שנותן נקודת מבט טקטית לז'אנר, ותעמיד בפנינו שאלות מהותיות; האם נבחר להשתלט על גוף מסוג חדש שפגשנו ממש לפני קרב בוס או שנישאר עם האחד החלש יותר שהעמקנו איתו את הקשר? האם תהיה לקליפות הללו רמת שרידות שתכריח אותנו להחליף גוף ברגע שנגיע לרמת חיים מסוימת או שחיקה כלשהי? או שמא תהיה לנו הזדמנות למצוא נשמה שמשתמשת בקסמי אש סמוך לאויב שחלש מולם אך נצטרך לחקור אזור סודי כדי למצוא אותה? כאמור, הרבה פוטנציאל גלום, ותקווה גדולה שהמשחק אכן יממש אותו.

חובבי הז'אנר הוותיקים ירגישו בבית בעולם החדש ש- Mortal Shell מציג, בטריילר שורה אווירה אפלה וקודרת כראוי לכותר Souls-like. בנוסף, ניתן לראות המון אויבים עצומים ומבעיתים המחמיאים לאטמוספרה ולנוסחה המוכרת והמנצחת הזו. Mortal Shell ישוחרר ב-Q3 2020 ויהיה זמין למחשב האישי, PlayStation 4 ו-Xbox One.

Mortal Shell
Mortal Shell
Mortal Shell