אחרי שהבנו מה הן השאלות עליהן אנחנו צריכים לענות כשאנחנו רוצים לקנות לעצמנו מחשב גיימינג בכתבה הראשונה בסדרה, ואחרי שהכרנו את החלקים מהם בנוי מחשב הגיימינג שלנו, מה תפקידם בתוך המחשב, ומה הכיוונים האפשריים מבחינתו בבניית מחשב גיימינג בכתבה השנייה בסדרה, היום ניתן דוגמאות של מפרטי גיימינג מומלצים, בתקציבים שונים, שתוכלו לקחת AS IS, או להתבסס עליהם ולבנות עצמאית.

התקציבים בהם נציע עבורכם מפרטים הם: 3,500 ש"ח, 4,500 ש"ח, 5,500 ש"ח, 6,500 ש"ח, 8,000 ש"ח ו-14,000 ש"ח. הסכומים לא יהיו מדויקים, וכמובן שבכולם ניתן לערוך אי-אלו שינויים בהתאם לטעם האישי שלכם.

Gaming setup

צידה קלה לדרך – מחשב אישי במלוא מובן המילה

לפני שנצא לדרך, כמה מילים קצרות בנושא פרסונליזציה של המפרטים.

המפרטים אותם בנינו כאן הינם מפרטים שהעיקרון הבסיסי המוביל בהם הינו יחס עלות/תועלת, כך שבתוספת עלות כזו או אחרת אתם עשויים לקבל מפרט עם הרבה יותר RGB בכדי להעצים את אפקט ה-WOW של המחשב שלכם, בין אם על ידי החלפת המארז, זיכרון ה-RAM, כרטיס המסך, לוח האם ואפילו הוספה של מאווררים או קירור כזה או אחר.

טעם אישי הוא מאוד חשוב בעת בחירת המפרט, ישנם כאלו אשר מחפשים כמה שיותר RGB, ויש כאלו אשר אפילו לא מעוניינים שיראו את המערכת שלהם, ומחפשים מארז ללא חלון – התאמה אישית היא העיקר.

אל האינסוף ומעבר לו – חלקי קצה

אלו מכם המתכננים לבצע OverClock למערכת ו/או לבנות Custom Loop, שווה לכם לבחון מארזים אפילו גדולים יותר מאלו שניתנו כאן (או להתמקד בשני האחרונים), כמו ה-Cooler Master TD500 Mesh החדש או ה-Cougar Panzer EVO, ואף לבחור בכרטיסי מסך המגיעים עם בלוק קירור מים מובנה (עם יציאת צינורות) כמו ה-Gigabyte AORUS 2080 Super WaterForce WB המרשים.

רכיב מסקרן נוסף שאנו ממליצים לשקול הוא ה-WD_BLACK SN750. ה-SSD חדש מבית WD אמור להיות חלופה משמעותית ל-SX8200PRO וה-S40G מבית XPG ששולבו במפרטים (שניהם מעולים, וחליפיים אחד לשני). עם מהירות מוצהרת גבוהה ו-Heatsink יפהפה המגיע עליו, כונן ה-NVMe הזה עשוי להיות בחירה מוצלחת ביותר. ה-SN750 נמצא אצלנו בבחינה ממש עכשיו, ונעדכן את הכתבה בהתאם לכשיגיעו התוצאות!

מפרט גיימינג בסיסי – 3,500 ש"ח

לפני שנציג את המפרט הראשון, חשוב לציין ש-3,500 ש"ח הוא תקציב יחסית נמוך למחשב גיימינג, ורוב הסיכויים שתוכלו לקבל תמורה טובה יותר לכסף שלכם אם תלכו על מחשב יד שנייה, ולא על מחשב חדש. ההפרש בתמורה עשוי להיות משמעותי מאוד, ואין לזלזל באופציית היד השנייה כאשר מדובר בתקציבים נמוכים יחסית.

קישור למפרט הבסיסי

כלומר מדובר במחשב בסיסי שיכול להריץ את כל משחקי הרשת המוכרים, כמו Fortnite ו-Counter Strike בצורה טובה. כיוונו למחיר נמוך ללא התפשרות על איכות החלקים.

מפרט גיימינג בינוני – 4,500 ש"ח

בתקציב של 4,500 ש"ח אנחנו כבר יכולים לראות מחשבים שמריצים את רוב המשחקים חלק ברזולוציות FullHD, ומסוגלים להתמודד בצורה טובה עם משחקים גם ב-2K.

קישור למפרט הבינוני

המפרט מגיע עם אחד המעבדים הכי משתלמים שקיימים כרגע ועם ביצועים מרשימים ביותר לרמת מחיר זו: ה-Ryzen 5 3600 של חברת AMD. ביחד עם זיכרון מהיר וכרטיס מסך שלא נמצא הרחק מאחורי ה-5700XT האימתני.

נוסיף מעל שילוב של SSD ו-RAM מהירים מבית XPG, ומונחים בתוך מארז מואר ואסטטי של Antec.

מפרט גיימינג מיינסטרים – 5,500 ש"ח

בתקציב של 5,500 ש"ח אנחנו כבר נמצאים באזור שבו מרבית הגיימרים הקז'ואלים (מלשון Casual) נמצאים בו, עם חלקים שהדגש בהם הוא value for money, אך עם ביצועים ברמה גבוהה יותר, ויכולות 2K לא מבוטלות.

קישור למפרט המיינסטרים

המעבד המוביל במפרט הוא ה-3600X של AMD, אליו מצורף ה-5700XT בגרסת ה-Pulse המוצלחת מבית Sapphire, ו-16GB של RAM מהיר מבית XPG, לחווית גיימינג מעולה. ביחד עם SSD מהיר למערכת ולמשחקים החשובים (גם הוא מבית XPG), ועוד 2TB של HDD לכל השאר. כל זה בתוך מארז מרווח עם 4 מאווררי 120MM והמון RGB.

מפרט גיימינג חזק – 6,500 ש"ח

בתקציב של 6,500 ש"ח אנחנו כבר מקבלים מחשב גיימינג שיכול להריץ משחקים ברזולוציית 2K בלי בעיות בכלל, ובו רוב הגיימרים מוצאים את עצמם ו/או מכוונים אליו מבחינת הביצועים.

קישור למפרט החזק

המפרט הזה לוקח את המפרט הקודם, ומחזק את המעבד בעוד 2 ליבות פיזיות ולוח-אם מתקדם המאפשר שדרוגים עתידים בצורה קלה ונוחה, ביחד עם אפשרות לחבר שני m.2 SSD בלי לאבד מהמהירות שלהם.

מפרט גיימינג כבד – 8,000 ש"ח

בתקציב של 8,000 ש"ח אנחנו מקבלים מחשב גיימינג כבד. אין משחק שהמפרט הזה לא יכול להריץ ברזולוציית 2K בהגדרות גבוהות, ובעצם נותן לנו אפשרות לשחק במה שנרצה, איך שנרצה. פשוט תענוג של מפרט.

קישור למפרט הכבד

מעבד 3700X מהיר שמתאים גם לגיימינג וגם לעריכה, בתוספת 16GB של RAM מהיר ועם ה-2080Super שיכול להריץ כל משחק שתרצו מבלי להזיע, על לוח מתקדם של AORUS ואחד ה-SSD המהירים בשוק. כל זה בתוך מארז מרשים עם ספק איכותי.

מפרט גיימינג מושלם – 14,000 ש"ח

בתקציב הזה אפשר לקבל את הטוב ביותר לגיימינג, ולקבל חופש מוחלט במה ניתן להריץ וכיצד. הכל פתוח וזמין במפרט בתקציב שכזה. זהו חלומו של כל גיימר.

קישור למפרט המושלם

המלך של כרטיסי המסך, ה-RTX 2080Ti מוביל את המפרט הזה, ביחד עם מעבד ה-3800X האימתני של AMD, מחובר ע"י 32GB של RAM מהיר ומולבש על SSD מהיר מהדור הרביעי. כל זה בתוך אחד המארזים היפים של Corsair, ועל אחד מלוחות-האם הטובים ביותר שניתן להשיג למעבדי AMD.

מילים אחרונות – ועדכון נכון לנובמבר 2020.

קודם כל, חשוב להבין שעולם החומרה מתקדם כל הזמן, מבלי לעצור או להאט. המשמעות היא שהמפרטים האלו הם רלוונטיים כיום, אך ככל שהזמן מתקדם יצאו חלקי חומרה חדשים, אשר עשויים להפוך את המפרטים האלו ללא כדאיים ו/או לא משתלמים, לכן לא לקחת את המפרטים האלו כתורה מסיני, אלא כהמלצה בלבד, כך שגם אם המפרט מתאים לכם באופן מושלם לרצונות שלכם – חשוב לעשות סקר שוק, ולראות האם ישנם מבצעים משתלמים אחרים.

אתם מוזמנים לקפוץ לקבוצת הפייסבוק שלנו The GamersPack, בה נשמח לסייע לכם.
אתם גם יכולים למלא את הטופס הבא: טופס בקשה למפרט, ונחזור אליכם בהקדם.

עדכון נכון לנובמבר 2020:

מאז פרסום הכתבה, הדורות החדשים של מעבדים גם של אינטל וגם של AMD, וגם דורות חדשים של כרטיסי מסך – סדרת ה-30 של חברת Nvidia, וכמו כן סדרת ה-RX 6000 של חברת AMD. מלבד ההזדמנויות החדשות, הדבר צפוי להשפיע גם על המחירים של המפרטים המומלצים לעיל.