Mount & Blade II: Bannerlord הוא משחק תפקידים-פעולה בעולם בדיוני המזכיר את תקופת ימי הביניים והוא המשכו של המשחק Mount & Blade שיצא בשנת 2008 וארבע ההרחבות שיצאו לו.

היסטוריה על רגל אחת

כדי לדעת למה יש לצפות כדאי להכיר בקצרה את ההיסטוריה של הסדרה. ב-2004 מהנדס תוכנה טורקי התחיל לפתח את Mount & Blade המקורי עם אשתו והקים את TaleWorlds Entertainment הקטנטנה. ב-2008 המשחק יצא לאור ב-Steam והתקבל יפה מאוד בעיקר בגלל החדשנות והרעיונות החדשים שהביא איתו, בעיקר בתחום הקרבות, פיתוח הדמויות והעומק הפוליטי, והתפתחה סביבו קהילת מעריצים שיצרה לו המון מודים. כמשחק אינדי, הגרפיקה בלטה לרעה בנוסף למאפיינים נוספים שהיו מוצלחים פחות, אבל בהתחשב במספר הקטן של המפתחים הוא נחשב לסיפור הצלחה בולט.

המתכון הייחודי של הסדרה

Mount & Blade הוא משחק Sandbox אמיתי. לאחר סשן קצר של יצירת דמות ובחירת הרקע והחוזקות שלה, השחקן נזרק לעולם ברוטאלי מלא פוליטיקה ומאבקי כוח בין ממלכות ומשפחות אצולה, ונאלץ בעיקר לשרוד. במשחק אין עלילה מרכזית; השחקן צריך לקבל החלטות ולבחור מה לעשות ובמה להתמקד, כגון בניית שם וצבירת ממון וכח, יצירת קשרים עם מושבות, בני אצולה, שליטים ואימפריות ועוד.

בין היתר השחקן יכול להתמקד במסחר, לחימה, פוליטיקה, ואף להיכנס עם שכירי החרב שלו לשירות תחת אחד המלכים, למשול על כפרים בעצמו, או אפילו לטפס את דרכו עד לכס מושל אימפריה. הדינמיקה העצמאית של המשחק מתאפיינת בכלכלה ריאליסטית והתנהלות עצמאית של כל שוכני הממלכות שנשלטים ע"י AI ולא השחקן.

Mount & Blade II: Bannerlord

כלכלת המשחק עצמאית ומנהלת את עצמה לפי ביקוש והיצע ולכן מושפעת מפשיטות על כפרים, שיירות מסחר ומצב פוליטי. כאמור, לא רק הכלכלה עצמאית, אלא כל הדמויות והגופים בעולם של Mount & Blade מנהלים את חייהם באופן עצמאי ונתונים במאבקי הישרדות וכוחות בכל רגע נתון. העולם אף פעם לא נשאר סטטי, והשחקן תמיד יראה את תוצאות מאבקים הללו ויתכנן מראש לאילו כוחות כדי להתחבר וממי כדאי להיזהר על מנת לזכות בהצלחה.

ברוטאלי כבר אמרתי? והתכוונתי לזה. תצטרכו להתרגל אפילו ברמת הקושי הקלה ביותר לכך שתיפלו בשבי, תאבדו הרבה מאוד חיילים ואפילו Companions, שהן דמויות חזקות יותר מחיילים רגילים, שהיכולות שלהן משפיעות על מגוון תחומים ולא רק על קרבות. לפעמים אפילו תאבדו הכל למעט המוניטין והקשרים החברתיים שיצרתם. המשחק דורש הרבה מחשבה ותכנון, ולעיתים תקריבו חיילים וציוד בשביל להימנע מקרב שתוצאותיו עלולות להיות הרסניות יותר בשבילכם.

המשחק מתנהל בשתי מפות באופן שמזכיר את סדרת Total War: מפה אסטרטגית ומפה טקטית. רוב המשחק מתנהל במפה האסטרטגית, וכשנכנסים למקום ישוב או לקרב המשחק עובר למפה טקטית מנקודת מבט בגוף ראשון או שלישי. הקרבות מאתגרים מאוד ודורשים ממך להילחם באמצעות הדמות שלך ולפקד על הצבא שלך בו זמנית.

Mount & Blade II: Bannerlord לא הולך לשנות את המתכון אלא להוסיף עליו ולשפר אותו בכל התחומים. יהיה גם מצב אונליין שיאפשר לשחקנים להשתתף בקרבות עם שחקנים אחרים, בין אם זה סגנון שיתוף פעולה או תחרותי. TaleWorlds Entertainment שיחררה אתמול את המשחק בגרסת גישה מוקדמת שתימשך כשנה, במטרה לאסוף פידבקים ולהשתמש בהם לליטוש המוצר הסופי, ותוכלו לנסות אותה במחשב שלכם דרך Steam. אני מקווה בקרוב לנסות את המשחק בעצמי ולעביר לכם את החוויה.