Foretales הוא משחק הרפתקאות המשלב אלמנטים של בניית חפיסה (דק בילדינג), שמוביל אתכם בסיפור סבוך שלוקח יותר מפעם אחד כדי להתיר. עם עיצוב יפהפה, חידות מעולות ויצירתיות ודמויות כיפיות, המשחק הזה שווה שתשמעו את הסיפור שלו.


לירה ונשירה

הכירו את וולפיין (Volepain), דג רקק בעולם הגנבים שהוא גם ציפור מסוג מנעלן, ולא שום סוג אחר. יחד עם שותפו לפשע, הנמר לאו (Leo) הם יוצאים למשימה שתקבע את גורלם, ואת גורל העולם. המשימה פשוטה, לגנוב לירה, כלי נגינה עתיק מעטלפה זקנה ומרושעת. ברגע בו וולפיין נוגע בלירה, הוא מקבל חזיונות נוראיים של מה שעתיד לבוא, יחד עם אפשרויות אותן ניתן לקחת כדי לנסות ולמנוע את הקטסטרופות שמתפשטות כמו אש בשדה קוצים.

מכאן ואילך, כל הבחירות הן שלכם; אתם יכולים לבחור באילו משימות להתחיל ולעיתים גם באיזה סדר, כאשר כל משימה תוכל לנתב את המאורעות בכיוון שונה. במהלך המשימות תרכשו לעצמכם חברים או אויבים, ותוכלו לבחור האם לעשות משימות נוספות כדי לקבל דברים שווים כמו יכולות לארסנל או מידע יקר ערך שיעזור לכם בהמשך.

הדמויות ב-Foretales ייחודיות והאינטרקציות ביניהן משעשעות למדי. לכל דמות יש ראיית עולם משלה, ודרך מעניינת וכיפית להביע אותה. בעצם, האינטרקציה בין הדמויות היא כמעט הדבר היחיד שלא מתוקשר לנו במשחק באמצעות קלפים, אלא באמצעות בועות דיבור.

קלף לכל בעל כנף

לעומת זאת, הסיפור ובגדול, כל שאר המשחק, מגולם בפנינו על ידי קלפים, החל ממפת העולם שם פרושות המשימות שניתן לבצע, דרך יכולות הדמויות השונות ועד הקרבות. יכולות שונות של הדמויות יכולות להשפיע על דברים רבים ומגוונים במהלך המשימה, ולרוב היצירתיות שלכם תיבחן ותידרשו לפתור חידות באמצעות שילוב נכון של ובכן, קלפים.

בגלל האינטרקציות השונות שיכולות להתרחש עם הקלפים השונים, תצטרכו לבדוק קומבינציות שונות לפני שתחליטו על מהלך. אין ספק בכלל שאם היה צריך לשחק את זה במציאות מציאת ההצלבה הנכונה הייתה מייגעת, אך פה זה רק עניין של בדיקה פשוטה באמצעות גרירת קלף וריחוף שלו מעל קלף אחר. זו כנראה הסיבה בגינה המפתחים ממליצים לשחק עם עכבר, בכל צורה אחרת זה באמת יהיה מתיש (שחקני סוויץ', הוזהרתם).

אציין גם ש-Foretales מכוון לכך שתרוצו על המשחק יותר מפעם אחת. כאשר תגיעו לסוף של ריצה מסוימת, ייתכן מאוד שתאלצו לחזור אחורה, להתחלה, כדי להציל את העולם מהרס חסר תקנה. מצד שני, בכל פעם בו תידרשו לחזור לאחור תהיו מצוידים ביותר ידע על מה שעליכם לעשות בריצה הבאה. מוכנים למשימה? בואו נמשיך.

ניהול משאבים נכון מונע אסון

ברוב המשימות תוכלו לבחור מי יחבור לוולפיין ויתרום לו מיכולותיו. בתוך המשימה יהיו איזורים שונים המורכבים משלושה עד שישה קלפים כל אחד, וביניהם תוכלו לעבור כאשר מיציתם את האזור. לפעמים שווה להמשיך לחקור כדי לקבל עוד משהו אקסטרה, או אפילו לעצור לרגע ולנוח כדי לחדש את מלאי קלפי היכולת.

על מנת להתקדם ולהשיג יתרון, תצטרכו לנהל את המשאבים שלכם בצורה טובה, ולפעמים אף להמנע ממצבים מסויימים שעשויים להסתיים רע עבורכם, במצבכם הנוכחי. המשאבים הבסיסיים אותם תוכלו לצבור הם תהילה על מעשים טובים, אימה על מעשים קצת פחות טובים, כסף ואוכל. אליהם יצטרפו משאבים בצורת נשקים או חפצים שונים, ובני ברית למיניהם.

ניהול המשאבים הוא חלק קריטי, מרכזי ודי כיפי של המשחק. מאוד נהניתי מהגמישות והגיוון של המערכת הזו, ומהשימושים השונים שכל משאב יכול לתת בסיטואציות שונות. רק לפני שאתם צוברים ללא הכרה, קחו עצה קטנה ממני – כמעט שום דבר מזה לא ילך אתכם לקבר, או למשימה הבאה, אז אל תתביישו לעשות הוצאות כשצריך.

אז מה המחיר שלך?

אם הבנתם את איזון המשאבים, הקרבות ב-Foretales יהיו קלי-קלות עבורכם. קודם כל, חשוב לזכור שכמעט לכל אחד יש מחיר, ולרוב אפילו תוכלו לשלם אותו די בקלות כדי להמנע מעימותים. אהבתי שהאפשרויות משתנות בין סוגי האויבים; למשל שומרי ממלכה ניתן לשחד באמצעות כסף אך גם באמצעות תהילה, ולעומת זאת תהילה לא מעניינת שודדים, אבל אימה… ועוד איך.

אם לא הצלחתם לשחד או לשכנע את דרככם מחוץ לקרב או לחלופין, לא ניסיתם אפילו, תצטרכו להתמודד מול היריבים שלכם ולשרוד כדי לספר על זה. מערכת הקרב מבוססת תורות, והיא מאפשרת לכם להפעיל יכולות או להשתמש בקלפי עזר כדי לנצח. גם כאן יש הרבה גמישות שמאפשרת לכם לבצע תמרונים שונים נגד היריבים, ושומרת על משחק מעניין.

מערכת הקרב פשוטה להבנה ובשונה מהרבה משחקים אחרים, פשוטה גם ליישום בפועל. אין הרבה אירועי שרשרת שמאפיינים משחקי קלפים רבים, ולא תמצאו כאן תחכום מיותר ומייגע. הכל פשוט וקל, והאתגר האמיתי הוא בעצם בבחירת הקרבות שלכם.

בסופו של דבר אני מצאתי שאני מעדיף את הדרך שלא אוספת אחריה גופות אלא אם אין ברירה, ולרוב זה גם מקדם את המשחק באופן מהיר יותר. במהלך המשחק ישנה רמיזה שאם הולכים בדרך העקובה מדם, אולי זה יבוא לנשוך אותנו בזנב, וזה מגניב ממש שאפילו כאן הבחירה שלנו משפיעה.

מותר לשפוט ספר (גם) לפי הכריכה

העיצוב האומנותי של Foretales מרשים מאוד, ואני לא מדבר רק על הקלפים שמייצגים כמעט כל דבר. אם תסתכלו היטב על לוח המשחק, תוכלו לראות שבאזור מיוער יש טחב וצמחיה בעוד שבצינוק הלוח אפל ומטפטפים עליו מים. רמת החשיבה שהוכנסה לעיצוב ניכרת בגדול, ירידה לפרטים בצורה נהדרת.

Foretales

כמובן, כל האנימציה שמלווה את המשחק גם מצויינת, אם זה אפקטים של זריקת בקבוק תבערה, כולל הפיצוץ, או אם זה חץ שפוגע במטרה שלו. גם הסצנות הסיפוריות שמתגנבות פה ושם עשויות באופן יפהפה, בסגנון צבעי מים עדינים ביחס לשאר המשחק.

פס הקול של המשחק הולם את העיצוב הגרפי, ומשתלב בצורה פנטסטית בכל אזור בו תהיו. למשל, אם אתם בעיר תוכלו לשמוע מנגינות עדינות שהייתם עשויים לשמוע אצל פייטני רחוב ואילו במסתור של אנשי כת תאזינו למנגינה אפלה יחד עם קולות של מזמורים לתהילתה של ישות נוראה.

בנוסף, את המשחק מלווה קריין, שהרבה מהפעמים פשוט חוזר על עצמו (כן, כן, הבנו שהשודדים האלה לא באו להחליף רשמים על טכניקות פריצה). לעומת זאת, הוא כריזמטי וכיפי, אז החזרתיות לא באמת מפריעה ליהנות מהמשחק. בסך הכל, כל עבודת הסאונד של המשחק היא חוויה לאוזניים.

Foretales

אם אתם חובבי משחקי קווסטים, משחקי קופסה ומה שביניהם, Fortales הוא משחק מעולה עבורכם. הוא לוקח משחקיות שקשה לבצע על שולחן אמיתי ומניח אותו בחינניות על השולחן הדיגיטלי שלכם, ומה שנותר לכם לעשות זה להתרווח ולהתחיל לשחק, כי הכל כתוב בקלפים.

מפתחת: Alkemi Games

מפיצה: Dear Villagers, Plug In Digital

תאריך יציאה: 15 בספטמבר, 2022

ז'אנר: הרפתקאות, קופסה

זמין על: PC, Switch

בוקר על: PC

עותק הביקורת של Foretales סופק על ידי המפתחת.