Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin הוא משחק תפקידים-הרפתקאות עם מערכת קרבות עמוקה, עיצוב יפהפה והמון מה לעשות. אולי הקצב שלו לא מהיר, אך הוא נותן דריסת רגל בעולם של Monster Hunter.


לפני כמעט שנה הוכרזו שני משחקים חדשים הנושאים את המותג Monster Hunter, כאשר הראשון שבהם, Monster Hunter Rise מתברג לקו הראשי של הסדרה. המשחק השני שהוכרז, Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin מהווה ספינאוף בעולם רווי המפלצות הזה, ובו לא נשחק כציידים, אלא כרוכבים.

סיפורים סיפורים

המשחק שונה מאוד בקונספט שלו משאר משחקי הסדרה הראשית, והשוני הראשון עליו אדבר הוא עניין הנרטיב. בעוד במשחקי Monster Hunter אין דגש עלילתי גדול, כאן גוללים בפנינו עלילה די ארוכה עם דמויות מעניינות, טוויסטים מפתיעים יותר או פחות, וכן מפלצות, הרבה מפלצות.

אנחנו נכנס לנעליו של נכדו של רוכב אגדי בשם רד (Red), שחקר תופעה מוזרה שפוקדת את העולם. כעת, כאשר התופעה מתחילה להתעצם עליכם להמשיך היכן שרד עצר ולהבין מה עומד מאחורי נבואה מסתורית שחוזה אסון שיפקוד את האנושות כאשר ראת'אלוס חסר כנפיים יפרוש את כנפיו.

אליכם יצטרפו נאבירו (Naviru), הפליין (Felyne) האגדי, וכן נערה בשם אנה (Ena) אשר תפקיד בידיכם את הביצה של אותו הראת'אלוס וכן את אבן הקרבה (Kinship Stone) של רד. יחד איתם ועם עוד מגוון של חברים שיעזרו לכם להתמודד עם הסכנות שהמסע יעמיד בפניכם, תחקרו את העולם היפהפה של המשחק ותגלו את הסיפורים מאחורי הדמויות המרכזיות בסיפור.

בהרבה מקרים זה נראה שהסיפור קצת תקוע, והרבה מהמשימות הראשיות פשוט מעבירות אותנו ממפלצת למפלצת. זה אמנם מקל על ההכרות עם המפלצות בעולם, אבל הייתי מעדיף ליותר קידום עלילתי אמיתי מאשר שלוש או ארבע משימות שדורשות ממני להביס מפלצת לפני שמתקדמים הלאה.

כמובן שזה שהעלילה מסתיימת ממש לא אומר שהמשחק נגמר. תוכן סוף המשחק עשיר מאוד ופותח לכם אזורים חדשים לחקור עם אתגרים גדולים יותר ופרסים שווים יותר. בנוסף, בשנה וחצי הקרובות לא יהיה לכם משעמם כי קאפקום כבר הכריזה על מתווה דרך שיוסיף עוד תוכן חינמי לגמרי למשחק בפעימות קטנות.

אני אסע ברחבי תבל

למרות זאת, זה לא נורא ששולחים אותנו להסתובב בעולם ולהביס מפלצות. העולם של Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin נראה מעולה, וכל אזור חדש שנפתח מציג סוג אחר של סביבה. יערות טרופיים יהפכו להרים מושלגים, מדבריות יוחלפו בהרי געש מלאי מגמה לוהטת. באזורים בהם יש חום או קור קיצוניים, תצטרכו גם לקחת את זה בחשבון ולהשתמש בציוד מתאים.

כאשר תשוטטו לכם ברחבי המפה, תאספו חפצים רבים בעזרתם תוכלו לרקוח ולייצר חפצים שונים שישמשו אתכם בקרב ומחוצה לו. חלק מהמציאות שלכם תוכלו למכור בערים המרכזיות תמורת רווח נאה. בערים יש גם לוח משימות אותן תוכלו לקחת על עצמכם, ולאט לאט תפתחו בו גם אפשרויות אונליין מגוונות כגון קרבות נגד שחקנים אחרים ומשימות חיפוש משותפות.

מעבר למפלצות הרבות שנודדות להן בשטחים, תמצאו גם מאורות רבות בהן תוכלו למצוא אוצרות, לחסל מפלצות והכי חשוב – למצוא ביצים. הביצים הן המקור העיקרי שלכם לאוסף המפלצושים (Monsties), המפלצות בהם משתמשים הרוכבים, והן באות במגוון סוגים, צבעים ורמות נדירות. תוכלו ללכת עם עד שישיית מפלצושים בכל זמן נתון, ולהשתמש ביכולות הרכיבה שלהם כדי להגיע לאזורים חדשים במפה. אם שישיית מפלצות מזכיר לכם משהו, אז כנראה שזה הזמן לדבר על מערכת הקרב.

אבן, נייר ומפלציים

מי שאוהב פוקימון, מאוד יתחבר לקרבות של Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin. זוהי מערכת קרבות בתורות שנראית פשוטה למראית עין, אך יש בה עומק נהדר שגם אחרי שעות רבות של משחק עוד לא הבנתי במלואו.

באופן כללי, לכל מפלצת יש סוג בסיסי של התקפה – כוח, מהירות וטכניקה – ואלו גוברים אחד על השני בצורה הדומה לאבן נייר ומספריים. כאשר יש התנגשות בין שני אויבים, או ראש-אל-ראש, הצד שהשתמש בסוג המתקפה הנכון יסב נזק גדול יותר ליריבו ויספוג נזק קטן יותר כתוצאה מהתקיפה.

פשוט, נכון? ובכן, תחשבו שוב, כי יחד עם המתקפות הבסיסיות, יש גם יכולות לכל מפלצוש, שיכולות להיות מסוג שונה מהסוג הטבעי שלהן. עליכם לרתום את היכולות הללו לרשותכם ולהשתמש בהן ברגעים המתאימים כדי ליצור מתקפות משולבות. מתקפות ימלאו אט-אט את מד הקרבה שלכם, ומתקפות מוצלחות (למשל ניצחון בראש-אל-ראש או מתקפה משולבת) ימלאו אותו באופן מהיר יותר. כאשר המד יתמלא, תוכלו לרכב על המפלצוש שלכם ולהפעיל את יכולת הקרבה המיוחדת שתסב נזק רב לאויב.

אז נכון, אנחנו משחקים רוכבים ולא ציידים, אך לרשותנו עומד ארסנל מרשים של נשקים וחפצים בהם נוכל להשתמש במהלך קרב. את הנשקים (והשריונות) נכין לרוב מחלקים שנאסוף ממפלצות (בקטע הזה, לפחות, יש דמיון רב לסדרה הראשית), וניתן לחלק אותם לשלוש קטגוריות – נשק משסף, נשק קהה ונשק חודר – ובכל קטגוריה ישנם שני שני סוגי נשק.

כמו המפלצושים, גם הנשקים באים עם יכולות משל עצמם, חלקן התקפיות וחלקן מעניקות בונוסים שונים. אולם בעוד יכולות זה טוב ויפה, יש להפעיל שיקול דעת בבחירת סוג הנשק; החלקים השונים במפלצות מראים עמידות או חולשה לסוגי הנשקים השונים, ואם תרצו (וכמובן שתרצו) לאסוף אותם תעדיפו להשתמש בנשק המתאים לעבודה. הורדת חלקים ממפלצת יכולה לנטרל אותה או את אחת מהמתקפות החזקות שלה, כך שהורדת החלקים היא כלי אסטרטגי חשוב.

אם כל זה בלבל אתכם, תשמחו לשמוע שהאתגר המרכזי בקרבות במשחק הוא להבין את דפוסי ההתקפה של המפלצות שמולכם, ולאו דווקא שליטה מלאה במערכת הקרב. המפלצות עשויות לשנות את הדפוסים אם עליתם להן על העצבים, ועליכם להיות מוכנים לכל תרחיש. עם זאת, רוב הקרבות בחלק העלילתי של המשחק לא מענישים ולא דורשים אסטרטגיה סדורה, ומעטים הקרבות שנאלצתי לחזור עליהם. עד שתגיעו למצב כזה כנראה שכבר תשלטו במערכת באופן מספק.

בינגו מפלצות

כדי לשפר את המפלצושים שלכם תצטרכו, כמובן, להלחם כאשר הן בפארטי שלכם על מנת שהן יעלו רמות ויפתחו יכולות חדשות. כל מפלצוש מגיעה עם מערכת גנים דמויית לוח בינגו; תוכלו להעביר גנים ממפלצוש אחת לשנייה בעזרת מערכת שנקראת Rite of Channeling. המפלצוש שמעבירה את הגן שלה תעזוב אתכם, אך אם מילאתם שורה, טור או אלכסון בגן מסוג דומה תקבלו בונוס שיחזק את המפלצוש היורשת עוד יותר.

חלק מהמקומות של לוח הבינגו יהיו נעולים עד רמה מסויימת, וחלקם עשויים להיות נעולים לגמרי, ותצטרכו להשתמש בממריץ (stimulant) מתאים כדי לפתוח אותם, מה שמעט מקשה על תהליך השיפור. זה כמובן אומר שמעבר להבסת מפלצות תצטרכו לאסוף המון ביצים, בייחוד אם תרצו ליצור מפלצוש שתשמש אתכם במשימות הקשות והמאתגרות יותר של סוף המשחק, או בקרבות מול אנשים אחרים.

עיצוב מפלצתי

כבר ציינתי שהעולם של Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin יפהפה בעיניי, אך הוא מהווה רק חלק קטן מהיופי של המשחק. אפשרויות העיצוב של הדמות שלנו מגוונות ועשירות מאוד, אולי לא ברמה של Cyberpunk 2077, אבל הייתי מאוד מרוצה מכך שיכלתי לעצב את הדמות כראות עיניי. אגב, תוכלו לשנות את העיצוב תוך כדי משחק, מבלי להתחיל מהתחלה.

בעוד העיצוב הכללי של רוב המפלצות במשחק איננו חדש ורובן המוחלט כבר הופיעו במשחק זה או אחר, עדיין מדובר באסופה מרשימה של מפלצות שפשוט כיף להביט בהן. הססגוניות שנותן להן סגנון האנימה יחד עם פלטת הצבעים של המשחק הופך כל מפגש חדש למרגש. כמובן, גם הדמויות שאינן מפלצות נראות נהדר, אולם ללא ספק הדגש לא עליהן.

הנשקים והשריונות, כאמור, בנויים מחלקי המפלצות אותם תאספו. על בסיס זה הם ייראו אחרת, יתנו בונוסים אחרים ויהיו חזקים או חלשים מול יסודות שונים. כל האביזרים האלו נראים ממש מגניב, וזה מאוד יפה לראות את הייחודיות של כל מפלצת בנשק או השריון שיוצרים ממנה.

אפשר לדבר שנייה על המוסיקה של המשחק? פס הקול של Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin פשוט פנטסטי; המוסיקה יודעת להיות אפית ברגעים הנכונים, להיות נוגה ועצובה כשצריך ואף להכניס אותנו לאווירה מרוכזת ומתוחה, אפילו שמדובר בקרב בתורות בה אין לכם מגבלות זמן. גם הדיבוב היפני כיפי למדי, וזה משפר משמעותית את חווית המשחק, גם ברגעי עלילה משעממים מעט.

Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin הוא משחק שלא אעזוב כל-כך מהר. הוא כיפי, מאתגר וזורם, ואני מאוד נהנה מכל מה שקשור אליו. הוא בהחלט נתן לי דחיפה בכיוון הנכון להכנס לעולם המפלצתי של Monster Hunter שהולך ומתרחב.

מפתחת: Capcom

מפיצה: Capcom

תאריך יציאה: 9 ביולי , 2021

ז'אנר: תפקידים, הרפתקאות

זמין על: Switch, PC

בוקר על: Switch

עותק הביקורת של Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin סופק על ידי נינטנדו ישראל.