סיפרנו לכם בעבר ש-Sony מתכוונת לקחת את PlayStation VR לשלב הבא, ולשם כך היא הגישה פטנטים לרעיון חדשני או משוגע לבקרים (Controller). העתיד יגיד אם זה היה גאוני או משוגע.

"זה יהיה נהדר אם מוכל להשתמש במוצרים זולים, פשוטים וללא חשמל בתור ציוד היקפי למשחקים." כך הגישה Sony את הפטנט שלה לדור הבא של הבקרים. אז החבר'ה ב-Sony החליטו ללכת על לא פחות מאשר בננה כבקר למשחקים שלה. הפטנט מאפשר להשתמש בכל חפץ סטטי בידיו של השחקן בתור בקר, בתנאי שאיננו מאיר. כעיקרון הפטנט מאפשר לכל עט, כוס, ואפילו בננה לשמש כבקר שליטה ב-PlayStation. 

הרעיון שעומד מאחורי הפטנט הוא שימוש במצלמה שתצלם תמונות של החפץ, והמשחק יוכל לזהות אותו כבקר לפי צורתו ויאפשר לנו לשלוט במשחק על ידי הזזת החפץ. אני כמובן חושב איך הבננה יכולה להחליף סטיק בסימולטור. כאשר אפשר לאחוז את הבננה כמו סטיק, רק המחשבה על בננה בתור סטיק של מטוס בסימולטור עושה לי חשק לקנות PlayStation. בסימולטורים של חלל, אני מעדיף שני סטיקים ומסתבר שגם על זה חשבו שם ב-Sony. המערכת יכולה לתמוך גם בשתי בננות ולהשתמש בהן כשני סטיקים, או אפילו כשתי חרבות.

כמובן ששימוש בסטיקים לא תמיד מספיק ולכן הוסיפו לממשק כפתורים וירטואלים של PlayStation שניתן יהיה לשים על הבננה. הכפתורים הוירטואלים יאפשרו לנו ללחוץ על נקודה מסויימת בבננה והמשחק יגיב בהתאם. 

הניחוש שלי אומר שזה סגנון של בקרים שיתאים מאוד למציאות מדומה בגלל הצורך במצלמה. אמנם יש אפשרות לחבר מצלמה ל-PlayStation 5 אבל הצורך בכפתורים וירטואלים נראה ישים יותר במציאות מדומה.

חברת Sony הגישה פטנטים גם לשלטים ייעודיים של VR. בתמונה למטה ניתן לראות כיצד החברה צופה שייראה הבקר החדש ל-PlayStation VR. הכדורים הכחולים הוסרו והוחלפו בפאנל מחליף צבעים קטן. ההדקים נראים הרבה יותר דומים לאלו של PlayStation 5 ולהערכתי גם יכילו את המנגנון שמקשה על סחיטת ההדק. אפשר גם לראות את החיישן לאגודל במרכז הבקר ושלושה כפתורים מעל. החיישנים יכולים כנראה לספק עקיבה לאגודל ולשאר האצבעות כמו ב-Valve Index. בנוסף יש עוד כפתורים על הזרוע עצמה שאולי גם יתמכו ב-Force Feedback. לבסוף ניתן לראות את הרצועה שמצמידה את הבקר ליד ומונעת נפילה של הבקר.

כמובן שפטנטים לא יוצאים תמיד, והעובדה ש-Sony רשמה את כל הפטנטים האלה לא מחייבת שנוכל לשלוט בבננה, אבל היי, תמיד אפשר לקוות.