Game Builder Garage קצת מתיש, אבל בסופו של דבר עושה את העבודה שהוא בא לעשות – להכיר לכם קונספטים בסיסיים בעיצוב ותכנות משחקים בסביבה בטוחה וידידותית.


Game Builder Garage הוא יותר כלי לימודי מאשר משחק. אל תבינו אותי לא נכון, הוא עדיין מאוד "משחקי" אבל המטרה שלו, בסופו של דבר, היא ללמד אתכם את רזי עיצוב המשחקים. סוג של.

אם נדייק, Game Builder Garage מנסה ללמד אתכם איך לעשות משחק ספציפית על הנינטנדו סוויץ', בעזרת מנוע משחק מפושט, 7 טוטוריאלים מפורטים למדי, וקצת פאזלים. והאמת – זה עובד. סוג של.

נודון קטן לכל עניין

Game Builder Garage מיועד עבור אלה שאין להם המון (או בכלל) ניסיון עם עיצוב, פיתוח או תכנות. הוא חברותי, צבעוני, ועושה הכל כדי לא להפחיד אתכם עם קוד, מתמטיקה, או דברים מגעילים כאלה. במקום זה, יש לו את הנודונים (Nodons). הנודונים הם יצורים קטנים, חברותיים וצבעונים שמייצגים פעולות, חפצים, קשרים או כל דבר אחר שאתם צריכים כדי ליצור משחק.

בזכות הנודונים, המשחק-סלאש-מנוע משחק הופך לנגיש במיוחד, ומצליח לפרק גם את הפעולות המסובכות ביותר לצעדים קטנים וקלים. כבר בטוטוריאל הראשון, שכולל סך הכל שבעה שיעורים קצרים, תלמדו איך ליצור משחק תופסת לשני שחקנים, כולל זירה, רמפות, וכדורים מתגלגלים.

מאוד מרשים ומספק לראות איך המשחקים נבנים צעד אחר צעד, הכל רק בעזרת ריבועים קטנים שגררתם על המסך.

Game Builder Garage Showdown

הלומדה הממושחקת הזו מציעה לכם סך הכל שבעה טוטוריאלים שבכל אחד מהם תבנו משחק יחסית בסיסי מהתחלה עד הסוף. כבר הזכרתי את משחק התופסת, אבל תייצרו גם משחק מרוצים, משחק פאזלים, ואפילו משחק פלטפורמר תלת מימדי סטייל מריו. הם לא המשחקים הכי מרשימים שראיתם, אבל הם מכסים מגוון רחב של פעולות ורעיונות שיעזרו לכם לפתח את החשיבה שלכם בכיוון הנכון.

אני חייב לחזור ולציין שהממשק של Game Builder Garage באמת נוח לשימוש ונעים לעין. לכל נודון יש מראה משלו שתואם את הפעולה שהוא אחראי עליה, לצד כיתוב קטן שמאשר את המטרה שלו. הנודון שאחראי על הג'ויסטיק אכן נראה כמו ג'ויסטיק עם כיתוב שמסמן באיזה סטיק מדובר (ימני או שמאלי) ובאיזה כיוון הוא שולט (ימינה/שמאלה, למעלה/למטה/ וכו'). האווירה כולה קלילה וסופר ידידותית.

Game Builder Garage Programming

הממשק עצמו מפוצל לשני מצבים: "מצב התכנות", שהוא מעין מבט אל מאחורי הקלעים של המשחק, שם תיצרו ותגדירו את הנודונים השונים, ו"מצב המשחק" בו תראו איך ה"תכנות" שלכם השפיע על המשחק ועל המאפיינים שלו (וגם תשחקו במשחק שהכנתם). מאחורי הקלעים, הכל נעשה בעזרת לחיצות, גרירות, וקצת תפריטים. מצד אחד זה אומר שהמנוע קצת מוגבל במה שהוא מציע לכם, אבל מצד שני הוא מותאם לכל גיל, רמת ידע או ניסיון.

איזה נודונודניק

למרות הנוחות והנגישות, לא תמיד פשוט להבין לעומק את מה שעושים. לרוב קל להבין את הקשר בין מה שעושים עם הנודונים ב"מצב התכנות" לבין מה שקורה בפועל ב"מצב המשחק" אבל לאו דווקא קל לשחזר את זה אחר כך בעצמכם, או להסיק כיצד דברים אחרים עובדים.

אולי זה בגלל ש-Game Builder Garage מחזיק לכם את היד קצת יותר מידי חזק ומפחד לעזוב. הטוטוריאלים לא נותנים לכם לחשוב בעצמכם, ומראים לכם בדיוק איפה ללחוץ ומה לסמן. אפילו אחרי שכבר הגדרתם נודון מסוג אובייקט שבע פעמים, המשחק עדיין יראה לכם בדיוק איפה ללחוץ כדי לעשות את זה שוב.

Game Builder Garage Nodon

אבל לדעתי הסיבה האמיתית לכך שהמשחק לא מצליח להיות אינטואיטיבי וברור כמו שהוא מקווה להיות היא פשוט כמות הטקסט שבו.

המדריך שלכם (נקודה מרחפת שנקראת בוב) והנודונים שאתם מגדירים פשוט מסרבים לסתום את הפה. אם כל מה שהם היו אומרים היה רלוונטי וחשוב לחוויה, הייתי מבליג, אבל זה לא המצב. נינטנדו התעקשו לתת לכל נודון אישיות משלו, שחייבת להתבטא בדיאלוגים מיותרים. למשל, הנודון שאחראי על אתחול משחק מחדש (retry) ממשיך לספר סיפורים מביכים שהיו נפתרים "לו רק הייתה לו את האפשרות לנסות שוב." כן, זה לעיתים שנון ומשעשע, אבל גם ככה יש פה הרבה מידע שצריך לזכור – מידע שבקלות יכול להבלע בכל הפלאף הזה…

עשו זאת בעצמכם

בעוד שהטוטוריאלים לא משאירים הרבה מקום לניסוי, ומובילים אתכם באף מההתחלה עד הסוף, הפאזלים שתפתרו בין משחק למשחק עושים בדיוק ההיפך.

Game Builder Garage Checkpoint

פה יש לכם הזדמנות לראות אם באמת הפנמתם והבנתם את מה שהטוטוריאל ניסה ללמד אתכם. הם לא קשים או מסובכים במיוחד, אבל הם החלק שהכי אהבתי לעשות, שכן הם סוף-סוף נתנו לי לנסות דברים בעצמי. הם עדיין מגבילים אתכם בפעולות שאתם יכולים לבצע, אבל כן תחוו תחושת סיפוק מלפתור אותם, בעיקר בשלבים מתקדמים יותר.

בסופו של דבר תעברו מטוטוריאלים למצב אותו המשחק מכנה "תכנות חופשי" (Free Programming). זה המקום שלכם ליצור משחקים משלכם מאפס, בלי הדרכה, בלי בוב שירחף מולכם ויברבר, ובלי הגבלות (חוץ מאלה שמובנות במנוע המשחק, כמובן). טכנית, אתם יכולים לגשת למצב הזה כבר אחרי הטוטוריאל הראשון, אבל אני ממליץ לחכות עם זה. Game Garage Builder הוא מנוע משחק לכל דבר (אם כי לא הכי גמיש) ולקפוץ ישר לתוך תכנות חופשי יכול להיות קצת מרתיע ומבלבל.

מה גם שככל שתתקדמו בטוטוריאלים, ככה תפתחו יותר מיני-שיעורים עם אליס (נקודה מרחפת אחרת שהיא לא בוב, תודה לאל). כל שיעור עם אליס מתמקד בנודון אחר או באספקט אחר של המנוע, ואלה מאוד שימושיים אם אתם צריכים רענון קצר.

Game Builder Garage review

Game Builder Garage אמנם קצת מתיש, אבל בסופו של דבר עושה את העבודה שהוא בא לעשות – להכיר לכם קונספטים בסיסיים בעיצוב ותכנות משחקים, ולתת לכם להתנסות בסביבה "בטוחה" וידידותית. הטוטוריאלים מקיפים ויעילים, ומציגים בפניכם לא מעט כלים.

אם תתמידו עם המשחק, ותמצאו את הסבלנות להקשיב לבוב המדריך ולכל הנודונים שמלאים באוויר, תוכלו ליצור פה דברים מגניבים למדי ולשתף אותם עם חברים והעולם כולו. אבל רק על סוויץ'.

מפתחת: Nintendo

מפיצה: Nintendo

תאריך יציאה: 11 ביוני, 2021

ז'אנר: לומדה, סימולטור

זמין על: Switch

בוקר על: Switch

עותק הביקורת של Game Builder Garage סופק על ידי נינטנדו ישראל.