אאוץ'. זו אולי הדרך הכי קצרה לתאר את ההפסדים הכלכליים של חטיבת הטלפונים הניידים ב-LG בחמש השנים האחרונות, שעומדים על 5 טריליון וון (כ-4.5 מיליארד דולר נכון לתאריך פרסום הידיעה). אז אחרי 23 רבעונים רצופים שהסתיימו בהפסדים כלכליים, ולאור סדר הגודל של ההפסדים, נראה שלבכירים בחברה אזלה הסבלנות, או אולי אפילו לא נותרה ברירה, אלא להודיע רשמית על סגירת חטיבת הסלולר שלהם.

LG Shuts Down Smartphone Business
LG Wing

אז נכון, LG אחראית על כמה טלפונים איקוניים כמו ה-G2, G3 וסדרת ה-LG V לדורותיה, אבל גם לכמה כשלונות מהדהדים כמו הניסיון לדחוף בכוח מודולריות ל-LG G5. כך או אחרת, נראה שהניסיונות האחרונים להציל את החטיבה כשלו גם הם, כאשר גימיקי המסכים הכפולים (באמצעות כיסוי טלפון ייעודי ב-Velvet, סיבוב חצי מהמכשיר לחשיפת מסך נוסף ב-Wing) לא הספיקו כדי להציל את עסקי הטלפונים של החברה.

על פי ההכרזה, חטיבת המובייל תיסגר עד לסוף יולי 2021, אולם החברה תמשיך לתמוך במכשירים הקיימים מבחינת חומרה ותוכנה זמן מה לאחר מכן. עדיין לא ברור מה פרק הזמן בדיוק, ונראה שהוא יהיה תלוי, בין השאר, במיקום הגיאוגרפי של הלקוחות.

יתר על כן, למרות ש-LG מתכננת לסגור את החטיבה המדוברת על מנת להתמקד בפלחי שוק שונים כגון בינה מלאכותית (AI), חלקים לרכבים חשמליים, פתרונות עסק לעסק (B2B) ועוד, אין בכוונתה לוותר על הטכנולוגיות שהיא פיתחה בתחום המובייל, ואפילו להפך. נראה שהכוונה של LG היא למנף את הטכנולוגיות הללו ואת הנסיון שנצבר במהלך הפיתוח שלהן לאורך השנים, כדי לשפר מוצרים ושירותים קיימים בתחומים אחרים.

LG Quits Smartphone Business
עוד טלפון מוצלח מהעבר, ה-G6.

בנימה אישית, למרות שאני מבין את המהלך מבחינה רציונלית, הוא עדיין מעציב אותי. ל-LG היה תפקיד חשוב בעיצוב וקידום הטכנלוגיות הסלולריות כפי שאנו מכירים כיום, וחבל לי לראות את סוף המורשת הזו (לפחות נכון לעכשיו). בנוסף, קשה שלא להרגיש רע עבור העובדים בחטיבת המובייל, שעל פי הדיווחים ברשת לפחות 40% מהם לא יעברו הסבה לתפקיד חדש, ולא ידוע מה יעלה בגורלם נכון לעכשיו. ולסיום – אני חושב שכולנו צריכים להיות עצובים כשהתחרות בשוק מתכווצת, כי לרוב ההפסד הוא כולו שלנו, הצרכנים.