Blue Reflection: Second Light יוצר עולם מעניין שמלא בדמויות קסומות וכיפיות. עם ויזואליות יפה, מוזיקה מרגיעה, ודיאלוגים מצחיקים ומרגשים, הוא משחק תפקידים יפני מעולה וחמוד שלא תרצו לפספס.


Blue Reflection: Second Light הוא משחק תפקידים יפני בתמה המוכרת אך לא נפוצה בגיימינג של Magical Girls, וממשיך את המשחק הראשון, Blue Reflection ואת סדרת האנימה Blue Reflection Ray. הוא מפתח את עולם הסדרה לאחד עשיר ומרתק, מציע מערכות משחק חדשות ומעניינות, וכל זה תוך כדי שהוא חמוד, מרגיע, ומלא בחיוביות.

להתרגש כל פעם מחדש

Blue Reflection: Second Light לוקח את סוגת ה-Magical Girls, שלא מאוד מיוצגת במשחקי וידאו, ומשלב אותה עם הסוגה המאוד פופולארית כיום שנקראת Isekai ("עולם אחר"). במשחק אנחנו משחקים את אאו (Ao), תלמידת תיכון שביום בהיר אחד מצאה את עצמה בבית ספר אחר בלב ים, יחד עם 3 בנות מסתוריות שאיבדו את הזכרון שלהן. ביחד, הן צריכות לחשוף את המיסתורין מאחורי העולם הזר הזה, להשיב לעצמן את הזכרון, ולמצוא את הדרך חזרה הביתה.

לאורך הסיפור, אנחנו נחשפים לזכרונות היקרים ביותר של הדמויות השונות. אלה מלווים בדאגות שלהן, הדכאונות שלהן, והחברות שלהן שעוזרות להן להתאושש ולקום חזרה על הרגליים. הבניה של הסיפור האישי של כל אחת מהבנות מלאה ברגשות חזקים, ומצליחה לגרום לנו כשחקנים להבין ולהזדהות עם הדמויות השונות.

דרך הסיפורים של הבנות, אתם תתקלו בבנות נוספות שיצטרפו לחבורה, כשלכל אחת מהן יש סיפור משלה. זה כיף להתקדם בפרק שקשור באחת הדמויות, כשאתם מתחילים כבר לקבל רמזים לגבי מי תהיה הדמות הבאה שתצטרף לחבורה.

לצד כל אלה, אנחנו גם לומדים עוד על העולם הזר שאליו הבנות הגיעו, ועל הנסיבות שבגללן הן הגיעו לעולם הזה. כל אלה נשענים יפה על המיתולוגיה של הסדרה, שנבנתה במשחק הראשון ואז אורגנה מחדש בסדרת האנימה, אך לבסוף, נוצר פה עולם מסקרן ועמוק שהמשחק רק מניח את הבסיס עבורו. הסיפור דואג לענות על השאלות הגדולות והמעניינות לאורכו, אבל משאיר מספיק קצוות פתוחים לקראת משחק נוסף בסדרה שעתיד לצאת (אך טרם נחשף או הוכרז למערב) בשם Blue Reflection Sun.

יחד עם כל אלה, המשחק בהחלט נשען על רעיונות שהתחילו במשחק הראשון ובאנימה. המשחק לא חושש לדבר ולספיילר חלק מהאירועים של שני אלה, אבל לא ברמה שתהרוס את משך העלילה שלהם, כך שאני חושב שאם אתם תבחרו להתחיל מהמשחק הזה, לא תרגישו כאילו החמצתם משהו מצד אחד, ולא תרגישו כאילו "הרסו לכם" מצד שני. מנגד, אם שיחקתם, תחושת ההייפ כשדמות מכותר קודם חוזרת, או אפילו מנגינה מהמשחק הראשון מתנגנת, בהחלט הופכת את המשחק לכיפי עוד יותר.

מגנות על הרגשות

כדי לחקור את העולם, שמקבל את השם Heartscape כי הוא מגשים את הרגשות של הדמויות, אתם תסתובבו במפות סגורות עם אויבים, חפצים, מחסומים, וחידות. המטרות שלכם בעולמות הללו יהיו לאסוף חומרים ליצירה, לאסוף את הזכרונות האבודים של הדמויות, ולנצח את האויבים שתתקלו בהם בדרך. המפות לא מאוד מתוחכמות ברובן, אבל נהניתי לטייל בהן.

Blue Reflection: Second Light

אבל הקרבות הם מה שבאמת מיוחד במשחק. מערכת הקרב של Blue Reflection: Second Light מבוססת על ציר זמן, בדומה למספר משחקים מודרנים אחרים בז'אנר. ככל שתמתינו, הדמות שלכם תנוע על ציר הזמן שמשקף את כמות האנרגיה שיש לה כדי לבצע פעולות, וברגע שתרצו, תוכלו לנצל את האנרגיה הזו כדי לתקוף או להפעיל יכולות.

מה שהופך את המערכת למעניינת במיוחד הוא המנגנון של הילוכים – ככל שתבצעו יותר מהלכים בקרב, ההילוך שלכם יתקדם, ותצברו נקודות אנרגיה מהר יותר. כל הכללים הללו חלים גם על האויבים שלכם – זה יוצר מערכת שבה הקרבות נהיים מהירים יותר ואינטנסיביים יותר ככל שאתם משחקים בצורה יותר אגרסיבית, והופך את זרימת הקרבות למהירה ומהנה במיוחד.

בנוסף ליכולות מתקדמות שיפתחו לכם בהילוכים מתקדמים בקרב, כשהדמויות מגיעות להילוך 3, הדמויות ישנו צורה ויעברו לצורת ה-Reflector שלהן, שזו תלבושת ה-Magical Girl שלהן. זה מלהיב לראות את הדמויות משנות צורה באמצע קרב. בעוד שבהתחלה זה לוקח כמה תורות ויקרה בעיקר בקרבות בוסים, כשתתקדמו, הדמויות ישנו צורה בתחילת כמעט כל קרב.

Blue Reflection: Second Light combat

כמובן, בחלקים שונים במשחק אתם גם תתקלו בקרבות בוס, ושם כל אלה באים לידי ביטוי בצורה עוד יותר מוצלחת. הקרבות ארוכים וקשים יותר, והרבה יותר קל להגיע להילוכים גבוהים ולמצות את היכולות של הדמויות עד הסוף.

בנוסף לאלה, בסיטואציות מסויימות, תוכלו להכנס למצב שנקרא Infight Battle – קרב בתוך קרב בזמן אמת שבו תצטרכו להתקיף ולהתחמק מההתקפות של הבוס. הקרבות הללו היו מאתגרים ורק לעיתים נדירות הצלחתי לנצח בהם ולגרום לנזק הנוסף שהם מאפשרים, אבל ברגע שאתם כן מצליחים, אתם מתוגמלים במהלך סיום סינמטי ייחודי לכל דמות.

שיחות הנפש שבין לבין

לאורך ההתקדמות שלכם בסיפור הראשי, אתם תחשפו לסיפורי הרקע של הדמויות ותפגשו עוד ועוד דמויות שילוו אתכם. אתם אומנם כאן כדי לחקור את העולם הזר וכדי לשרוד, אבל לצד כל זה, אתם תחשפו גם לכל התעלולים והשטויות שהבנות עושות במהלך חיי היום יום, עם אווירת slice-of-life נהדרת שתגרום לכם להסחף לעולם נטול דאגות ולהרגיש טוב.

Blue Reflection: Second Light crafting

מה שמניע את רוב התעלולים הללו הוא "פרוייקט שיפוץ בית הספר" שהבנות הוגות. בית הספר שבו הבנות מוצאות את עצמן מהווה את הבסיס הסודי שלהן, ולאורך המשחק, אתם תאספו חפצים ותבנו מתקנים שונים בבית הספר, החל מדוכן טקויאקי, דרך מיטה זוגית ענקית, אוהל, בית קפה, ועוד. כל אלה נותנים לכם בונוסים שונים לקרבות, אבל גם משמשים בתור מקומות בילוי.

כשאתם נמצאים בסביבת בית הספר, יהיו לכם הזדמנויות לצאת לדייטים עם הבנות ולקחת אותן לראות את המתקנים. אל תבינו לא נכון – אין ממש שום דבר רומנטי בדייטים הללו, הן יותר דומות לשיחות נפש, ובעוד שיש לכם אפשרויות לפלרטט עם הבנות מדי פעם, זה נגמר בבדיחה אחת וזהו. למעשה, זה הופך את המשחק למרגיע עוד יותר, כי אין אווירה של מתיחות מינית או מתיחות כלשהי – כולן סומכות זו על זו, ורוצות לעזור זו לזו ולשתף פעולה.

טוב לא בדיוק, כי מדי פעם הבנות יציקו זו לזו, אבל הכל בהומור ובצורה חמודה. למשל יוקי (Yuki) התחמנית תציע לכם להכין באר ישנה כדי להפחיד את רנה (Rena), ה-Tsundere חמומת המוח של החבורה, מה שיפתח בפניכם מפגשים משעשעים עם שתיהן. המפגשים הללו מצחיקים ומשרים אווירה טובה, וידגישו את בניית האמון והקשר בין הבנות.

Blue Reflection: Second Light dates

המפגשים הללו הם לא רק לכיף – אתם תקבלו נקודות לטאלנטים של הדמויות, ורסיסים (Fragments) שתוכלו לצרף לדמויות כדי להתאים את היכולות שלהן. זה יוצר מנגנון מהנה שבו אתם תצאו לחקור כדי לאסוף חומרים, לבנות מבנים, לצאת אליהם עם הבנות, להחשף לסיפור שלהן, ומשם לחזק את הדמויות עוד כדי לצאת לחקור מחדש.

קרני אור אלוהיות ועיניים עגולות

אחד הדברים שהופכים את Blue Reflection: Second Light למרגיע ומשמח, אבל גם מגניב ומלהיב כשצריך, הוא השילוב של המוזיקה המעולה והויזואליות הנהדרת שלו. את הסצינות המרגשות במשחק מלווה פסנתר, שלא פעם היה זה שריגש אותי עוד יותר מהסצינות, ואת הקרבות מלווה מוזיקת Drum and Bass קצבית שמכניסה אתכם ישר לאקשן.

משחק הקול כיפי, מוגזם, וזמין רק ביפנית. אלו מכם שפחות אוהבים אנימה אולי פחות יהנו מהפן הזה, אבל אלו שכן, ישמחו מההתלהבות או העדינות של כל אחת מהדמויות השונות.

Blue Reflection: Second Light

הדמויות עצמן מונפשות בצורה מעולה, במיוחד יחסית למה שמקובל בז'אנר. הדמויות מציעות מנעד רחב של הבעות פנים מוגזמות ומצחיקות, וזה ממלא את הסצינות במשחק בחיים.

בנוסף, כשאתם מסתובבים בבית ספר, בין אם זה לדייטים או ליצירה, אתם תמצאו את שאר הבנות מסתובבות גם הן, ומפעילות את המתקנים שיצרתם. באחת הפעמים שהסתובבתי בבית הספר ראיתי את הינאקו (Hinako) קונה לעצמה טקויאקי בדוכן, ובפעם אחרת ראיתי את מיו (Mio) תולה משאלה על עץ באמצע הלילה. הדמוית גם מנופפות לכם לשלום כשאתם חולפים, ועושות עוד מגוון דברים, ובהחלט נוצרת תחושה שהן קיימות במשחק גם בלעדיכם.

העולמות השונים מעניינים ומלאים בסימבוליזם, אבל במיוחד בית הספר מלא בפרטים קטנים, ורואים שהושקעה הרבה עבודה בלגרום לכל סנטימטר שלו להיות מעניין.

מה שעוד יותר הדהים אותי זה התאורה המעולה במשחק – המשחק מלא בסינוורי עדשה יפהפיים ו-God Rays, ואפילו השתקפויות מהעיניים של הדמויות. כל אלה קיימים גם בגרסת ה-Switch, שלצערי נאלצה להתפשר בכל מה שקשור לשיער והצללים של הדמויות, אבל עדיין נראית מהמם.

Blue Reflection: Second Light מציע סיפור מעניין, ועוזר לפתח את הסדרה לאחת עם פוטנציאל לעוד מלא כותרים. הוא לא רק מסקרן בפני עצמו, אלא יוצר תאבון גם למשחק הצד הבא שמתוכנן לצאת בסדרה, Blue Reflection Sun.

הדמויות הצבעוניות שאנחנו פוגשים לאורך הסיפור הן כיפיות, כל אחת בצורה שלה. הזכרונות היקרים שלהן הם מרגשים, ויחד עם מנגינת הרקע, המשחק בקלות מצליח לסחוט דמעות, גם מהדברים הכי קטנים. מעולם לא התרגשתי כל כך מלראות שתי בנות מגישות כוס קפה זו לזו.

כל האווירה של פיתוח בית הספר, המפגשים הקלילים עם הדמויות, והדיאלוגים המצחיקים שמלווים אותם, הופכים את המשחק לסימולטור slice-of-life שילווה אתכם בתחושה טובה ויתן לכם את המפלט שאתם אולי הייתם צריכים.

ואם כל זה לא הספיק כדי לשכנע אתכם לשחק ב-Blue Reflection: Second Light או במשחק הראשון, Blue Reflection – למשחק קיים גם דמו חינמי ב-PlayStation 4 וב-Switch שתוכלו לנסות. מי יודע, אולי גם אתכם הוא ימיס מכמה שהכל חמוד, מרגיע, ומתוק.

מפתחת:  Gust

מפיצה: Koei Tecmo

תאריך יציאה: 9 בנובמבר 2021

ז'אנר: תפקידים

זמין על: PS4NSWPC

בוקר על: Switch

עותק הביקורת של Blue Reflection: Second Light סופק על ידי המפיצה.