Super Mario 3D World משלב את סגנון הפלטפורמר הקלאסי של מריו עם תנועה בשלושה צירים, ססגוניות והרבה אקשן. עם הרחבת Bowser's Fury, אפילו לא צריך להתלבט לפני שמשחקים.


מה זה כחול, אדום ועובר בצנרות? ניחשתם נכון, זה מריו, השרברב האיטלקי המפורסם שפשוט לא יכול להפסיק לקפוץ על יצורים ועם ראש קשה במיוחד. Super Mario 3D World הוא בעצם פורט מה-Wii U שהגיע ממש עכשיו ל-Nintendo Switch יחד עם הרחבה חדשה לגמרי – Bowser's Fury. המשחק וההרחבה מהווים את הישורת האחרונה של חגיגות ה-35 שנה למריו שהיו די מוצלחות, לדעתי האישית.

אז לשאלתכם הראשונה – כן, הרחבת Bowser's Fury עומדת בפני עצמה ותוכלו להתחיל אותה בכל שלב שתרצו, כך שאם כבר שיחקתם את Super Mario 3D World על ה-Wii U לא תאלצו לעבור אותו מחדש. אבל לפני שנרוץ קדימה עם ההרחבה, בואו נדבר קצת על המשחק המקורי.

מריו בכל רמ"ח איבריו

המשחק Super Mario 3D World הוא משחק מריו קלאסי ממש, עם בלוקים שמוציאים מטבעות וחיזוקים, יצורים שונים לקפוץ עליהם, וכל זה בשלושה צירי תנועה. כיאה למשחק מריו קלאסי, גם פה העלילה ממש לא במרכז, ובגדול במקום להציל את הנסיכה פיץ', הפעם מריו וחבריו (לואיג'י, פיץ', וטוד) יוצאים ביחד להציל את הפיות שלכד באוזר, האויב הנצחי של שרברבנו.

במשחק תהנו ממגוון מאוד גדול של שלבים (ומחלקם תהיו בעיקר מתוסכלים) צבעוניים שמרביתם מציע טוויסט מיוחד שמעלה חיוך כשמבינים אותו, ומוסיף מאוד לחווית המשחק. במרבית השלבים המטרה היא זהה, יש להגיע מנקודת המוצא לנקודת הסיום של השלב בתוך מגבלת הזמן.

מה תעשו בין הנקודות? לגמרי תלוי בכם. תוכלו לבחור האם לעשות ריצה מהירה או דווקא איטית יותר שתיתן לכם להנות מהרגע וכמובן למצוא את כל הכוכבים והסטיקרים החבויים בכל שלב. איסוף הכוכבים לא באמת פוגם בהתקדמות במשחק למעט שלבים מסוימים שידרשו מכם מספר מינימלי של כוכבים בשביל לפתוח אותם.

כמו במשחק המקורי, גם כאן תוכלו לשחק בתור כל דמות שתבחרו כמעט בכל שלב, ולכל דמות יש יתרונות וחסרונות (טואד הכי מהיר למשל, אבל לוקח לו זמן להאיץ) שיתנו חווית משחק שונה וייחודית עבור כל ריצה. השליטה בדמויות גם היא טיפוסית למשחקי מריו, כלומר מאוד לא הדוקה, ודי קל למצוא את עצמכם עפים מאיזה צוק סתם ככה.

אולם, אם שם המשחק לא הסגיר את זה עדיין, אז כן, זה משחק מריו, וקצת חוסר שליטה זה חלק מהקסם של המשחק (שגורם לכם לרצות להטביע את מריו באסלה, אבל אז אתם נזכרים שהוא שרברב וזה לא מפחיד אותו). בכל מקרה, אם לא תחליפו דמויות בקצב מהיר אתם כנראה תתרגלו לדמות שלכם ותגיעו איתה לסוף המסלול.

בדרככם לסוף המסלול, תאספו מטבעות שיעניקו לכם חיים (1UP!) עבור כל 100 מטבעות. כאן המקום לציין שעניין החיים לא באמת משנה, כי גם אם יגמרו לכם החיים לגמרי לא תצטרכו להתחיל מתחילת המשחק ולא תענשו על כך. בנוסף, פה ושם הבלוקים שתנגחו בהם יעניקו לכם חיזוקים שונים, כגון מריו חתול ומריו ענק. בעזרת החיזוקים תוכלו להתמודד בקלות יתירה עם האויבים ולעיתים גם להגיע למקומות אליהם לא תוכלו להגיע אחרת.

זוויות המצלמה הן דבר חיוני וחשוב ב-Super Mario 3D World, ולפעמים שינוי שלהן בזמן הנכון יאפשר לכם למצוא דברים חבויים או יקל עליכם להתקדם בשלב. במקרים רבים זה נותן לכם את הבחירה כיצד ולאן ללכת ומצאתי את עצמי הרבה פעמים נהנה משינוי הזוויות על מנת לבחון מסלולי התקדמות שונים.

פה ושם תקלעו לקרב בוס או קרב מיני-בוס. אלו קרבות די כיפיים ופשוטים, גם אם לעיתים הם קצת חוזרים על עצמם. חלק מהבוסים ממש מקוריים ומעניינים, גם מבחינת העיצוב וגם מבחינת המהלכים שלהם, והיה כיף להכניע אותם.

שרברב אקספרס אונליין

Super Mario 3D World מציע גם אפשרויות מולטיפלייר מתקדמות ביחס למקור, ובעוד שב-Wii U היה ניתן לשחק יחד רק במצב מקומי, הרי שעכשיו ניתן גם לשחק עם החברים באופן מקוון. תוכלו לשחק יחד עם עד שלושה חברים נוספים בכל השלבים, כולל השלבים של Captain Toad שבמקור לא זכו לאפשרות המשחק הזו.

כמובן, זה שאתם משחקים יחד לא אומר שאתם צריכים לעזור לחבריכם, להיפך! תפריעו להם כמה שיותר וככה אולי תזכו בניקוד הכי גבוה – לא צריך באטל רויאל של מריו כדי להיות תחרותיים.

אם אנחנו כבר עוסקים בשינויים בפורט הזה, אז תשמחו לשמוע שהכל, כולל ההליכה במפה, מהיר בכ-50% מהגרסה של ה-Wii U, וזה מרגיש מעולה. בנוסף, מרחקי הקפיצות קיבלו… קפיצה, ותוכלו לגמוע מרחק רב יותר בכל זינוק. השילוב של משחק רב משתתפים עם שדרוג למהירות הופך את המסך לבלגאן אחד גדול וצבעוני, בדיוק מה שהמשחק הזה אמור להיות.

מעולמו של מריו

עיצוב השלבים והעולמות נשאר ללא שינוי משמעותי, והשלבים שבהם נדרש שימוש במסך מגע עברו הסבה לשימוש בחיישני התנועה של הסוויץ' כאשר אתם משחקים במצב עגינה. השינוי המרכזי הוא מתיחת פנים ושיפור הטקסטורות, כמו גם המעבר לנקודת מבט רחבה יותר שכוללת יותר מהשלב במסך.

בלי ספק, Super Mario 3D World הוא פשוט תענוג לעיניים, הכל ססגוני, צבעוני ומקסים. השלבים מעוצבים בצורה מדהימה שמראה מחשבה רבה וירידה לפרטים הקטנים, והמעבר לסוויץ' עשה להם רק טוב. כאמור, בהרבה שלבים יש דברים מתוחכמים שלוקחים את הדמיון צעד אחד קדימה ומקנים חווית משחק מלאה וחיובית.

זה נראה כאילו אין היום משחק שיוצא בלי Photo mode, ו-Super Mario 3D World + Bowser's Fury לא שונה מהם. מצב התמונה של המשחק די פשוט ולא נותן אפשרויות מגוונות במיוחד, אך הוא נותן ערך מוסף לסטיקרים שתאספו בדרך, אותם תוכלו לשתול בתמונה.

המוסיקה במשחק נעימה וקליטה (וזה בכלל לא בגלל שאני שומע פלייליסטים של נינטנדו ביוטיוב), ותמיד באה במקום ובזמן הנכון. תמיד כיף לראות איך המוסיקה משתלבת בנוף, וב-Super Mario 3D World היא עושה זאת בחן רב.

עם משחק כזה כיפי, למה בעצם באוזר עצבני?

מריר ועצבני

בהרחבת Bowser's Fury תשחקו את מריו שמגיע לעולם מרתק ומגוון. מהר מאוד הוא מגלה שבאוזר, האויב המר שלו חטף קריזה ברמות של סופר-סאיאה, ועכשיו הוא גדול יותר, עצבני יותר וקטלני יותר. מריו חובר לבאוזר ג'וניור, כן, הבן של, על מנת למצוא את הדרך להרגיע את באוזר ולהחזיר אותו לפרופורציות. את באוזר ג'וניור, אגב, יוכל לשחק שחקן שני לו תושיטו שלט נוסף.

הרחבת Bowser's Fury נבדלת במהות מ–Super Mario 3D World. המשחקיות בהרחבה מזכירה יותר את המשחקיות של Mario Odyssey, שכן המצלמה ממוקמת בגב השחקן וניתן לסובב את המצלמה בחופשיות רבה. כאן המטרה הסופית איננה להגיע לסוף המסלול כי אם להסתובב בעולם ולאסוף שיינס (Shines), כדי שתוכלו לדבר עם באוזר בגובה העיניים, בכך שתגדלו לגודל שלו, כמובן.

המשחק בהרחבה יכלול מעברים בין יום קיצי ושמשי המשדר אווירה שמחה וחיובית, לבין חרון אפו של באוזר שמשבית שמחות ומשנה את פני השטח. בשלב זה תוכלו להתחמק עד יעבור זעם, להדליק את המגדלור הקרוב אליהם או, אם אספתם מספיק שיינס, לצלצל בפעמון החתול ולגדול לסופר סאיין מריו חתול, הפוקימון האגדי, ולנסות להאבק בבאוזר העצבני ראש בראש.

באופן אישי, הייתי מעדיף לשחק בהרחבה הזו ללא ההפרעות של באוזר, כי יש שם כל כך הרבה מה לעשות. המיקומים השונים יפהפיים ומציגים משימות ואתגרים שונים עבור מריו. תרכבו על פלסי (Plessie), תחזירו חתולים אבודים לזרועות אימותיהם וכמובן, תקפצו ממקום למקום כדי למצוא את כל מה שהחביאו עבורכם.

הרחבת Bowser's Fury אמנם לא ארוכה מאוד, אולם מצאתי שהיא מזקקת את כל מה שצריך לתוך שעות ספורות, והיא תוספת מעולה למשחק מעולה.

Super Mario 3D World + Bowser's Fury מאחד לנו שתי חוויות מריו שונות בתכלית אך מהנות מאוד, כל אחת בדרכה. אם כבר מייבאים פורטים של משחקי עבר, זו הדרך לעשות זאת.

מפתחת: Nintendo

מפיצה: Nintendo

תאריך יציאה: 12 לפברואר, 2021

ז'אנר: פלטפורמר, אקשן

זמין על: Switch

בוקר על: Switch

עותק הביקורת של Super Mario 3D World + Bowser's Fury סופק על ידי נינטנדו ישראל.