מסך ה-Gigabyte G34WQC, בדומה לאחיו בסדרה, מסך פרימיום שנעשו בו פשרות קטנות בכדי להתאימו לעלויות הגיוניות לקטגוריה. מעבר למפרט החזק – מדובר במסך אולטרה רחב לאנשים שצריכים המון שטח מסך.

ה-Gigabyte G34WQC נכלל בסדרת מסכי המיינסטרים החדשה מבית גיגהבייט, שהצטרפה לסדרת המסכים מבית AORUS המכוונת לשוק הפרימיום (כמו ה-FI27Q P יקירנו). רק שבניגוד לאחיו האחרים בסדרה, ה-G34WQC הוא מסך רחב עם יחס של 21:9, בניגוד ליחס הנפוץ במסכים של 16:9.

ב-Gigabyte מציינים שסדרת המסכים החדשה (הכוללת את ה-G27QC וה-G32QC המעניינים) מכוונת להנגיש את הטכנולוגיה המתקדמת של סדרת AORUS למשתמשים רבים יותר ובהם יוצרים תוכן, וכך קיבלנו את ה-G34WQC, שמתהדר בנתונים מרשימים במיוחד, ביחד עם שטח מסך עצום בכל קנה מידה.

Gigabyte G34WQC – על קצה המזלג

ה-Gigabyte G34WQC הוא מסך ברזולציית WQHD (או 3‎440 x 1440, בניגוד ל-2560X1440 שהיא רזולוציית 2K "רגילה"), עם קצב רענון מהיר במיוחד של 144Hz וזמן תגובה מהיר של מילישנייה בודדת (MPRT), כך שאפשר לראות שכמו אחיו לסדרה, גם פה בחרו ב-Gigabyte שלא להתפשר.

המסך בנוי מפאנל VA, או vertical alignment, שמציג צבעים חיים וזמני תגובה מהירים יחסית. פאנל VA הוא מעין פשרה בין מסכי IPS בעלי חדות צבעים גבוהה, זמן תגובה גבוה ומחיר גבוה, לבין מסכי TN בעלי זמן התגובה המהיר, המחיר הנמוך, והצבעים הפחות "אמיתיים". הפאנל ב-G34WQC הוא בהחלט רספונסיבי, ועם צבעים מעולים, ויוצר רושם נהדר לצפייה.

Gigabyte G34WQC
ההבדל בין מסך 16:9 למסך 21:9

המסך כולל טכנולוגיות Flicker Free ו-Low Blue Light. הראשונה היא טכנולוגיה המנצלת שימוש בזרם ישיר בכדי לצמצם משמעותית את רמת הבהובי הרקע במסך, בכדי למנוע את עייפות שרירי העיניים, ולאפשר לגיימרים שימוש ארוך, אינטסיבי ואימרסיבי במסך, מבלי לעייף את העיניים בצורה משמעותית, והשנייה היא טכנולוגיה המפחיתה את כמות האור הכחול שהמסך פולט, בכדי להקל על עייפות המשתמש ולשמור על בריאות העיניים.

כיום רוב המסכים מגיעים עם טכנולוגיית סנכרון מתקדמת המבצעת תיאום בין קצב הרענון אותו מציג המסך, לבין קצב הרענון שה-GPU (כרטיס המסך שלכם) מסוגל להציג, ובכך מונעות קריעות של התמונה המוצגת על המסך בשל אי תאימות בין ה-FPSים. ה-Gigabyte G34WQC מגיע עם טכנולוגיית AMD FreeSync Premium Pro, אך אינו תומך ב-G-Sync, ואף אינו G-Sync Compatible.

Gigabyte G34WQC

עם ה-G34WQC בחרו ב-Gigabyte שלא להתפשר בנושא ה-HDR, והוא מגיע עם תמיכה בתקן HDR400, עם רמת בהירות גבוהה יחסית של 350 cd/m2, וטווח צבעים רחב של 120% sRGB, או 90% מ-DCI-P3.

ה-Gigabyte G34WQC הוא מסך קעור (כלומר – לא שטוח) בעל ערך עקימות של 1500R. כלומר, המרחק המקסימלי המומלץ לעבודה עם מסך זה הוא עד 1500 מ"מ (או – 1.5 מטרים). תוסיפו על כך זוויות צפייה רחבות במיוחד של 178 מעלות לכל הכיוונים (צדדים + למעלה/למטה), ותגיעו למסקנה שמדובר במסך שבעצם ניתן למקם בכל מקום. מה שכן חשוב לציין הוא הרוחב העצום של המסך, שאליו לוקח קצת זמן להתרגל, וגם כמובן – צריך לוודא שיש מקום על השולחן.

המסך עצמו הוא בהחלט עצום, עם משקל של כ-8.4 קילוגרמים, או כ-12 קילוגרמים לקופסה המלאה, הכוללת בנוסף למסך והמעמד היציב שלו, גם כבל חשמל, כבל HDMI, כבל DisplayPort, חוברת הוראות (QSG), וכן את מסמכי האחריות של המסך.

המסך מגיע עם 2 חיבורי HDMI בתקן 2.0, חיבור DisplayPort בתקן 1.4, חיבור 3.5 מ"מ לאוזניות. השימוש בתקינה החדשה של שני החיבורים (הן ה-HDMI והן ה-DP) בהחלט מבורך, וזאת למרות שבחרו ב-Gigabyte שלא לאפשר יציאות USB מהמסך, מה שעשוי להפריע למי מכם שבחר לקצר מרחק כבלים ולחבר אליו ישירות.

Gigabyte G34WQC חיבורים

במסך תוכלו למצוא גם שני רמקולי 2W בסיסיים, אך אישית? לא הייתי ממליץ לכם להסתמך עליהם. הסאונד שהם מפיקים אינו חזק או איכותי במיוחד, ומעבר לשימושים בסיסיים במיוחד – הייתי ממליץ שלא להשתמש בהם.

עיצוב וארגונומיה

בזהה לשאר המסכים בסדרת המסכים החדשה של Gigabyte, אחת הפשרות עליה החליטו בכדי לאפשר תמחור מיינסטרים מבלי לפגוע באיכות המוצר, היא לא לשלב אלמנטי RGB, או אלמנטי עיצוב מיוחדים אחרים, בליין המסכים החדש. ה-Gigabyte G34WQC הוא מסך בעל מראה בוגר ואלגנטי, ללא צבעים צועקים או תאורת RGB בוהקת.

לאלו מכם שה-RGB זורם בעורקם והם חייבים תאורת רקע למסך שלהם – סדרת המסכים של Gigabyte הם כנראה לא הבחירה המומלצת לכם. לאלו מכם שאכפת להם בעיקר מיכולות ומאיכות התצוגה, ולא מעניין אותם כל רעשי הרקע של ה-RGB, אז ה-G34WQC הוא בהחלט מסך שאתם צריכים לבדוק.

מלבד המסך עצמו, הקופסה כוללת את גם המעמד של המסך, אותו מעמד שמגיע עם שאר המסכים בסדרה.הוא קטן, פשוט ואלגנטי, ולא אמור לגרום בעיות לאלו מכם אשר מעוניינים לשים אותו על שולחן קטן יחסית. המעמד מתחבר למסך בחיבור VESA 100X100, אך לצערנו במסגרת הפשרות – המסך מתחבר למעמד ללא חיבור מהיר, אלא עם 4 ברגים. קצת לא נוח בפעם הראשונה, אבל לאחר מכן – חסר משמעות. כמו שאמרנו – מסך פרימיום בתמחור מיינסטרים.

Gigabyte G34WQC ואריזה

החיבור עצמו, כמו כל חיבור VESA רגיל, מאפשר לנו לכוון את המסך בצורה מאוד נוחה ופשוטה, וכן מגדיל את טווח האפשרויות עצמן. כיוון הגובה של המסך הוא בטווח של 10 ס"מ (קצת מעט ביחס למקובל), ציר התנועה האונכי שלו הוא של 25 מעלות (5 מעלות למטה ועד 20 למעלה), וללא אפשרות להטיה אופקית לצדדיו.

המסך מגיע עם כפתור שליטה אחד בודד, הממוקם מאחורי המסך בצידו הימני, ומאפשר לנו שליטה בממשק ה-OSD של Gigabyte. אישית, מיקומו של הכפתור לא היה נוח עבורי, שכן אתה נאלץ לגשש מאחורי המסך מבלי לראות היכן הוא ממוקם. מבחינה עיצובית זה מאפשר ל-Gigabyte עיצוב נקי יותר בחזית המסך, ואכן אחרי שימוש מועט מתרגלים למיקום הכפתור, אך בסה"כ – אני מעדיף לראות את הכפתור, ולא לגשש אחריו כל פעם.

תוספות לגיימרים

ממשק ה-OSD של Gigabyte הוא נוח מאוד, ומכיל פונקציות רבות לשליטה על המסך, החל מרזולוציה, תיקוני צבע, ואפשרויות רבות נוספות הקשורות לנראות התמונה המוצגת במסך.

Gigabyte G34WQC פאנל ניהול

מעבר לכך שהממשק נוח מאוד, הוא מאפשר לנו כגיימרים להקל לעצמנו על החיים, בין אם זה ע"י הוספת כוונת על המסך, מייצב כוונות, הוספת טיימר, הצגת מידע על המערכת שלכם על המסך, וכן שליטה ברמת החושך במסך ע"י ה-Black Equalizer.

Gigabyte G34WQC – גדול, נוח ורב שימושי

כפי שאנחנו רואים, סדרת המסכים החדשה של Gigabyte היא בהחלט משהו מעניין. מצד אחד, מדובר במסכים מרשימים לכל הדעות. פאנלי VA מוצלחים, ביחד עם רזולוציות גבוהות וקצבי רענון מרשימים, מראים שגיגהבייט בחרה שלא להתפשר על הביצועים בשום צורה.

מצד שני, בכדי להתאים מסכי פרימיום לעולם המיינסטרים – יש צורך בפשרות. אבל מה? נראה ש-Gigabyte אכן הצליחה למצוא את אותן פשרות שהן לא deal-breaker עבור רוב הגיימרים. כמובן, יהיו כאלו שעבורם מדובר במשהו שאי אפשר לוותר עליו, אבל כאשר מסתכלים על התמחור האגרסיבי של המסך, ביחד עם המפרט העוצמתי שלו, בקלות ניתן לומר שהחברה ב-Gigabyte הצליחו למצוא sweet spot.

כאמורף, ה-Gigabyte G34WQC לא מתפשר על החומרה שלו. עם רזולוציה מרשימה של WQHD וקצב רענון של 144Hz, ביחד עם פאנל ה-VA שמספק צבעים יפים במיוחד, עם חדות מרשימה ביותר ורמת בהירות גבוהה יחסית למתחרים, ובשילוב תמיכה ב-FreeSync Premium Pro ו-HDR400, המסך הזה בהחלט מרשים.

מעבר לעולם הגיימינג, למסך יש יתרון עצום בעצם היותו מסך רחב (כאמור 21:9), בכך שאלו מכם המשתמשים במסך שלהם שלא רק לגיימינג, אלא גם לעבודה – המסך מאפשר עבודה מאוד נוחה על כמה וכמה חלונות במקביל ללא שום פגיעה בנוחות המשתמש. תוסיפו לכך רזולוציה מרשימה של WQHD ותקבלו מסך שהוא סוס עבודה.

עם מפרט חזק, גודל מסיבי ותמחור אגרסיבי של כ-2,095 ש"ח בחנויות בארץ, ה-Gigabyte G34WQC הוא מסך ששווה לכם לשקול, בין אם אתם גיימרים ובין אם יוצרי תוכן או אפילו אני משרד שזקוקים ליותר ממסך אחד.

המסך Gigabyte G34WQC סופק ע"י נציגות Gigabyte בישראל