Disgaea 6: Defiance of Destiny הוא משחק תפקידים יפני טקטי שמלא בהומור יפני ושלל מערכת שנועדו ומצליחות לתגמל אתכם. אפילו הגריינד שלו לא מפחיד כמו שהוא עשוי להראות.


אם אתם אוהבים משחקי תפקידים טקטיים כמו Final Fantasy Tactics, המשחק Disgaea 6: Defiance of Destiny הוא בדיוק בשבילכם. הוא מלא בהומור מגוחך, עלילה קלילה וכיפית, ומערכת התקדמות עמוקה ומלאה באפשרויות.

סיפור למות מצחוק

ב-Disgaea 6: Defiance of Destiny אתם לא צריכים לנצח את האל הבלתי מנוצח של ההרס, אתם כבר ניצחתם אותו. אבל אתם כן צריכים לשחק את החלקים שבהם גיבור המשחק זד (Zed) מספר איך הוא ניצח את האל הבלתי מנוצח של ההרס.

גיבור הסיפור שלנו, זד, הוא זומבי מיוחד שקם לתחיה בכל פעם שהורגים אותו, והוא מוכן להמשיך ולמות ולהתחזק ולמות שוב כדי לנצח את האל הבלתי מנוצח של ההרס. בכל פרק בסיפור, נשחק בגלגול הבא של זד שבו הוא קם לתחייה בעולם חדש, פוגש דמויות חדשות ונלחם מול אל ההרס פעם נוספת.

כל הסיפור, והמשחק בכללי, מלא בבדיחות ורגעים מצחיקים שמזכירים לכם שהמשחק לא הולך לקחת את עצמו ברצינות. בין אם אלה עקיצות ציניות של סרברוס, הכלב שמלווה את זד לאורך ההרפתקה, או היציאות המטופשות של מגוון הדמויות הצבעוניות והמוגזמות שתפגשו בדרך, המשחק ממשיך לנסות להצחיק בכמעט כל משפט שני, ואם אתם בראש להומור שלו, הוא גם יצליח לקרוע אתכם מצחוק.

ההומור של המשחק אוהב לשלב הומור יפני שהוא בחלקו מיני וחלקו סתם קליל ומטופש, אבל גם משחקי מילים מתוחכמים, דמויות שטותיות וכיפיות, ואפילו בדיחת קורונה אחת לפחות. אפילו השמות הרנדומליים של הדמויות שאתם יוצרים קורעים מצחוק. המשחק כמובן לא מפחד לשבור את הקיר הרביעי, שזה תמיד נהדר.

Disgaea 6: Defiance of Destiny story

גם מחוץ לשלבי הסיפור המשחק לא מפסיק לשמח ולהצחיק. בין אם זה במסגרת skits, שבהם אתם תצפו בדיאלוג מצחיק בין הדמויות שיעניק לכם עוד רקע ואינטרקציות בין הדמויות בלי להוסיף משהו נוסף, ובין אם זה בסאבטקסט של יכולות ונשקים, Disgaea 6: Defiance of Destiny יודע להצחיק ולהעלות חיוך על הפנים.

לצד הסיפור, Disgaea 6: Defiance of Destiny מציג ים של תוכן לחקור. מעבר לאינסוף שלבים שתוכלו לשחק בהם, המשחק מציע מספר סיפורי DLC קצרים שיפגישו אתכם עם דמויות מההיסטוריה של הסדרה כמו לאהארל (Laharl) ואדל (Adell, הבחור השרירי, לא הזמרת). כל סיפור קצר כזה יאפשר לכם להלחם מול הדמות, ולבסוף יאפשר לכם לגייס אותה. המשחק מציע 4 משימות חינמיות שכאלה, אבל בנוסף יש המון משימות DLC נוספות בסגנון שתוכלו לקנות, אם אהבתם את אלה.

טקטיקה בכל הכוח

כל שלבי הסיפור מתחילים בסצינות מדובבות עם פורטרייטים של הדמויות שמדברות, לרקעים משתנים, אבל ברגע שמתחיל הקרב, אז מתחיל הכיף האמיתי. הקרבות ב-Disgaea 6: Defiance of Destiny הם טקטיים בתורות, ממש כמו Final Fantasy Tactics אם שיחקתם, אבל אם לא, אז אולי אפשר לדמות אותם במקצת ל-Fire Emblem, או אולי יותר ל-Pokemon Conquest.

Disgaea 6: Defiance of Destiny gameplay

בכל תור אתם יכולים להזיז את הדמויות שלכם, ולתקוף או להפעיל יכולות, ויש לכם את החופש מתי ובאיזה סדר לגרום לכל אלה לקרות. המשחק מציע מערכת של קומבואים ושלל ניואנסים נוספים כדי לתת עומק, אבל המרכזיים ביניהם הם הרמה וזריקה של דמויות, ויכולות מיוחדות.

בעזרת הרמה וזריקה של דמויות אתם יכולים להפעיל טקטיקות משוכללות באמת, כדי לנוע במהירות במפה, ולהפתיע את האויבים שלכם בכך שתזרקו דמות חזקה לאמצע שדה הקרב למשל. האפשרויות אינסופיות והביצוע מספק בכל פעם מחדש.

היכולות המיוחדות הן סינמטיות ומרשימות, והמשחק מעודד אתכם להשתמש בהן בכך שהן עולות רמות ומתחזקות ככל שאתם משתמשים בהן. לכל אחת יש שימושים שונים וזה כמובן מאפשר לכם לשחק ביצירותיות ולהפעיל הרבה מחשבה.

כל החלקים הללו מתחברים יחד כדי ליצור מערכת קרב מהטובות ששיחקתי בז'אנר, עם המון מקום למחשבה וטקטיקה. כל קרב חדש הוא מעניין, גם אם אתם עושים הרבה מאוד קרבות כאלה.

אתם אפילו יכולים להפעיל קרבות אוטומטיים ולתכנת את ה-AI של הדמויות שלכם, כדי שהן ישחקו במקומכם בשביל שתוכלו לעשות גריינד בקלות. לא השתמשתי בפונקציה הזו הרבה בשלב הזה, אבל זה בהחלט מציע עוד עומק ועוד מערכת כיפית שאפשר להשתעשע איתה במשחק.

Disgaea 6: Defiance of Destiny gameplay

זו לא המטרה, אלא הדרך אליה

מה שמייחד את סדרת Disgaea ואולי מה שחשוב להבין במשחק הזה, אלה קדושת הגריינד והמספרים הגדולים, ו-Disgaea 6: Defiance of Destiny עושה את זה בצורה נפלאה. במשחק משובצות מלא מערכות שונות שנועדו לתגמל אתכם על כל דבר קטן וגדול במשחק שאתם עושים, ולגרום לכל קרב ומהלך שאתם מבצעים להרגיש בעל משמעות, בין אם אתם משלימים משימה חדשה או משחקים משימה מחדש.

בין המערכות הללו קיימת מערכת אצ'יבמנטים כללית למשחק, מערכת אצ'יבמנטים לכל דמות, רמות לכל סקיל שלכם, רמות פרסים לקרב, רמות לנשקים, מערכת צ'יטים מתפתחת, וזה אפילו לא חצי מהמערכות שהמשחק מציע. כל המערכות דואגות שכל מהלך שלכם ירגיש משמעותי, וגם אם אתם משחקים במשחק בשביל הגריינד, הוא לא יהיה משעמם, אלא פשוט חלק אינטגרלי מאיך שאתם אמורים לחוות את מערכות המשחק.

מול כל המערכות הללו, קיים הנושא של מספרים גדולים, ובפרט, מטבעות. המשחק עמוס במטבעות מסוגים שונים, ואני לא אכנס כאן לדוגמאות. השימוש במטבעות הללו הוא חלק בלתי נפרד מהמשחק, ואתם צריכים להיות רגילים להשתמש בחפצים ושאר המטבעות ולא לחסוך אותם ליום גשום.

כשחקן שרגיל לשמור את הדברים הללו לנקודה שבה אני באמת אצטרך אותם, היה לי קשה להפרד מהם לראשונה ולהתחיל לחזק דמויות ולאבזר אותן בשלל יכולות וסטטים. אבל כשבסופו של דבר עשיתי את זה, הרגשתי חופשי להנות משלל המערכות של המשחק, כפי שהמשורר התכוון.

לבסוף, המשחק מאפשר לכם ליצור דמויות בשלל מקצועות שונים, ולאמן אותן איך שתרצו. בעוד שהדמויות המרכזיות שתפגשו לאורך העלילה וב-DLC יהיו אלה שתשקיעו בהן הכי הרבה, זה כיף ליצור דמויות, לתת להן שם מוזר, ולהתאים אותן כדי להרגיש את מלוא העומק של המערכות של המשחק.

כמובן שלחוויה הזו יש גם צדדים פחות מוצלחים – התפריטים הרבים של Disgaea 6: Defiance of Destiny יכולים להיות מבלבלים ואפילו לא נוחים. בנוסף, קל ללכת לאיבוד בין כל המערכות השונות, או להרגיש שאתם לא מנצלים אותן עד הסוף, אבל זה בסדר כי המשחק מציע לכם שלל דרכים להרגיש שאתם כל הזמן מתקדמים ובונים עוד ועוד כוח.

כבר לא דו מימדיים

השינוי הכי משמעותי ש-Disgaea 6: Defiance of Destiny מציע מעבר למשחקים הקודמים הוא לא חלק מהמשחקיות אלא מהגרפיקה, כי זה הכותר הראשון שמציע גרפיקת תלת מימד ולא דו מימדית מבוססת sprites. האנימציה חלקה ויפה, ומככבת במיוחד בכל מה שקשור ליכולות המיוחדות של הדמויות והמקצועות השונים במשחק. כל יכולת מיוחדת כזו היא סינמטית, ראוותנית, ומרשימה.

המשחק אמנם לא מרשים מאוד כשזה מגיע לטקסטורות או מודלים מפורטים, אבל זו מעולם לא היתה הכוונה שלו. במקום זה, הכל צ'יבי (chibi), חמוד, וצבעוני.

בגזרת האודיו, המשחק דורש קצת כוונון כשאתם מפעילים אותו, ובכללי לא מאוד מרשים. הדיבוב של רוב הדמויות חלש מדי, גם כשאתם מגבירים אותם בהרבה ביחס למוזיקה, וחלקן, במיוחד אלה של דמויות המשנה, נשמעות כמעט ממלמלות, לפחות ביפנית. המוזיקה של המשחק מתאימה לסגנון הקומי שלו, ודואגת להדגיש את האווירה ה-cartoonית שלו.

Disgaea 6: Defiance of Destiny story

Disgaea 6: Defiance of Destiny הוא משחק תפקידים טקטי מהעמוקים והמהנים ששחקתי. הוא מאפשר לכם להתקדם בקצב שלכם, ובעוד שהוא מתגאה בגריינד שלו, הוא לא יכריח אתכם לשחק בו בצורה שאתם לא מעוניינים בה.

כל המערכות שלו בנויות כדי לתגמל אתכם על השימוש בהן, וברגע שאתם לומדים להשתמש בהן כמו שצריך, הוא יכול להפוך את חוויית בניין הכוח שלכם למהנה במיוחד. כמובן, בתנאי ואתם לא מתבאסים על הניווט בין התפריטים וההתעסקות הרבה במספרים.

והכי חשוב – Disgaea 6: Defiance of Destiny קורע מצחוק, במיוחד אם אתם אוהבים הומור יפני. אז אם זה משהו שאתם אוהבים, הגיע הזמן שגם אתם תצאו למסע, תעלו לרמה 99,999,999 ותשמידו את אל ההרס הבלתי מנוצח.

מפתחת: Nippon Ichi Software

מפיצה: NIS America

תאריך יציאה: 29 ליוני, 2021

ז'אנר: תפקידים, טקטיקה

זמין על: Switch

בוקר על: Switch

עותק הביקורת של Disgaea 6: Defiance of Destiny סופק על ידי המפיצה.