Fractal Design Meshify 2 לא מנסה לשנות דברים במהות מוצרי החברה, אלא פשוט עוזר לכם לבנות בצורה שלכם יחד עם העיצוב הנקי והיפה שהחברה כל כך טובה בו.


ככל שרכיבי החומרה במחשב הופכים לחזקים ומהירים יותר, כך גם גדלה פליטת החום שלהם. ובכדי לטפל בכל בעיות החום הללו, נדרש יותר מרק קירור מוצלח למעבד או לכרטיס מסך, אלא גם מארז מחשב שידע גם להכיל פיזית את כלל הרכיבים, וגם לאפשר זרימת אוויר יעילה, שתאפשר לרכיבי הקירור לבצע את המשימה שלהם.

רוב המשתמשים המחפשים מחשב בימים אלו, כבר לא מסתכלים רק על המראה (אם כי זה עדיין מרכיב חשוב), אלא רוצים את השילוב האולטימטיבי של קירור מוצלח ורכיבים שקטים, גם אם זה אומר שזה יעלה קצת יותר.

ה-Fractal Design Meshify 2 מכוון בדיוק אל הקהל הזה. הוא מארז גדול המאפשר כמעט את כל סוגי הבניות (רציתם Custom Cooling נוזלי? קיבלתם!) ותומך בכל סוגי החומרה הקיימים. המארז עצמו לא מגיע עם תאורת RGB מפונפת או עיצוב משוגע, אלא בדיוק ההפך. הוא פשוט, אלגנטי ונקי עם יכולת טרמית מעולה.

המארז מתאים לקהל בוגר יותר שמעדיף את העיצוב המודרני בלי כל הנוצצים מסביב שעושה את העבודה. זה לא מארז זול או תקציבי, אך מבחינת הביצועים שלו, הפיצ'רים והמקום שיש בו לאפשר לכם בנייה נקייה ונוחה זה בהחלט אחד המארזים המומלצים בשוק ואין פלא שהוא אחד הנחשקים ביותר.

נתונים טכנים

סוגמארז בינוני ATX
תמיכה בלוחות אםMini-ITX, Micro-ATX, ATX, E-ATX
מימדים (אורך*רוחב*עומק)474x240x542mm
אורך כרטיס מסך מקסימלי467mm
גובה קירור מעבד185mm
אורך ספק מקסימלי353mm
כוננים חיצוניים
כוננים פנימיים11x 3.5-inch (מגיע עם 6 מגשים)
4x 2.5-inch (מגיע עם 2 מגשים)
מקומות הרחבה7x + 2x אנכיים
יציאות/כניסות קידמויות2x USB 3.0, USB-C, 3.5mm headphone, 3.5mm mic
אחרזכוכית כהה, בקר שליטה במאווררים
מאווררים קדמיים2x140mm (עד 3x140mm, 3x120mm)
מאווררים אחוריים1x140mm (עד 1x140mm)
מאווררים עליוניםלא מגיע יחד עם המארז (עד 4x140mm)
מאווררים תחתונייםלא מגיע יחד עם המארז (עד 2×140 mm)
מאווררי צד
RGBלא
בידוד רעשיםלא

הכי חשוב – רושם ראשוני

הדבר הראשון שרואים כשמוציאים את ה-Fractal Design Meshify 2 מהקופסה הוא הלוגו של Fractal Design על חזית ה-Mesh של המארז המעוצבת בצורה מינימליסטית וסולידית, עם שבירות הנותנות תחושה תלת מימדית לרשת ה-Mesh שתפקידה העיקרי הוא לאפשר זרימת אוויר פנימה, ולהסתיר מאחוריה פילטרי סינון אבק.

בחלקו העליון הקדמי של המארז תוכלו למצוא כניסות, יציאות וכפתורים, ובהן: כניסות נפרדות של אוזניות ומיקרופון, חיבור USB Type C, שתי כניסות USB Type A 3.0, כפתור הפעלה וכפתור הפעלה מחדש (Restart).

הפאנלים של ה-Meshify 2, בין אם האחורי ובין אם הזכוכית, הם בין הפשוטים להסרה מכל המארזים שנתקלתי בהם. פשוט תושיטו את היד לחלק האחורי של המארז, תמצאו ידית קטנה, משכו בה – והפאנל יצא. כדי להחזיר אותו, פשוט שימו חזרה במקום ותלחצו את הידית בחזרה למקומה. אמרתי פשוט, לא?

גם הפאנל הקידמי נפתח בקלות מאוד, הלוגו של Fractal Design משמש כידית. תפסו בו ומשכו, מה שיתן לכם גישה למסנן האבק. גם החלק העליון של המארז נפתח בצורה דומה, ישנה ידית בחלקו האחורי של המארז שרק צריך לתפוס ולמשוך כלפי מעלה. אני חושב שזה אחד הדברים הנהדרים במארז הזה, שלא דורש כלים או מאמץ בפירוק שלו, ומאפשר לגשת לבנייה בצורה נוחה ופשוטה.

בנייה דינמית ופשוטה

לאחר שהסרתם את כל הפאנלים, תוכלו לראות את כל אלמנטי השליטה וארגון הכבלים, וכן את משטח העבודה העצום שבו תוכלו לבנות את המערכת שלכם. כמובן בחלקו התחתון של המארז תיתקלו ב-PSU Shroud המכסה את אזור ספק הכח.

מבחינת גודל לוח אם, ה-Fractal Design Meshify 2 יכול להכיל לוח אם על גודל של ATX (הלוחות אם הגדולים והנפוצים ביותר), הוא גם יכול להכיל בו לוחות אם רחבים כמו ה-E-ATX עד לרוחב של 285mm (למי שמעדיף), אך לוח אם זה כן יכסה את הפתח של הכבלים שעוברים לחלק האחורי של המארז ותצטרכו למצוא דרך אחרת להעביר את הכבלים בצורה יפה וטובה.

אם אנחנו כבר מדברים על החלק האחורי של ה-Fractal Design Meshify 2, אז בחלק הזה אנחנו יכולים לראות את ההכנות השונות לסידור הכבלים (Cable Managment). בחלק העליון של המארז ממוקם בקר השליטה של המאווררים, המכיל 6 חיבורי מאוורר של 3 פינים (ללא שליטה על מהירות) ובנוסף 3 חיבורים של 4 פינים (עם שליטה על מהירות).

בחלק האחורי תוכלו גם למצוא מקום לשני כונני SSD 2.5 אינצ' וחלק פלסטיק שמכסה את האזור של ספק הכוח. לאחר שתסירו את המכסה הפלסטיק, תוכלו למצוא מאחוריו מקום לשני כוננים של 3.5 אינצ' ומקום מאוד ארוך לספק הכוח שלכם. שאר המקום לכונני ה-3.5 אינצ' מתקבל על ידי הסרת מחיצה בחלקו הקדמי של המארז.

אתם יכולים להסיר את המחיצה על ידי הסרה של חמישה ברגים בכדי עבור למצב האחסון של המארז. ישנם שלושה ברגים הנגישים מהחלק הקידמי של המארז, אחד בחלק העליון ואחד בחלק התחתון מבפנים. האחרון קצת טריקי, אך החבר'ה ב-Fractal Design לא איכזבו ויצרו פתח מהפאנל הקידמי שדרכו אתם יכולים להכניס את המברג בנוחות רבה. לאחר שהסרתם את הפאנל, תוכלו להתקין עד 8 כוננים נוספים, או סה"כ מקסימום 11 כוננים (מי אתם אנשים עם 11 כונני 3.5 אינצ' ולמה אתם לא קונים שרת NAS?!). קחו בחשבון שבמארז עצמו כלולים רק 4 מגשים נוספים בקופסת התוספות.

השארת המחיצה תיתן לכם גם מקום טוב לשים רדיאטור של קירור מעבד או Custom Loop, ואם עדיין אין לכם מקום, אתם יכולים להסיר את החלק התחתון של המחיצה גם לאזור של הספק כוח, מה שנותן לכם גם אפשרות לשים רדיאטורים יותר ארוכים.

באופן מפתיע, גם אם תוסיפו את כל כונני ה-3.5 אינצ' המדוברים ל-Fractal Design Meshify 2, עדיין תוכלו בקלות לחבר רדיאטור ומאווררים, בהנחה שהרדיאטור לא מאוד עבה.

קניתם את אחד מכרטיסי המסך של סדרה 30XX? ואתם רוצים לחבר למחשב? אל דאגה! המארז תומך באורך של עד 315mm לכרטיסי מסך, מה שאומר שרוב הכרטיסי מסך שיש בשוק היום יכנסו ללא בעיה. אם לא הכנסתם למארז 8 כונני 3.5 אינצ' ורדיאטור מקדימה, אתם תוכלו להכניס גם כרטיסי מסך באורך של 467mm.

קופסת ההפתעות

ה-Fractal Design Meshify 2 מגיע יחד עם קופסת האביזרים הכי גדולה שראיתי מאודי יחד עם מארז. הקופסה עצמה באמת מוגזמת בגודלה, בעיקר בשל העובדה שרובה בכלל ריקה. בתוכה תוכלו למצוא ארבעה מגשים ל-HDD, קופסת אביזרים קטנה יותר שמכילה בה את כל הברגים הדרושים, וחוברת הוראות מאוד מפורטת.

קופסת הברגים כוללת הרבה חלקים מגומי כדי לחבר את כונני ה-HDD (אם אתם רוצים), שמטרתם לשכך את התזוזה של הכוננים כשהם עובדים ולמנוע רעש מיותר. Fractal Design כללו בתוך הקופסה גם מעמדים נוספים ללוח האם כדי לאפשר לכם להחליף את הקיימים במידת הצורך. בנוסף, תוכלו למצוא בורג שמיועד לחיזוק הזכוכית למקרה ותרצו להעביר את המחשב ממקום למקום ללא הקופסה וכמובן – מלא מלא אזיקונים.

מאווררים בכל מקום!

ה-Fractal Design Meshify 2 מוקדש כולו לקירור וזרימת אוויר. מעבר לחזית ה-Mesh עליה דיברנו, החברה כללה בתוך המארז 3 מאווררים של 140mm, שיספקו לכם מספיק אוויר בשביל רוב הבניות הסטנדרטיות, כשמאוורר אחד מגיע בחלק האחורי (ומוציא את האוויר) ושניים בחלק הקדמי (מכניסים אוויר).

המאווררים הכלולים, הם מאווררי 140mm של Fractal Design מדגם Dynamic X2 GP-14, שיכולים להגיע למהירות של עד 1,000RPM (1,000 סיבובים לדקה). בפועל, המאווררים במארז נעים במינימום במהירות של 450-500 RPM ואי אפשר לשלוט במהירות שלהם ללא חיבור לוח אם מתאים (בדרך כלל על ידי חיבור ל-SYS_FAN בלוח האם). המאווררים מעט רועשים, מה שיכול להפריע למי שרגיש לרעש או למי שרוצה מארז שקט. אז לאלו שכן רוצים מארז יותר שקט, מומלץ להחליף את המאווררים לשקטים יותר.

מבחינת תמיכה במאווררים, ניתן למקם עד 3 מאווררי 140mm בחלקו הקדמי, 3 מאווררי 140mm בחלקו העליון, שני מאווררי 140mm בחלקו התחתון, ומאוורר 140mm בחלקו האחורי. כמובן שזה גם אומר שאתם יכולים לשים שם את אותה הכמות של מאווררים בגודל של 120mm במקום 140mm.

לעומת זאת, אם אתם רוצים להכניס רדיאטור אתם תצטרכו קצת יותר מקום, מה שאומר שאתם יכולים לשים רדיאטור בחלק האחורי של 120mm להוצאת האוויר, רדיאטור של 420mm בחלקו העליון (מוגבל ל-360mm אם המארז במצב אחסון), רדיאטור של 360mm בחלקו הקדמי ורדיאטור של 140mm בחלקו התחתון.

בתוך ה-Fractal Design Meshify 2 ישנם מספר מסנני אבק: בחלק הקדמי של המארז מאחורי ה-Mesh, בחלקו התחתון של המארז, ובחלקו העליון. אם אתם מתכננים להוציא אוויר מהחלק העליון של המארז, כדאי שתשקלו להסיר את המסנן אבק בשביל להגדיל את היעילות של זרימת האוויר.

סידור כבלים בצורה נקייה ומסודרת

לאחר שסיימתם להרכיב את חלקי החומרה של המחשב שלכם, נשאר החלק הלא פחות חשוב של סידור הכבלים בצורה יפה ונקייה (במיוחד אם אתם פדנטים כמוני). סידור הכבלים במארז הזה פשוט נפלא! אין לי מילים אחרות לתאר את החוויה.

לאורך התעלה העיקרית ישנם 3 סוגרים מסקוץ' בשביל להשאיר את כל הכבלים במקום, ליד החלק האחורי של המארז ישנם עוד שני סוגרים עם סקוץ' שיעזרו לכם להעביר את הכבלים של החיבור ספק ללוח אם ומאווררים. יש הרבה מקום מאחורי לוח האם כדי להעביר כבלים נוספים, ואם הסרתם את המחיצה כדי לאפשר מקום לעוד כוננים, תהיה לכם גישה קלה מאוד לכל המחברים. מה שכן, כמו ברוב המארזים, עדיין קצת קשה לשים את כמות הכבלים מתחת לסקוצ'ים ולהדק אותם כמו שצריך.

דבר נוסף שמאוד בלט, זו הכניסה של הכבלים מלמטה בשביל לחבר ללוח אם. מאחר ויש המון מקום בחלק התחתון, היה מאוד קל לחבר שם את הכבלים מבלי שהספק יפריע. ישנו גם כיסוי מגומי שמסתיר את האזור לשיפור האסתטיקה של המארז והסתרת הכבלים.

Fractal Design Meshify 2

זה המארז הראשון מבית Fractal Design שאני עובד איתו, ועכשיו שניסיתי בעצמי אני חייב להודות שאין בי ספק שהמחמאות שה-Fractal Design Meshify 2 מקבל מוצדקות. זה בין המארזים הטובים בשוק מהרבה בחינות.

מהרגע שהוצאתי אותו מהקופסה, ועד לסוף ההרכבה, אני פשוט התמוגגתי מכמות המחשבה שיש מאחורי כל חלק וחלק במארז הזה. ה-Fractal Design Meshify 2 ממש קרא לי לחקור אותו ולבדוק כל דרך אפשרית להרכיב בו את החלקים, וקלות ההרכבה בו פשוט הייתה חוויה מהנה.

המארז מאפשר גמישות בנייה מדהימה ופשוטה ומחביא בתוכו המון טריקים קטנים שעוזרים להרכבה להראות נקייה ויפה, לא משנה באילו חלקים בחרתם למחשב שלכם. לא משנה אם אתם בונים את המערכת בדגש על זרימת אוויר מקסימלית או בשביל כל המקום לכוננים או בשביל Custom Loop, ה-Fractal Design Meshify 2 יתאים לצורת הבנייה שלכם.

מארז Fractal Design Meshify 2 סופק על ידי חברת Fractal Design והיבואן בארץ – Cd-Log.