Splatoon 3 הוא השיא של משחקי Splatoon עד כה. הוא כיפי, מצחיק, צבעוני ומבולגן, וצובע את חווית הסינגל פלייר והמולטיפלייר בצבעים בוהקים יותר ומרשימים יותר. עם Splatoon 3 אולי תבינו שכל העולם הוא קנבס אחד גדול.


המשחק Splatoon 2 תמיד הרגיש כפורט משודרג למשחק דיונוני היריות המקורי שיצא ל-Wii U, ופשוט הותאם ל-Nintendo Switch. משימות הסיפור שלו אמנם היו שיפור רציני לעומת משימות ההיכרות מהמשחק הראשון, אבל חוסר היכולת לשחק עם חברים מחוץ למשחקים תחרותיים הרגיש כאילו המשחק עצמו יורה לעצמו כדורי צבע ברגל. לעומת זאת Splatoon 3 מרגיש כמו הדיונון האמיתי.

נראה כי נינטנדו היתה קשובה מאוד לביקורת של המעריצים וכל התלונות שהיו לשחקנים של הכותר השני בסדרה והוציאה את המשחק שכל המעריצים שלה חיכו לו. אבל האם מה שהם עשו מספיק?

Splatoon 3 Old man Campaign

טבילת צבע

כשאתם נכנסים בפעם הראשונה אל המשחק, אתם צריכים לבנות ולעצב את הדמות שלכם ואתם בוחרים מתוך מספר אופציות מצומצמות את הדרך בה יראו הדמות שלכם והיצור הקטן שהולך איתה לכל מקום. תוכלו להתחיל ישר מהבלגאן של המולטיפלייר, בייחוד אם אתם ותיקים, אך אם אתם חדשים למשחקי הדיונון האלה, אולי שווה לכם להכנס לתוך הביוב אחרי זקן מוזר שמסתכל עליכם.

אם תלכו אחרי הזקן המוזר, תוכלו להתחיל את הסיפור של המשחק שמתרחש ב-Alterna, בסיס מחקר ישן שמכוסה במשהו שעיר שהיה פעם השאריות האחרונות של האנושות בעולם של Splatoon. הוא עולם פתוח רחב ומלא במשימות ופרסים שונים. אתם תעבדו יחד עם חבריכם הסלמונואיד, Smallfry, בכדי להשיג ביצי כוח (שנראים קצת כמו קאוויר גדול). שיעזרו לו לאכול את גושי הדיו והשיער שחוסמים לכם את הגישה למקומות השונים בעולם.

הפעם הסיפור ממש מרגיש חלק אינטגרלי מהמשחק ולא משהו שחשבו עליו אחר כך. הסיפור מורכב ממספר מסלולים אותם אתם תצטרכו לעבור בתוך עולם תת קרקעי גדול. בעזרתם, תקבלו את הכלים הדרושים לכם, תבינו כיצד פועלים הנשקים השונים ותלמדו את הקצב של המשחק. המסלולים רבים ומגוונים (שזה הגיוני כי זה משחק עם צבעים, הא הא) ולא ימאס לכם ממצב הסיפור אלא אם אתם ממש ממהרים לאנשהו. אה, והוא גם מוזר, כיפי ומצחיק. אם אתם מעריצים של הלור של ספלטון, ממש אל תפספסו אותו.

Splatoon 3 Chicken eats Fuzz

צובעים השניים מן האחד

כמובן שהבסיס למשחק ספלטון הוא מצב המולטיפלייר שלו, ובמרכזו, מצב המשחק Turf War (מלחמת השטחים) בו שתי קבוצות מתחרות בניהן מי יכולה לכסות את השלב ביותר דיו מהצבע שלה. מצב משחק זה הוא פשוט וכאוטי מאוד, במיוחד אם אתם מנסים להבין את כל הדברים הקטנים במפה ואת הנשקים שהאויבים שלכם משתמשים בהם, וכל זה ב-3 דקות קצרות בלבד.

בנוסף, שחקני Splatoon 2, ישמחו לדעת שמצב ה-"horde mode" של המשחק, Salmon Run חוזר ובגדול. בעוד הוא לא ממש שונה מהמשחק הקודם, ישנם מספר דברים שונים שהופכים אותו ליותר טוב. לדוגמה, הוסיפו עוד בוסים שונים מה שהופך כל שלב של זה ליותר רנדומלי והרבה פחות צפוי.

אולי ההחלטה הטובה ביותר שעשו בנוגע למצב הזה ב-Splatoon 3 היא שתמיד תוכלו להיכנס למצב הזה, לא כמו במשחק הקודם שהייתם צריכים לחכות לזמנים ספציפים כדי שהוא לא יהיה נעול.

עוד דבר ששונה מהמשחק הקודם ומאוד משמח אותנו, הוא האפשרות להכנס בקלות עם חבריכם לשחק באותה קבוצה. זה נשמע כמו פיצ'ר פשוט נכון? וזה אכן כך, וחבל שזה לא היה קיים בעבר. כעת שהעניין טופל, תוכלו להנות עם חבריכם בזמן שאתם צובעים את דרככם במפות השונות יחדיו.

על מנת להגיע למצב התחרותי של Splatoon 3, ה-Anarchy Battles ולהתקדם בו, תידרשו להגיע לפחות לרמה 10 או לחלופין, להשתמש בקובץ שמירה מ-Splatoon 2 אם אתם שחקנים מנוסים ולקבל גישה לשם. מצבי משחק נוספים כמו Rainmaker ו-Calm Blitz לא יהיו זמינים לרוב השחקנים על ההתחלה, וזה עשוי להפוך את המשחק למעט חזרתי כי הגיוון שהם מקנים יהיה חסר בהתחלה.

Splatoon 3 PvP Match

ההאב הראשי של המשחק הוא תוספת מבורכת. הוא קצת יותר גדול מהקודמים שהיו בספלטון וספלטון 2 וממש אפשר לראות שהוא שואב השראה מהאזורים העירוניים של יפן. זה ממש כיף לחקור ולגלות את כל החנויות והסימטאות השונות. זה ידרוש מעט הסתגלות וקצת יכולת התמצאות, אולם זה ממש נחמד וכיף ברגע שמבינים איפה כל דבר.

מה שהכי חשוב במצבי המולטיפלייר זה כמובן איכות החיבור. ניכר שיפור משמעותי בחיבוריות וממש מורגש שאין התנתקויות ממשחקים בזמן מאצ' טוב. לא יצא לי לחוות אף התנתקות אחת בזמן ששיחקתי בספלטון 3, דבר שאני מקווה שישאר גם כשיהיו יותר שחקנים במשחק.

Splatoon 3 PvP After game results

מולטיפלייר מעולה עם סיפור מוצלח וזורם

המשחק ספלטון תמיד היה יצירתי מאוד עם מולטיפלייר מעולה, אך הסדרה התקשתה בעבר להנגיש את הקסם שלה כמו שהגיע למשחק. אך הפעם ב-Splatoon 3 אנחנו קיבלנו שיפורים מעולים שממש עושים את ההבדל, החל ממצב שחקן היחיד עם האתגרים החדשים והסיפור המצחיק והמושך, חליפות חדשות ודברים חדשים לאסוף ושיפור האיכות של מצב האונליין.

בין אם זו הפעם הראשונה שלכם במלחמת השטחים או עם אתם שחקנים מנוסים, תדעו שאתם מקבלים את הטופ שהסדרה הגיעה אליה עם Splatoon 3. המולטיפלייר מעולם לא הרגיש כל כך זורם וחווית השחקן היחיד עשירה בתוכן.

מפתחת: Nintendo

מפיצה: Nintendo

תאריך יציאה: 9 בספטמבר, 2022

ז'אנר: יריות

זמין על: Switch

בוקר על: Switch

עותק הביקורת של Splatoon 3 סופק על ידי נינטנדו ישראל.