ב-Mario Party Superstars תתחרו מול החברים שלכם באחת מחמש מפות נוסטלגיות, או שסתם תשחקו במיני-משחקים כדי להעביר את הזמן. המשחק נראה מעולה, אבל הוא פחות כיף לבד מאשר ביחד עם חברים.


מאוד הסתקרנתי לנסות את המשחק Mario Party Superstars, כיוון שמעולם לא ניסיתי את המשחקים הקודמים בסדרת המסיבות של נינטנדו. בתור חובב משחקי לוח ואחד שלא מפחד לנסות גם גרסאות דיגיטליות של כאלה, המשחק קרץ לי פעמיים והחלטתי לתת לו צ'אנס.

מונופול עם מיני-משחקים

ב-Mario Party Superstars תוכלו לבחור מבין מספר מצבי משחק, כשהמצב הבסיסי ביותר הוא מצב המסיבה, בו תחברו לעוד שלוש דמויות (אנושיות או נשלטות על ידי המחשב) ותשחקו יחד באחד מתוך חמישה לוחות משחק נוסטלגיים, כל אחד ברמת קושי שונה ועם שטיקים שונים.

לפני המשחק תתבקשו לבחור מבין מגוון אפשרויות ושינויים קטנים שיעשו את המשחק יותר מפולפל ומעניין, ולהתאים אותו לדרישות שלכם (למשל זמן קצר או ארוך יותר, קטגוריות המיני-משחקים ועוד). לבסוף, כל השחקנים ינחתו על הלוח והמשחק יתחיל.

המשחקיות עצמה די פשוטה; מטרת העל שלכם היא לסיים עם כמה שיותר כוכבים בסוף המשחק ולהיות הסופרסטאר. במהלך התור מגלגלים קוביית D6 (שבאופן מגוחך מגרילה מספרים בין 1-10) ושועטים לכיוון הכוכב הקרוב תוך כדי איסוף מטבעות והתמודדות עם אירועים שמתרחשים אם נוחתים או עוברים במקומות מסוימים.

Mario Party Superstars

לאחר שכל ארבעת השחקנים סיימו לזוז על הלוח, מתרחש מיני-משחק אקראי מתוך מבחר מכובד ביותר של משחקוני עבר. הדירוג שלכם במשחקון ישפיע על כמות המטבעות שתקבלו בסיומו, ועל מצב הרוח שלכם במהלך המשחק.

נשמע פשוט, נכון? האמת, המשחק באמת פשוט, אך לצערי יש משקל כבד מאוד למזל, ורצף של גלגולים גרועים עשוי לשים אתכם בחיסרון משמעותי שיהיה קשה להתגבר עליו. מצד שני, יש מימד קטן של אסטרטגיה כי הכוכבים יכולים לנדוד ברחבי המפה בגלל מגוון של סיבות, וכן תוכלו לקבל או לרכוש חפצים שיתנו לכם יתרון אם תשתמשו בהם בתזמון הנכון. מעבר לאלו, המשחק יכול להיות משמים עד כדי כך שהוא כמעט גונב את המונופול מ…מונופול.

טוב, לפחות אם אתם משחקים לבד…

אין כמו לשחק עם חברים

אז כן, לשחק לבד במשחק מסיבה זה לא מתאים בכלל למשחק מהסוג הזה. לו אפשרויות הדילוג שכלולות במשחק היו מכילות גם דילוג על התור של הבוטים אז גם משחק לבד היה יכול להיות איכשהו סביל. זה לא כיף גם כשחסר רק שחקן אחד, והתסכול מכפיל את עצמו עם כל שחקן שחסר.

Mario Party Superstars

מצד שני, כשמשחקים יחד עם חברים, בין אם זה יחד על הספה (הכי כיף) ובין אם זה אונליין תוך כדי חיבור לדיסקורד או דומיו כך שניתן לתקשר אחד עם השני, חווית המשחק משתדרגת פלאים. זה היה די ברור אולם השינוי הקיצוני בין משחק לבד לבין משחק עם חברים עדיין הצליח להפתיע אותי.

אם בחרתם לשחק אונליין, תשמחו לשמוע שלא ראיתי בעיות הנובעות מזמן המתנה, וכל הפעמים שהפסדתי במיני-משחק היו לגמרי באשמתי. מצד שני, אם בחרתם לשחק מול זרים רנדומליים, יכול להיות שיטאטאו איתכם את הרצפה די בקלות, בייחוד אם אתם סתם שחקנים קז'ואלים.

אל הר המשחקונים!

משחק של לפחות 45 דקות יכול להרתיע אנשים, גם אם בסופו של דבר הם לא ישימו לב שהזמן עובר. בדיוק בשביל זה קיים מצב המשחק השני של Mario Party Superstars, בו תוכלו לשחק רק במיני-משחקים. במצב משחק זה שנקרא "הר המשחקונים" (Mt. Minigames), תוכלו לבחור בין קטגוריות של משחקים או פשוט לבחור במשחקונים ספציפיים שכיף לכם לשחק.

Mario Party Superstars

המבחר של המשחקונים גדול – יש במשחק 100 מיני-משחקים, מסובכים ופשוטים כאחד. ישנם משחקונים הבוחנים את זריזות התגובה שלכם כמו הנפת דגלים בסגנון "הרצל אמר", ויש כאלו שיבחנו כמה אתם מצליחים להתרכז בהרבה דברים יחד כמו קפיצה על כדורים תוך כדי שהרצפה מתמוטטת ושאר הדמויות מנסות להעיף אתכם ממנה. זה, כמובן, רק קצה המזלג.

כמו כן, במשחקונים יש חלוקה יפה של כולם-על-כולם בהם כל ארבעת השחקנים מתחרים על הניקוד הגבוה, משחקוני זוגות בה תשובצו עם שחקן רנדומלי מול הזוג השני, אחד מול שלושה שבאופן מרשים הוגן לשני הצדדים ואפילו משחקוני אחד על אחד שיכולים להתרחש החל משלב מסויים במשחק.

המשחקונים מוגבלים בזמן והשליטה בדמויות לא מרגישה כמו במשחקים אחרים כמו Super Smash Bros. Ultimate או Super Mario 3D World, אלא הרבה יותר מגושמת. בעוד אני יכול להבין את העניין של "השוואת הקרקע" בעזרת שינויי שליטה שרווח במשחקי מסיבה, זה לא משהו שנהניתי ממנו ב-Mario Party Superstars.

Mario Party Superstars

מתיחת פנים היא לא רק מיני-משחק

אחד הדברים הבולטים ביותר ב-Mario Party Superstars הוא שהמשחק נראה נפלא. הלוחות והמשחקונים שנלקחו ממשחקי Mario Party ישנים עם גרפיקה עתיקה זכו למתיחת פנים מלוטשת שמביאה אותה לרמת המשחקים הגדולים שנינטנדו מוציאה כיום. כמובן, השיפוץ הגרפי חל על הכל, כולל הדמויות, תיבות הטקסט ובעצם כל דבר שניתן לחשוב עליו.

גם המוסיקה במשחק שודרגה; בעוד גם המוסיקה במשחקי המקור הייתה באיכות טובה, היה כנראה צורך ביישור קו כללי למנגינות השונות, והן הוכנו מחדש בצורה שתהיה הולמת למשחק אחיד ויחיד. כמובן, המוסיקה מעולה בפני עצמה, קלילה לרוב, ומתאימה לסיטואציות השונות שנתקלים בהן במהלך המשחק.

בנוסף, תוכלו לרכוש במטבע המשחק (כל משחק או משחקון שתשחקו יניב לכם כמות מסויימת של מטבעות) דברים כגון רצועות שמע, דפי אנציקלופדיה וסטיקרים למיניהם. זו דרך מעניינת להשאיר אתכם בתוך המשחק יותר זמן, אולם אם אתם לא פרפקציוניסטים כנראה שלא תטרחו לאסוף את כולם.

Mario Party Superstars

Mario Party Superstars הוא משחק נפלא לשחק עם חברים בגלל כל האינטרקציות המצחיקות שעשויות להתרחש, ומשחק נוראי לשחק אם אתם לבד. למרבה המזל יש בו אופציות אונליין מגוונות כך שלא חייב לארגן ערב משחקים בשביל להינות, אם כי לדעתי הדרך הכי כיפית זה בצורה פרונטלית. בשורה התחתונה, אם אתם מחפשים משחק מסיבה מודרני שתוכלו להינות בו עם חברים, הוא בהחלט עונה על הדרישה הזו.

מפתחת:  Nintendo

מפיצה: Nintendo

תאריך יציאה: 29 באוקטובר 2021

ז'אנר: מסיבה

זמין על: Switch

בוקר על: Switch

עותק הביקורת של Super Mario Superstars סופק על ידי נינטנדו ישראל.