חברת Sony הכריזה על דור הבא של VR למכשירי PlayStation 5. בבלוג החברה, הודיעה Sony כי היא עובדת על הדור הבא של משקפי מציאות מדומה שיתממשקו אל מכשירי PlayStation 5. 

החברה הציגה פרטים ראשוניים לגבי הדור החדש של משקפי המציאות המדומה. Sony מבטיחים זינוק דרמטי בביצועים ואינטראקטיביות. אנחנו עדיין לא יודעים מה זה אומר, אבל החברה מבטיח שיהיה שדה ראיה רחב יותר, רזולוציה גבוהה יותר, ושהכל יתממשק עם כבל בודד. למרות זאת, החברה מבטיחה כי היכולות הויזואליות לא ייפגעו. 

בנוסף לכך, Sony טוענת כי בקרי PlayStation VR יהיו מיוחדים ושונים. איך? אנחנו עדיין לא יודעים, כל מה שהם אומרים זה שהם שואבים רעיונות מהבקרים החדשים של PlayStation 5.

משקפי המציאות המדומה של PlayStation הוצגו לראשונה לפני למעלה מארבע שנים למכשירי PlayStation 4. הבעיה תמיד היתה בכך שלא היו מספיק משחקים טובים שתמכו במכשירי מציאות מדומה. זה הביא אחוז אימוץ נמוך מאוד. רק כ-5% מכלל בעלי PlayStation החזיקו PlayStation VR. כדי להצליח להתגבר על זה ולהביא לקצב אימוץ גבוה הרבה יותר, Sony תצטרך לספק בעיקר תוכן למציאות מדומה, ולא רק את הטכנולוגיה.

ניתן לראות את זה במודל של Oculus, שבנו חנות גדולה וקנו חברות רבות שמייצרות משחקי VR. אם יש משהו ש-Sony יודעת, זה שהתוכן הוא המלך, ולכן היא תצטרך לדעת לייצר תוכן למציאות מדומה או לדרוש אותו מהשותפות שלה. בינתיים, Oculus עשו עבודת הכנה מעולה, והבסיס למציאות מדומה כיום הרבה יותר רחב, עם קצב אימוץ מאוד גבוה. השאלה היא האם Sony יצליחו להתחרות במחיר של Quest 2, שהוא בעצם קונסולה בפני עצמה, במחיר זול במיוחד של $300, ועם היצע אדיר של תוכן למציאות מדומה. כדי להתחרות בזה, Sony תצטרך להיות אטרקטיבית במחיר ולהציע תוכן מעניין.

כפי שראינו במכשירי VR למחשב, עם כל הכבוד למפרט עשיר, מה שיקבע את קצב האימוץ יהיה מחיר אטרקטיבי ותוכן, מי כמו Sony יודע את זה. המכשיר אינו צפוי לצאת השנה, ואני מאמין שפרטים נוספים יגיעו בהמשך.