ילדים וילדות, רשמו ביומנים: השנה אתם הולכים לכנס E3! כן כן, תערוכת המשחקים הגדולה בעולם – אותה אחת שבוטלה שנה שעברה בגלל איזה נגיף – תחזור הקיץ, ושעריה יהיו פתוחים לכוווולם. זה בסדר, אין צורך לרכוש כרטיס טיסה. הכנס יהיה וירטואלי (אלא מה?).

לפני שאנחנו יורדים לפרטים, קחו מבט קטן לאיך היה נראה כשהיינו ב-E3 לפני 5 שנים (פייי איך הזמן טס):

בין ה-12 ל-15 ביוני (שבת עד שלישי, אם זה מעניין אתכם) יפתח הכנס הוירטואלי את שעריו הוירטואליים ותוכלו ליהנות מהכרזות וירטואליות מרגשות מצד Nintendo, Microsoft, Capcom, Konami, Ubisoft, Take-Two Interactive וגם Warner Bros – ארסנל לא קטן שמבטיח מגוון רחב של חדשות. האם נראה עוד טריילרים של משחקי Harry Potter ו-Batman? נקבל הצצה ל-Halo החדש? נדע היכן יתרחש Assassin's Creed הבא? או שאולי Nintendo יכריזו סוף סוף על גרסה משודרגת של ה-Nintendo Switch?

מי שלא תכריז כלום היא Sony אשר נפקדת מהכנס הנוכחי, עניין שאינו מפתיע, בהתחשב בהיעדרותה של הענקית היפנית מהכנס ב-2019 וגם ב-2020 (לפני שבוטל בהמשך ממילא). גם EA אינה ברשימת המשתתפות, על אף שהקפידה להתייצב מדי שנה עם מסיבת עיתונאים פושרת, והיא ככל הנראה תארגן אירוע EA Play משלה בסמוך לאירוע. מנגד, בולטות בהיעדרותן חברות גדולות כמו Square Enix, Activision Blizzard ו-Bandai Namco. אבל היי, הלילה עוד צעיר. סליחה, התכוונתי שיש עוד חודשיים עד לכנס והכל יכול לקרות (או שהן פשוט יצטרפו לאירוע של Microsoft).

סמוך להכרזה על הכנס הוירטואלי, הודיעו מטעם ה-ESA (קיצור של Entertainment Software Association), אלה שמארגנים את הכנס, כי הם מתכננים גם את הכנס של 2022 אשר ייערך בקונספט חדש ומוזר במסגרתו עיתונאים וקהל יגיעו פיזית אל מרכז כנסים כדי לשמוע הכרזות ולהתנסות במשחקים. מי שמע על דבר כזה? הזויים.