עד כה הבאנו לכם הכרזות של רייזר על נייד הגיימינג החדש שלהם, הלא הוא ה-Razer Blade 14, וכמובן המטען העצמתי שניתן לרכוש כדי לטייל עם כמעט כל לפטופ של רייזר, ה-Razer USB-C GaN Charger. הפעם אני רוצה להתמקד במסך עליו הם הכריזו ב-E3, ה-Razer Raptor 27.

המסך החדש שהוכרז מחליף את אחיו המבוגר ממנו בשנתיים, ומגיע עם נתונים מרשימים במיוחד, ועיצוב טיפוסי של רייזר. כראוי למסך המיועד לגיימרים בני דורנו, ה-Razer Raptor 27 מגיע עם מסך IPS בגודל 27 אינץ', ברזולוצית 2560×1440 פיקסלים (QHD), קצב רענון של 165Hz וזמן תגובה של 1ms.

אבל המפרט לא נגמר בנתונים הבסיסיים הנ"ל. ה-Razer Raptor 27 מגיע עם תמיכה ב-G-Sync של NVIDIA וב-FreeSync של AMD. המסך מגיע עם בהירות שיא של 420 ניטים, יחס ניגודיות של 1000:1, תקן HDR400 וכבונוס ליוצרי תוכן – מגיע מכוייל מהמפעל כך שתחום הצבעים (color gamut) שלו יכיל 95% מתקן DCI-P3.

מבחינת עיצוב, המגע של רייזר ניכר לעין. השוליים הדקים (2.3 מ"מ), הניגודיות בין הכבלים הירוקים לצבע השחור של גוף המסך וכמובן תאורת ה-Chroma RGB בתחתית המעמד – כולם זועקים Razer. אישית, אני מאוד אוהב את שילוב הצבעים של שחור וירוק בהיר ואני שמח על כך שהם שמרו על אותו קו.

Razer Raptor 27 Front and Back View
ה-Razer Raptor 27 במבט קדמי ואחורי. התמונה באדיבות Razer.

בנוסף, ניכר שרייזר מכוונים שהמסך הזה יהיה המרכז של תחנת העגינה שלכם, בין אם יש לכם מכשירי רייזר אחרים ובין אם לאו. ה-Razer Raptor 27 מגיע עם שני חיבורי USB-A 3.2, חיבור USB-C עם תמיכה ב-Display Port 1.4, חיבור Display Port 1.4 וחיבור HDMI 2.0b.

באריזה תמצאו גם כבל HDMI, כבל Display Port, כבל USB-C וכבל מאריך של USB-A. כמובן שאלו אינם כבלים רגילים, אלא כאלה המגיעים בעיצוב ייחודי גם מבחינת הצבע (ירוק) וגם הודות להתאמה שלהם למערכת ניהול הכבלים הייעודית בחלק האחורי של המסך, כפי שכבר ראינו בדגם הישן יותר של המסך.

דרך אגב, אם אתם אוהבים להשתמש במעמד מסך משלכם, או שפשוט בא לכם לתלות את המסך, בוודאי תשמחו לדעת שהמסך מדיע עם תמיכה מובנית ב-VESA, אולם את מתאם ה-VESA תצטרכו לקנות במיוחד, משום שהוא אינו מגיע בקופסה.

Razer Raptor 27 Cable Management for Docking Station
גולת הכותרת של תחנת העגינה שלכם. התמונה באדיבות Razer.

לקראת סיום, בונוס אחרון: ה-Razer Raptor 27 יהיה מסך הגיימינג הראשון שיוצא לשוק עם תו תקן THX. התו הזה ניתן רק למסכים שעומדים בסטנדרטים גבוהים במיוחד של צבעים, גוונים ואיכות תמונה. בעוד שזה נשמע מרשים במיוחד, גילוי נאות מחייב להזכיר כי רייזר רכשו את חברת THX אי שם ב-2016, ולנו רק נותר לסמוך עליהם שישמרו על "fair play" בכל הנוגע לניגוד האינטרסים האפשרי במצב כזה.

ולסיכום – אם יש לכם $800 שעושים לכם חור בכיס ואתם מחפשים מסך גיימינג מעולה שאפשר לעשות עליו עריכת תוכן ועל הדרך ליהנות מסטרימינג של תכני וידאו איכותיים, נראה שה-Razer Raptor 27 יכול להיות אופציה לא רעה בכלל עבורכם.