בנוסף ל-Razer Blade 14 החדש עליו סיפרנו לכם לאחרונה, רייזר ניצלו את אירוע E3 לעוד כמה הכרזות מעניינות. אחת מהן היא ה-Razer USB-C GaN Charger, מטען התומך בטעינה של עד ארבעה מכשירים בבת אחת, עם הספק כולל של 130 וואט. בהינתן במימדים הקטנים של המטען, זהו מספר מרשים במיוחד.

Razer USB-C GaN Charger In Action
ה-Razer USB-C GaN Charger בפעולה, עד ארבעה מכשירים והספק כולל של 130 וואט. התמונה באדיבות Razer.

עד כמה המטען קטן? עם אורך של 62 מ"מ, רוחב של 32 מ"מ, גובה של 76מ"מ ומשקל של 350 גרם, זה מטען שבקלות יכול להיכנס לכיס הג'ינס שלכם. ועד כמה הוא חזק? שתי יציאות ה-USB-C שלו חולקות ביניהן הספק של 100 וואט, אותם ניתן לקבל במלואם גם מיציאה אחת שמתחברים אליה בלבד. בדומה, שתי יציאות ה-USB-A חולקות הספק משותף של 18 וואט. וכן, אני יודע ש-100+18 זה לא 130, אבל החישוב הזה אינו בדיוק לינארי.

הטכנולוגיה שמאפשרת ל-Razer USB-C GaN Charger הכל כך עצמתי להיות כה קטן מופיעה בשם המוצר – GaN. מדובר בגליום ניטריד, מוליך למחצה שהשימוש בו אמנם מייקר את המוצר, אבל מאפשר לטרינזיסטורים שעשויים ממנו לעמוד בטמפרטורות ועומסים גבוהים משמעותית ממוליכים למחצה אחרים. למעשה, GaN נחשב לאחד המוליכים למחצה הטובים ביותר, אם לא הכי טוב, עבור ספקי כוח ומטענים.

ה-Razer USB-C GaN Charger יעלה כ-$180, מחיר לא זול בכלל, אבל מאוד ייתכן שזה המטען היחיד שתצטרכו, כמעט ללא קשר לסוג המכשיר שבידיכים. בנוסף ליכולת שלו להטעין מכשירי רייזר שונים, ניתן יהיה להשתמש בו כדי להטעין את רוב הלפטופים, המקבוקים תומכי הטעינה ב-USB-C, וכמעט את כל המכשירים הניידים האחרים, והוא יגיע עם יכולת להחליף סוג תקע כך שתוכלו לטייל איתו ברחבי העולם.

Razer USB-C GaN Charger World Travel Ready
המטען שמגיע מוכן לטיול בחו"ל. התמונה באדיבות Razer.

בנימה אישית, אני מאוד אוהב לראות שחברות כמו רייזר לוקחות טכנולוגיות מובילות ומשלבות אותן בשוק הגיימינג והמחשוב. בסופו של יום, ככל שהזמן יעבור, הטכנולוגיות הללו יהיו יותר זמינות, יותר נפוצות ופחות יקרות. אנחנו רק נרוויח מכך.