ב-Edge of Eternity תהנו מעולם ציורי ופנטסטי, קרבות שידרשו מכם לחשוב ולתכנן מהלכים, ומוסיקה מעולה. אולי לא תהנו מהבאגים, אך אל חשש, המפתחים כבר על זה.


אי שם בשנת 2015, צץ ב-Kickstarter פרויקט בשם Edge of Eternity, משחק תפקידים בעולם פתוח עם מערכת קרבות טקטית ומעניינת. הפרויקט מומן בהצלחה וכעת, מעל 6 שנים אחרי, המשחק זמין לכל מי שמעוניין לצלול לעולם יפהפה ומלא בתוכן.

ואז, הגיעה הקורוזיה

העולם של Edge of Eternity נמצא בסכנה גדולה מאוד. הארקליטים (Archelites), חוצנים מתקדמים טכנולוגית, הכריזו מלחמה על בני האדם, וכדי להטות את הכף לטובתם הם שחררו נשק ביולוגי שנקרא קורוזיה. הקורוזיה מתפשטת בין היצורים החיים על פני האדמה יותר מהר מאשר היא מתפשטת בטלפון רטוב, וכל מי ומה שנדבק עשוי להרוג אפילו את האנשים הקרובים אליו ביותר.

גיבורי הסיפור, דריון (Daryon) וסלין (Selene), הם שני אחים, האחד חייל לשעבר (יותר נכון, עריק) בצבא האנושי והשנייה כהנת של הסנקטוריום (Sanctorium). הסיבה לכך שדריון ערק מהצבא היא מכתב שהוא קיבל מסלין, בו היא כתבה לו שאמם קיבלה את נגע הקורוזיה. השניים יוצאים למסע מסוכן לחפש תרופה למחלה הנוראית, ומוכנים לסכן הכל למען המטרה.

אני לא נכנס עכשיו לפרטים, אך יש לא מעט מסתורין בעלילה, והרבה מזימות אפלות שמתרחשות בעולם. כן אספר לכם שדריון וסלין ימצאו בדרכם חברים ואויבים, אנשי אמת ובוגדים. הדמויות מענייניות ומספרות סיפורים משלהן המוסיפים על סיפורם של הגיבורים. הדיאלוגים לא תמיד מרתקים במיוחד והרבה פעמים גם צפויים ומזכירים סיטואציות שכבר נתקלתי בהם במשחקים דומים, אולם לעיתים קרובות הם העלו חיוך על פני בגלל בדיחה טובה או אירוע מפתיע.

עולם מקסים אך למיטיבי לכת

ל-Edge of Eternity יש עולם גדול ויפהפה, שמאוד מזכיר את עיצוב העולם של Xenoblade Chronicles ולמען האמת, זה היה הדבר הראשון שמשך אותי במשחק. תטיילו במקומות כגון מדשאות רחבות, חופים יפהפיים והרים מושלגים, לצד מקומות אפלים יותר כגון חורבות ומערות חשוכות ומלאות מסתורין.

כחלק מהמשחק, תוכלו לרתום לעזרתכם חתול רכיבה הנקרא נקארו (Nekaroo), שבעזרתו תוכלו לגמוע מרחקים גדולים יותר במעט פחות זמן, וגם למצוא הפתעות מעניינות באדמה בזכות חוש הריח המפותח שלו. ככלל, ההליכה בעולם מעט מייגעת; נקודות המסע המהיר מרוחקות אחת מהשנייה ועל מנת להגיע לאזורים הנמצאים ביניהן תבלו זמן רב בהליכה או ריצה, שהיא יותר הליכה מהירה.

כפי שהבנתם, תבלו לא מעט זמן בשיטוט בעולם, וכאשר תעשו זאת תוכלו לקחת חלק במגוון פעילויות. כמובן, כמו במשחקים רבים, תאספו בדרככם חפצים ומשאבים הפזורים בעולם. בעזרת המשאבים תוכלו ליצור נשקים, שריונות ועוד מגוון של חפצים אחרים בעזרת מערכת היצירה של המשחק. לא מדובר במערכת נוחה במיוחד, ולדעתי בצורה שבה היא בנויה כרגע, זה לרוב לא משתלם לעצור את המשחק כדי להתחיל וליצור דברים אם זה רק בשביל יתרון מינורי במשחק.

כמו כן, תוכלו לעזור לדמויות בעולם ולעשות משימות צד, בין אם קיבלתם אותן מ-NPC או מלוח המשימות. משימות כגון ציד של מפלצות לא מעניינות במיוחד, אך ישנן משימות שמאחוריהן עומד סיפור מסתורי, מעניין או מצחיק. אם אתם רוצים להתעלם ממשימות הצד ולרוץ על הסיפור הראשי, זו לא בעיה וככל הנראה שלא תחוו קושי גדול מדי מבחינת עליית הרמות.

אולם כל אלה, יחד עם הסיפור, הם רק המעטפת של המשחק, אשר בליבו נמצאים כמובן, הקרבות.

טקטיקה ברמה גבוהה

במערכת הקרבות של Edge of Eternity כל דמות, שחקן או אויב, יפעלו בתורן ויחליטו אם לזוז, לתקוף, לוותר על התור או לברוח. לכל דמות ולכל מתקפה יש זמני הפעלה שונים, לדוגמה, הרבה מהמתקפות של דריון מידיות ואילו רוב המתקפות של סלין דורשות זמן נוסף להפעלה.

המתקפות או היכולות שלכם בקרב מתבססות על קריסטלים אותם תשבצו בנשקים שלכם. הקריסטלים תמיד מכילים שדרוגים לסטאטים של הדמויות (כגון עוצמה, חיים וכדומה) ולעיתים קרובות גם יכילו קסמים, מתקפות ויכולות. לכל נשק יש מערך שונה של קריסטלים, הנפתח בהדרגה ככל שתעלו ברמת הנשק. זה אומר שאם תרצו לשדרג נשק לאחד עם נתונים טובים יותר, יהיה חכם לבדוק קודם האם הקריסטלים המועדפים עליכם יכולים להתאים לו.

מעבר לכך, יש הרבה טקטיקה בקרבות. ראשית, לאויבים (וגם לכם) יש חולשות ועמידות לאלמנטים שונים, אותם תצטרכו לגלות כדי להפוך את הקרב למהיר יותר. כמו כן, למיקום שלכם על זירת הקרב יש השפעה גדולה; הזירה מחולקת למשושים הנקראים נקסוסים (Nexus), וכדי לתקוף תצטרכו להיות בטווח המתאים מהאויבים שלכם. במידה ואתם עומדים מאחורי אויב ותוקפים אותו מאחור, תנחיתו עליו מכה קריטית.

בנוסף, תזמון נכון של יכולות גם הוא יכול להטות את הכף לטובתכם, ועליכם לשים לב לצירי הזמן שמסמנים מתי יהיה התור הבא של כל דמות כדי להוציא את המקסימום מההתקפות. בנוסף, בשלב יותר מתקדם של המשחק תיפתח לכם מתקפה מיוחדת שמסבה נזק אדיר לאויבים, אך תצטרכו להמתין בסבלנות עד שהיא תיטען.

כמובן, לא כל היכולות הינן התקפות. לדוגמה, דריון יכול לגרום לכך שאויביו ימתינו לתורם במשך זמן ארוך יותר או להתחמק ממתקפה הבאה כנגדו, בעוד סלין יכולה גם לרפא את עצמה או את חבריה. הכל מתחבר לכדי בניית ראיה אסטרטגית של הקרבות ומציאת דרך ההתמודדות הטובה ביותר מול האויבים.

ברור שלא כל קרב מצריך טקטיקה ברמה גבוהה, אולם יש לא מעט שידרשו זאת, בייחוד בקרבות בוס. לעיתים נאלצתי להתחיל קרב מהתחלה מספר פעמים עד שמצאתי את האסטרטגיה הנכונה כדי להתמודד עם האיום, די מרענן ביחס למשחקים בז'אנר.

בנוסף, המשחק נותן אתגר נוסף בדמות מילוי דרישות בונוס בקרב (למשל, להרוג שני אויבים במתקפה אחת) ומעניק לכם פרסים אם מילאתם את הדרישות. אולם, נראה שמחולל הדרישות הינו רנדומלי ולעיתים אין כלל את האפשרות לעמוד במשימה.

משחק שלם אך לא מושלם

מעבר לעולם היפהפה של Edge of Eternity, יש נקודת חפיפה נוספת בינו לבין Xenoblade Chronicles. יאסונורי מיטסודה (Yasunori Mitsuda), מלחין המשחק, היה גם אחד מהמלחינים של Xenoblade, והוא הביע עניין במשחק עוד בשלבים המוקדמים, ושיתוף הפעולה איתו הותנה בהגעה לתמיכה של מעל 130K$, תמיכה אשר אכן הגיעה. כתוצאה, קיבלנו פסקול נהדר ואפי שכיף להאזין לו תוך כדי משחק.

הדיבוב של המשחק עשוי טוב ומעביר בצורה מעולה את הלך הרוח של הדמויות. לצערי, למרות שעיצוב הדמויות נראה יפני לגמרי, הדיבוב קיים רק בשפה האנגלית, אבל היי, לפחות לדריון אין מבטא בריטי כבד.

כאשר התחלתי לשחק בגרסת הגישה המוקדמת, Edge of Eternity נראה מאוד לא מלוטש, אך לאחר העדכון שהוא קיבל ביציאה הסתכלתי על משחק אחר לחלוטין; מידול התנועה של הדמויות השתפר בצורה משמעותית, אפקטי תאורה קיבלו העצמה והגרפיקה קיבלה קפיצה ברמה. במאמר מוסגר, יש גם הבדל מהותי לטובה בין איך שהמשחק הוצג לראשונה בקמפיין הקיקסטארטר לאיך שהוא נראה כיום.

אולם, למרות שהמשחק יצא במלואו, הוא עדיין לא מושלם. יש באגים שוברי משחק כגון קריסה לאחר הפסד בקרב, וגם באגים פחות בעייתיים, אך כאלו שלא הייתי רוצה שיהיו במשחק. לצד התקלות וחוסר השלמות של המשחק, יש את היתרון החשוב הבא: צוות המפתחים קשוב מאוד לקהילה, ופתוח להערות על באגים ואף מקבל לא מעט הצעות לשיפור (למשל, הפחתת הגריינדינג) ומיישם אותן. כל עדכון שיוצא למשחק מונה המון סעיפים שטופלו, והמפתחים אף מעודדים את הקהילה לפנות אליהם בכל דבר ועניין.

בנוסף, לאחרונה המפתחים פרסמו מפת דרך להמשך, בה הם מבטיחים לנו שבמקביל לתיקון הבאגים והוצאת המשחק לקונסולות נקבל תוכן רב נוסף במהלך השנתיים הקרובות, לפחות. דמויות חדשות, מפלצות חדשות ומערכות נוספות לחקור זה רק טיפה בים ממה שמחכה לנו בעתיד הקרוב מאוד.

Edge of Eternity הצליח להרשים אותי מאוד, ביחוד לאור זה ש-Midgar Studio, יוצרי המשחק, הם סטודיו קטן המונה 14 מפתחים, נכון להיום. נהניתי מהאווירה של המשחק לא פחות מהאתגר בקרבות, ואני מצפה לראות את כל מה שיש להם להציע. כרגע המשחק זמין רק למחשב האישי, אך עד סוף השנה הוא אמור לצאת גם ל-PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S ול-Xbox One, והוא יהיה גם חלק מה-Game Pass.

מפתחת: Midgar Studio

מפיצה: Dear Villagers

תאריך יציאה: 8 ליוני, 2021

ז'אנר: תפקידים

זמין על: PC

בוקר על: PC

עותק הביקורת של Edge of Eternity סופק על ידי המפיצה